Конспект уроку «Україна – єдина країна».
Мета: розширити поняття про патріотизм і зраду, єдність, незалежність нашої держави; розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави;
виховувати патріотизм та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів.
Обладнання: символи України (прапор, герб, Конституція України), малюнки учнів на тему «Україна єдина», калина у вазі, рушник на столі, комп’ютерна презентація, МР3
Всім серцем любіть Україну свою,
І вічні ми будемо з нею
(В. Сосюра).
Свою Україну любіть,
За неї Господа моліть
(Т. Шевченко).
Хід уроку
Учитель. Кожна людина, кожен народ має свої цінності, свої святині. Для когось - це незліченні багатства, для когось гучна слава, для когось безмежна влада. Для нас, українців, найбільшою цінністю є родина. За рідних ми готові віддати життя. Але родина – це не тільки сім’я, це й наша Батьківщина. Батьки й батьківщина – ці слова мають спільний корінь. Це те, чого людину позбавив Бог самостійно обирати. Згадайте вірш В. Симоненка «Лебеді материнства»
- «Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати» «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину».
А згадайте повість І. Франка «Захар Беркут». Як називається людина, яка переметнулася у ворожий табір і продала свою Батьківщину?
- Зрадник.
Страшне слово. Тож сьогодні ми, як справжні патріоти, будемо говорити про нашу Батьківщину – Україну.
Тема нашого першого уроку «Україна – єдина країна».
Наш Перший урок пропоную розпочати такими рядками про Україну.
Моя Україна
Учень: На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була
І волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося – її здобула
Звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів
Живе працьовита і чесна родина,
Хвилюється колосом стиглих хлібів
Моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи
Чарує нас пісня дзвінка солов’їна,
І чути співочі дівчат голоси, –
Пісенна моя Україна.
Тепер ще не легко живеться тобі,
Є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі
Незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, над плесами вод,
Будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим твій вільний народ,
Прекрасна моя Україно!
Учитель. Давайте згадаємо, як ми виборювали звання «Найкращий класний колектив» і вже тоді визначилися, що Україна для нас понад усе. Підспівуйте.
Відеоролик О. Винник «Перлина Україна»
Учитель. А тепер ми проведемо «Аукціон слів»
Дібрати до слів Батьківщина й Україна якнайбільше означень (наприклад: рідна, далека, люба, мила, неозора тощо).
Учитель. Сьогодні, коли поняття патріотизму загострилося в кожного українця, хочеться згадати наших земляків, які завжди вважали себе частинкою України, і які не мислили себе без неї. Світлана Андріївна Решетова – артемівська поетеса. ЇЇ нащадки онук і правнук працюють й вчаться відповідно в нашій школі. Поезії її говорять самі за себе. Послухайте.
Учениця. Для тебе живу, Україно
З тобою удвох нам одвічно іти:
Для мене ти вогник єдиний.
І будеш світити у дальній путі
Мені ти завжди, Україно.
Не кидала ти у найтяжчі часи
Дочок і синів на поталу.
Хоч серце твоє на тернині несли, -
Та пісню у долю вплітала.
І пісня тримала твою висоту
Уній були думи всі вищі.
Прасуть з давнини в собі мала святу
й підводилась з нею ще вище.
І доля тоді поверталась лицем
Трималася впевнено й гордо.
Увічнена райдужним сяйвом :- вінцем,
Бо мала осонцеву вроду.
Ти випила трунок, Вкраїно сповна
Достатньо принижень і горя.
Ти молодість наша і наша весна –
Палай же в калинових зорях.
Тобі віддано свого серця тепло,
Із тебе черпаю наснагу,
Аби нам з роси і води все було
Й тримали в путі рівновагу.
Без тебе мені не являється світ:
Для мене ти вогник єдиний.
І скільки б мені не відмірялось літ –
Для тебе живу, Україно.
Учитель. Спробуйте самі підібрати риму
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна – найкраща у (світі!)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні (джерельця.)
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і ріки (глибокі.)
Міста старовинні і замки прекрасні,
Великі будови і дуже (сучасні.)
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня (весела.)
Це щира, багата, як світ, її мова,
Крилата, така мелодійна, (чудова!)
Її обереги – верба і калина.
Найкраща у світі – моя (Україна.)
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не (кохати!)
Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна і мирна (держава.)
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, (відкрила.)
Вітчизно свята, дорога Україно,
Для кожного з нас ти у світі (єдина)
Учитель. А як ви думаєте, звідки з’являється любов до Батьківщини?. Чому одні готові віддати все, навіть життя, відвойовуючи свободу й незалежність. А інші шукають тільки вигоди для себе, заробляють на чужому горі? Ці питання складні. В усі часи були завойовники, зрадники і герої. І ми пишаємося своїми героями в усі часи. Я пропоную пом’янути хвилиною мовчання всіх героїв, які пожертвували своїм життям заради кращого майбутнього нашої країни.
Хвилина мовчання
Учитель. Приємно дивитися, як в містах, звільнених від окупантів, відновлюється національна єдність. Жителі нашого міста провели широкомасштабний флеш – моб з розгортання найбільшого державного стяга в День Прапора, пофарбували залізничні мости в жовто – блакитні кольори. А ще в місті є багато волонтерів, які допомагають нашим бійцям.
Учень: Я — українець, я не малорос,
Пишаюсь родом тисячокорінним.
Тарас за мене мучивсь і боровсь,
Щоб я зродився зерням України.
Учень: Стаття 65 Конституції нашої держави говорить, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов'язком громадян України.
Учитель А що треба дитині для того, щоб відчути себе справжнім патріотом України, її громадянином? (учні висловлюють свої думки).
( Добре вчитись, щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити користь.
Брати активну участь у житті класу і школи, відчувати свою причетність до шкільного життя і до життя країни. Любити природу, берегти і примножувати її багатства: садити сади, ліси, квіти, розчищати джерельця, щоб не міліли річки. Турбуватись про майбутнє нашої держави.
Берегти історичні і духовні пам’ятки нашого народу, не руйнувати, а вивчати і творити нову історію рідного краю.)
Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Бо, як сказано в Біблії, «...хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздається». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.
Учень. Молюсь за тебе, Україно,
Молюсь за тебе кожен час,
бо ти у нас одна - єдина, -
Писав в своїх віршах Тарас.
Молюсь,- казав він, щоб у тебе
Не було між людьми війни,
Щоб завжди було чисте небо
На нашій стомленій землі.
Щоб завше у садку смерека
Весняним квітом під вікном цвіла
І прилітали з вирію лелеки,
Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!
Відео «Молитва За Україну» О. Винник (Діти запалюють свічки)
Учитель. Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.
Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.
Завершимо наш урок ми акцією: «Напиши листа і подаруй малюнок солдату». Ці малюнки будуть направлені волонтерами нашим славним воїнам в зону АТО і ці малюнки є своєрідними талісманами, оберегами. Це моральна підтримка для них у цей складний час. Це звичайно за бажанням.