Тема: ПОСВЯТА В ПЕРШОКЛАСНИКИ
Мета: сприяти комфортній адаптації дітей в новому шкільному колективі та середовищі; налагоджувати добрі, товариські стосунки між учнівським та батьківським колективом; розвивати комунікативні, мовленнєві та творчі здібності учнів; формувати почуття громадянськості, патріотизму, любові до ближнього.
Обладнання: презентація, картки для об’єднання в групи, зображення шкільних речей, пазли дерево класу, листочки, квіточки, свідоцтва школярів.
Форма проведення: урок – подорож.
І Організаційний момент
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
А щоб краще дізнатися, які ви, хочу пограти з вами у гру:
- Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!
- Спочатку нам потрібно познайомитися. Я дуже хочу знати усі ваші імена. Разом голосно назвіть свої імена, щоб я запам’ятала усіх одразу.
(Діти вигукують свої імена).
- Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли. Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно передавати один одному м’яч.
(Діти передаючи один одному м’яч, називають свої імена)
Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо у подорож. Це буде подорож Країною знань. Щоб потрапити до цієї країни, потрібні будуть ключі, і я охоче вам їх вручаю. (Діти отримують символічні медалі-ключики до Країни знань). Супроводжувати нас буде Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Отже, рушаймо! (Анімаційне зображення паровозика)
ІІ. Мандрівка Країною знань
Зупинка 1. Рідна школа
- На першій зупинці Тітонька Сова показує якісь малюнки. Що на них зображено? (Букви).
- Вам треба скласти з поданих букв слово (Діти, які вміють читати, складають слово «школа»).
- Навіщо ви прийшли до школи?
1. Відгадування загадок
У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх.
(Загадки про шкільні предмети із демонстрацією ілюстрацій до них)
Об’єднання учнів у 6 груп (малюнки з зображенням шкільних предметів)
У кожної групи на столі лежать великі малюнки портфелів і маленькі малюнки речей які кладемо у портфель і малюнки зайвих речей. Потрібно приклеїти на портфель те що має лежати у портфелі. Презентація робіт.
Зупинка 2. Парк відпочинку
Руханка Арамзамзам (під музику)
Зупинка 3. Наша родина
- Чи знаєте ви, що таке ребус? (Ребус – це зашифроване слово)
- Спробуйте прочитати ребус з малюнка.
- Так, це слово – сім’я. Яким ще словом можна його замінити? (Родина).
- Мир і злагода в родині – це запорука щасливого життя кожного із нас, а для цього треба поважати і любити, допомагати один одному. Батьки повинні піклуватися про своїх дітей, а діти – слухатися своїх батьків.
- Коли ви перебуваєте двома, ви – дочки і сини, хлопчики і дівчатка. В школі ви – учні, школярі, а разом ми – також велика шкільна родина, яка має бути міцною і дружною.
- Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!
(У кожного на парті листочок і олівці. Діти, які вміють писати, пишуть на листочку своє ім’я, іншим допомагає учитель. Кожен учень виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням дерева)
- Ось як зазеленіло наше дерево! Пізніше ми ще раз до нього повернемося.
Зупинка 4. Наш рідний край
- Із сьогоднішнім святом вас вітають не тільки вчителі, батьки, родина, а й наше місто, уся наша країна.
- Як називається місто, у якому ми живемо? (Хмельницький)
- Хмельниччина – це наш рідний край. Це місце, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі. Які цікаві місця у нашому краї ви знаєте? Де вам довелося побувати?
- А ті, хто ще не побував у цих місцях, нехай не засмучуються. Тітонька Сова охоче вам усе покаже. (Перегляд відеоролика «Мій рідний край»)
- Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. Як називається наша країна? (Україна)
- Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже Тітонька Сова.
(Україна – незалежна держава. Столиця України – місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор. Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня святкують День незалежності України)
Робота в групах
- А зараз я пропоную вам попрацювати в групах. (об’єднання за допомогою геометричних фігур) У вас є конвертики із пазлами, склавши які ви отримаєте карту України.
(Складання пазлу «Україна» . Учні працюють в парах. Кожна пара має на парті набір пазлів, з яких складається карта України.)
Зупинка 5. Галявина дружби
- Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються.
(Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева)
- Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно.
- Запам’ятайте важливе правило:
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
ІІІ. Підсумок уроку
- Скоро закінчиться перший у вашому житті урок. Пригадайте, коли він розпочався? (Коли продзвенів дзвінок). Уроки завжди будуть починатися і закінчуватися із дзвінком. Він також буде вашим другом протягом навчання.
- Що запам’яталося вам з уроку?
- Що сподобалося найбільше?
- Ми з Тітонькою Совою дякуємо вам за гарний урок і хочемо нагородити вас свідоцтвами школяра.