«Моя рідна школа»
МЕТА:
формувати в учнів почуття повноправного члена великої шкільної родини; ознайомити з правилами поведінки в школі, режимом роботи школи; розвивати інтерес до навчання, прагнення їх здобувати; виховувати любов до школи, дбайливе ставлення до шкільного майна та поваги до працівників школи.
ОБЛАДНАННЯ:
Плакати до Дня Знань , мікрофон, « крісло автора», Малюнки Буратіно,аркуш паперу з зображенням школи , іграшка, повітряні кульки, кольорові квіточки, малюнок дзвоника,грамзапис,посвідчення першокласника.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Створення емоційного настрою уроку
Вчитель
Пролунав шкільний дзвінок.
Всі зібрались на перший урок.
Не просто слухати, а й чути.
Не просто дивитись, а й бачити,
Запам’ятовувати , розповідати.
Тож пора вам поспішати –
Нові знання здобувати.
1. Вступне слово вчителя
Вчитель
- Доброго ранку, діти, мої любі першокласники!
Сьогодні для вас продзвенів перший шкільний дзвоник,який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок. Вас вітали з першим у житті Днем Знань. Я приєднуюсь до всіх цих вітань.
Ви несміливо заходили до школи.
А вона радісно вас зустріла і усміхається усіма віконцями до своїх любих дітей. Вона подарує вам багато нових знань , відкриттів, розкриє багато секретів. Адже немає більшого захоплення для допитливого людського розуму, ніж пізнання нового, загадкового, невідомого. Ви пройдете багатьма стежками, і з вами завжди буду я – ваша перша вчителька.
2. «Прес – конференція»
3. Гра «Знайомство в колі друзів »
Нас не було – воно було,
Нас не буде – воно буде.
Ніхто ні в кого його не бачив,
А в кожного є.
(Ім’я )
Проблемне питання:
Якщо діти не знають відповіді на це питання, можна скористатися допомогою батьків у « кріслі автора».
Вчитель
Від сьогодні ми – одна велика і дружна родина однокласників, тому нам потрібно познайомитись. Допоможе нам ось цей Зайчик-стрибунець ( м’яка іграшка). Давайте станемо в коло.
(Учитель називає себе, передає іграшку учню за першою партою. Учень називає себе, передає іграшку своєму сусідові і т.д. )
Вчитель роздає кольорові квіточки, на яких написано ім’я та прізвища кожної дитини
Вчитель
Учні виходять по черзі до дошки і кріплять квіточку у віночок.
Вчитель
II. Повідомлення теми уроку
Вчитель
Любі мої діти, поки ви сплітали вінок нашої дружби і міцності, мені на телефон при йшло SMS – повідомлення від ось цього героя.
Вправа « Крісло автора»
Вчитель
Буратіно завжди потрапляє у різні неприємності. Ось і зараз він повинен був передати нам чарівний ключик від черепахи Тортіли , та неуважно її слухав, тому не запам’ятав, що цей ключик відкриває.
Тортіла давала Буратіну малюнок будинку, який відкриває ключик, але підступний Карабас - Барабас той будинок розрізав. Нам треба допомогти бідоласі.
Давайте всі разом складемо малюнок і дізнаємося, що ми повинні сьогодні відімкнути цим чарівним ключиком.
Діти з допомогою батьків складають малюнок:
Вчитель
Ви здогадалися, діти, що ми відкриємо цим чарівним ключиком?
Правильно, сьогодні на нас чекає знайомство з нашим новим загальним домом – школою. Адже і тема першого уроку першокласників всієї нашої великої країни – «Моя рідна школа».
Школа — просте, звичайне слово, яке щодня ви будете повторювати. А скільки воно таїть у собі найкращих спогадів! Скільки пов'язано з ним вдячних перемог і звершень у кожної людини! У школі вчаться писати й читати перше слово — мама, потім — земля, сонце, народ, праця. І не тільки вчаться писати й читати ці слова, вчителі допомагають збагнути їх глибинний зміст, прищеплюють відповідальність обов'язку, допомагають поступово знаходити своє місце в житті.
III. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель
Треба дітям знати:
в школі вчать дітей читати,
І писати будуть вчить,
на екскурсії водить.
Будуть вчити рахувати,
танцювати і співати.
Вас навчать, як в світі жити,
з усіма дітьми дружити.
Вчать у школі працювати,
труднощі перемагати,
Завжди правду говорити,
в світі лиш добро творити.
Звучить у запису пісня « Учать у школі»
Вчитель
Вчитель
- Щоб урок у школі був ефективним, треба вміти добре до нього підготуватися, правильно зібрати свої шкільні речі. А щоб дізнатися, куди їх збирають, відгадайте загадку.
Кожен ранок йдеш до школи
І в мене складаєш знову
Ручки, зошити, книжки.
Як ти звеш мене, скажи?
(Портфель)
То в лінійку, то в клітинку -
Написати тут зумій-но,
І намалювати можеш,
Називаюся я – (зошит).
Язика не має, а науки навчає.
Що це таке? (Підручник)
Намалювати в альбомі цім
Вам допоможуть (олівці).
Не вмію читати, а весь вік пишу. (Ручка).
А тепер - стривайте!
Хором всі відповідайте!
Першу загадку відгадайте:
Букви всі від «А» до «Я»
На сторінках...
Діти (хором). Букваря!
Кожен учень щоденно
На урок бере...
Діти (хором). Щоденник!
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти?..
Діти (хором). Зошит!
Малювати в альбомі цім
Допоможуть...
Діти (хором). Олівці!
Ми кладемо у...
Діти (хором). Пенали!
2.Бесіда
- Як треба ставитись до шкільних речей?
- Чого не можна з ними робити?
- На ваших партах лежать підручники. Ці книги вміють розповідати цікаві речі, вміють навчати. Треба їх берегти і поважати.
3. Ознайомлення з правилами поведінки на уроці
Учитель заходить – треба вставати,
Сісти дозволить – треба сідати.
Якщо захочеш – відповідай,
Тихо, без галасу руку тримай.
Щоб не сутулилась спина –
Сядемо рівно неодмінно.
Уважно вчителя ти слухай
І не поводься, як папуга.
V. Підсумок уроку
1.Вправа « Вільний мікрофон»
- Про що йшлося на уроці?
- Що ви запам’ятали?
- Що вам сподобалося?
2.Вручення посвідчень першокласника