Дітки складали пазли, розгадували кросворди та ін.Щоб рухатись вперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. Здійснити подорож Європейським континентом – мрія! Але мрія здійсненна для кожного, хто візьме участь у грі-подорожі «Європа без кордонів». Візьмість із собою три «валізи»: інтелект, ерудицію, удачу, і ВПЕРЕД!
Ясеневопільнівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Розробка
першого уроку на тему:
Класний керівник 5 А класу,
вчитель німецької мови
Крстіч Олена Леонідівна
Мета: Ознайомити з легендою про Україну, ЗУНР, формувати патріотичну свідомість, навчати висловлювати свою думку, будувати речення; виховувати відповідальність, працьовитість, старанність і шанобливе ставлення до України, формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати в учнів патріотизм, любов до своєї Батьківщини
Очікувані результати:
На кінець уроку знатимуть: легенду про Україну, історичні відомості ЗУНР, історію становлення українського прапора.
формувати національну свідомість школярів;
розвивати пізнавальні інтереси учнів;
виховувати в учнів патріотизм, любов до своєї Батьківщини.
Обладнання: плакат із зображенням карти Євросоюзу; роздатковий матеріал; фото-, відеоматеріали.
Хід уроку
«Стояти ногами і бути серцем в Україні,
а свої голови тримати в Європі»
М. Драгоманов
Дорогі діти, ось і пролетіли веселі канікули і знову шкільний дзвоник покликав вас до праці. Кожен наступний клас – це новий щабель вашого розумового, морального зростання, яке не відбувається само собою, для цього потрібна праця розуму, серця, мязів.
Вітаю вас з початком навчального року, я щиро бажаю щоб ця праця не була примусовою, хай вона приносить вам радість і хороші результати.
Куточків різних на Землі багато.
Європа серед них -- найкраща над усім,
Бо саме тут нас народила мати.
ЄВРОПА --- наш великий спільний дім!
А, давайте згадаємо з вами, які ви знаєте державні символи України?
А які символи України ви знаєте? І що ви про них знаєте?
Основна частина
Рушник, писанка, верба, коровай, вишиванка, вінок, калина, барвінок.
Щоб рухатись вперед, потрібно не лише любити Батьківщину, а й знати та поважати своїх сусідів. Здійснити подорож Європейським континентом – мрія! Але мрія здійсненна для кожного, хто візьме участь у грі-подорожі «Європа без кордонів». Візьмість із собою три «валізи»: інтелект, ерудицію, удачу, і ВПЕРЕД!
НІМЕЧЧИНА: солодкий початок
В Німеччині навчальний рік починається в кінці серпня – початку вересня і певного дня для цієї події не існує. Цей день щороку визначає влада залежно від початку сезону дощів, щоб діти могли якомога більше насолодитися канікулами на сонечку.
До Дня знань, за традицією, разом з батьками склеюють з паперу кошик і прикрашають його аплікацією. Потім батьки складають туди солодощі, іграшки і різні цікаві дрібниці.
Перший день у школі Німеччини зазвичай святковий. Малеча приходить з батьками, інколи – з усією родиною. Квітів вчителям не дарують.
Обов'язковий момент - урочистий вихід нових учнів у супроводі класного керівника із загальної зали в клас. Там вони знайомляться, отримують перше завдання додому - намалювати те, що лежало в їхніх кульках і розходяться по домівках.
Завдання: поділитись на 2 групи і скласти пазли з визначними місцями світу
НІДЕРЛАНДИ: дітям - морозиво, вчителям - квіти
В Нідерландах навчальний рік починається в понеділок, можливо і в середині серпня. Всіх дітей збирають разом, директор робить промову. Квіти прийнято дарувати не в перший день навчального року, а в останній.
Святкують початок навчання при цьому у п'ятницю. Проводять конкурс листівок. Всі діти під час канікул надсилають в школу листівки, саморобні, оригінальні.
Переможців нагороджують чимось цікавим і обов'язково - морозиво за рахунок школи
Завдання: відгадати кросворд на швидкість
ІЗРАЇЛЬ: діти запускають мрії в небо
В Ізраїлі перший день навчання - 1 вересня. Але в ізраїльських школярів початок вересня іноді вихідних через єврейський новий рік та інші свята – в такому разі, початок навчання відбувається пізніше 1 вересня.
Діти приходять до школи на перший урок о 8:15, спілкуються зі своїми однокласниками. Святкова лінійка проходить під час другого уроку - школярі пишуть на повітряних кульках бажання і запускають їх в небо.
Завдання: написати на папірцю свої бажання, мрії на цей рік і завернути його у цукерку.
В Україні день 1 вересня з давніх-давен — не просто початок осені. Для мільйонів школярів, студентів, їхніх батьків, а також для вчителів і викладачів це справжнє свято — День знань. З цього дня починається офіційний навчальний рік у всіх навчальних закладах країни.
І хоча 1 вересня не є вихідним, традиційно він супроводжується урочистими заходами — шкільними «лінійками», на яких присутні всі учні та викладачі. У цей святковий день першокласники знайомляться зі школою та своїм першим учителем. Старші за них школярі після тривалих літніх канікул переходять у наступний клас.
Традиціями цього свята, що передаються від покоління до покоління школярами, стали пишні банти першокласників, гучний звук першого шкільного дзвоника й, звісно ж, найперший урок у навчальному році, зазвичай про Україну
Завдання: розгадати кросворд
«Україна»
1. Дерево – символ мужності, сили на Україні (дуб).
2. Український воїн у минулому (козак).
3. Один із символів нашої держави (прапор)
4. Збірка віршів Т.Г.Шевченка (Кобзар).
5. Столиця України (Київ).
6. Квітка-символ України (Барвінок).
7. Гори України – (Карпати)
|
1 |
У |
|
|
||||||
|
2К |
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
Р |
|
||||
|
4 |
|
|
|
А |
|
|
|||
|
5 |
|
Ї |
|
||||||
6 |
|
|
|
|
Н |
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
А |
|
|
|||
3. Робота з батьками
-Що зазвичай бажають люди одне одному, вітаючи зі святами? (Щастя, благополуччя, добра, миру).
- Так, про це мріє кожен. Але щоб зберегти мир на нашій планеті, в нашій країні, примножити добро і домогтися добробуту для всіх, потрібно навчитися розуміти один одного, приймати один одного такими, якими ми є, поважати культуру і внутрішній світ інших.
Україна багатонаціональна, багатомовна, але Україна єдина. Пам’ятаємо, не забуваємо і цінуємо нашу Батьківщину. Збережемо наш патріотизм, віру та силу духу для наступних поколінь.
Підсумок
Наш урок завершується. І на завершення хочу вам запропонувати одну цікаву легенду.
Один мудрий цар, помираючи, покликав своїх дітей і запитав: «Що кожен з вас думає про існуючий світ?». Нічого гарного в ньому немає.—відповіли царевичі – в ньому зло, жорстокість, образи, несправедливість, корупція, обман.
розум і серце отруєні думками про зло і смуток. Благословляючи вас на царство, я хочу, щоб ви пам’ятали: що ви принесете в цей світ, таким він і буде. Тож нехай один з вас несе в нього щастя, другий — добро, а третій – мудрість, четвертий —справедливість. Але знайте, що щастя—це не гроші, не влада, не володіння чимось. Це – стан душі і шукати його треба усередині себе. Добро – вміння нести у світ свої прагнення і не нав’язувати нікому того, чого бажаєш сам. Мудрість - це не вказувати комусь, яким треба бути, а здатність змінюватися самому.
Справедливість — це вміння не оцінювати інших за своїми мірками.
І пішли його діти нести у світ цей : щастя, добро, мудрість, справедливість. Але всі вони пішли по одному в різні боки і тому скрізь чогось не вистачало.
Тому я бажаю, щоб у вашому житті всі ці чесноти йшли поруч із вами одним шляхом, єдиною дорогою.
169 разів зранку посміхнутись своїй дитині і побажати гарного дня у школі
|
|
Повторити таблицю множення і ділення та охоче вивчити її разом з дитиною
|
П’ять разів на тиждень з цікавістю розгорнути щоденник, щоб дізнатися про успіхи дитини в школі
|
З посмішкою перевірити виконання домашніх завдань дитиною (навіть, якщо пізно приїхали з роботи)
|
169 разів зустріти посмішкою дитину зі школи |
169 разів лагідно запитати дитину, як пройшов день у школі
|
169 разів приготувати смачний і корисний перекус у школу
|
З задоволенням відвідувати батьківські збори, на які запросить вчитель
|
З цікавістю спілкуватися з вчителем стосовно успіхів дитини в школі
|
Охоче брати участь у проведенні масових шкільних заходів
|
Охоче допомогти у виконанні домашніх завдань, з якими не під силу справитись дитині самій
|
З посмішкою 169 разів цікавитись,що дитина робила сьогодні в школі
|
З ніжністю обговорити з дитиною про досягнення та труднощі в школі
|
Цікавитись відносинами дитини з однокласниками в школі, давати поради
|
|
1 |
У |
|
|
||||||
|
2К |
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
Р |
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
А |
|
|
|||
|
5 |
|
Ї |
|
||||||
6 |
|
|
|
|
Н |
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
А |
|
|
|||
|
1 |
У |
|
|
||||||
|
2К |
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
Р |
|
|
|||
|
4 |
|
|
|
А |
|
|
|||
|
5 |
|
Ї |
|
||||||
6 |
|
|
|
|
Н |
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
А |
|
|
|||
169 разів зранку посміхнутись своїй дитині і побажати гарного дня у школі
|
169 разів зустріти свою дитину зі школи і почастувати смачненьким обідом
|
Повторити таблицю множення і ділення та охоче вивчити її разом з дитиною
|
П’ять разів на тиждень з цікавістю розгорнути щоденник, щоб дізнатися про успіхи дитини в школі
|
З посмішкою перевірити виконання домашніх завдань дитиною (навіть, якщо пізно приїхали з роботи)
|
169 разів сказати своїй дитинці, що ви її любите понад усе |
169 разів лагідно запитати дитину, як пройшов день у школі
|
169 разів приготувати смачний і корисний перекус у школу
|
З задоволенням відвідувати батьківські збори, на які запросить вчитель
|
З цікавістю спілкуватися з вчителем стосовно успіхів дитини в школі
|
Охоче брати участь у класних заходах
|
Охоче допомогти у виконанні домашніх завдань, з якими не під силу справитись дитині самій
|
З посмішкою 169 разів цікавитись,що дитина робила сьогодні в школі
|
З ніжністю обговорити з дитиною про досягнення та труднощі в школі
|
Цікавитись відносинами дитини з однокласниками в школі, давати поради
|