Перший урок: «Подорож кораблем до Країни Знань»
Мета: розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширити пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу;
Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення;
Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатись щось нове, товариськість.
Обладнання: імпровізований корабель (вітрила, бочка, канат, штурвал) сундук зі скарбами, паперові хвилі на дошці, острова-зупинки, казкові персонажі та фоторамка з мушлями.
Вчителька: Доброго дня, дорогі друзі! Я дуже рада вітати всіх, хто сьогодні прийшов на наше свято!
Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. А сьогодні ви стали справжніми учнями. Віднині ви – члени великої дружної шкільної родини. Перед вами відчиняються двері в чудову і неосяжну країну Знань.
-
Діти, а чи всі люблять подорожувати?
-
Я також просто обожнюю подорожувати, а тому поспішаю порадувати вас – сьогодні наш перший крок до такої незвіданої Країни Знань ми зробимо, ставши командою корабля, який має назву 1-В!
-
А пливтиме наш корабель дивовижним морем, хвилями в якому будуть ваші знання, пишні вітрила наповнюватиме вітерець вашої творчості та працьовитості. І на шляху до заповітного острову Країни Знань, робитиме корабель зупинки, які більше ніколи ми не зможемо повторити, тому будьте уважні! І наостанок нагадаю, що нашими зупинками будуть острова, жителі яких не звільнять дорогу, доки ми не виконаємо їх завдань!
ІІ. Основна частина
-
Ну що всі приготуватися ?
-
Тоді, ми розпочинаємо нашу подорож! А щоб не розгубитися на початку екстремальної подорожі заплющимо всі очі та уявимо як розправивши вітрила наш Корабель «1-В», мчить нас безмежним морем наших фантазій. (Вчителька мелодійним голосом коментує морські явища: віє теплий вітерець, ніжні промінчики сонечка лагідно доторкнулися до щічок, і т.д.)
Включається звук моря, чайки, вітер.
Вчителька, доки діти уявляють подорож, вішає на дошку перший острів з його жителями.
-
Відкриваємо оченята, адже наш швидкісний корабель робить свою першу зупинку, яка має назву «Острів неповторних спогадів». А для того, щоб жителі цього острову дозволили нам продовжити нашу подорож, вони хочуть дізнатися про нас більше, і пропонують вам поділитися своїми спогадами з дитячого садочка! Та на підтвердження правдивості ваших розповідей подарувати ваші фото.
Учні діляться спогадами та розвішують свої фото на першому острові.
-
Жителі Острова неповторних спогадів наскільки захоплені вашими розповідями, що навіть не хочуть нас відпускати, але нас вже зачекався корабель, тож ми продовжуємо нашу подорож! Сіли зручненько, нам потрібно набратися сил та допливти до наступного острову.
Знову звук моря. Корабель пливе.
-
Ось ми і дісталися до нашої наступної зупинки – Острова найдорожчих скарбів. Господарюють на цьому острові лемури, а королем цих пустунів самообрався Джуліан. Всі вони просто в захваті від бешкетування, дитячих розваг та всього, що є яскравим та незвичайним. Скарби та таємниці їх острова вони зберігають у старовинному сундуку, який нікому не показують, але нам пощастило – ми побачимо сундук скарбів, якщо подаруємо лемурам свої найцінніші скарби з дитинства. Згодні на умови?
-
Тоді не будемо втрачати час та перейдемо до подарунків!
Наповнити сундук під музику або кліп із Мадагаскара
-
Діти, наші скарби неоціненні і вони надзвичайно сподобалися лемурам. Тож, вони звільнили нам дорогу і ми продовжуємо нашу мандрівку!
-
Щось ми трішки вже втомилися, і нам пощастило адже зовсім поряд Острів відпочинку. Ну, що ж, завітаємо?
Включається музика, забігають Пірати.
-
Ой, діти, впізнали хто це? Так, це Пірати. І вони щоб нас відпустити з іх острова, хочуть разом з нами зробити фізкультхвилинку!
-
Уважно стежте за рухами Піратів та повторюйте за ними!
Під музику проводять руханку.
-
Пірати показили нам приклад здорового відпочинку та побажали щасливої дороги. Тож, пливемо далі!
Музика, звук моря. Корабель пливе.
-
Я, як командир Корабля, маю чудову звістку! Шановні подорожуючи, нам залишилася лише одна остання зупинка – наш довгоочікуваний Острів Знань, який відкриває нам пряму дорогу до безмежної Країни Знань.
-
І ось він таємничий острів Знань. На цьому острові нас гостинно зустрічає мудра тітонька Сова, яка розповість вам правила гарної поведінки. Сідайте всі зручно та слухайте уважно. А потім розкажете мені чому вас навчила тітонька Сова.
Включається відео.
-
Які правила ви запам’ятали?
-
Чому вас навчила тітонька Сова?
-
Ми дісталися до заповітного Острова Знань, виконали всі завдання запропоновані на сусідніх островах, але в морі наших вражень нема жодного жителя. Я пропоную заселити його. У кожного на парті є морські жителі. Відповідаючи на мої запитання, ви буде ділитися своїми враженнями та поповнювати море своїми жителями.
-
До якого острова ми пливли?
-
Який перший острів нас зустрів?
-
Яке завдання ми виконали на першому острові?
-
Жителями якого острова були лемури?
-
Що вони запропонували нам зробити?
(Вчителька дзвонить маленьким дзвіночком)
Вчителька: Цей дзвіночок сповістив вам про те, що починається перший у вашому житті шкільний урок.