Тема: «Я вірю в мою Україну»
Мета: Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; ознайомити із історією створення національної символіки України, формувати національну свідомість школярів; її розташування на карті Європи; формувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість. Закріплення знань про державну символіку (Герб, Прапор, Гімн); формування ціннісного ставлення до держави, суспільства, мови, сім’ї, самого себе, виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: звукозаписи, вишитий рушник, букет із гілок червоної калини та пшеничних колосків, картки для роботи в групах, кольорові олівці, ручки, фізична карта України, глобус, символіка України.
Хід уроку:
Вступне слово вчителя. Оголошення теми першого уроку.
Доброго дня, дорогі діти! Ось і закінчились літні канікули, ми знову всі разом. Розпочинається новий навчальний рік і мені хочеться наш перший урок провести як подорож.
Учитель: А якою країною ми будемо мандрувати, розгадаєте?
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море,
Про людей і квіти, то скажіть же, діти,
Що це за країна? …( Наша славна Україна!)
Учитель:
Так , правильно, це Україна.
Складіть «Асоціативний Кущ» до слова Україна (рідний край, Батьківщина, тато, мама, життя, краса і т.д.)
Учитель :А чи знаєте ви як виникла Україна?
(відповіді учнів)
Відео «Легенда про Україну».
Учитель : Україна—наша Батьківщина, наша рідна земля. Діти, а що для вас означає Батьківщина?
(відповіді учнів)
У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може навіть уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитина побачила світ, це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі. Вона єдина, де ми почуваємо себе вдома, затишно і привітно. Тільки в рідному краю людина почуває себе захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома. Де б хто не був, все одно повертається до своїх батьків, до свого дому, в свій рідний край, на свою Батьківщину, на рідну Україну.
Учитель:
Слова Україна, Батьківщина, Вітчизна, рідний край… Ці слова дорогі кожній людині нашої країни.
Давайте поділимось на групи. І кожна група спробує згадати намалювати якнайбільше символів України.
( діти працюють в групах 5 хв. І представляють свої роботи)
Учитель:
А чи подорожували ви нашою чудовою та прекрасною Україною ?
Які місця вам сподобались найбільше? Розкажіть про них так , щоб ми захотіли їх відвідати.
(відповіді учнів)
Учитель: а тепер давайте переглянемо які вас чекають іще самі красиві місця України. (перегляд відео « Самі красиві місця України»)
Учитель
Де ж знаходиться наша країна?
Україна – держава європейська не тільки за географічним положенням, але і за історичними, етнічним, культурним і духовним корінням.
Подивіться на карту України. Територія, яку заселяють українці, дуже велика. Щоб пройти її з заходу на схід, долаючи щодня 30 км, потрібно 90 днів.
Україна є суверенною, незалежною, демократичною, соціальною, правовою державою. Суверенна Україна увійшла в сім’ю європейських народів після здобуття незалежності в 1991 р. Її площа 604 тис. км. кв. Межує із 7 країнами: Білорусією, Росією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою. Україну омивають два моря : Чорне і Азовське. На земній поверхні переважають рівнини. Але є і гори.
Учитель:
Виборовши собі волю, Україна має тепер свою державну мову, свої державні символи: герб, прапор, гімн, які уособлюють її історію.
Герб (тризуб) — золотий тризуб на блакитному тлі — символ влади. У тризубові відображено триєдність життя – це батько, мати, дитя, які символізують собою Силу, Мудрість, Любов.
Прапор – стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів. Національний прапор України — це синьо-жовтий прапор. Синій – це колір неба, води, миру, а жовтий – колір хліба, життя.
Гімн – урочиста пісня, яка вихваляє та прославляє кого-небудь або що-небудь.
А давайте встанемо та згадаємо його.
(звучить Гімн держави.)
Учитель:
Кожен з нас повинен пам’ятати, що ми громадяни України, що ми сини і дочки нашої держави, у кожного із нас своє завдання, ціль, мета – завжди була одна. Ми повинні захищати і єднати, як би важко не було. А також повинні жити за законами нашої держави , які записані у Конституції.
Україна – це держава. Вона має свою Конституцію – Основний Закон України, правила, за якими живуть українці. 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення Незалежності України.
Гра «Опиши Україну»
Діти, передаючи мікрофон по колу, скажіть гарні слова про Україну (безкрая, багата, гостинна, співуча, горда, дружна й т. д.)
Підсумок уроку
Любі діти! Кожен із вас творить своє майбутнє, а водночас майбутнє нашої країни. Хоча ви тільки учні 7 класу, та на вас покладена велика відповідальність гарно вчитися, щоб у майбутньому стати розумними, працьовитими, творчими, а також здоровими громадянами нашої держави.