1 урок
ТЕМА: «Віночок нашого класу»
Мета: Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; ознайомити дітей з правилами поведінки у школі, під час повітряної тривоги; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.
Обладнання. Зображення песика Патрона, хмаринки із правилами та казковими героями; ілюстративний матеріал на шкільну тематику; роздатковий матеріал для кожного учня; набори пазлів «Карта України», квіточки із світлинами дітей; розтяжка «1 вересня»; м’ячик для гри; портфель з набором різних предметів; плакат з написом вірша; музичний супровід, карта України; презентація на інтерактивній дошці.
Хід уроку
І. Вступна частина.
Вчитель:
Доброго дня, мої милі діти.
Ви сьогодні вже учні у нас.
Будемо вчитись, дружити, радіти
Й називатися 1-Д клас.
ІІ. Основна частина.
- Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли. Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно підняти руку. Отже, для того, щоб ми могли чути один одного у нашому класі, потрібно піднімати руку.
- Ой, як нечемно вийшло, спершу треба представити нашого гостя – це пес Патрон, вірний захисник та помічник із чарівної Країни Знань. Давайте з ним привітаємося.
- А для того, щоб познайомитися з вами, песик Патрон пропонує свою улюблену гру «Клубочок дружби»
(Вчитель починає намотувати клубочок, кажучи своє ім’я, передає клубочок дітям, кожен каже своє ім’я і намотує нитку)
2. Емоційне налаштування.
Ви раді,
• тому що у вас є гарний портфелик;
• тому що у вашому портфелику багато нових шкільних речей;
• тому що ви сьогодні дуже красиві і в гарному святковому одязі;
• тому що ви сьогодні перший раз прийшли у школу;
• тому що ви сьогодні станете школярами;
• тому що ви зустрілися сьогодні зі своєю першою вчителькою.
- Молодці . Я рада, що у вас гарний у вас настрій.
3. Правила класу.
- Сьогодні святковий день. 1 вересня — день народження нашого 1-Д класу. У школі з'явився новий клас — нова шкільна родина. Я пропоную уважно послухати, прочитати і запам'ятати девіз нашого класу.
У нас немає «ти».
У нас немає «я».
Ми — єдиний клас.
Ми — одна сім'я!
Гра «Хмаринка друзів Сови»
(Кожна хмарка – з казковим героєм та правилом. Кожне првило обговорюється . Чому необхідно так робити, що буде, якщо… Дітей запитуємо, чи згодні вони з цим правилом, лише тоді чіпляємо на дошку.)
Фізкультхвилинка з песиком Патроном
4. Робота в групах.
5. Створення віночка класу.
- Кожен символ має своє значення і є оберегом для нас, українців. Кожен із вас – велика цінність для нашої країни. Тому ми зараз складемо з вами віночок нашого класу, який буде оберегом та символом народження нового дружнього колективу! (діти беруть квітку із своїм фото та виходять до дошки, прикріплюють свою квітку на віночок)
- Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.
Тепер ромашки — символи любові, відданості.
А тепер маки — символ безкінечності
Ну і сині волошки — символи доброти
( вчитель допомогає прикріпити квіти )
6. Гра «Що беремо у портфель?»
- Я вас вітаю, ви стали однокласниками, сподіваюсь, ви станете ще й друзями, які будуть підтримувати та допомагати один одному. Тож тепер ми можемо вирушати у мандрівку країною Знань.
- Діти, песик Патрон приніс нам портфелика, але, що туди покласти не знає і просить вашої допомоги. Бо він теж хоче відправитися з нами у країну Знань. Допоможемо песику?
- Що ми будемо брати з собою щодня до школи?
(Вчитель бере портфелик і пропонує різні предмети: пенал, книги, зошити, іграшки, пляшку з водою і т.д., а діти обирають, що саме потрібно)
ІІІ. Підсумок уроку.
(вчитель демонструє дзвіночок)
Гра «Злови м’ячик» (вчитель кидає маленький м’який м’ячик , хто ловить, той відповідає на запитання)
-Що запам’яталося вам з уроку?
-Що сподобалося найбільше?
(Звучить музика – пісні про 1 вересня).