Перший урок в 2 класі на тему "Україна- єдина країна".

Про матеріал

"Україна- єдина країна".

Ключові компетентності:

сприяти формуванню патріотизму, національної свiдомості, толерантності;

розширити уявлення учнів про культуру, традиції українського народу;

виховувати патріотизм, повагу до державних та народних символів.

Очікувані результати:

  • -має уявлення про найпростіші права і обов'язки людини;
  • -називає риси громадянина України, риси патріота своєї Батьківщини;
  • -наводить приклади вияву любові людини до своєї Батьківщини, вияву гордості людини за свою Батьківщину, громадської діяльності дітей;
  • -робить висновки про наявність у себе рис громадянина України і патріота своєї Батьківщини, про необхідність самовдосконалення.
  • Обладнання: контурна карта, обриси областей Україна, написи, символи, долоньки,сердечка, мультимедійна презентація, відео кліп.
  • Хід уроку
  • І. Організаційна частина.

1.На дошці написана тема, епіграф уроку.

УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА

Споконвічна – рідна земля,
Незалежна – держава моя,
Вічна і завжди єдина
Ненька моя – Україна

Микола Бук

  • Слайд №1

Вчитель. - Доброго ранку!

Доброго дня!

Сьогодні й щодня!

Кожному дому я щастя бажаю:
Маку – цвітіння, житу – врожаю.
Небові – миру, голубу – неба,
Кожній дитині – всього, що їй треба.
Хай усміхаються діти щодня!

Всі. Доброго ранку! Доброго дня!

Вчитель. Я рада бачити Вас, мої любі діти! Вітаю вас зі Святом знань! Бажаю, щоб

шкільне життя стало для Вас цікавим і повчальним. Сміливо долайте ще одну

сходинку свого життя, працюйте, досліджуйте, дізнавайтеся, мрійте!

Будьте чомусиками і питайликами, ніколи не зупиняйтеся через труднощі!

Виростайте здоровими на радість батькам та вчителям.

Вчитель. Гра «Так чи ні, я чи не я»

(показують сигнали руками)

- А зараз, діти, прошу відповідати чесно та відверто:

  • Усі за літо відпочили?
  • А набралися ви сили?
  • У школу всі із вас хотіли?
  • А на сонці загоріли?
  • Хто улітку грався?
  • Ну, а хто купався?
  • А хто букви всі забув?
  • Хто з вас їздив до бабусі?
  • Хто допомагав матусі?
  • Хто книжку нову прочитав?
  • А хто лише в м'яча ганяв?...

- Питань багато маю я до вас, розповісти про все настав вже час.

ІІ. Мотиваційний аспект.

Вчитель. – Прошу вас бути уважними, і ви здогадаєтеся про що будемо йти мова на уроці.

  • Слайд № 2

Учень1 На землі великій є одна країна

Гарна, неповторна, красна, як калина.

І живуть тут люди добрі, працьовиті.

І скажу, до речі, ще й талановиті.

Учень2 Землю засівають і пісень співають,

На бандурі грають і вірші складають

Про ліси і гори, і про синє море,

Про людей і квіти...

Вчитель. То скажіть же, діти,

Що це за країна?

Діти хором). Це наша славна Україна!

Слайд № 3

Вчитель. - Отже, як ви вже здогадалися, сьогоднішній наш перший урок присвячений

Україні, нашій державі . Сьогодні ми поговоримо про те, які є символи, скарби, святині нашого народу. А ще наш урок присвячений нам з вами, адже ми є громадянами нашої держави (країни) .

  • -Тема нашого першого уроку «Україна – єдина країна».
  • Слайд № 4
  • Є край, де найкращі у світі пісні
  • І цвітом чарує калина,
  • Де сонечко вперше всміхнулось мені,-
  • Це дім мій – моя Україна !
  • 1.Мовленнєва вправа «Що таке Батьківщина?»

Вчитель. - Діти, давайте пригадаємо, що таке Батьківщина і розкажемо про це гостям.

Вчитель запитує у дітей :

  • -Що таке Батьківщина?

Діти по черзі відповідають:

  • Під віконцем калина,
  • Тиха казка бабусі,
  • Ніжна пісня матусі,
  • Дужі руки у тата,
  • Під тополею хата,
  • Під вербою криниця,
  • В чистім полі пшениця!
  • Батьківщина — це ліс осінній,
  • Це домівка моя, і школа,
  • І гаряче сонячне коло.
  • Батьківщина — це труд і свято,
  • Батьківщина — це мама й тато.
  • Це твої найщиріші друзі
  • І бджола на веснянім лузі.
  • Слайд № 5

Вчитель . Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території.

Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру,

звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди.

Перегляд відеоролика «Моя Україна»


Україна — рідний край,

Рідне поле, зелен гай,

Рідне місто й рідна хата,

Рідне небо й рідна мати.

Моя Україно, ти земле єдина.

Ти у світі найрідніша,

І для нас ти наймиліша.


Тут усім веселка грає,

Хліб на ниві достигає.

Гай дубовий зеленіє,

Тут душа наша радіє.

Про нашу Україну

Ми дуже любим весь наш край,

І любим Україну.

Її лани, зелений гай,

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками

Та й ми співаємо пісні, -

Змагається він з нами!

Вчитель . - Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю.

Слайд № 6

  • -Сучасна Україна - незалежна держава. Погляньте на карту України, на ній позначено кордони української землі. Простір землі, заселений українським народом, надзвичайно великий! Щоб його перетнути, необхідно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 кілометрів. Україна — одна з найбільших держав Європи.
  • -Які моря омивають Україну? (На півдні Україна омивається водами Чорного та Азовського морів.)
  • -Які гори розташовані на території України? (В Українських Карпатах знаходиться географічний центр Європи.)
  • -Хто скаже, яке місто є столицєю України ? (Київ).
  • -Київ - це старе і водночас молоде місто. Він входить до десятки найбільших міст Європи.
  • -Найбільшою річкою України є … (Дніпро).
  • -Українська мова наймелодійніша мова у світі, за мелодійністю вона посідає друге місце після італійської.
  • Красивий, щедрий рідний край
  • І мова наша — солов'їна.
  • Люби, шануй, оберігай
  • Усе, що зветься Україна.

Вчитель. - Але безумовно, найціннішим надбанням нашої України є її мешканці.

  • - А як називаються мешканці України?
  • - Саме завдяки їхній натхненній праці та творчості і розвивається наша Батьківщина.
  • Слайд № 7
  • -Ми бачимо з вами цілу, велику, єдину Україну. Давайте уявимо, що якась частинка нашої держави зникне, перестане існувати, як частина України. (показую на мапі).
  • -Чи можемо ми сказати, що тоді наша держава буде єдиною, великою, сильною?
  • -Наша Україна, разом вона сильна, міцна, велика, щаслива, а окремо вона не буде існувати, вона загине і тоді з часом пропаде весь народ і зникне слово «Україна».
  • -Народ склав багато приказок і прислів'їв про нашу Батьківщину.
  • 2.Гра «З'єднай прислів'я». Робота в парах

– У кожного із вас лежать картки із завданням. З'єднайте початок прислів'я з кінцівкою.

  • 1.Без верби й калини - нема України.
  • 2.Де лелека водиться, там щастя родиться.
  • 3.Пишна та красива, мов червона калина.
  • 4.Добре тому, хто у своєму домі.
  • 5.Людина без вітчизни, як соловей без пісні.
  • 6.Кожному мила своя сторона.
  • 7.Хата господинею красна.

Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.

Слайд № 8

  • –Які народні символи України згадано в цих прислів'ях?
  • -Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує даний народ. Про народні символи складено багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Народні символи – це наші святині.
  • -Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги.

– А які ще є символи, крім народних? (Державні)

  • Слайд № 20

Назвіть їх. (Державний Гімн, Державний Герб та Державний Прапор України)

Слайд № 21

Вчитель . - Герб, Прапор, Гімн – це, діти, три основні національні символи України.

Слайд № 22

Вчитель . - Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади.

Саме тризуб вважають гербом тому, що число три завжди вважалося числом

казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько,

Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.

Тризуб

Наш герб — тризуб, це воля, сила,

Наш герб — тризуб! Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,

Добро і пісню несемо ми людям.

Тризуб – немов сім'я єдина,

де тато, мама і дитина

живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

Слайд № 23

  • Вчитель . - Національний прапор України – це синьо-жовтий стяг.
  • -Хто знає, що означає синій колір?Це колір – неба, води, миру.
  • - А жовтий? Так, це колір хліба, життя.

Прапор України

  • 1.Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх ознака сили, це для всії ознака слави.

  • 2.Синьо – жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте – жито,

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, всі ми знаєм.

  • 3.Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині,

Ми навіки є народом:

Українським в Україні.

  • 4.З неба і сонця наш прапор ясний.

Рідний свій прапор високо несім!

Хай він, уславлений, квітне усім!

Гляньте, на ньому волошки цвітуть.

Гляньте, жита в ньому золото ллють.

З жита, з волошок наш прапор ясний.

З неба і сонця, як день весняний.

  • Слайд № 24

Вчитель . - Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної

єдності. Коли грає Гімн, всі люди встають і слухають його уважно, стоячи.

Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста —

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують всі — і друзі, й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

Слайд № 25

У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна.

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов'я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

3.

Вчитель . - Настав час скласти колективного вірша про Україну із щирих і теплих слів, які принесли нам Українень та Українка. Я розпочну, а ви будете продовжувати. (слова написані в стовпчик на дошці).

Вірш про Україну

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже …(сучасні.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

4. Робота в групах.

- Давайте разом з батьками ви складете й запишете побажання нашій державі та запише його на чарівних квітах.

  • -З цих побажань ми складемо віночок любові нашій рідній Україні.
  • (Стрічки висять на дошці, а до них прикріплюють квіти у формі віночків)

Фонограма пісні „Діти України – квіти України”

VІ.Підведення підсумків уроку.

1. Вправа «Незакінчені речення».

- Прочитайте незакінчені речення. Виберіть одне з них і доберіть власне закінчення.

- Сьогодні на уроці ми розмовляли про …

- Тепер я знаю, що …

- Я хочу, щоб …

Слайд № 26

  • Вчитель. - Наш урок завершується і я сподіваюся, що у ваших сердечках запалав маленький вогник гордості за те, що ви українці. Ви цей вогник про­нести через усе життя. Тож будьте чесними, розумними, любіть свою матінку Україну.
  • 2.Учитель закінчує урок віршем – звертанням до дітей
  • -А завершити наш урок хочу такими словами:

Вчитель. Знай, синочку, доню, знай: наша Україна –

То чарівний, милий край, золота країна.

Рідну землю прабатьки захищали кров'ю,

Виростайте і живіть для добра і слави,

Як святиню бережіть символи держави.

В них історія століть, небо , степ широкий...

Золотий тризуб любіть, прапор синьо – жовтий!

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Ключові  компетентності:

сприяти формуванню патріотизму, національної  свiдомості, толерантності;

розширити уявлення учнів про культуру, традиції українського народу;

виховувати патріотизм, повагу до державних та народних символів.

 

Очікувані результати:

  •    має уявлення про найпростіші права і обов’язки людини;
  •    називає риси громадянина України, риси патріота своєї Батьківщини;
  • наводить приклади вияву любові людини до своєї Батьківщини, вияву гордості людини за  свою Батьківщину, громадської діяльності дітей;
  • робить висновки про наявність у себе рис громадянина України і патріота своєї Батьківщини, про необхідність самовдосконалення.

 

Обладнання: контурна карта, обриси областей Україна, написи, символи, долоньки,сердечка, мультимедійна презентація, відео кліп.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

  1. На дошці написана тема, епіграф уроку.

УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА

Споконвічна – рідна земля,
Незалежна – держава моя,
Вічна і завжди єдина
Ненька моя – Україна

Микола Бук

 

Слайд №1     

Вчитель.    - Доброго ранку!    

                                Доброго дня!

                                Сьогодні й щодня!

 

           Кожному дому я щастя бажаю:
           Маку – цвітіння, житу – врожаю.
           Небові – миру, голубу – неба,
           Кожній дитині – всього, що їй треба.
           Хай усміхаються діти щодня!

 

Всі.    Доброго ранку! Доброго дня!

 

Вчитель.  Я рада бачити Вас, мої любі діти! Вітаю вас зі Святом знань! Бажаю, щоб

                шкільне життя стало для Вас цікавим і повчальним. Сміливо долайте ще одну

                сходинку свого життя, працюйте, досліджуйте, дізнавайтеся, мрійте!

                Будьте чомусиками і питайликами, ніколи не зупиняйтеся через труднощі!

                Виростайте здоровими на радість батькам та вчителям.

 

Вчитель.   Гра «Так чи ні, я чи не я»

(показують сигнали руками)

- А зараз, діти, прошу відповідати чесно та відверто:

  • Усі за літо відпочили?
  • А набралися ви сили?
  • У школу всі із вас хотіли?
  • А на сонці загоріли?
  • Хто улітку грався?
  • Ну, а хто купався?
  • А хто букви всі забув?
  • Хто з вас їздив до бабусі?
  • Хто допомагав матусі?
  • Хто книжку нову прочитав?
  • А хто лише в м’яча ганяв?...

 

- Питань багато маю я до вас, розповісти про все настав вже час.

 

ІІ. Мотиваційний аспект.

Вчитель.     Прошу вас бути уважними, і ви здогадаєтеся  про що будемо йти мова на уроці.

Слайд № 2   

 

Учень1 На землі великій є одна країна

  Гарна, неповторна, красна, як калина.

  І живуть тут люди добрі, працьовиті.

  І скажу, до речі, ще й талановиті.

 

Учень2 Землю засівають і пісень співають,

  На бандурі грають і вірші складають

  Про ліси і гори, і про синє море,

  Про людей і квіти...

 

Вчитель. То скажіть же, діти,

  Що це за країна?

 

Діти хором). Це наша славна Україна!

Слайд № 3        

 

Вчитель. -  Отже, як ви вже здогадалися, сьогоднішній наш перший урок присвячений

                     Україні, нашій державі . Сьогодні ми поговоримо про те, які є символи, скарби,     святині  нашого народу. А ще наш урок присвячений нам з вами, адже ми є громадянами нашої держави (країни) .

  • Тема нашого першого уроку «Україна – єдина країна».

Слайд № 4     

 

              Є край, де найкращі у світі пісні

              І цвітом чарує калина,

              Де сонечко вперше  всміхнулось мені,-

              Це дім мій – моя Україна !  

 

  1. Мовленнєва вправа «Що таке Батьківщина?»

 

Вчитель. -  Діти, давайте пригадаємо, що  таке Батьківщина і розкажемо про це гостям.

Вчитель запитує у дітей :

  • Що таке Батьківщина?

Діти по черзі відповідають:

  • Під віконцем калина,
  • Тиха казка бабусі,
  • Ніжна пісня матусі,
  • Дужі руки у тата,
  • Під тополею хата,
  • Під вербою криниця,
  • В чистім полі пшениця!
  • Батьківщина — це ліс осінній,
  • Це домівка моя, і школа,
  • І гаряче сонячне коло.
  • Батьківщина — це труд і свято,
  • Батьківщина — це мама й тато.
  • Це твої найщиріші друзі
  • І бджола на веснянім лузі.

Слайд № 5       

 

Вчитель .     Україна – це Батьківщина для всіх людей, які живуть на її території.

                Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру,

                 звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу  рідні серцю краєвиди.

Перегляд відеоролика «Моя Україна» 

 


Україна — рідний край,

Рідне поле, зелен гай,

Рідне місто й рідна хата,

Рідне небо й рідна мати.

Моя Україно, ти земле єдина.

Ти у світі найрідніша,

І для нас ти наймиліша.

 


Тут усім веселка грає,

Хліб на ниві достигає.

Гай дубовий зеленіє,

Тут душа наша радіє.

 

       Про нашу Україну

Ми дуже любим весь наш край,

І любим Україну.

Її лани, зелений гай,

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками

Та й ми співаємо пісні, -

Змагається він з нами!

 

Вчитель . - Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти  і примножувати красу нашого краю.

Слайд № 6          

 

  • Сучасна Україна - незалежна держава. Погляньте на карту України, на ній позначено кордони української землі. Простір землі, заселений українським народом, надзвичайно великий! Щоб його перетнути, необхідно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 кілометрів. Україна — одна з найбільших держав Європи.
  • Які моря омивають Україну? (На півдні Україна омивається водами Чорного та Азовського морів.)
  • Які гори розташовані на території України?  (В Українських Карпатах знаходиться географічний центр Європи.)
  • Хто скаже, яке місто є столицєю  України ? (Київ).
  • Київ - це старе і водночас молоде місто. Він входить до десятки найбільших міст Європи. 
  • Найбільшою річкою України є … (Дніпро).
  • Українська мова наймелодійніша мова у світі, за мелодійністю вона посідає  друге місце після італійської.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша — солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

 

Вчитель.  - Але безумовно, найціннішим надбанням нашої України є її мешканці.

  •  А як називаються мешканці України?
  •  Саме завдяки їхній натхненній праці та творчості і розвивається наша    Батьківщина.

Слайд № 7      

 

  •      Ми бачимо з вами цілу, велику, єдину Україну. Давайте уявимо, що якась частинка нашої держави зникне, перестане існувати, як частина України. (показую на мапі).
  • Чи можемо ми сказати, що тоді наша держава буде єдиною, великою, сильною?
  •      Наша Україна, разом вона сильна, міцна, велика, щаслива, а окремо вона не буде існувати, вона загине і тоді з часом пропаде  весь народ і зникне  слово «Україна».

 

  • Народ склав багато приказок і прислів’їв про нашу Батьківщину.

 

  1. Гра «З’єднай прислів’я». Робота в парах

 

– У кожного із вас лежать картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою.                                     

  1. Без верби й калини - нема України.
  2. Де лелека водиться, там щастя родиться. 
  3. Пишна та красива, мов червона калина. 
  4. Добре тому, хто у своєму домі.
  5. Людина без вітчизни, як соловей без  пісні.
  6. Кожному мила своя сторона.
  7. Хата господинею красна.

Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина.

Слайд № 8     

  • Які народні символи України згадано в цих прислів’ях?

 

  • Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує даний народ. Про народні символи складено багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Народні символи – це наші святині.
  • Отже, народними символами українців є батьківська хата і святий хліб, вишитий рушник і материнська пісня, верба і калина, і хрещатий барвінок, дивовижна писанка, вірний своєму краю лелека. Всі вони – наші давні та добрі обереги.

 

– А які ще є символи, крім народних? (Державні)

Слайд № 20   

 

Назвіть їх. (Державний Гімн, Державний Герб та Державний Прапор України) 

 

Слайд     21   http://holosua.com/_nw/423/49246216.jpg

 

Вчитель . - Герб, Прапор, Гімн – це, діти, три основні національні символи України.

Слайд     22    

 

Вчитель . - Золотий тризуб на блакитному тлі – символ влади.

  Саме тризуб вважають гербом тому, що число три завжди вважалося числом

  казковим, чарівним. А ще у тризубі відображено триєдність життя – це Батько,

  Мати, Дитина, які символізують Силу, Мудрість, Любов.

 

                            Тризуб

Наш герб — тризуб, це воля, сила,

Наш герб — тризуб! Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,

Добро і пісню несемо ми людям.

 

Тризуб – немов сім’я єдина,

де тато, мама і дитина

живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

Слайд     23     

 

Вчитель . - Національний прапор України – це синьо-жовтий стяг.

  • Хто знає, що означає синій колір?       Це колір  – неба, води, миру.
  •  А жовтий?     Так, це колір хліба, життя.

 

                   Прапор України

  1. Прапор – це державний символ,

          Він є в кожної держави,

          Це для всіх ознака сили, це для всії ознака слави.

 

  1. Синьо – жовтий прапор маєм:

          Синє – небо, жовте – жито,

          Прапор свій оберігаєм,

          Він святиня, всі ми знаєм.

 

  1. Прапор свій здіймаєм гордо,

          Ми з ним дужі і єдині,

          Ми навіки є народом:

          Українським в Україні.

 

  1. З неба і сонця наш прапор ясний.

         Рідний свій прапор високо несім!

         Хай він, уславлений, квітне усім!

         Гляньте, на ньому волошки цвітуть.

         Гляньте, жита в ньому золото ллють.

         З жита, з волошок наш прапор ясний.

         З неба і сонця, як день весняний.

Слайд     24      

 

Вчитель . - Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної 

              єдності. Коли грає  Гімн, всі люди встають і слухають його уважно, стоячи.

 

                            Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста —

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують всі — і друзі, й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

Слайд  № 25      

 

У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна.

 

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

 

3.

Вчитель . - Настав час скласти колективного вірша про Україну із щирих і теплих слів, які принесли нам Українень та Українка.  Я розпочну, а ви будете продовжувати. (слова написані в стовпчик на дошці).

 

            Вірш про Україну

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна найкраща у …. (світі!)

Моя Україна – це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)

Міста старовинні і замки прекрасні,

Великі будови і дуже …(сучасні.)

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна – це пісня … (весела.)

Це щира, багата, як світ її мова,

Крилата така, мелодійна … (чудова.)

Її обереги верба і калина,

Найкраща у світі – …( моя Україна.)

 

4. Робота в групах.

-   Давайте разом з батьками ви складете й запишете побажання нашій державі та запише його на чарівних квітах.

  • З цих побажань ми складемо віночок любові нашій рідній Україні.

 

(Стрічки висять на дошці, а до них прикріплюють квіти у формі віночків)

 

Фонограма пісні „Діти України – квіти України”

 

VІ.Підведення підсумків уроку.

1. Вправа «Незакінчені речення».

- Прочитайте незакінчені речення. Виберіть одне з них і доберіть власне закінчення.

- Сьогодні на уроці ми розмовляли про 

- Тепер я знаю, що …

- Я хочу, щоб …

Слайд  № 26          

Вчитель. - Наш урок завершується і я сподіваюся, що  у ваших сердечках запалав маленький вогник  гордості  за те, що ви українці. Ви цей вогник про­нести через усе життя. Тож будьте чесними, розумними, любіть свою матінку Україну.

 

  1. Учитель закінчує урок віршем – звертанням до дітей
  • А завершити наш урок хочу  такими словами:

 

Вчитель.    Знай, синочку, доню, знай: наша Україна –

                  То чарівний, милий край, золота країна.

                   Рідну землю прабатьки захищали кров’ю,

                   Виростайте і живіть для добра і слави,

                   Як святиню бережіть символи держави.

                   В них історія століть, небо , степ широкий...

                   Золотий тризуб любіть, прапор синьо – жовтий!

 

C:\Users\Krugleckiy\Desktop\1 урок в 2-Б 2015-2016 н .р\Новая папка\03.jpg

4

 

 

 

5

6

 

 

10

 

11

12

 

13

 

17

 

18

 

19

 

20

 

30

 

Легенда.

 Колись давним давно жила одна жінка. І було у неї три сина. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя.  Попідросли вони і вирішили піти в світ прославляти свою матір. Першим пішов  старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя дали першому синові ім’я Тризуб.

Настала черга середнього сина. Йому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославив матір. Одержав середній син ім’я Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн. І одержав  син за свій    джерельний голос і великий спів ім’я Гімн. 

І з того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор і Гімн – прославляють неньку. І там, де вони проходять – лунає урочиста пісня.

  • То хто ж ця матір? (Україна).

 

Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!

 

 На землі великій є одна країна

 Гарна, неповторна, красна, як калина.

 І живуть тут люди добрі, працьовиті.

 І скажу, до речі, ще й талановиті.

 

 

 

 Землю засівають і пісень співають,

 На бандурі грають і вірші складають

 Про ліси і гори, і про синє море,

 Про людей і квіти...

 

 

 

              Є край, де найкращі у світі пісні

              І цвітом чарує калина,

              Де сонечко вперше  всміхнулось мені,-

              Це дім мій – моя Україна !  

 

 

 

 


Україна — рідний край,

Рідне поле, зелен гай,

Рідне місто й рідна хата,

Рідне небо й рідна мати.

 

 

 

Моя Україно, ти земле єдина.

Ти у світі найрідніша,

І для нас ти наймиліша.


 

 

 

 

Тут усім веселка грає,

Хліб на ниві достигає.

Гай дубовий зеленіє,

Тут душа наша радіє.

 

 

 

       Про нашу Україну

Ми дуже любим весь наш край,

І любим Україну.

Її лани, зелений гай,

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками

Та й ми співаємо пісні, -

Змагається він з нами!

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша — солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

 

 

 

                            Тризуб

Наш герб — тризуб, це воля, сила,

Наш герб — тризуб! Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,

Добро і пісню несемо ми людям.

 

 

 

Тризуб – немов сім’я єдина,

де тато, мама і дитина

живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

 

 

 

           Прапор України

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх ознака сили, це для всії ознака слави.

 

 

 

Синьо – жовтий прапор маєм:

Синє – небо, жовте – жито,

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знаєм всі ми.

 

 

 

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині,

Ми навіки є народом:

Українським в Україні.

 

 

 

З неба і сонця наш прапор ясний.

Рідний свій прапор високо несім!

Хай він, уславлений, квітне усім!

Гляньте, на ньому волошки цвітуть.

Гляньте, жита в ньому золото ллють.

З жита, з волошок наш прапор ясний.

З неба і сонця, як день весняний.

                            Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста,

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста —

Це клич один з мільйонів голосів.

 

 

 

 

 

 

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують всі — і друзі, й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

 

 

 

У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна.

 

 

 

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

 

 

 

Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!

 

 

 

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

 

 

 

  • Це твої найщиріші друзі

 

  • І бджола на веснянім лузі. 

Різні в світі є країни,

Різні люди є у світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти. 

Є з усіх одна країна, 

Найрідніша нам усім, 

То — прекрасна Україна, 

Нашого народу дім. 

 

 

 

 

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша — солов'їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна.

 

 

 

 

  • Під віконцем калина,

 

  • Тиха казка бабусі,

 

  • Ніжна пісня матусі,

 

  • Дужі руки у тата,

 

  • Під тополею хата,

 

  • Під вербою криниця,

 

  • В чистім полі пшениця!

 

  • Батьківщина — це ліс осінній,

 

  • Це домівка моя, і школа,

 

  • І гаряче сонячне коло.

 

  • Батьківщина — це труд і свято,

 

  • Батьківщина — це мама й тато.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВАТЕЛЬ

 Сьогодні, діти, ми з вами зустрілися знову,

Про маленьких українців поведем розмову

Про теплу, рідну, любу сторону,

Про нашу з вами Україну.

Діти,скажіть, будь ласка, як називається наша Батьківщини? (Україна).

Давайте сьогодні ми з вами запалимо свічечку, яка буде символом нашої любові до України.

І у ваших сердечках нехай запалає маленький «вогник» гордості за те, що ви – українці.

Я прошу вас пронести цей вогник через усе своє життя.

Тож будьте чесні, розумні, горді, любіть рідну Батьківщину. А що для вас означає Батьківщина?

(вихователь запалює свічку і по черзі передає її кожній дитині)

 

1 ДИТИНА     Для мене Батьківщина – це тато і мама

     2 ДИТИНА     Для мене Батьківщина – це вірні друзі

3 ДИТИНА     Для мене Батьківщина – це сонце тепле

4 ДИТИНА     Для мене Батьківщина – це мирне небо

5 ДИТИНА   Для мене Батьківщина – це ліс і поле

6 ДИТИНА   Для мене Батьківщина – це домівка моя і група

7 ДИТИНА    Для мене Батьківщина – це моя Україна.

            

     (вихователь звертає увагу дітей на карту України)

Що ж ви знаєте про неї?

РОЗПОВІДАННЯ ЛЕГЕНДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
7988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку