Розробка першого уроку для учнів 8 класу, метою якого є: актуалізувати вже набуті знання стосовно COVID-19, скоригувати та надати нову інформацію щодо COVID-19, ознайомити з шляхами передачі інфекції,
сконцентрувати увагу учнів на тому, як діяти в контексті нового
коронавірусу, обговорити важливість соціальної дистанції,
миття рук та отримати знання, на які симптоми звернути увагу,
щоби вчасно отримати медичну допомогу.
Опорний заклад Садівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Сумської районної ради Сумської області
Вчитель: Сергієнко Алла Анатоліївна
ПЕРШИЙ УРОК з учнями 8-Б класу
ТЕМА: COVID-19 — новий виклик для всього свiту
Мета: ознайомити учнів із COVID-19, шляхами передачі інфекції,
сконцентрувати увагу учнів на тому, як діяти в контексті нового
коронавірусу, обговорити важливість соціальної дистанції,
миття рук та отримати знання, на які симптоми звернути увагу,
щоби вчасно отримати медичну допомогу.
Обладнання та матеріали: різнокольорові папірці, банка з написом «Капсула часу», плакат з написом «Навчання для мене важливе, бо…», папірці з клейкою стрічкою, навчальна сторінка на сайті НУШ з інтерактивними елементами, інтерактивна дошка
ХІД УРОКУ
Організаційний етап
Гра «Літо хвилюється раз…»
Діти стоять в класі в хаотичному порядку (дотримуючись соціальної дистанції), вчитель пояснює правила гри:
Учні хаотично рухаються в класі під слова «Червень хвилюється раз, липень хвилюється два, серпень хвилюється три, літня фігура на місці замри…». По закінченню фрази діти повинні завмерти в позі, яка буде відображати їх враження, або найяскравіші спогади про проведений літній відпочинок. Після чого всі разом намагаємося здогадатися про значення пози кожного учня (групове обговорення)
Мотивація діяльності
Гра «Капсула часу»
Вчитель роздає учням різнокольорові папірці, на яких діти повинні записати те, чого вони хочуть досягти в поточному навчальному році (свої плани, сподівання, мрії), після чого папірці згортають та по одному вкладають їх в банку з написом «Капсула часу».
В кінці поточного навчального року учні знаходять свої «листи в майбутнє» та аналізують наскільки їм вдалося досягти поставлених завдань.
Гра «Чому це для мене важливо?»
На дошці розміщено плакат з написом «Навчання для мене важливе, бо…». Діти отримують папірці з клейкою стрічкою, записують на них відповідь на фразу та по одному кріплять їх до плакату.
Після того, як всі зробили свої записи відбувається групове обговорення, робляться висновки.
Актуалізація знань
Завдання 1. Розгляньте, будь ласка, завдання 1 на навчальній сторінці сайту НУШ. Ви бачите зображення фортеці та її ворогів – подивіться уважно на картинки та складіть коротку розповідь, залучивши максимальну кількість героїв малюнка. Розрахуйте час на виконання завдання так, щоб цю історію можна було розповісти однокласникам та вчителю за одну хвилину.
Основна частина
Розповідь учителя: Наш організм можемо уявити, як фортецю, яка має міцний захист – імунну систему, в яку намагаються проникнути різні вороги. На малюнку ми бачимо лицарів – це антитіла, специфічні білки, які виробляються в нашому організмі, коли до нього потрапляють чужорідні інфекційні агенти (на нашому малюнку є віруси та бактерії). Завдання антитіл – нейтралізувати антигени. Імунна система завжди бореться з інфекціями, але не завжди буває успішною в цій боротьбі. Є таке поняття, як «специфічний імунітет» – він утворюється або після хвороби, або завдяки введенню вакцини. Оскільки коронавірус – новий для всіх вірус, практично ні в кого немає до нього специфічного імунітету, а вакцини поки що не створено.
Віруси — це неклітинні інфекційні агенти, яким для розмноження потрібна клітина
А чи знаєте ви, що означає назва COVID-19? CoV — скорочення від CoronaVirus, коронавірус. Так називають родину вірусів (загалом їх близько сорока), які зовні нагадують сонячну корону через відростки у вигляді шипів. SARS-CoV-2 — назва самого вірусу. COVID-19 і SARS-CoV-2 – не одне й те саме. COVID-19 – це захворювання (D – скорочення від disease), спричинене новим коронавірусом.
Завдання 2. Розгляньте постер із рекомендаціями від ЮНІСЕФ на навчальній сторінці НУШ (https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/04/covid-youth-info-scaled.jpg). Опишіть, які з рекомендацій ви вже виконуєте. Чому важливо дотримуватись правил?
Від COVID-19 поки що не існує ані вакцини, ані ліків, тому потрібно дотримуватися певних правил, щоб уникнути зараження:
Сьогодні світ зіткнувся з підступним ворогом. Але медики та науковці, озброївшись знаннями, об’єднавши зусилля, дедалі більше досліджують SARS-CoV-2. Перегляньте відео нижче, щоб дізнатися більше та систематизувати знання.
Завдання 3. Про COVID-19 накопичилося вже багато міфів. Спробуймо разом розібратися, де міф, а де – правда. Зіграйте у гру «Міф чи правда» на навчальній сторінці НУШ (https://nus.org.ua/covid19/navchalna-storinka-dlya-uchniv-6-8-klasiv-no-video/), щоб дізнатися більше про захворювання та критично оцінювати інформацію.
Групове обговорення-диспут, корекція уявлень та знань.
Узагальнення знань та рефлексiя
Учитель підсумовує: Пам’ятайте, від нас із вами залежить дуже багато. Щонайперше, важливо дотримуватись правил: обмежити контакти з людьми, мити руки і пильнувати за тим, як ви почуваєтесь. Якщо у вас кашель, нежить, температура – дотримуйтеся дистанції особливо ретельно, щоб не заразити інших. Підтримуйте одне одного. Нашої підтримки особливо потребують люди, які захворіли на COVID-19, — захворіти може кожен із нас. Не забудьте написати їм підбадьорливі повідомлення або в телефонній розмові побажати швидкого одужання.
Пам'ятайте: ваші сусіди могли заразитися коронавірусом і потребувати допомоги. За потреби, ви можете купувати для них продукти, ліки й залишати під дверима. Критично ставтеся до інформації у ЗМІ або в соцмережах, перевіряйте факти. Хорошими джерелами інформації про COVID-19 є сайти Всесвітньої організації охорони здоров’я та CDC — Центрів з контролю та профілактики захворювань у США. Також актуальну інформацію можна дізнатися на сайті Міністерства охорони здоров’я України та на сайті Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.