«Я – громадянин України – європейської країни»
Ті держави здатні стати великими, у яких великі малі люди. О. Довженко
Учитель: Нам постійно твердять про те, що Україна вже є європейською державою, але чи це дійсно так? Напевно, Україна зможе по праву вважатися такою, коли в кожного її громадянина будуть європейська свідомість, європейське мислення, європейське бачення, європейська поведінка і … європейський рівень життя.
Коли кожен зможе з гордістю сказати: «Я – громадянин України! Я – громадянин Європи!» Що особисто я можу зробити, щоб моя рідна країна стала ближчою до Європи? Саме своїми власними руками, а не через підписування численних декларацій.
Мені цікава ваша думка, діти. Що ви можете зробити для своєї країни, щоб вона стала ближчою до Європи? (діти висловлюють свої думки: не смітити, взаємодопомога, вчитися-працювати)
Тема нашого першого в цьому навчальному році уроку «Я – громадянин України – європейської країни». На перший погляд – нічого нового для нас. Адже за своїм географічним розташуванням Україна – звичайно ж держава європейська. Навіть географічний центр Європи знаходиться … (хто знає?..діти дають відповідь)
Учень 1: поблизу с. Ділове Рахівського району Закарпатської області.
Україна – одна з найбільших держав Європи. Довжина кордону становить 7700 км. Україна – єдина країна Європи, яка має 7 країн-сусідів.
Учень 2: Наша Батьківщина межує з:Росією, Білорусією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією, Молдовою. Південну частину омивають Чорне і Азовське моря, де проходять водні кордони
з азіатськими країнами: Туреччиною, Болгарією, Грузією та іншими.
Учитель: Що ж, можемо сказати, що Україна тісно пов’язана з Європейським Союзом. Європейський Союз був створений у 1992 році. До нього входять 28 країн. Хто може назвати які це країни? (діти дають відповіді: Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди і Люксембург, Данія, Ірландія, Великобританія, Греція, Іспанія, Португалія, Фінляндія, Швеція, Литва, Латвія, Естонія, Польща, Чехія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Кіпр, Мальта, Болгарія, Румунія, Хорватія).
Учень 3: Після другої світової війни зруйновані країни Західної Європи об’єдналися, щоб протистояти двом наддержавам – СРСР та США. Тепер цей союз здатен конкурувати з найбагатшими державами і готовий перерости в якісно нове об’єднання ˗ політичне. Це Європейський Союз.
Учень 4: Європейський Союз – це сім’я демократичних європейських країн, що працюють спільно заради миру та процвітання. ЄС – це не просто держави, а унікальне явище, що забезпечує мир, стабільність і благополуччя жителям Європи.
Причиною заснування ЄС – є об’єднання зусиль для того, щоб ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни.
Учитель: Куточків різних на Землі багато.
Європа серед них – найкраща над усім,
Бо саме тут нас народила мати.
ЄВРОПА – наш великий спільний дім!
Діти, маю для вас невеликі загадки-пазли (учні отримують зображення всесвітньо відомих пам’яток, які знаходяться на Європейському континенті)
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Учитель: Кожен справжній європеєць любить та знає історію своєї країни. Святою для кожного є земля, де він народився і зробив свій перший крок. І чим дорослішою стає людина, тим сильніша її любов до батьківщини.
Тому недивно, що наші предки залишили для нас велику спадщину у вигляді віршів, картин, вишиванок, пісень, музики, пам’яток архітектури (діти пригадують видатних українців)
А зараз перевіримо ваші знання про нашу країну.
Бліц-турнір «Моя Україна»
Тепер трохи до Європи зазирнемо
Географічне лото
(діти отримують 2 набори карток – один з назвами країн, інший – з столицями. Їм необхідно розкласти картки у відповідності один з одним – країна та її столиця. Для полегшення завдання діти можуть отримати карту Європи)
Країни:
Здійснити подорож Європейським континентом – мрія! Але мрія здійсненна для кожного, хто візьме участь у грі-подорожі «Європа без кордонів». Візьмість із собою три «валізи»: інтелект, ерудицію, удачу, і ВПЕРЕД!
Хід гри – подорожі
І . К о н к у р с « В І З А ». Отримати «Візу» для подорожі Європою – означає правильно виконати завдання конкурсу. Прослухавши підказку команди мають назвати країну.
1.Ця країна розташована на двох великих і декількох малих островах. Вона відома своїми туманами. Її деколи так і називають «Туманний Альбіон». (3 бали)
Більшість населення складають леді та джентельмени. Меншість – королева. Вона царює, але не править, така традиція. (2 бали)
Дотримуватись традицій і порядку головна національна риса. Солиця країни розташована на річці Темза. (1 бал) /Великобританія/
2. Ця країна розташована на півострові і декількох островах, до яких належать найбільший острів в світі – Гренландія. Столиця цієї країни – найбільший порт в Скандинавії. Місту більше 800 років, він схожий на казковий. (2 бали)
Часто його називають містом Андерсена. Саме тут Ганс Христиан написав свої казки «Дюймовочка», «Снігова королева». А одна із його героїнь – Русалонька – стала символом столиці. (1 бал) /Данія/
3. Частина суходолу яка за своєю формою нагадує чобіток. Столицю цієї держави називають вічним ммістом. (2 бали)
Країна відома своїми скульпторами, співаками і музикантами. А ще вона відома макаронами, які там називають «паста» і «спагетті», а заможніх людей називають королями лір. (1 бал) /Італія/
4. Ця країна одна із найбільших в Західній Європі. Її вважають еталоном смаку і високої моди. Країна відома своєю архітектурою. (2 бали)
Її столицю прикрашають побудовані в різні століття Нотердам – де – Парі і Ейфелева вежа. Столиця країни розташована на річці Сені. Раніше населення ділилося на мушкетерів короля та гвардійців кардинала. (1 бал) /Франція/
5. Ця країна розташована на півдні Європи, на півострові. Її історія бере початок з глибокої давнини де дійсність перепліталася з легендами. По всьому світі відомі легенди про її сміливих та винахідливих героїв. (2 бали)
За легендами Боги цієї країни жили на горі Олімп. А ще ця країна – батьківщина Олімпійських ігор. (1 бал) /Греція/
6. Ця країна межує з Австрією. (2 бали)
На її території виготовляють найкращі годинники в світі та зосереджено всесвітні банки.(1 бал) /Швейцарія/
ІІ . К о н к у р с « М И Т Н И Ц Я » Пройти «митний контроль» – означає дати правильну відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Раунд « Відомі люди»
1.Встановить відповідність: культурний діяч - країна
Шуберт - композитор Австрія
Чаплін - актор Великобританія
Ейфель - архітектор Франція
Архімед - вчений Греція
2.Встановити співвідношення споруда - країна
Стоунхендж Великобританія
Колізей Італія
Біг – Бен Великобританія
Ейфелева вежа Франція
Акрополь Греція
Брандергбурські ворота Німеччина
Учитель: Отже, поки я підбиваю підсумки нашої гри, хочу запропонувати вам до перегляду відео: «27 причин любити Україну».
….
Перемогла дружба і давайте жити мирно, усі отримаєте сертифікат, що ви відвідали перший урок у навчальному році 2018-2019.
….
А тепер хочу вас попросити написати побажання свої ненці-Бітьківщині і приклеїти їх на дошку.
Дякую за увагу!