Перший урок в 2 класі
Подорож до Країни цінностей
Мета: закріпити знання учнів про загальнолюдські цінності; розвивати
вміння використовувати слова ввічливості, взаємоповаги; учити поважати
старших; розвивати увагу, пам’ять; виховувати в учнів культуру поведінки, прагнення жити в Україні – єдиній державі.
Обладнання. Картки для роботи в парах, назви країн, міст України, плакати «Єдина Україна», мікрофон, Грамота з міста Камʹянець-Подільська, презентація.
Зміст уроку
Слайд
2. Коло радості
- Доброго дня, дорогі мої діти! Я запрошую вас в коло радості і пропоную висловити побажання. Я перша почну, а ви продовжите:
Бажаю всім миру і добра! (Діти передають по колу стилізований букетик квітів.)
Діти.
– Я бажаю всім здоров’я.
– Я бажаю всім радості.
– Я бажаю всім сонячного дня.
– Я бажаю веселих ігор, добрих друзів…
Учитель.
Пропоную взяти весь багаж побажань і наш перший урок в 2 класі здійснити у вигляді подорожі до Країни Цінностей. Тим паче, що подорожувати ви любите.
– Що таке цінність?
– А, які цінності, на вашу думку, повинна мати людина, щоб її поважали,
любили, хотіли бути на неї схожими? (Відповіді дітей)
Сьогодні, подорожуючи по Країні Цінностей, ми відвідаємо цікаві міста.
Отже, в дорогу!
3.Основна частина
Слайд Звучить пісня «Про дружбу»
3.1. Зупинка «Місто ввічливості»
Слайд
3.2. Вправа «Мікрофон».
- А як ви думаєте, яку людину вважають ввічливою? (Відповіді дітей.)
Слайд
Вчитель. Ввічливість - це один з неодмінних компонентів спілкування людей, що є ознакою культурності. Ввічливість робить людину привабливою, викликає до неї почуття симпатії. Недарма ввічливість вважають однією з ознак вихованості.
3.3. Читання вірша.
Учениця. Я теж дуже ввічлива дівчинка, знаю багато чарівних слів:
Я коли прокинусь вранці,
То замість «добрий ранок»
Кричу на кухню мамі з спальні:
«Готовий вже сніданок?».
Як із ліжка я зіскакую, –
Кричу бабусі: «Дякую!».
А потім, з’ївши свій сніданок,
Усім кажу я: «Добрий ранок!».
– Що переплутала дівчинка?
– А ви вмієте користуватись чарівними словами?
3.4. Рекламне агенство «Smile»
Слайд
- Увага! Увага! Для всіх, хто хоче бути вихованими –
рекламна пауза!
1. Ввічливість – уміння поводити себе так, щоб іншим було приємно з
тобою.
2. Будь завжди привітним: вітайся при зустрічі, дякуй за допомогу, ідучи-
прощайся.
3. Не примушуй за тебе хвилюватись. Ідеш – скажи, куди й о котрій
годині повернешся.
4. Не капризуй, не бурчи. Твоє капризування може зіпсувати настрій
іншим.
5. Найбільш ввічливим днем у році є 11 січня, адже саме в цей день у всьому світі за ініціативою ООН та ЮНЕСКО відзначається Міжнародний день слова«дякую» ...
3.5. Театр «Веселий вулик» . Новий сезон.
Слайд
- Бути ввічливим, це не лише говорити чарівні слова, це також і вміння
поводити себе культурно, виховано. От послухайте.
1) Вірш «На іменинах».
В їжачка, в їжачка,
Іменини край струмка.
За столом сидять рівненько,
Зайчик, Білочка руденька,
І пухнастий Хом’ячок,
І рогатий Слимачок.
П’ють чайок, торт їдять,
Не шумлять і не кричать.
Всі чемненько розмовляють,
Їжачка поздоровляють.
Бо в гостях, мої малята,
Їм не личить пустувати.
- Чи правильно вели себе гості?
2) Вірш-інсценізація «Некультурні хазяї».
Автор.
У неділю із гостей хлопчики вертались.
А дружок у них питає:
«Як вам гостювалось?».
І. Та нічого, все, як слід…
ІІ. Тільки бачиш, друже.
В тому домі хазяї – некультурні дуже.
І. Некультурні хазяї, грубі, нехороші, –
З нас при вході не зняли шапки і калоші.
ІІ. Навіть з наших кожушин снігу не струсили,
Тому так, як увійшли, і до столу сіли.
– Чи дійсно хазяї були некультурні?
– Що ж, повчимо цих хлопців чемності.
3.6. Гра-руханка «Мовчанка».
- Якщо погоджуєтеся зі мною, то плескаєте в долоні, а якщо не згідні, то сильно крутите головою в різні боки. Зрозуміло? Тож будьте уважні!
- Ви вдома мамі помагаєте?
- Ліжко зранку застеляєте?
- Посуд миєте?
- Чашки б’єте?
- А стареньких поважаєте?
- А маленьких ображаєте?
- Йдеш по вулиці – сміти, буде тьоті що мести.
- Назбирай камінців і кидай у горобців.
- Не топчи травинку, не зірви рослинку.
- Упіймаєш кота – покрути за хвоста.
- А прийдеш до школи – ні з ким не вітайся.
- У транспорті місцем старшим поступайся.
Учитель. Я дуже рада, що наші діти знають, як треба себе поводити. Подорожуємо далі.
3.7.Зупинка «Місто історичної памʹяті»
Слайд
- Ви любите подорожувати.
- Яке з міст, де ми з вами побували, ви можете назвати містом історичної памʹяті?
Слайд-відео про подорож
3.8. Зупинка «Місто здоровʹя»
Слайд
5.1. Мозковий штурм «Що таке здоров’я».
Здоров’я – це…
Для досягнення всіх цих бажань нам потрібно здоров’я.
3.9. Зустріч з Карлсоном.
Слайд
Учитель. Ой, а хто це нас зустрічає. Так, Карлсон. Я тебе не впізнаю.
Карлсон
Я безталанніший у світі чоловік!
Мене врятує тільки літр варення!
А я ж вступив у свій квітучий вік!
Нотуйте вже солодкі одкровення!
Лимонних тістечок, мигдальних пиріжків,
Халви, рахат-лукуму, шоколаду,
Тортів, бісквітів, печива, коржів
Від вас, як ліки, прийму дуже радо!
Я – хворий! І нездужаю весь час,
Якщо солодке хтось сховав від мене!
Цукерки, мов пігулки, вже не раз
Мені здоров’я врятували достеменно!
Слайд
(показ малюнка меню).
- Що ви можете сказати? Що б ви порадили йому?
3.10. Обговорення порад для правильного харчування Карлсона.
- Карлсон тепер постарається дотримуватись правил здорового харчування.
3.11. Робота в парах. Складання порад для Карлсона .
Учитель. Щоб Карлсон не забув ваші поради, занотуємо в документах, що шкідливо для нашого здоров’я, а що корисно. Якщо ви вважаєте правильним те, що написано на листках, прочитайте нам усім і вивішуйте на дошку. (роздаю заготовки)
Матеріал для гри.
Займатися фізкультурою,
обходитися без сніданку,
дбати про гігієну,
їсти на ходу,
дотримуватися режиму дня,
читати лежачи,
обідати цукерками,
умиватись без мила,
грати в спортивні ігри,
довго спати,
провітрювати приміщення,
вживати овочі та фрукти,
постійно пити солодкі газовані напої.
Учитель. Молодці! Карлсон дуже вдячний вам. І бажає вам здоров’я.
Отже, ви повинні турбуватися про своє здоров’я, тому що ранок починає
день, а дитинство починає життя людини.
3.12. Зупинка «МІСТО ДОБРОТИ»
Слайд
3.13.Прослуховування пісні про доброту (Н. Май «Пісня про добро»).
Учитель. Послухайте пісню і скажіть, про що в ній співається?
Слайд
люди.
людей.
Слід зауважити, що в українських родинах завжди виховували дітей
таким чином, що кожна людина невіддільна від близьких, сусідів, громади і
повинна чинити за законами добра, совісті, допомоги. В Україні здавна
існувала традиція: дівчинка-сирота вплітала в коси блакитні стрічки. Кожний, хто мав добре серце, вважав за святий обов’язок допомогти такій дитині. Також під час свят заможні українці намагалися нагодувати старців, роздати милостиню, вирушали в притулки, лікарні, розносячи подарунки.
Задумайся:
Слайд
Один рік має 365 днів.
Кожен день – 24 години.
Кожна година – 60 хвилин.
Отже, рік має 525600 хвилин.
добрі справи?
Один дуже набожний чоловік кожен день молився, стоячи на колінах у
храмі. Він молився, щоб Бог послав благополуччя, добробут усім слабким,
нужденним. Раптом двері храму відкрились і ввійшли декілька брудних,
обірваних, голодних людей.
– Боже, – почав благати чоловік, – я ж так наполегливо молився тобі,
зроби для них що-небудь.
– Я уже зробив, – почувся голос Бога. – Я послав їм тебе!
– У чому мудрість цієї притчі?
– Так, кожна людина може зробити добро, для цього вона на землі.
– А як потрібно робити добро? Давайте поміркуємо над цим.
3.14. Робота в групах.
1 ряд. Що можна зробити один для одного в класі, щоб жилось краще,
щасливіше?
2 ряд. Що можна зробити для рідних, щоб життя в них стало кращим?
3 ряд. Як стати доброю людиною? Запишіть свої правила життя.
(Діти записують відповіді на листочках у вигляді квітів. Потім
прикріплюють їх на дошку.)
Добрі серця – це сади.
Добрі слова – коріння.
Добрі думки – квіти.
Добрі справи – плоди.
3.15. Зупинка «Місто рідної сімʹї»
Слайд
У світі всі малята —
і хлопчики й дівчата —
повинні право мати
щасливими зростати.
В турботливій країні,
у люблячій родині
мужнітимуть здорові
біляві й чорноброві.
Бо очі карі й сірі
у злагоді та мирі
не плачуть, а сміються,
що «дітками» зовуться.
Родина
Мені бабуся казку розкаже,
І зробить солодкий пиріг,
І дасть мені трошечки пряжі,
Щоб з кішкою побігати я міг!
А дід мені подарує рубанок,
Цвяхів принесе, молоток,
І буде готовий спозаранок
Шпаківня у нас і совок!
А тато візьме на рибалку,
Розповість про лісові трави...
Ми поруч, трохи перевальцем,
підемо повз ялин грибні.
Грибів наберемо на узліссі,
Вигадливий корінь знайдемо,
В забутій лісничій хатинці
З малиною чаю поп'ємо...
А мама, схилившись над ліжком,
Колискову мені заспіває,
Навшпиньки вийде з кімнати
І добрі сни покличе!
А у вікна вривається вітер,
Я думаю, довго не сплю:
Ну що мені на це відповісти?
Я просто їх дуже люблю!
М. Тахистова
- Ви – дуже щасливі діти, бо маєте батьків, рідних і близьких.
Я - українка! І я горда цим званням!
Іду. Пишаюся. Заквітчана барвінком
Моя душа. І прадідів земля
Веде мене в майбутнє. На хвилинку
Я зупинюся, щоб напитися життя
З криниці, щоб набратись сил від сонця,
Відчути серцем пісню солов'я,
Спіймати долю у свої долонці.
Я - українка! Це моє ім'я!
Моє покликання! Моя болюча туга...
Ступаю боса... Зорана рілля
Димить у полі під залізним плугом.
Цвіркун скликає гучно на обід,
У пелюстках квіток бджола працює.
Я хочу відродити славний рід,
Де мир, любов і щастя запанують!
Я - українка! Горді куполи
Повстануть брамою. Земля моя священна
Воскресне з першим паростком з землі.
Повстане. І вогнем благословенна,
Очиститься, умиється від сліз,
Відродиться, вдихне на повні груди.
На сцену гордо вийде з-за куліс!
Я - українка! І ніколи не забуду
Цього звання!..
Катерина Лук'яненко
Вчитель.
Ми усі різні – кожен із нас особливий та неповторний, своєрідний та унікальний. Бог наділив нас різними талантами та здібностями, мріями та прагненнями. У нас різний колір обличчя та волосся, індивідуальний характер і свій, ні з ким не зрівняний світогляд. Ми живемо зі своїми родичами на різних територіях, розмовляємо різними мовами, але водночас розуміємо один одного, бо ми – одна сімʹя, єдиний народ, одна Україна, і це те, що нас обʹєднує.
Слайд з укр. мелодією
Діти виносять написи – назви міст і сіл України:Ужгород, Чернівці, Київ, Одеса, Донецьк, Херсон, Харків, Камʹянець-Подільський, Іванівці
Учениця
О Боже єдиний, здійсни мою мрію:
Не діли Україну на західну й східну.
Бо всі ми – єдині, усі ми - сімʹя,
В Усіх нас одна Батьківщина - одна.
Одну і єдину, як вічна любов -
За неї ще пращури лили свою кров.
За волю, за єдність боролись вони,
Щоб в вільній країні ми з вами росли.
За неї Шевченко ще в Бога благав,
У віршах своїх він про неї писав,
Писав і благав у свого народу,
Щоби не проспав України свободу,
Бо звір стоголовий уже не дрімає,
І пазурі гострі у серце впинає.
Не дай йому, Боже, не дай розірвати!
Не дай, щоб війною ішов брат на брата!
Прожени той туман, що окутав усіх,
Щоб жити народ наш у спокої міг,
Щоби Україна завжди була вільна,
Завжди залишалась одна – неподільна,
І стяг синьо-жовтий здіймавсь аж до неба,
І більше для щастя нічого не треба.
3.16. Патріотичний флешмоб
Виходять діти з плакатами і по черзі виголошують
Разом: Україна – єдина держава!
Всі співають Гімн України
Слайд
4. Підсумок. Рефлексія
Слайд