Конспект уроку з предмету "Я досліджую світ" на тему "Який у мене характер?"

Про матеріал
Тема. Який у мене характер? Мета. створити умови для усвідомлення учнями змісту поняття «характер»; ознайомити з основними рисами характеру; навчити дітей розрізняти риси характеру у собі та інших; навчити аналізувати риси свого характеру, здійснювати самооцінку; виховувати психологічно освічених людей, які вміють вивчати себе, розвивати свою особистість.
Перегляд файлу

 

Дата: 09.09.19.

Клас: 2

Тема.  Який у мене характер?

Мета. створити умови для усвідомлення учнями змісту поняття «характер»; ознайомити з основними рисами характеру; навчити дітей розрізняти риси характеру  у собі та інших; навчити аналізувати риси  свого характеру, здійснювати самооцінку; виховувати психологічно освічених людей, які вміють вивчати себе, розвивати свою особистість.

Методичне забезпечення. Маркери, плакат «Берег   сподівань», кораблики,  правила роботи в групах, макет ромашки, плакат «Дерево – характер», листочки, картки «Риси характеру».

Вид уроку: комбінований.

Методи і види роботи:

Перебіг уроку

1. Організація класу

1.1.  Привітання.

Усі сідайте в коло, діти!

Домовляймось — не шуміти

Працювати час настав.

Тож і ми марно часу не гаємо,

Нашу гру розпочинаємо!

 

1.2. Перевірка готовності до уроку

- На уроці нам знадобиться підручник, зошит, кольорові олівці, ручка. Приберіть все зайве з парт. Сядьте рівненько, ми розпочинаємо.

 

1.3. Ранкове коло

Діти стають у коло, і кожен представляє себе, продовжуючи фразу: «Мені весело, коли …». Потім передає м’ячик чи іграшку іншому учаснику. Варіанти речень:

  • Я відчуваю себе щасливим, коли … .
  •  Я люблю, коли … .
  • Мої друзі сказали б про мене, що … .

1.4. Повторення правил роботи в групах.

- Говорити по черзі, а не всі водночас.

- Не перебивати того, хто говорить.

- Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.

- Дотримуватися « правила піднятої руки».

- Поважати всі висловлені думки.

- Заохочувати всіх однокласників до роботи.

2. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

Світ навколо нас надзвичайно різноманітний і мінливий. Наука величезними кроками йде вперед. Але найбільшу загадку всіх часів сформулювали давні греки, зробивши напис на одному зі своїх храмів: «Пізнай себе!»

Між нами багато спільного. Психологи налічують близько півтори тисячі рис особистості, за якими можна характеризувати людину. Сьогоднішнє заняття допоможе нам більше дізнатися про себе як особистість, а саме дізнатися який у мене характер.

2. Вивчення нового матеріалу.

2.1. Читання казки   «Про Дерева-Характери».

У далекому дивному світі, у долині, що розляглася серед високих

неприступних гір, росли Дерева-Характери. Це були незвичайні рослини. Вони своїм зовнішнім виглядом відображали характери людей, що жили далеко за горами. У кожного Дерева – Характера від стовбура відходили чотири головні гілки і багато маленьких. Ці гілки мали свої назви: одна називалася — «Ставлення до людей, які тебе оточують»;
друга мала назву — «Ставлення до справи, яку виконуєш»;
третя гілка — «Ставлення до себе»;
четверта гілка була — «Ставлення до власності (до свого і чужого)».

Багато людей хотіли б побувати у цьому лісі, подивитись, як виглядає їхнє Дерево-Характер. Але потрапити в цей ліс не може ніхто, і дізнатися, який у тебе характер, можна тільки вивчаючи самого себе і свої вчинки.

 

 

 

2.2. Завдання на розуміння характеру.  Вправа-гра «Кольорова кулька».

Мета: з’ясувати взаємозв’язок між вибором кольору та особливостями характеру.

- Підійдіть до кольорових кульок, які вам найбільше подобаються.

Давайте подивимося, що ж розповість нам колір про наш характер:

  •                   червоний — активні, наполегливі, врівноважені, розумні діти;
  •                   зелений — мудрі, творчі, винахідливі;
  •                   синій — хоробрі, енергійні, активні, неспокійні, рухливі;
  •                   жовтий — чуттєвий і витончений, дуже активний характер;
  •                   фіолетовий — загадковий, невідвертий, егоїстичний.
     

2.3. Вправа «Риси характеру». (Робота за картками.)

Розгляньте картку, прочитайте. Що означають слова на картці?

 


 Щедрість 

 Жадібність

Доброзичливість

Вередливість

Старанність

Безладність

Хвалькуватість

Скромність

Товариськість

Замкнутість

Розважливість

Впертість

Забіяка

Щирість 

Хитрість

Ввічливість          

Брехливість

Чесність

Сміливість

Боягузтво


 

  •                   У квадратиках позначте риси,  притаманні вам. Відповідайте правдиво, будьте чесні самі з собою. Тільки тоді ця робота принесе вам користь.
  •                   Порівняйте риси, які визначили у квадратиках з рисами своїх однокласників. (Можете підійти до кого бажаєте.)
  •                   Чи були повністю однакові картки?
  •                   Зачитайте, хто бажає,  свої результати. Хто не хоче ділитися своїми результатами, використайте «заборонний знак».
  •                   Як ви думаєте, що кожен з вас для себе визначив? (Який я ? Який у мене характер?).

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

2.4. Психогімнастика.
 

Заплющте очі… Уявіть себе Деревом, але не звичайним, з Характером, як у людей. Ваші ноги — то міцне коріння, ваше тіло — стовбур, ваші руки — то гілки. Дерева набирають сили від Сонечка, енергії — від Землі (хитаються — спочатку легенько, потім сильніше). У далекому дивному світі… (розходяться парами і ростуть) своїм зовнішнім виглядом

відображають характери:
 

  •                   важкі — (троє дітей піднімають «штангу»);
  •                   прямі — (руки догори, складають долоньки);
  •                   колючі — (ніби відштовхують щось од себе);
  •                   тверді — (твердо крокують, хороший знак);
  •                   легкі — (кружляють).
     

2.5. Робота з підручником.

- Розгорніть підручник на сторінці 7. Прочитаємо, що таке характер.

- Що таке поведінка?

- Як характер впливає на здоров’я?

- Що, на твою думку, має бути найголовнішим у характері людини? Навіщо знати свій характер? Чим твій характер відрізняється від інших? Які риси характеру ти найбільше цінуєш у людях?

- Тобі подобається твоя зовнішність і характер? Чи хочеш їх змінити?

3. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.

3.1. Робота в друкованому зошиті

- Розгорніть зошити на с. 4. Подивимося на 4 завдання. Які казкові  герої тобі подобаються найбільше? Обери й обведи. Пригадай назви цих казок. Поясни чому.

- Подивіться завдання 5, потрібно написати позитивні та негативні риси характеру, будьте уважні. А чи можна вважати почуття гумору рисою характеру?

3.2. Гра « Хвости».

Продовж речення:

  • Характер людини виявляється …
  • Здоров’ю шкодять …
  • В собі треба плекати такі риси характеру…

4. Заключна частина.

  1.        Гра «Інтерв’ю із самим собою»
  •                   Розділіть аркуш паперу на дві рівні частини. Запишіть у правій колонці 4-5 рис характеру, які ви прагнете мати у лівій – яких ви хотіли б позбутися.
  •                   Які риси характеру вважалися найбільш бажаними, а які – ні?
  •                   Як, на вашу думку , можна виховати в собі бажані риси і як позбутися небажаних.
  •                   Виберіть яку-небудь одну з  найнеприємніших  рис характеру і візьміть інтерв’ю у цієї якості:
  •                   Чому ти поселилися в мені?
  •                   Що ти ставиш собі за мету?
  •                   Чи подобається тобі розмовляти зі мною?
  •                   Що я повинен роботи, щоб ти зникла?
    1.        Вправа «Кошик для сміття.

Напишіть на листочку паперу риси характеру, яких б ви хотіли позбутися. Підійдіть до торбинки для сміття, зіжмакайте папірець і викиньте його в торбинку. Можете назвати вголос ті риси, які вам заважають.

4.3.Висновки.

  •                   Із наведених висновків виберіть ті, що розкривають тему нашого уроку.
  •                 Кожна людина - унікальна, неповторна, індивідуальна; індивідуаль­ність - це те особливе і своєрідне, що відрізняє дану людину від інших.­
  •                 Усі люди відчувають потребу в щасті, але розуміння щастя в кожного своє, індивідуальне: щастя як багатство, любов, життя для інших, за­доволення і т. д.
  •                 Риси  характеру виявляються в тому, як людина ставиться до інших людей, справ, речей, до себе.
  •                 Надзвичайно важливо розвивати в людині позитивні риси характеру, оскільки той, хто ставиться уважно до інших людей, більш щасливий, ніж той, хто поводиться грубо, тому що люди йому відповідають так само.
    1.        Домашнє завдання.

Намалюйте ваше Дерево-Характер (за прикладом казки). Які гілки є на Дереві-Характері, якої вони довжини, розміру.. Намалюйте Дерево-Характер і підпишіть гілки.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 червня 2020
Переглядів
4893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку