Перший урок: "Україна на карті Європи"

Про матеріал
  • -Поширювати знання учнів про нашу державу - Україну;
  • продовжувати знайомити третьокласників з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України;
  • -сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання;
  • -виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.
Перегляд файлу

Добропільська районна державна адміністрація

Відділ освіти

Добропільська ЗОШ І-ІІІ ст.,

Добропільської сільської ради

Донецької області

Пов’язане зображення 

 

 

 

 

«Україна на карті Європи»

Перший урок в 3 класі

 

 

 

                                Розробила вчитель 

 початкових класів

                                                     Турок О.О.

 

 

Мета:       - Розширити знання учнів про нашу державу Україну,  продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України;   вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України;

  • сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання;
  • виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.

Обладнання: Таблиця з державними символами України , карта України,  ілюстративний матеріал: Прапор Євросоюзу, прапори країн Європи; відео «Моя країна Україна».

                                                      Хід уроку

І. Організаційний  момент

1. Привітання вчителя

- Десь за плечима залишилося літо,з його чарівною красою,з  його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І  ось ми  знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 3 класі.

ІІ Актуалізація опорних знань

  • Отже, новий навчальний рік    ми розпочинаємо традиційно  першим  уроком . Тему якого  прочитаємо разом . 

Гра «Шифрувальник»

                                        «  Україна на карті Європи»   

ІІІ. Ознайомлення з темою уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Скажіть мені, діти, а чи любите ви подорожувати? А що саме вам подобається в час подорожі? (Відповіді дітей)

-Так, літаком скоріше, але з вікна автобуса краще можна роздивитися краєвиди рідного краю,милуватися природою та  красою рідної оселі.

-   І так, подорожуємо ми автобусом, але спочатку нам треба підготувати автобус до виїзду.

Гра Художники» (Із зав’язаними очима треба намалювати один елемент автобуса)

- Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну. 

Діти розповідають про подорожі. Які вони здійснили влітку

  • Куди  ми  вирушимо у подорож , ви здогадаєтесь послухавши вірші ваших друзів.

Учень:  НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ


Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, -

 

То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить!

                        М. Познанська


- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.  А що ж таке Батьківщина?            ( відповіді дітей)

Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна. 

Перрегляд відео «Моя країна Україна»

ІV.    Діти, автобус, яким ми рухаємося має назву, допоможіть прочитати!

 

 

 

- Молодці, автобус має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.

  • Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова              

« Перемога».

П- пам′ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М- мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

  • Молодці, рушаймо далі.

 

Вікторина

Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу. Спробуємо  ми свої сили і дамо відповіді на запитання.

  • Назва нашої держави? (Україна.)
  • Столиця України? (Київ.)
  • Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)
  • Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
  • *Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)
  • Рослини – символи України. (Верба і калина.)
  • Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)
  • Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)
  • З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)
  • Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.)                          ( за потребою вчитель надає підказку)

 4. Україна  незалежна країна Європи

- Отже , наступна наша зупинка « Україна незалежна країна Європи»

Перед вами глобус. Це зменшена модель Землі. Вона поділена на  сушу - материки і воду. Найбільший материк  Євразія. Він поділений на Європу і Азію. Зараз Україна – одна з найбільших держав Європи , населенням більш як 42 млн. чоловік. Вона межує із сімома країнами світу. Наша Батьківщина  – центр Європи.

 Що ж таке Європа?

 Європа – це і територія,  об'єднання багатьох держав для спільного вирішення  проблем, це і спільні гроші , це і спільний дім для десятків різних націй та народів . У Європі  знаходиться 45 незалежних держав, які об′єднались у Євросоюз. Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні безхмарного неба.   

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок прапора єс"       1.Віртуальна подорож.

                                     (використовуємо презентацію)

Хто з нас не мріє побувати в Європі? І хто не хотів би власними очима побачити її історичні  і сучасні визначні пам’ятки! Гадаю, таких немає. І вирушаємо ми діти з якої країни? (України)

1) Болгарія;

-Перша наша зупинка буде в Болгарії.  Болга́рія— держава у Південно-Східній Європі,. Столиця і найбільше місто — Софія, офіційна мова — болгарська, грошова одиниця — лев.

Болгарія є членом ООН з 1955, НАТО з 2004, ЄС з 2007.

2)Чехія;    -І вирушаємо далі. Наступна зупинка це Чехія. Що ж цікавого приготувала для нас Чехія? Зараз ми про це дізнаємося.

Чехія , офіційна назва Чеська Республіка  - держава в Центральній Європі, не має виходу до моря. Межує з Польщею  на півночі, Німеччиною - на північному заході і заході , Австрією - на півдні  і Словаччиною - на сході .  З 12 березня 1999 є членом НАТО, з 1 травня 2004 є членом Європейського союзу.

Діти, вам цікаво? Тоді трішки відпочинимо і знову в дорогу!

Фізкультхвилинка

3)Італія;

-Наступна країна, яка чекає на нас – це Італія.

Іта́лія , Італі́йська Респу́бліка  — держава на півдні Європи, в Середземномор'ї.

Італія — член ООН, НАТО, ЄС

4)Франція.   -І завершує нашу подорож  Франція.

Фра́нція,— держава на заході Європи,  Столиця і найбільше місто — Париж.

     -А скажіть, якою ж валютою розраховуються в Європі? (євро)

-А як називають гроші нашої держави? (гривні, копійки)

-Чи в усіх європейських країнах національною валютою є євро? (Ні)

В Чехії, наприклад,-крони, а у Польщі-злоті, в Болгарії- болгарські леви, в Латвії-латвійський лат, литовський лит у Литві, естонська крона в Естонії, шведська крона в Швеції, у Британії-фунти стерлінгів. Хорватія теж має свої гроші – це куни. Грошова одиниця Угорської Республіки-форинт.

Гра «Вгадай країну за прапором»

Україна  є частиною Європи. Ми повинні все робити, аби прискорити вхід у європейську співдружність.  

Переглянути мультфільм , який створив учень 11 класу «Моя Україна»

V. Ну, що ж , подорожуємо далі. Люби і знай свої звичаї.

        Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.

Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите один з них, що належить українському народу.

  • Плов, вареник, пельмень.
  • Лелека, слон, мавпа.
  • Пальма, калина, ялина.
  • Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
  • Береза, каштан, верба.
  • Місяць, зірка, тризуб.
  • Чорнобривці,кактус , гвоздика.
  • Віночок, хустинка, шапка.
  • Суп , борщ, уха. 

- Молодці, ви справжні маленькі українці.

 

V. Підсумок уроку

      Прогулянка країнами Європи наближається  кінця. До українського кордону подати вже рукою. Залишаючи позаду європейські дороги, мегаполіси і хмарочоси, рівень життя з культурою та побутом європейців згадаємо приказку: «Всюди добре,  а  ….. доповніть!... вдома – найкраще».

Гра «Так і ні»


– Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

– Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні.)

–А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (Так.)

– А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (Ні.)

– Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так.)

– А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

– Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано, діти? (Так.)

– Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, добре? (Ні.)

– Коли вам краще жити:

Коли сміються діти? (Так.)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.


 

  • На цьому ми завершуємо наш перший урок. Бажаю вам успіхів та гарних оцінок у новому навчальному році!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації

щодо підготовки та проведення Першого уроку в

навчально-виховних закладах

в 2017/2018 навчальному році

 

Вітковська О. Д., методист кафедри психолого-педагогічної освіти та

медіадидактики МОІППО

 

Перше вересня – урочистий день  не тільки для школярів, а й дорослих членів кожної родини. Новий 2017/2018 навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах України розпочнеться з урочистостей, присвячених Дню знань. Це свято завжди відрізняється яскравістю вражень і переживань, нових надій і несподіваних зустрічей. Воно є особистим і, водночас, загальним, оскільки об’єднує учнів, учителів, батьків.

Головним завданням сьогодення є виховання молодого покоління, яке здатне зберегти ідеї демократії, навчити не лише жити в умовах сучасної держави, дотримуватися її законів, відстоювати свої власні права, а й застосовувати ці знання на практиці. Концепція реформування середньої освіти й оновлені навчальні програми орієнтують учасників освітнього процесу на результат. У зв’язку з цим учителеві надано широкі можливості самостійно планувати виховну роботу з учнями як за змістом, так і за видами.

Для першокласників 1 вересня – дуже хвилююча подія, а Перший урок – це перший урок в їхньому житті. Перед ними відкриваються двері країни знань, нових досягнень, цікавих справ та власних талантів! Тому, для учнів які вперше переступають поріг школи, рекомендуємо надати перевагу ігровим формам роботи, активному  спілкуванню, виконанню практичних дій.

У ході підготовки та проведення Першого уроку в перших класах доцільною буде активна участь батьків. Бажано, щоб така співпраця була організована, починаючи з першого року навчання дітей у школі. Батьки повинні чітко розуміти вимоги навчального закладу та класного керівника, тоді взаємодія між ними і школою буде більш ефективною. Використання наочності на першому уроці в початковій школі є обов’язковим. Такими матеріалами можуть стати репродукції краєвидів Миколаївщини, портрети відомих діячів історії, культури, світлини дітей, їхніх родин. Жодна дитина не повинна залишитися поза увагою, адже враження, яке отримають учні від першого уроку, будуть визначними в їх подальшому ставленні до школи.

Партнерська взаємодія допоможе готувати учнів до свідомої активної участі у суспільному житті української держави, до усвідомлення її ролі та місця в Європі й у світі. На нашу думку, готуючись до Першого уроку, слід врахувати важливі історичні події сучасності, а саме:

  • 2017 рік оголошено  роком Української революції 1917–1921 років (Указ Президента України №17/2016 від 22 січня 2016 року «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років»):
  • вступ України до Європейського Союзу, актуальність питань євроінтеграції (ратифікація Угоди між Урядом України і ЄС, 23.02 2017 р.);
  • внесення України до переліку країн, громадянам яких скасовуються візові вимоги (документ було підписано 17.05.2017 р.), а сам безвіз набуває чинності за 20 днів;
  • відзначення у 2017 році 80-річчя утворення Миколаївської області.

Ніхто не повинен бути байдужим до подій, які відбуваються сьогодні в  Україні:  виборювання суверенітету, прагнення миру і незалежності, повага до історії державотворення. Усі ми разом: влада – громада – школа, маємо усвідомити формулу справжнього патріотизму: не ми в Україні, а Україна в нас і у серці Європи.

Із  метою виховання ціннісного ставлення учнівської молоді до суспільства і держави, розвитку історичного мислення, поглиблення знань учнів з історії європейської інтеграції та участі у ній України, формування загальнолюдської духовної цінності, сприйняття ідей гуманізму та демократизму, взаєморозуміння між народами  пропонуємо орієнтовні теми Першого уроку:

1–4 класи

  • «Україна на карті Європи»
  • «Ми – діти європейської родини»
  •  «Добре тому жити, хто вміє дружити»
  • «Доброта – це краса людської душі»
  • «Моя Україно! Ти – мати єдина на всі покоління й віки…»

5–9 класи

  • «Я – громадянин України – європейської країни»
  • «Прагнемо жити в мирі»
  •  «Чи знаєш ти Європу? Допоможи Європі дізнатися про тебе!»
  • «Україна в сім'ї європейських народів»
  • «Поважаю європейські цінності – будую сучасну Україну!»
  • «Промені духовності»
  • «На шляху добротворчості»
  • «Історія   нескорених: наші земляки  учасники Революції Гідності» 

10–11 класи

  • «Ми будуємо Україну – європейську демократичну країну»
  • «Внесок наших земляків у формування європейського гуманітарного простору (В. П. Бойченко, М. С. Вінграновський, О. П. Бердник, 
    Б. М. Мозолевський, М. М. Аркас)»
  • «Прагнемо жити в мирі»
  •  «Європейські цінності – основа демократичної України»
  •  «Моя країна у співдружності європейських народів»
  • «Демократичний розвиток і зміцнення партнерства Україна-ЄС: очима молоді»
  • «Історія нескорених: наші земляки  учасники Революції Гідності»

Наголошуємо на тому, що учитель може змоделювати назву першого уроку самостійно з урахуванням актуальних подій сьогодення, вікових особливостей школярів, а також рівня розвитку та сформованості усього учнівського колективу. Тільки за умови дотримання цих вимог зміст виховної години може вплинути на постановку життєвих цілей та їх реалізацію.

Учитель має вільний вибір форм організації навчально-виховного процесу, способів виховної взаємодії, методів, прийомів і засобів реалізації змісту освіти.  При цьому потрібно подбати про збереження повноти завдань діючої програми «Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів ЗНЗ України» (наказ МОН від 31.10.2011р. № 1243)

Враховуючи зазначене, Перший урок у 2017/2018 навчальному році варто присвятити вихованню ціннісного ставлення особистості до людини, суспільства і держави. Ціннісне ставлення до людей виявляється у моральній активності особистості, прояві відповідальності, чесності, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, терпимості до іншого, доброзичливості, готовності допомогти, обов’язковості, добросовісності, ввічливості, тактовності; вмінні працювати у колективі, протистояти виявам несправедливості, жорстокості, насилля.

Можна організувати екскурсії, конкурсно-ігрові програми, вікторини, турніри знавців, дискусії за змістом мультфільмів, читання літературних текстів, публікацій у дитячій періодиці, ситуацій, що висвітлюють у новинах, інтелектуальні ігри, брейн-ринги,  а також колективні творчі справи, проекти, флешмоби, тощо. Цікавою знахідкою уроку може стати подорож рідним краєм, Україною, Європою.

Доцільно залучити до участі у проведенні Дня знань представників органів влади, місцевого самоврядування, науки та культури, міжнародних,

docx
Додано
18 липня 2018
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку