Конспект уроку збагатить, розширить зання учнів про чарівний світ нашої країни, любов до України та віртуальна подорож допоможуть перенестися у прекрасні краєвиди нашої Батьківщини
Відділ освіти Нікольської районної ради
КЗ «Бойовська ЗОШ І-ІІ ступенів»
План-конспект
1 уроку
на тему
«МОЯ УКРАЇНО! ТИ МАТИ ЄДИНА НА ВСІ ПОКОЛІННЯ Й ВІКИ…».
проведеного у 3 класі
вчитель: Терендій Ірина Володимирівна
2017-2018 н.р.
«МОЯ УКРАЇНО! ТИ МАТИ ЄДИНА НА ВСІ ПОКОЛІННЯ Й ВІКИ…».
Мета уроку: познайомитись з учнями та їх родинами, формувати: ключові компетентності уміння вчитися, самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати в групі, парі; удосконалювати загальнокультурні компетентності – дотримуватись норм мовленнєвої культури, поповнювати словниковий запас учнів; здоров’язбережувальна – дотримуватись правильної постави за партою; розширювати предметні компетентності – поглибити знання учнів про нашу Україну; розвивати творчі задатки школярів, цікавість до рідного краю; виявити у дітей, їхніх батьків найкращі риси характеру; не соромитися приймати допомогу від інших і бути ініціаторами добрих справ, виховувати патріотів держави, повагу до її символів, бажання стати гордістю своєї Батьківщини.
Обладнання. Предметні картки. квіти із кольорового паперу., мультимедіапрезентації
Хід заняття
Девіз уроку: Може, десь земля є краща й вища,
а над нею – небо золоте,
та мені найкраща та, де вишня,
та, де вишня мамина цвіте.
Богдан Радиш
І. Організація класу
Сьогодні свято завітало в школу,
Бо Перше вересня, і пролунав дзвінок.
Змужнілі, сонцем зласкані улітку
Ми розпочнем найперший наш урок.
а) Психологічна гра «Комплімент».
Минуло літо – чарівна пора. Ви всі підросли, змужніли, подорослішали. Станьмо і скажімо один одному приємний комплімент.
б)Та перш ніж пірнути у глибини знань, я пропоную вам потрапити на борт нашого корабля-вітрильника. А для того, щоб отримати на нього квиток, вам необхідно розказати про себе кілька слів.
в) Малюнок «Квітка душі», створення «Віночка».
Уявіть, що ви навчилися бачити у людях тільки хороше. Згадайте близьку людину і оберіть квітку її душі. Намагайтеся записати стільки якостей, скільки чеснот ви розгледіли у своїй близькій людині.
А тепер давайте прикріпимо наші квіти до дошки так само як ви сидите – по колу. Прикріплюючи квітку розкажіть, що ви там написали та про кого.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
Діти, подивіться уважно на дошку. На ягідках куща калини написані слова. Про що ви думаєте , коли їх читаєте?
калина Дніпро лелека вишиванка Тарас Шевченко
барвінок Київ верба тризуб віночок криниця
Якого слова не вистачає? Отже, здогадались? Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, щирістю, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки…Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні, де звучить чарівна українська пісня.
Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама.
Я не бував за дальніми морями,
Чужих доріг ніколи не топтав –
В своїм краю під буйними вітрами
Щасливим я і вільним виростав.
Мене ліси здоров'ям напували,
Коли бродив у їхній гущині,
Мені поля задумливо шептали
Свої ніким не співані пісні.
Коли не вмів ще й букваря читати,
Ходив, як кажуть, пішки під столом,
Любить людей мене навчила мати
І рідну землю, що б там не було.
Чужих країв ніколи я не бачив,
Принад не знаю їхніх і окрас,
Та вірю серцем щирим і гарячим:
Нема землі такої, як у нас.
Василь Симоненко
Так писав відданий син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю.
Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку «Моя Україно! Ти мати єдина на всі покоління й віки…».
Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-квест. Ми будемо складати пазли, але щоб покласти їх на місце, треба виконати певні завдання. Виконуючи завдання квесту ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова і унікальна наша Батьківщина. Проте спочатку нам потрібно об’єднатися в команди. У вас на партах лежать частини малюнків з краєвидами. З’єднайте свою частину малюнка з картками інших однокласників так, щоб утворилось ціле. Переможе та команда, яка першою складе карту України.
А наші завдання сховалися на тих елементах віночка, яких нам не вистачає. Де наш віночок? Чого не вистачає? Так правильно стрічок. Кожна стрічка то певна станція із завданнями. Тож часу не гаймо і до роботи приступаймо.
Під час уроку треба бути старанними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях.
ІІІ. Усвідомлення матеріалу уроку.
Перша стрічка – «Держава в центрі Європи»
Друга стрічка « Ми патріоти ».
(Після відповідей учні приклеюють свої зірочки на блакитний прямокутник – створюють символіку Євросоюзу)
Третя стрічка « Славетні українці».
Українська земля багата талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі. Пригадайте їх імена.
( діти називають видатних українців)
Пропоную переглянути презентацію « Славетні украхнці»
Четверта стрічка « Україна устами поетів »
Що ж таке є моя Батьківщина?
Під вікном червоніє калина,
казочка цікава у бабусі,
і тихенька пісенька матусі.
Сила та незламність мого тата,
вся обсаджена квітками рідна хата.
Попід тином дідова криниця,
Ген у полі – золота пшениця.
На даху в своїм гнізді лелека
І дорога у майбутнє – ой далека.
І веселочка зігнулась понад ліс,
І стрімкий за полем обеліск.
А якими ще словами, що асоціюються з Україною, можемо доповнити слова на щошці? (діти доповнюють групу слів на дошці словами з вірша: бабусина казка, пісня матусі, сила тата, пшениця тощо )
Чи є десь на землі такий чарівний край, де тихі весняні ночі пливуть на крилах солов’їних пісень, де вранці на замріяній річці джерельною водою умивається біле латаття, де навесні та влітку під шатами яскравих дерев яскравіє килим різнотрав’я і квітів?
Є, – це наш рідний край.
пісня «Квітуча Україна» у виконанні Н. Май.
А ви знаєте якісь вірші про Україну?
(Учні декламують вірші.)
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені
Це дім мій – моя Україна.
Моя Україна — найкраща у світі!
Моя Україна — це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні джерельця.
Маленькі струмочки і ріки глибокі.
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже сучасні.
Моя Україна — це пісня весела.
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, чудова!
Найкраща у світі — моя Україна.
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!?
Така волелюбна і мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила.
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у світі — єдина.
Робота в групах.Ми співавтори».
- Щоб переконатися, яка прекрасна кожному з нас рідна Батьківщина спробуємо відредагувати строфи у вірші.
(Діти діляться на групи – по 5-6 учнів, за малюнками – картками. Завдання для кожної групи розписані на листках.)
І група «Листочки калини»
Моя Батьківщина – це хата й…, (калина)
Що виросла біля …. (вікна)
Моя Батьківщина – це вся Україна,
Що в цілому світі …!(одна)
Моя Батьківщина – це села й містечка,
Й верба, що пустила ….(гілля)
І річка красива від нас недалечко…
Уся наша рідна …!(земля)
Моя Батьківщина – це будні і …,(свято)
І неба безмежного шир.
Щасливе дитинство, і мама, і …,(тато)
Це радість, це ласка і …!(мир)
ІІ група «Кетяги калини »
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна - найкраща………..(у світі)
Моя Україна - це ліс і озерця,
безмежні степи і чарівні……….(джерельця)
Красиві пейзажі і гори високі, маленькі
Струмочки і ріки……………..(глибокі)
Сади чарівні, мальовничі села,
Моя Україна - це пісня…………..(весела)
Це щира, багата, як світ, її мова,
Така мелодійна, крилата,…………(чудова)
Її обереги - верба і калина,
Найкраща у світі-моя……………(Україна)
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати,
То як же нам, дітям, її…………….(не кохати)
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати…………(відкрила)
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі………… (єдина)
(Учні працюють в групах, при потребі користуються підказкою – словами для довідки. )
П’ята стрічка « Бабусина скринька».
Здавна в українців був звичай – найцінніші речі складати у скриню. Повна скриня – це символ достатку. У цю скриню ми зберемо речі, якими відрізняється український народ від інших народів.
(діти працюють в парах, підкреслюють на картках потрібні слова. Перевірка відбувається фронтально.)
. Гра «Диво Єдності».
За віддай . рідний життя край (За рідний край життя віддай.)
Людина соловей без без Батьківщини як пісні. (Людина без Батьківщини як соловей без пісні.) За тепліше та морем миліше. дома (За морем тепліше, та дома миліше) Рідна мачуха земля мати чужа. а (Рідна земля мати,а чужа – мачуха.) землі за рідної золото. Грудка дорожча (Грудка рідної землі дорожча за золото.)
Творче завдання «Якщо бракує єдності».
Шоста стрічка «Обереги рідної землі»
1) З’єднайте опис предмета із його назвою.
Вишита сорочка |
писанка |
Квіти, листя, сплетені в коло, яким найчастіше прикрашають голову |
лелека |
Розмальоване куряче або декоративне, звичайно дерев’яне яйце, призначене для Великодніх свят |
рушник |
Довгастий шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду і т. п., а також вишитий шматок тканини для оздоблення житла в українських оселях. |
вінок |
Великий перелітній птах із довгими ногами та довгим прямим дзьобом |
вишиванка |
Кущова рослина з білими невеликими квіточками та гіркими чи кисло-солодкими ягодами, зібраними в кетяг |
верба |
Дерево або кущ із гнучким гіллям, вузенькими листочками. Найчастіше росте по берегах річок, понад ставками, поблизу копанок |
калина |
Діти по черзі витягають із мішечка малюнки квітів які вплітають у віночок і називають їх.
(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки)
Ось ми і наблизились до останньої сьомої стрічки «7 чудес України»
Перегляд відеоролика «7 чудес України»
(Києво-Печерська Лавра, місто Кам’янець, дендропарк Софіївка, Софія Київська, Херсонес Таврійський, острів Хортиця, Хотинська фортеця)
На мою думку, у нас є і 8 чудо – це наша маленька батьківщина, наше село.
Перегляд презентації «Мальовничими стежками Бойового»
ІV. Підсумок уроку.
. Малюнок «Сад Добрих Справ».
Презентація малюнків.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Заключна бесіда.
Слово вчителя.
країни. Хоча ви ще навчаєтесь в школі, проте вже будуєте наше спільне майбуття.
Люблю я в рідному краю
Веселі співанки пташині,
І річки бистру течію,
І руту – м’яту при долині;
Пропахлі вітром колоски,
Гінке, гінке безмежне поле,
Яким уранці йду до школи;
І перші проліски в гаю,
І щедре сонечко в блакиті…
Люблю Вітчизну я свою,
Вона найкраща в цілім світі.
Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, завжди хоче розповісти про неї найкраще.
Ми щасливі, що народилися на чудовій, багатій, мальовничій землі – в нашій Україні. Тут жили наші діди й прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського. Де б ми не були, ми завжди будемо згадувати і рідну домівку, де ми народилися, і мамині очі, і вірних друзів, з якими ділили і радощі, і горе, і ще багато-багато речей, які ми пам’ятаємо і любимо ще з дитинства.