Перший урок в 1-му класі на тему "Сім’я. Родина. Україна. Європа."

Про матеріал

Перший урок в першому класі. Як викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, подарувати маленкій дитині відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини, як зробити так, щоб він запам'ятався дітям надовго?

На початку уроку, працюючи в парах діти складають з танграму маленьких школяриків, відгадують загадки тітоньки Сови, складають з літер дорогі кожному українцю слова: "родина","школа", "Україна", "Європа", відгадують разом з батьками кросворд про українські символи, складають в групах з пазлів карту України, дають клятву першокласника і наостанок, пригощаються кашею з одного горщика, щоб гордо носити звання "першокласник-однокашник". Батьки теж долучаються до гри, збирають у грі "Знайди пару" кінцівки речень клятви батьків першокласників.

Перегляд файлу

Перший урок

Сім’я. Родина. Україна. Європа.

(урок-подорож з Тітонькою Совою)

     Мета. Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; дати уявлення про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну;я як частину європейської спільноти, викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.

     Обладнання. Презентація до уроку; мікрофон; кольорові олівці; плакат із зображенням стовбура дерева, листочки на дерево (за кількістю учнів); ілюстративний матеріал на шкільну тематику; набори пазлів «Україна»; картки з буквами «школа», «родина», «Україна», «Європа»; роздатковий матеріал для кожного учня (квіти); осінні листочки(паперові), повітряні кульки для прикрашання класу.

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя. Привітання учнів. Знайомство.

- Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашому ліцеї! Сьогодні ми вирушимо у подорож, яка буде продовжуватися протягом  чотирьох років в цьому класі. Це буде подорож Країною знань. Супроводжувати нас буде  Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра.

Зупинка 1. Рідна школа

  • Тітонька сова буде постійно випробувати вас на старанність, слухняність, уважність, мудрість.

Зараз перше завдання від неї: Вийдіть, будь ласка, діти з першого ряду, у яких на партах лежать букви. Вам треба скласти з поданих букв слово, що означає навчальний заклад, до якого ви прийшли вчитися. (ШКОЛА)

  • Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!

МІКРОФОН

  • Навіщо ви прийшли до школи? (відповіді дітей)
  • У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх.

Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.

Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!

Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!

Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.

В портфелі зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!

  • А знаєте, хто, крім учителів, буде допомагати вам отримувати нові знання, супроводжувати ваше шкільне життя?
  • На ваших партах лежать підручники. Ці книги вміють розповідати цікаві речі, вміють навчати. Їх треба берегти і поважати. Ось як повинен виглядати ваш підручник (обгортка, закладка).Я впевнена, що всі учні нашого класу будуть берегти шкільні речі, парти, нашу затишну класну кімнату. Іграшки і речі у ігровій кімнаті.
  • 2. Парк відпочинку

Дидактична гра «Я – не я»

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

 


Рано – вранці хто піднявся?

І сонечку посміхався?

 

Не хотів хто одягаться?

І до школи враз збираться?

 

А зарядку хто робив?

Своє личко хто умив?

 

Хто добре зранку готувався?

Ісам до школи одягався?

 

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?


 

Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і справжніми школярами скоріше стати!

Ви пройшли перше випробування і  Сова дарує вам свій перший подарунок: це цікава гра: танграм, Танграм - це стародавня китайська головоломка, в перекладі з китайської мови означає «сім дощечок майстерності», складається з семи гральних частинок — пласких геометричних фігур, які називають танами, що складаються  у квадрат і у різні форми. З цих геометричних фігур головоломки "Танграм" можна скласти кілька сотень силуетів людей, тварин, предметів домашнього вжитку, іграшок, цифр, букв. Граючи, ви станете уважнішими, розумнішими. Щоб отримати звання учень  перше завдання від сови  скласти дитину, маленького учня або ученицю 1-Б класу.

Родина

  • Чи знаєте ви, що таке ребус? (Ребус – це зашифроване слово)
  • Спробуйте прочитати ребус з малюнка.

 

  • Так, це слово – сім’я. Яким ще словом можна його замінити?  (Родина).

Вийдіть, будь ласка, діти, 2 ряду, в яких на парті букви. Спробуйте скласти це слово.

  • Мир і злагода в родині – це запорука щасливого життя кожного із нас, а для цього треба поважати і любити, допомагати один одному. Батьки повинні піклуватися про своїх дітей, а діти – слухатися, поважати своїх батьків.
  • Коли ви перебуваєте вдома, ви – дочки і сини, хлопчики і дівчатка.  В школі ви – учні, школярі, а разом ми – також велика шкільна родина, яка має бути міцною і дружною.

Наш рідний край

  • Із сьогоднішнім святом вас вітають не тільки вчителі, батьки, родина, а й наше місто, уся наша країна.
  • Як називається місто, у якому ми живемо? Яка велика річка протікає в нашому місті?
  • Кам’янське, Дніпро – це наш рідний край. Це місце, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі. Ми повинні пишатися, що ми кам’янчани, знати і вивчати традиції рідного краю. Протягом чотирьох років навчання в початковій школі ми відвідаємо з вами багато куточків нашого рідного краю Дніпропетровщини. А зараз Тітонька Сова охоче вам трішки покаже, им же славиться наш рідний край. (Перегляд відеоролика «Мій рідний край»). Ми можемо пишатися званням кам’янчанин(ка)
  • Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. Як називається наша країна? Діти викладають назву країни. (Україна).
  • Я пропоную трішки відпочити.(фізкульхвилинка)
  • А зараз нове завдання від сови. Розгадайте кросворд.

 

  • Вийдіть діти, в яких на парті лежать частинки із пазлами, склавши які ви отримаєте карту України.

 Складання  пазлу «Україна» .

Подивіться, що про це думають діти України, трохи старші за вас. (відео)

Сьогодні на уроці ви дуже старанно працювали, тому на згадку від мене з Совою кожен отримає в подарунок оцю книжечку.Виконуючи завдання кижки кожого дня ви зростатимете розумнішими, кмітливішими, креативнішими, та самостійнішими.

Ви довели, що маєте право носити звання «УЧЕНЬ», настав час давати клятву.

1-Б на слов клятви струнко стояти.

Завжди приходити в клас на урок

 До того, як продзвенить в школі дзвінок –

                                                                      Клянетесь?

 Працювати на уроках дружно й активно

 Учити завжди  усе, що потрібно –

                                                                       Клянетесь?

 Речі удома не забувати.

 Старанно учитись читати й писати –                                

                                                                       Клянетесь?

 Друзями добрими, вірними стати,

 Товаришам завжди допомагати –

                                                                       Клянетесь?

 А лінь, неохайність, підказки, брехню

 Не пустимо в клас ні за яку ціну –

                                                                       Клянетесь?

 

У сільських школах на Україні існував веселий звичай. При вступі дитини до школи учні приносили в школу горщики з кашею, яку разом доїдали, як символ причетності до одного колективу.

До схід сонця матуся раненько вставала,

У трьох водах крупу вимивала,

На жаркому вогні нашу кашу варила,

Щоб була у наших дітей сила.

  Щоб ви гарно навчались і добра набували.

Батько: (Роздає дітям ложки)

  Хто скільки з”їсть крупинок,

  Той матиме стільки гарних оцінок.

  Ложки діставайте, з Богом, починайте.

  Кашу з”їдайте. Смачного!

Батькам (10 чоловік) роздаються листочки, на яких записані початок фрази або її продовження, треба правильно « зібрати» фразу, знайти пару.

Заходити до вчителя в школу                                не менше 2 рази на тиждень

Не відкривати зошити і щоденник                            в поганому настрої

Ніколи не робити за дітей                                          домашню роботу

Сварити своїх дітей                                                    тільки в крайньому випадку

Бути на батьківських зборах                                     обов’язково

Молодці! Ви впоралися з завданням, але це були не прості фрази, це клятва батьків.

 

Настав час для найважливішої справи. Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!

(У кожного на парті листочок і олівці. Діти, які вміють писати, пишуть на листочку своє ім’я, іншим допомагає учитель. Кожен учень виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням дерева)

  • Ось як гарне пишне наше дерево!
  • Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив.  Саме в цю хвилину народився наш клас.

У нас немає ТИ.

У нас немає Я.

Ми - єдиний клас.

Ми - одна сім'я.

Ось так, з чистого аркуша паперу, народжується картина. З чистого листа розпочинається і життя нашого класу. У школі з’явилася – нова шкільна родина.

Протягом довгих шкільних років буде зростати наше дерево. І щоб воно дало гарні плоди,  кожен з вас буде вкладати  свої старання і успіхи.  Це залежить і від вас, шановні родини, адже Ви є наймудрішими порадниками своїм дітям і найбільшими помічниками вчителів.

Тепер ваші діти стали і моїми, і я сподіваюся, що нашім дітям буде тепло і затишно в шкільній родині, яку ми будемо разом з вами  створювати.

Ще раз всіх вітаю зі святом! А від наших батьків мої маленькі першокласники ви отримаєте ось такі гарненькі смачні пряники-олівці. Вдома перш ніж з’їсти його загадайте бажання, розділіть між членами вашої родини. І воно обов’язково збудеться.

ІІІ. Підсумок уроку

 

 

1

 

doc
Додано
13 січня 2019
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку