Комунальний заклад Первомайський навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа I-III ступенів - дошкільний навчальний заклад Очеретинської селищної військово-цивільної адміністрації Покровського району Донецької області.
Галкіна Тетяна Сергіївна
Розробка першого уроку 2023-2024 н.р для 2-4 класів
|
«ТИ ЯК? ПОВЕРТАЄМОСЬ ДО ШКОЛИ!»
Мета уроку:
Налаштувати учнів на позитивну зустріч зі школою, друзями, учителями; зняти психологічну напругу;
розповісти учням про те, що таке ментальне здоров’я, та як вони можуть піклуватися про нього;
заохочувати учнів розпізнавати свої емоції;
навчити учнів деяких вправ та провести деякі практики, щоб допомогти впоратись зі страхом, тривогою, опанувати злість, заспокоїтися, почуватися впевненіше;
Обладнання: е-дошка, зображення дерева, презентація «Ти як? Повертаємось до школи»( авторка Ліна з України), гімн України.
Хід уроку
І. Привітання. Вступне слово вчителя.
Гра «Ти як» (Опишіть свій внутрішній стан, як погоду)
Граємо в гру «Теплий вітер віє на того….»
-хто прийшов до школи;
-хто сьогодні хвилюється;
-хто сьогодні радісний;
- хто хлопчик;
-хто дівчинка;
-хто причепурився;
Учитель читає вислів, а діти, яким він підходить машуть руками.
ІІ. Виступи дітей «Мої спогади про літо»
Заздалегідь учитель просив кожного учня скласти текст з 5 речень про те, як минуло літо 2023. Учні присилають фото складеного тексту. Читають його всім дітям, а фото тексту, або фото спогадів вчитель розміщує на е-дошці.
ІІІ. Повертаємось до школи.
На е-дошці зображення дерева. Кожен учень розташовує на ньому три слова-очікування від нового навчального року.
Знизу під деревом ростуть сорняки-страхи, які заважають дереву рости. Їх не видно, вони поховалися. Щоб від них позбавитися, потрібно їх назвати. (Діти називають свої страхи, учитель записує їх і прикриває, обмежує лінією.)
Страх відноситься до емоцій людини, і разом з тривогою, сумом, агресією може спричинити у людини стрес. Але кожна людина народжується зі здатністю протистояти стресу. І люди називають цю здатність – ментальне здоров’я
Вправа «Інтерв′ю»
Яке середовище безпечне для навчання?
Які емоції вам зустрінуться під час навчання?
Які слова підтримки вам би хотілося почути?
«Моє щасливе місце», або «Мої емоції від зустрічі зі школою» на вибір.
Обговорення спільного й індивідуального.
ІV. Підведення підсумків уроку.
Рефлексія.
Гра «Ти як?» (Опишіть свій внутрішній стан, як погоду. Чи змінилась ваша внутрішня погода після нашого уроку? Як само?)
Використані джерела: