Перший Урок "Школа - мій рідний дім"

Про матеріал
Розробка для першого уроку в першому класі для дітей з особливими потребами, спрямована на знайомство зі школою та однокласниками.
Перегляд файлу

КЗО «Верхньодніпровський навчально – реабілітаційний центр» ДОР

 

 

 

 

 

 

 

Перший урок у 1- Б класі

«Школа – мій рідний дім»

 

 

Вчитель  -дефектолог: Боровська С.М.

 

 

 

 

м. Верхньодніпровськ

2018 р

Тема. «Школа – мій рідний дім»

Мета: розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», познайомити дітей зі школою, створити атмосферу доброзичливості, викликати зацікавленість до навчальних дисциплін, розширити пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу; розвивати комунікативні якості учнів; розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення; виховувати дружні взаємовідносини у дитячому колективі, інтерес до навчання, бажання дізнатись щось нове.

Обладнання: клубок ниток, кольорові олівці, плакат із зображенням школи, шаблони обличчя,  квіточки та метелики з паперу, макет дерева, паперові листочки, медалі «Першокласник» та «Першокласниця».

Хід уроку

І. Вступне слово учителя.

Добрий день, мої любі діти!

Ви прийшли нині в перший клас. Вчитись будете і радіти,

І рости кожен день і час. Школа двері свої відкрила І запрошує вчитись вас.

Бо знання – то велика сила!

Тож навчайтеся!

В добрий час!

ІІ. Вправа «Знайомство»

-Добрий день, діти! Я ваша перша вчителька. Мене звуть Світлана Миколаївна.

Скажіть хором моє ім’я.

-Давайте з вами познайомимось і пограємо в гру «Чарівний клубочок». Гра «Чарівний клубочок»

-У мене є чарівний клубочок ниток, який ми будемо передавати один одному з рук в руки і кожен називатиме своє ім’я. (Діти передають клубок і називають свої імена).

-Подивіться, що у нас вийшло. У нас утворилось коло, ми з вами поєднані однією ниточкою.

-А чому? Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я. Вчора вас всі називали малята, а сьогодні – учнями , первачками. Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями. А , щоб закріпити нашу дружбу пограємо в гру.

Гра «Будьмо знайомі»

Зараз ми з вами зіграємо в гру  для цього поверніться один до одного обличчям.

І повторюйте за мною.

У мене є носик-у тебе є носик.

У мене є вушка-у тебе є вушка.

У мене є губки-у тебе є губки.

У мене є щічки- і в тебе є щічки.

Обіймімося-подружімося.

-Тепер виберіть собі місця і сідайте на стільчики.

ІІІ. Основа частина

Вправа «Емоції » (показати зразки емоцій)

-У вас на партах лежать кружечки із зображенням обличчя хлопчиків, але на них немає ні оченят, ні носика, ні ротика. Намалюйте, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи. (діти малюють і показують).

-Чому у вас такий настрій? Вправа «Будинок»

-Подивіться, який гарний будиночок на дошці. Як ви думаєте, що це за будинок?

-Це наша школа. Подивіться, у нашому будинку є віконечка. Хто буде виглядать з віконечок школи? (діти).

-Візьміть свої зображення обличччя і приклейте їх у віконечка. (діти виходять до дошки).

Погляньте, як він змінився, став веселішим. Тепер ви – його господарі, це і є наша рідна школа, в якої ви будете навчатись, виховуватись.                Вправа «Квіточки»

-Але щось біля нашої школи не вистачає. Підкажіть, що треба посадити біля школи? (квіти)

-У вас на партах лежать квіточки, посадіть їх на клумбу.

-Якого кольору квітку садите?

-Хто посадив червону квітку? Синю? Жовту?...(діти називають свої імена).

-Що ж вийшло у нас на дошці?

-Чим квіточки схожі? Чим відрізняються?

-І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться.  Ми всі різні — маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас є і багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, ходити на екскурсії.

-На аромат наших квітів злетілися… Відгадайте, хто? Що то в нас за гість?

 Ніжок в нього шість.  Аж чотири крильця має,  Між квіток собі літає.

Не бджола, не джмелик.

Зветься він … (метелик)

-Так, це яскраві метелики. Давайте уявимо, що ми метелики і проведемо фізкультхвилинку.

ІV.Фізкульхвилинка.

Ми – метелики чудові.

(діти нахиляють голову вліво-вправо)

Є в нас крильця кольорові,

(Розводять руки в сторони) Ними ми махаємо (Виконують махи руками) Над квітами літаємо.

(Кружляють навколо себе)

-Метелики разом з вами кружляли і сіли у вас на партах. Прикріпіть їх на  галявину біля школи, щоб нашим квіточкам було веселіше.

(Діти прикріплюють метелики на галявину).

Вправа «Листочки»

-Подивіться , чого ще не вистачає біля школи? Що можна ще посадити? (дерево).

(Прикріплюю дерево)

-  Воно вам подобається? А чого, на вашу думку, на ньому не вистачає? Так, вірно, листочків. Наше з вами завдання одягнути це дерево листочками. Скажу вам по секрету, що це дерево незвичайне. Це дерево символізує наш клас, а кожен з вас – це маленький неповторний листочок чарівного дерева. Зараз кожен з вас розфарбує листочки і повісить їх на деревце.

(Діти розфарбовують листочки і прикріплюють на дерево) V.Узагальнення і систематизація знань.

-Подивіться, як гарно стало біля нашої школи. Щодня наші обличчя будуть виглядати з віконечок та милуватися квітами та деревами, які ми посадили разом з вами.  

-  Школа відтепер для вас другий дім. Тут ви будете проводити багато свого часу: дружити, спілкуватись, писати, читати, малювати, грати. Вдома для вас батьки найдорожчі та найближчі люди, яких ви повинні поважати  та слухатись, а в школі –  учителя, вашого порадника та дорослого товариша. Не випадково ви потрапили до школи, де на вас чекала я. Разом будемо йти все далі і далі за знаннями.  

Ми з вами стали великою родиною. В школі, як і дома треба допомагати один одному, жити в злагоді, добрі. Не соромитися своїх невдач, помилок, адже нас багато і разом ми подолаємо будь-які перешкоди та труднощі. Обов’язково з усіма вітайтеся, не соромтеся дякувати. Хай вас помічають тільки за добрими справами і вчинками.

Отже, якщо ми родина, то і школа має стати для кожного рідною. Саме тут ви будете підростати, ставати розумними, талановитими.

Гра « Я – не я».

-Треба вам відповідати Я - не я!

Рано вранці хто піднявся?

А хто сонечку посміхався?

Не хотів хто одягатись?

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?

VІ. Підсумок уроку

- Ось і добіг кінця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань – стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радісним і цікавим! Нехай наша школа стане для вас другою домівкою! Бажаю вам знайти тут вірних друзів, здобути міцні знання. Не зупиняйтеся перед труднощами, будьте наполегливими та чемними учнями. Завжди вам допоможуть ваші рідні та близькі.  -На згадку про наш урок я приготувала вам подарунки –  медалі

«Першокласник» і «Першокласниця».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Діти, зараз ми ознайомимося з основними правилами учнів.

Гра «Правила для учнів» Учитель читає вірш С. Маршака, а діти виконують відповідні рухи.

—                 Заходить вчитель — треба встати. (Встають.)

—                 Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.) —                 Спитати хочеш — не гукай (сваряться пальчиком),

—                 А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)

—                 У школі парту бережи. («Витирають» кришку парти.)

—                 І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)

—                 Щоб урок минув не марно,

— Треба сісти рівно, гарно. (Випрямляються, кладуть руки напарту.)


—                         Не розмовляй  на уроках  як папуга чи сорока  (Махають руками, ніби крилами птахи).

 

 

 

 

 

 



 

 

pdf
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку