Перший урок "Я - українець. Я - європеєць"

Про матеріал
сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн, особливо Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об’єднання, приналежність України до європейської сім’ї народів; прищеплювати любов до державних символів України; розширити знання дітей про цінності українців і України взагалі; виховувати почуття патріотизму національної гордості та любові до Батьківщини.
Перегляд файлу

                            


Тема «Я – українець. Я - європеєць»

                                     (1 вересня – 1 урок 2019)

Мета: сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн, особливо Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об’єднання, приналежність України до європейської сім’ї народів; прищеплювати любов до державних символів України; розширити знання дітей про цінності українців і України взагалі; виховувати почуття патріотизму національної гордості та любові до Батьківщини.

Обладнання: політична карта України, Державні символи та Державний гімн України, мультимедійна техніка, відео записи пісень.

Форма проведення: урок-подорож.

Хід уроку:

І. Організаційний етап (Слайд 1)

    Класний керівник  Доброго дня!

Сьогодні свято завітало до ліцею,

Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

Змужнілі, сонцем зласкані улітку,

Ми розпочнемо Перший наш урок.

Кожен народ, кожна людина має свої святині. Для нас, українців, найбільшою святинею є наша родина. Родина – це не тільки наша сім’я, це наша Батьківщина – Україна. Ми схиляємо голови перед пам’ятю загиблих і висловлюємо впевненість в тому, що наш народ зробить все можливе і не можливе, щоб в нашій країні запанував мир і спокій. Настане час і Україна буде успішною європейською державою.  Україна - це отча земля, рідний край, де ми народилися. Широкі і чарівні простори, прекрасні села і міста. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбільша річка України - Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця. На півдні нашу державу омивають теплі моря - Чорне й Азовське, є в нас чудові гори. Простір землі, заселений українським народом великий. Щоб його перетнути, потрібно пішки йти із заходу на схід 90 днів, долаючи щодня по 30 км.

Перегляд відеокліпу  «10 цікавих фактів про Україну»

ІІ. Емоційне налаштування. (Слайд 2)

Сьогодні у нас незвичайний урок – це віртуальна подорож. Будьте уважними, стежте за всім, що відбувається, спробуйте відповісти на поставленні запитання. Давайте розглянемо карту подорожі і дізнаємося, які зупинки будуть.

 «Для того, щоб почати велику подорож – потрібно зробити  перший  крок»,    сказав  Лао-Цзи. Він не знав, що через багато років, ця фраза стане філософією Євроінтеграційної політики України, де кожен повинен усвідомити свою Європейську приналежність, тим самим  зробивши такий важкий перший крок.

Тема нашого першого в цьому навчальному році уроку «Я – українець. Я - європеєць». На перший погляд – нічого нового для нас. Адже за своїм географічним розташуванням Україна – звичайно ж держава європейська. Навіть географічний центр Європи розташований на території нашої держави.

Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.

Учень: На світі багато чудових країн,

Мені наймиліша, найкраща країна,

Безсмертна моя Україна.

Ти з давніх віків непокірна булла

 І волю свою боронила невпинно.

Нарешті збулося - її здобула

Звитяжна моя Україна.

На землях твоїх неозорих степів

Живе працьовита і чесна родина,

Хвилюється колосом стиглих хлібів

 Моя золота Україна.

В садах і дібровах в вечірні часи

Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,

І чути співочі дівчат голоси, -

Пісенна моя Україна.

Тепер ще не легко живеться тобі,

Є в тому, мабуть, особлива причина.

Та все подолає в тяжкій боротьбі

Незламна моя Україна.

Квітуй, мов калина, над плесами вод,

Будь в дружбі і праці міцна та єдина.

Хай буде щасливим твій вільний народ,

Прекрасна моя Україно!

Класний керівник. Подивіться, будь ласка, у вікно: шепоче замріяний вітер слова кохання річці синьоокій, а день стоїть у шелестах золота та яскравих кольорах осінніх квітів. Обнялися голубе небо і пожовкле колосся безкраїх степів. Такою ми бачимо під вересневим сонцем нашу неньку - Україну. Вона горда від того, що зуміла виховати людей, здатних об’єднатися на Майдані, здобути волю, вибороти справедливість. Ми заявили про себе, як про велику націю, гідну зайняти достойне місце у світовій спільноті.

Неймовірне відео про красу української землі

ІІІ.Актуалізація опорних знань. Фронтальна бесід (Слайд 3)

Отже, всі зібралися і ми вирушаємо на «Митницю».

Тим, хто захоче потрапити в Європу без візи, потрібно пам’ятати про обмеження, які накладають європейці на спрощену систему перетину кордону ЄС для українців. Назвіть їх

-по-перше, без візи до Євросоюзу можна потрапити тільки з біометричним паспортом;

-по-друге, віза не потрібна виключно при короткострокових поїздках – до 90 днів за півроку. Якщо ви пробудете довше, то вам узагалі можуть заборонити в’їзд на територію ЄС;

-по-третє, безвізова поїздка виключає можливість працевлаштування в Європі. Якщо ми хочемо поїхати до ЄС, щоб знайти роботу, отримати візу таки доведеться;

-по-четверте, ви можете їхати на навчання до Євросоюзу без візи, тільки якщо навчання триває не довше 90 днів на півроку. Інакше знову ж таки потрібна віза.

Щоб потрапити до ЄС без візи, нам може вистачити лише біометричного паспорта. Але на практиці на кордоні у нас мають право попросити документи, які підтверджують нашу платоспроможність та належні умови перебування. Також  можуть запитати про мету поїздки. 

Скільки грошей треба мати, щоб пустили без візи? У різних країнах Європейського союзу діють різні вимоги. Наприклад, щоб потрапити до Франції, може знадобитися 65 євро на добу, а ось у Німеччині може вистачити 45 євро.

Перша зупинка нашої подорожі  Станція  «ГЕОГРАФІЧНА» (Слайд 4)

А зараз ми проведемо вікторину «Чи знаєте ви Україну?»

1.    У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

2.    На якому материку ми живемо? (Євразія).

3.    Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

4.    З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

5.    Коли країна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

6.    Де знаходяться географічний центр Європи? (На території України в Закарпатській області поблизу с. Ділове).

7.    Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

8.    Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

9.    Як називається столиця України? (м. Київ).

Друга зупинка нашої подорожі  Станція  «ІСТОРИЧНА» (Слайд 5)

А тепер пропоную  гру «Так чи ні». Слайд 5

1.Чи вірите Ви, що Київ – найстаріше місто в Україні? (Ні. Місту Керч (Пантікапей) – 2600 років)

2.Чи вірите Ви, що символом найвищої влади на Січі був меч? (Ні, булава)

3.Чи вірите Ви, що штани хлопцям до ХІХ століття дозволяли носити тільки після 15-ти років? (Так, до цього носили сорочку)

4.Чи вірите Ви, що слово «кобзар» може писатися як з великої букви, так і з маленької? (Так, збірка «Кобзар» Т.Г.Шевченка, перифраз Кобзар – це Т.Г.Шевченко, кобзар – гравець на кобзі)

5.Чи вірите Ви, що князь Володимир запровадив християнство і охрестив народ Київської Русі? (Так,  у 988р.)

6.Чи вірите Ви, що княгиня Ольга створила першу бібліотеку, дбала про поширення освіти. (Ні, Ярослав Мудрий)

Третя зупинка нашої подорожі  Станція  «БІОЛОГІЧНА» (Слайд 6)

1.Який найбільший звір України? (Зубр)

2.Яка найбільша морська тварина живе в Україні? (Дельфін)

3. Найсолодша коренеплідна рослина української флори. (Цукровий буряк)

4. Найотруйніший гриб України. (Бліда поганка)

5. Якого звіра України природа обдарувала найбільшими рогами? (Лось, маса

20-25 кг, розмах 1,5 м)

6. Найпоширеніше хвойне дерево України. (Сосна)

Четверта зупинка нашої подорожі  Станція  «Мовознавство для допитливих»: (Слайд 7)

Завдання: Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:

у Києві - (киянин);    у Донбасі - (донбасівець); в Одесі - (одесит); у Харкові -(харків’янин);    у Чернівцях - (чернівчанин); у Львові - (львів’янин);    у Чернігові - (чернігівець); у Сумах - (сумчанин);    у Полтаві - (полтавчанин). Класний керівник :  У прислів’ях, приказках, крилатих виразах втілені моральні цінності українського народу, які живуть сотні років та висвітлюють найвищу мудрість - як бути Людиною.

-    А зараз ми проведемо конкурс «Дерево мудрості».

( Учням пропонуємо закінчити їх).

«Без верби і калини.» (немає України).

«Людина без рідної землі.» (як соловей без гнізда).

«За рідний край.» (життя віддай).

«Та земля мила.» (де мати народила).

«За народ і волю.» (віддамо життя і долю).

«Жити - .» (Вітчизні служити).

«Нема на світі другої України.» (немає другого Дніпра).

Пята зупинка нашої подорожі  Станція  «ПОЛІКУЛЬТУРНА» (Слайд 8)

Гра «Найрозумніший».

1.Символом повноти, досконалості та єдності на Європейському прапорі є саме ЦЕ. (12 зірок. Автори концепції прапора ЄС вважали, що 12 зірок, як 12 знаків зодіаку, представляють єдність та повноту народів Європи, а також їх гармонійне співіснування та солідарність.)

2. Саме ЦІ 3 мови є офіційними в ЄС? (англійська, французька, німецька.)

3.До жінок в цих країнах звертаються «пані»? ( Польща, Україна.)

4.Саме цю столицю мадам де Сталь назвала «єдиним місцем, де можна обійтися без щастя». ( Париж.)

5.Її постійний епітет – Злата? (Прага.)

6. Номінал найкрупнішої евро-банкноти?  (500 евро.)

7.ЦЯ телефонна послуга стала дешевше завдяки політиці СС? (роумінг.)

8.ЦЕ місто є батьківщиною театру. (Афіни.)

9. Країна, де відбувались дії трагедії Шекспіра «Гамлет».  (Данія.)

10.Де можна побачити «Джоконду» да Вінчі? (Лувр, Париж.)

11.Яка країна на європейському континенті найменша? (Ватикан.)

12.Яка країна Європи найбільш густонаселена? (Монако.)

Шоста зупинка нашої подорожі  Станція  «КУЛІНАРНА» (Слайд 9)

Кожна держава має свої особливості народної кухні та традиційні страви, які стали своєрідними візитками країн.  А чи знаєте ви що ж є кулінарними вподобаннями європейців?

Завдання для команд: кожна команда отримує картки, на яких вказані назви країн та їх традиційні страви. Необхідно скласти картки попарно з урахуванням відповідності країни та її страви.

УКРАЇНА─БОРЩ

УГОРЩИНА─ГУЛЯШ

ПОЛЬЩА─БІГОС

ІТАЛІЯ─ПІЦА

ІСПАНІЯ─ ПАЕЛЬЯ

ФРАНЦІЯ─КРУАСАН

БЕЛЬГІЯ─ КАРТОПЛЯ ФРІ

НІМЕЧЧИНА─ШНІЦЕЛЬ

АНГЛІЯ─ЧАИ З МОЛОКОМ

НІДЕРЛАНДИ─ СИР

КІПР─ГОЛУБЦІ У ВИНОГРАДНОМУ ЛИСТІ

ІV. Підведення підсумку уроку

 Класний керівник. Усього на території Європи розташовано 45 незалежних країн, економіка і культура яких тісно пов’язані. Україна, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна посісти належне місце серед народів Європи і світу в цілому.

Кожен повинен пам’ятати, що настав час, коли все залежить від спільної взаємодії та  співпраці громадян держави Україна – дорослих і молоді.

Майбутнє залежить від кожного з нас! А ми маємо бути свідомі того, що лише в єдності дій та соборності душ можемо досягти величної мети – побудови економічно й духовно багатої, вільної, демократичної України, якою пишатимуться наші нащадки.

Учень. Не ділімо цю землю,

Не ділімо це небо,

Не ділімо хатини

Й сім'ї не ділімо!

Бо ми - браття, єдині

В українському слові,

В українськім корінні,

В українській любові!

 

Учень. Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на всіх у нас одна.

Одна від Заходу й до Сходу,

Володарка земель і вод –

Ніхто не ділить хай народу,

Бо не поділиться народ.

Нехай ніхто не половинить,

Твоїх земель не розтина,

Бо ти єдина, Україно,

Бо ти на світі в нас одна.

 

Учень. Наша славна Україна, 
Наше щастя і наш рай, 
Чи на світі є країна 
Ще миліша за наш край?

І в щасливі й злі години 
Ми для неї  будем жити. 
На Вкраїні й для Вкраїни 
Будем вчитися і творити.

 

Класний керівник: Щоб зберегти Україну – треба бути українцями, не хохлами, малоросами, новоросами, а українцями – патріотами своєї Батьківщини!

10 порад : (Слайд 10)

 1. Шукай, не зупиняйся.

2. Іди вперед, не оглядайся.

3. Сумнівайся і виправляйся.

4. Помиляйся, але кайся.

5. Удосконалюйся, навчайся.

6. І не спіши, і не гайся.

7. З минулим попрощайся.

8. Любити людей старайся.

9. Від зла завжди відвертайся.

10. Добру лише і Богу поклоняйся.

V. Рефлексія.Слайд

Перегляд відеоролику «Це моя Україна» (Слайд 11)

 

Перелік використаних джерел

1. . Верховець В.М. Світочі України / В.М. Верховець. – Х.: «Торсінг Плюс»,

2010.

2.Відлуння десятиліть. Українська література ІІ пол. ХХ ст. - К.: Грамота, 2001

3. Години спілкування. 5-8 кл. – Х. : Видавнича група «Основа», 2013.

4. «Що таке Європейський Союз?»// Позакласний час.-2012.-№12.-7 с.Грицак Я. Нарис історії України: формування модерної української нації ХІХ - ХХ ст. - К.: Ґенеза, 1996.

5. . Гупан Н.Н. История Украины, 11 класс / Н.Н. Гупан, Е.И. Пометун - К.: Освіта, 2011

6. Путівник по Евросоюзу [Електронний ресурс]. – Режим доступу www.eu-ukraine.Kharkov.ua .

7. Відео з Ютуба

1

 

docx
Додано
1 вересня 2019
Переглядів
1425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку