Тема: Сім'я. Склад сім'ї
Мета: поглибити знання учнів про сім'ю, склад сім'ї; вчити складати родовідне дерево;розвивати мислення, мовлення; виховувати любов до членів своєї родини.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Розсипанки»
— Із поданих букв складіть слова за темою «Сім'я» .
Р ,0 , Д,И,Н, А,І,Я,С,М,Б,Т
(Родина,рід,рідня, сім'я, баба, дід, мама, тато, син, доня)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся й зрозумієте, навіщо людині потрібна
сім'я. Також ми створимо колаж з родинних дерев.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Чарівне сонечко.
Один іграшковий телефон знаходиться у вчителя, інший – в учня.
Алло, Юрко, добрий день! Будь добрий, розкажи мені про себе. Де ти живеш?
Як звати твою маму, тата, братика, сестричку, дідуся, бабусю?
( Гра проводиться з кількома учнями )
- Чи знаєте ви, що означає слово «рід»?Рід – це різні покоління родини, що походять від одного предка.
- Які свята у ваших сім'ях найулюбленіші?
Чи є у вашій родині сімейний альбом?
А чи є у вас старі фотографії?
Це дуже добре, адже це все має велике значення для сім'ї. Сімейний альбом – це історія родини.
4. «Родовідне дерево»
А) Вступне слово вчителя.
Родина, рід, які слова святі.
Вони потрібні кожному в житті,
Бо всі ми з вами ніжні гілочки,
На дереві, що вже стоять віки.
Це дерево – наш славний родовід,
Це – батько й мати, прадід твій і дід.
- Наші прадіди уявляли життя людей на землі як велетенське Дерево Роду.
- Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен із вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусі й бабусі. Відростки їхні брати і сестри. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцніше росте дерево – тим більше є рід, у кожної гілочки або коріння є своє ім'я.
5. Практичне завдання
- Зараз ми створимо колаж з родовідних дерев.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Читання й обговорення вірша Н. Чемериса «Що таке сім'я»
ЩО ТАКЕ СІМ'Я
Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім'я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінка моя,—
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії,
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий —
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
Дід і бабця у пошані —
Вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять
І, як пташенят, голублять.
Є у мене ще й брати —
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло: всіх сім «Я»,
Знайте, це і є сім'я.
— Навіщо людині сім'я?
2. Стислі розповіді учнів про їхні сім'ї
- Діти називають ім'я та по батькові батьків, дідуся, бабусі, місце роботи,
ким працюють.
Кросворд «Родина»
1.Дочка моєї мами, то …
2.Найбільше в нашій хаті свято, коли приходить із роботи…
3.Своїх онуків розуму навчає старенький …
4.Найбільше пестить і голубить свою дитину…
5.Батькам на втіху росте розумний здоровий …
6.Твою матусю донечкою кличе твоя…
люди. Від батьків ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил,
оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Так є, так і було
в Україні завжди.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Навіщо людині потрібна сім'я?
— Яку сім'ю називають хорошою?
— Для того, щоб був у сім'ї лад, є певні обов'язки, яких намагаються до
тримувати її члени. Назвіть свої обов'язки як члена родини.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1С | е | с | т | р | а | |||||
2 Т | а | т | о | |||||||
3 Д | і | д | у | с | ь | |||||
4 М | а | т | и | |||||||
5 С | и | н | ||||||||
6 Б | а | б | у | с | я | |||||
Проведений у 3 класі
Класовод: Руссу О.В.
Тема: Сім’я. Склад сім’ї
Мета: поглибити знання учнів про сім'ю, склад сім'ї; вчити складати родовідне дерево;розвивати мислення, мовлення; виховувати любов до членів своєї родини.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Гра «Розсипанки»
— Із поданих букв складіть слова за темою «Сім’я» .
Р ,0 , Д,И,Н, А,І,Я,С,М,Б,Т
(Родина,рід,рідня, сім’я, баба, дід, мама, тато, син, доня)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся й зрозумієте, навіщо людині потрібна
сім’я. Також ми створимо колаж з родинних дерев.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Чарівне сонечко.
( Діти декламують вірші).
Мамо, матусенько, мамочко, ненько,
Матінко, усміх твій ніжний ловлю.
Мамочко рідна, моя дорогенька.
Над усе тебе в світі люблю!
Татку, татусенько, таточку, тату,
Кращого в світі немає навкруг!
Таточку, хочу тебе я обняти.
Ти – мій порадник, заступник і друг!
Я й до бабусі з любов’ю звертаюсь:
Бабусю, бабуню, бабулю моя!
І до бабусиних рук притуляюсь
Та відчуваю в них лагідність я.
І до дідуся іду по науку:
Діду, дідуню, навчи в світі жить!
Він на голівку кладе свою руку,
Голос сріблястий струмочком біжить.
Донечко, синку, сестрице, братусю,-
Дружна, велика, весела сім’я!
Таточку, мамочко, бабусю, дідусю –
Мій оберіг і родина моя!
Один іграшковий телефон знаходиться у вчителя, інший – в учня.
Бесіда
Алло, Юрко, добрий день! Будь добрий, розкажи мені про себе. Де ти живеш?
Як звати твою маму, тата, братика, сестричку, дідуся, бабусю?
( Гра проводиться з кількома учнями )
- Чи знаєте ви, що означає слово «рід»?Рід – це різні покоління родини, що походять від одного предка.
- Які свята у ваших сім’ях найулюбленіші?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Чи є у вашій родині сімейний альбом?
А чи є у вас старі фотографії?
Це дуже добре, адже це все має велике значення для сім’ї. Сімейний альбом – це історія родини.
4. «Родовідне дерево»
А) Вступне слово вчителя.
Родина, рід, які слова святі.
Вони потрібні кожному в житті,
Бо всі ми з вами ніжні гілочки,
На дереві, що вже стоять віки.
Це дерево – наш славний родовід,
Це – батько й мати, прадід твій і дід.
- Наші прадіди уявляли життя людей на землі як велетенське Дерево Роду.
- Свій маленький листочок на цьому дереві має кожен із вас. Гілки – ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур – дідусі й бабусі. Відростки їхні брати і сестри. Коріння – батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцніше росте дерево – тим більше є рід, у кожної гілочки або коріння є своє ім’я.
5. Практичне завдання
- Зараз ми створимо колаж з родовідних дерев.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Читання й обговорення вірша Н. Чемериса «Що таке сім'я»
ЩО ТАКЕ СІМ’Я
Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.
Люба матінка моя,—
Як пишаюсь нею я!
В неї руки золотії,
Серцем кожного зігріє.
Тато сильний і завзятий —
Він господар в нашій хаті.
Все майструє, все ладнає,
Бо до всього хист він має.
Дід і бабця у пошані —
Вони праці ветерани.
Всіх онуків міцно люблять
І, як пташенят, голублять.
Є у мене ще й брати —
Кращих в світі не знайти.
Ось і вийшло: всіх сім «Я»,
Знайте, це і є сім’я.
— Навіщо людині сім’я?
2. Стислі розповіді учнів про їхні сім'ї
- Діти називають ім’я та по батькові батьків, дідуся, бабусі, місце роботи,
ким працюють.
Кросворд «Родина»
люди. Від батьків ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил,
оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Так є, так і було
в Україні завжди.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
— Навіщо людині потрібна сім’я?
— Яку сім’ю називають хорошою?
— Для того, щоб був у сім’ї лад, є певні обов’язки, яких намагаються до
тримувати її члени. Назвіть свої обов’язки як члена родини.
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1С |
е |
с |
т |
р |
а |
|
|
|
|
|
|
2 Т |
а |
т |
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 Д |
і |
д |
у |
с |
ь |
|
|
|
|
4 М |
а |
т |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 С |
и |
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 Б |
а |
б |
у |
с |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|