Перший урок на тему: «Єдина Україна – наша рідна Батьківщина» (урок-подорож для учнів 11 класу)

Про матеріал

Перший урок на тему:

«Єдина Україна – наша рідна Батьківщина»

(урок-подорож для учнів 11 класу).Мета уроку:виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні;

Перегляд файлу

Перший урок на тему:

«Єдина Україна – наша рідна Батьківщина»

(урок-подорож для учнів 11 класу)

Мета: виховувати в  учнів почуття патріотизму, національної гордості,  любові  до  рідного краю, розуміння  своєї причетності  до  всіх  подій, які  відбуваються  в Україні; формувати переконаність у  нетлінності  духовних  скарбів  народу, повагу  до  батьків, до  природи  та  землі-годувальниці.

Обладнання: святково  прибрана  кімната, карта  України, зображення  герба  України, прапора; на  столі  хліб на  вишитому  рушнику, мультимедійний супровід.

Епіграфи:

Живи, Україно! Живи для краси, 

для сили, для правди, для волі!

В. Сосюра

Хай квітне щаслива моя Україна!

Найкраща, безцінна, любима земля!

Хід уроку:

І. Організаційний момент

       Добрий день, усім присутнім!

Перший дзвінок знову зібрав нас у колі дружної шкільної родини. Святково й урочисто розпочався сьогодні для вас новий навчальний рік. Нехай він буде плідним, радісним, цікавим і мирним для всіх нас.

Перше вересня – це плани, сподівання, мрії, задуми на весь навчальний рік.  Тож перший урок – незвичайний, це урок державності, громадянськості, людяності, патріотизму і, я впевнена, що у світлі тих буремних подій, які відбуваються в нашій державі, ви не залишитеся байдужими до того, про що ми говоритимемо.

 

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

1. Слово вчителя

  • Дорогі учні! Сьогодні ми з вами поговоримо про найсвятіше в житті кожної людини – її Батьківщину. Для нас це Україна -  наша земля, наш рідний край, наша країна із славною історією, одночасно молодою і багатовіковою, яка в 2018 році відсвяткувала 27 років від Дня Незалежності. Україна – це мудрі працьовиті люди; чарівні пісні, які дивують світ; мальовнича природа, мелодійна мова. Все це рідне і близьке для  кожного з нас. Кожна людина з теплотою згадує свій дім, те місце, де вона народилася, де пройшло її дитинство.
  • 2. Емоційне налаштування. Енергізатор «Я – зірка».

(Звучить тихо легка музика).

Сядьте зручніше й заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи й видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла й це світло йде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає в цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Попрощайтеся з зіркою та розплющіть очі.

2. Вправа «Мікрофон»

 У І ст. н.е. римський державний діяч, філософ на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона – твоя». Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення: «Для мене Україна – це ……»

3. Робота в групах

І група: Створити асоціативний кущ до слова «Україна».

http://kir-gimnasium.ucoz.ua/content/toty-14/bslajd4.jpg

ІІ група: Створити сенкан «Україна».

http://images.myshared.ru/11/1015700/slide_16.jpg

http://image.slidesharecdn.com/6-151003083725-lva1-app6892/95/-9-638.jpg?cb=1443861477

 

Пісня «Українці» (Ірина Зінковська)

ІІ. Основна частина

  1. Поетична хвилинка

 

Ліна Костенко

УСЕ МОЄ, ВСЕ ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, —

оці степи, це небо, ці ліси,

усе так гарно, чисто, незрадлииво,

усе як є — дорога, явори,

усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлі́нна,

що хоч спинись і з Богом говори...

 

Слово вчителя. Погляньте на карту України. На нiй позначено кордони української землi. На півдні нашу державу омивають теплі моря – Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км. А про етапи становлення України, її історію  вам розкаже учні-історикознавці.

 

  1.                   Виступ учнів  

Учень. Віддавна на території України існували держави скіфів, сарматів, готів та інших народів, але відправним пунктів української державності і культури вважається Київська Русь (ІХ-ХІІІ століття).

Учениця. Формування новітньої нації припало на часи визвольної війни 1648-1657 років під проводом Богдана Хмельницького проти Речі Посполитої. Результатом війни стало заснування в України козацької держави – Війська Запорозького.

Учень. У ХVІІІ столітті козацька автономія була ліквідована. Під час української революції початку ХХ століття постало декілька національних держав: Українська Народна Республіка, Українська Держава, Західно-Українська Народна Республіка.

Учениця. У 1919 році відбулося возз’єднання українських земель, проголошено Акт злуки. У 1922 році Українська республіка ввійшла до складу Радянського Cоюзу. Сучасна держава Україна утворилась у результаті розпаду Радянського Cоюзу 1 грудня 1991 року. 

      Учень. Листопад 2013 – лютий 2014 р. – «революція гідності». Ці події тривожать і не залишають байдужими жодного громадянина країни, і тому кожному з нас необхідно усвідомити за що боролися учасники Євромайдану і заради чого пожертвувала своїм життям «небесна сотня».

       Учениця. Кровоточать рани наших сердець з приводу того, що відбувається на Сході нашої держави. Не висихають сльози на очах матерів, сини яких захищають єдність і незалежність рідної землі.

Учень. Україна    унітарна держава, територія якої поділяється на адміністративно-територіальні одиниці, що не мають статусу державних утворень і не володіють суверенними правами.  

Учениця. Я – українка! Горджуся й радію,

Що рідною мовою я володію,

Шевченковим словом умію писати

Слова мелодійні і вірші складати.

Я – українка! Живу в Україні,

На вільній, єдиній моїй Батьківщині,

Де все мені в радість: ліси і садки.

Озера й річки, і глибокі ставки,

Лани неосяжні, і гори, й долини,

Цвіт білосніжний у лузі калини.

В душі моїй солодко грає сопілка,

Бо я з України, бо я – українка.

Учитель. Щороку ви поглиблюєте, збагачуєте новим змістом поняття «Батьківщина». Нещодавно воно обмежувалось для вас рідною хатою, де вперше пізнали любов та опіку мами і тата, ласку бабусі, мудрість дідуся, тепло родини. Проминуло раннє  дитинство    і вже стежинка від хати повела вас до школи. Саме тут відкрили для себе, що ви не просто діти своїх батьків, а ще й українці, а Батьківщина наша    Україна, велика і прекрасна.

.

Відео про Україну

  1.                   Вікторина «Чи знаєте ви Україну?»

1.     Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в

Закарпатській області поблизу с. Ділове).

 2.     Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

3.     Що зображено на державному Гербі? (Тризуб).

4.     Яка головна річка України? (Дніпро).

5.     Які моря є в Україні? (Чорне й Азовське).

6.     Коли святкується День Незалежності України? (24 серпня).

7.     Хто є Президентом нашої держави? (Петро Порошенко).

8.     З якою державою Україна межує на північному заході? ( З Польщею).

9.      Як називають людину, що любить свою Батьківщину? (Патріот).

10.    Закінчить прислів’я: «Нема без кореня рослини, а нас людей без …(Батьківщини).

11.    Хто був, є  і залишається в серцях українців Кобзарем? (Т. Шевченко).

12. Хто є основоположником літературної української мови? (І.Котляревський).

Вчитель:  А зараз я пропоную пограти в гру  

 

4.«Хто знає найбiльше назв мiст».

Учитель починає гру, називаючи місто (наприклад, Київ), один з учнів називає місто України, що починається на останню букву цього слова, і т. д. Перемагає той, хто останнім правильно назве місто.

Довiдник для вчителя

«К»: Київ, Канiв, Кременчук, Кривий Рiг, Керч, Каховка.

«Х»: Херсон, Харкiв, Хмельницький.

«Л»: Львiв, Луганськ, Луцьк.

«Д»: Донецьк, Днiпропетровськ, Днiпродзержинськ.

«П»: Полтава, Прилуки, Путивль.

«М»: Миколаїв, Миронiвка, Мукачеве.

«В»: Вiнниця, Володимир-Волинський.

«Ж»: Житомир, Жмеринка, Жовтi Води.

«І»: Iвано-Франкiвськ, Ірпiнь, Ізмаїл.

«Я»: Ялта, Яготин, Яремча.

«А»: Алушта, Алчевськ, Антрацит.

«Т»: Тернопiль, Тростянець, Трускавець.

«У»: Ужгород, Умань.

«З»: Запорiжжя, Золотоноша, Знам’янка.

«О»: Одеса, Охтирка, Очакiв.

«С»: Севастополь, Сiмферополь, Скадовськ, Суми.

Вчитель: Україна – мирна держава, українці – толерантні, ввічливі люди, які з повагою ставляться до будь-якої нації, до будь-якої мови. А тому на території нашої держави проживають росіяни, молдовани, поляки, вірмени, білоруси і т.д. Ми не хочемо ділити Схід та Захід, не визначаємо, де російськомовне чи українськомовне місто! Ми – єдина країна!

І хочеться вірити, що Крим, який протизаконно зараз вважається територією Російської Федерації, колись до нас повернеться, адже прожити багато років одним народом – це означає, що ми одна сім’я, яку не можна роз’єднувати!

Сьогодні найважливішим завданням українців є збереження миру і спокою, цілісності і неподільності України. Про це ми чуємо з уст пересічних громадян України  і світу, про це наголошує президент і уряд нашої країни, не залишаються байдужими до цих проблем і діти України.

  1. Робота в групах

 Пропоную всім вам  доповнити прислів’я, так як в прислів’ях приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість.

Батьківщина – мати, … (умій за неї постояти)

Людина без Вітчизни, …(як соловей без пісні)

Добре тому, ….(хто в своєму дому)  

Що країна, ….(то родина)

За рідний край … (життя віддай)

Всюди добре, ….(а вдома найкраще)

Кожному мила …(рідна сторона)

За рідною землею …(і в небі сумно)

 

 

Учитель. Треба за життя подумати про своє місце на землі рідної України, подумати про те, чи скажуть про тебе люди добре слово, яку пам'ять залишиш після себе, яким ти був сином чи донькою для своєї матері - України, для своїх батьків. Пам'ять роду і почуття патріотизму тісно пов'язані між собою. Адже від шанування батьків йде шанування рідної землі -Батьківщини.

Пісня «Щастя нам, українці» (Неля Каблучка)

 

ІІІ. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

Закінчить речення «Я мрію, щоб в Україні…»

 

Учитель: Завершуючи сьогоднішній наш урок, я сподіваюсь, що всі ви пишаєтесь, що живете в Україні, що називаєтеся українцями, що розмовляєте українською мовою,  пишаєтесь  традиціями свого народу, що поруч з вами сьогодні ваші рідні, знайомі, друзі.

Ви молоде покоління нашої держави України, вам творити і будувати нашу українську державу, доклавши до цього певних зусиль і прагнень, розуму і вміння. Ви – майбутнє України!

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

Виступ учнів

Учень. На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,

Безсмертна моя Україна.

Учениця. Ти з давніх віків непокірна була

І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося – її здобула

Звитяжна моя Україна.

Учень. На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

Моя золота Україна.

Учениця. В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, –

Пісенна моя Україна.

Учень. Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Учениця. Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

А закінчити наш урок хотілося б  відео про «7 чудес України».

 

 

 

1

 

docx
Додано
11 грудня 2018
Переглядів
2553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку