Перший урок "З Україною в серці"

Про матеріал
Виховувати почуття любові до рідного краю – України, її державних та народних символів, традицій. Сприяти вихованню поваги до історії своєї Батьківщини, сприяти вихованню творчої особистості. Закріпити знання учнів про історію, символи та побут України. Розвивати культуру поведінки, культуру мовлення.
Перегляд файлу

З Україною в серці…

Мета:

  • Виховувати почуття любові до рідного краю – України, її державних та народних символів, традицій;
  • Сприяти вихованню поваги до історії своєї  Батьківщини, сприяти вихованню творчої особистості;
  • Закріпити знання учнів про історію, символи та побут України;
  • Розвивати культуру поведінки, культуру мовлення.

Форма проведення: виховна година-гра, конкурси.

Обладнання: мультимедійні  засоби,  світлини, картки із завданнями, смайлики: жовті та блакитні.

Учасники: учні, батьки, гості.

 

І. Організаційний момент.

Учитель. Доброго дня, дорогі мої діти. Ось вкотре ви переступаєте поріг нашої школи, залишаючи позаду 3 веселі місяці літніх канікул. Сподіваюсь, що час відпочинку був проведений з користю. Я розраховую, що ви з новими силами, з радістю продовжите подорож у різнобарвний світ знань. Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, витримки та палкого бажання навчатися і зростати розумними людьми.

 

ІІ. Основна частина уроку.

Учитель. Кожного року ми з вами проводимо перший урок. Цей урок завжди незвичайний, тому що йдеться на ньому про найдорогоцінніше, найсвятіше, що є на Землі в кожного народу. Ми говоримо про нашу Батьківщину, адже Батьківщина – це рідні степи, лани, озера, це рідні куточки, рідна домівка та родина. Тому і не дивно, що мова піде саме про нашу славну, прекрасну, неповторну Україну.

 

Учитель.  Діти, з чим асоціюється у вас наша Батьківщина? Які образи виникають у вашій уяві, коли ви чуєте слово «Україна»?

 

- Кожен любить свою Україну, бажає їй добра, намагається стати справжнім патріотом і громадянином своєї держави. Основним завданням кожного з нас добре знати історію своєї держави, її коріння, сам процес створення. Ми повинні розуміти, не зважаючи на останні події в Україні, що ми єдина держава, що ми єдина нація, що наша сила в гуртуванні, взаємодопомозі, розумінні один одного та толерантності.  І ми маємо докласти всіх зусиль, щоб вона процвітала, щоб жилося нам щасливо в рідному краю.

 

- Сьогодні ми з вами пригадаємо історію нашого краю, традиції та побут  нашої Батьківщини. Тому проведемо патріотичну гру «З Україною в серці…».

Ознайомлення із правилами гри

Правила проведення гри

  1. Учні класу діляться на дві команди.
  2. Усі беруть участь у грі, лінивих не повинно бути.
  3. Кожна правильна відповідь оцінюється одним смайликом: 1 команда – жовтим, 2 команда – блакитним.
  4. Викрики, вигуки впливають на оцінку – знімається один смайлик.
  5. Поважайте одне одного, не критикуйте, навпаки – підтримайте свого товариша!
  6. Найголовніше правило: кожна команда добирає девіз та назву для свої команди.

 (Звучить пісня про Україну, команди складають назву та девіз)

- Я хочу запитати у вас, чого ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі? (Діти оформлюють квітку очікувань.).

- Повернімося ж до нашої квіточки наприкінці заходу і дізнаймося про наші очікування.
                                    Оформлення квітки очікування

Проведення гри

І тур. Станція «Обізнаність в історії своєї Батьківщини»

 

1.Якого року і коли Україна здобула незалежність? (Україна здобула незалежність 24 серпня 1991 року.)

 

2.Якого року було прийнято Конституцію суверенної України? (Конституцію суверенної України було прийнято 28 червня 1996 року.)

 

3. Ми, українці, гордо називаємо себе козаками. Що означає слово «козак»? (Козаки — вільні, незалежні люди, шукачі пригод,мандрівники.)

 

4. Назвіть символи державності України.

 

5. Назвіть літературний твір Т. Г. Шевченка, який перекладали найбільше – разів різними мовами народів світу. («Заповіт»)

 

6. Назвіть свято, яке символізувало об’єднання України. Як зараз називається це свято? (22 січня — День Соборності та Свободи України)

 

7.Хто є автором  Державного гімна України? ( Павло Чубинський)

 

8.Одним з українських символів козаків є…(булава)

 

9.Найглибше озеро України? (Світязь)

 

10.Найвища гора України? (Говерла)

11. Як називається Основний Закон України? (Конституція)

 

12. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорозька Січ)

 

Вчитель: Про народні символи складено багато пісень і легенд, вони використовуються в обрядах, звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках. Народні символи – це наші святині.
          Народні символи України є рослинні і тваринні.
          До рослинних символів відносяться калина, верба, дуб, тополя, барвінок, чорнобривці. Птахи :лелека,соловей,ластівка,журавель,зозуля. Вони здавна уособлюють красу нашої України, духовну міць народу, засвідчують любов до рідної землі.

 

ІІ тур. Сходинка «Народні символи»

 

1.Назвіть рослину, яку вважають символом України.  Підказка: ця рослина, оспівана в українських народних піснях, символ дівочої вроди. 

А)  барвінок;

Б)  калина;

В) ромашка.

 

2.Важко уявити собі українську землю без цього дерева. Підказка: воно освячується в церкві перед Великоднем як засіб від злих сил.

А) береза;

Б)  калина;

В) верба.

 

3.Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.

А) верба;

Б) тополя;

В)  дуб.

 

4.Назвіть народний оберіг українців, яким перев’язували старостів, на якому подавали хліб-сіль.

А)  вербова дощечка;

Б)  рушник;

В)  вишиванка.

 

5.Ця річ є частиною українського національного костюма, а також він є, за повір’ям,   оберегом від будь-якого лиха.

А) хустка;

Б)  рушник;

В)  вінок.

 

6.Його ставили на покуті в урочисті дні, а прикрашали волошками та маком.

А)  коровай;

Б)  сніп;

В)  вінок.

 

Вчитель: У рідному краю кожна травинка людині допомагає, кожна квіточка дарує усмішку, кожна пташечка співає тільки для тебе. Правду в народі кажуть: «Кожна рослинка на своєму корені росте».

 

ІІІ тур. Сходинка «Народне мистецтво»

1.В народі кажуть, що у світі доти пануватиме любов, допоки люди писатимуть…

А)  картини;

Б)  писанки;

В)  вірші.

 

2.Вони виготовляються зі шматків тканини, із соломи та ниток, не мають обличчя – і є дуже сильним оберегом.

А)  скрині;

Б)   капелюх;

В)   мотанка.

 

3.Використовуючи пензель, можна на такому виробі намалювати візерунки. Матеріал, з якого роблять ці вироби,- глина. Назвіть вид мистецтва.

А)  різьбярство;

Б)   малярство;

В)  гончарство.

 

4.Кажуть, що Бог саме цей дар подарував дівчині-Україні.

А)  вміння торгувати;

Б)  пісня;

В)  мода.

 

5.Зародилося це мистецтво у селі Петриківка.

А)  ткацтво;

Б)   розпис;

В)   різьблення.

 

6.Носять ту красну одіж споконвіку в Україні усі люди.

А)   вишиванка;

Б)  чоботи;

В)   віночок.

 

Вчитель: Кажуть, що в рідній хаті і стіни допомагають, і це правда. У себе вдома людина впевнена в собі, почувається вільною, сміливою і сильною. Адже поряд рідні люди, друзі й просто земляки. Рідна земля, як мати, — добра, щира, мила. Вона готова захистити кожного з нас. Але й ми не забуваймо про свій обов’язок дбати про неї, так як дбали про неї наші прародичі.

 

ІV тур. Сходинка «Визначні постаті України».

 

1.З-поміж перелічених виберіть прізвище гетьмана України.

А) Іван Вишенський;

Б)  Антон Лотоцький;

В) Богдан Хмельницький.

 

2. Ім’я цієї  української  художниці відоме на весь світ.

А) Леся Українка;

Б) Оксана Забужко;

В)  Катерина Білокур.

 

3. Український поет, твори якого  перекладені  147   мовами світу. Поет-борець, художник, письменник.

А) Микола Костомаров;

Б) Євген Гуцало;

В) Тарас Шевченко.

 

4. Назвіть ім’я  найсильнішого  українця.

А) Василь Верастюк;

Б)  Андрій Шевченко;

В)  Віталій Кличко.

 

5.  На якій купюрі зображено Івана Франка?

А) 10 грн.;

Б) 20 грн

В)  50 грн.

 

6.  На якій купюрі зображено Лесю Українку?

А) 5 грн.;

Б) 100 грн

В)  200 грн.

 

V тур. Сходинка «Темна конячка»

Завдання: кожна команда за визначенням називає предмет ( процес, явище) , який описаний.

1 команда

  • Жіноча прикраса із перлів, коралів та різнокольорових  камінців, яку носять на шиї. (Намисто)
  • Кущ із фіолетовими, білими рясними квітками. Вірять, знайшовши п’ятипесткову квітку, можна загадати бажання на щастя. (Бузок)

2 команда

  • Невеликий варений виріб, зліплений із тіста, який має начинку із вишень, картоплі, капусти тощо. (Вареник)

     *         Ароматний напій, який подають з молоком чи вершками. Дає заряд енергії та     

          бадьорості. (Кава)

  тур. Cходинка «Мікс-лото».

Завдання: кожна команда отримує набір карток, потрібно поєднати  першу і другу частину приказок чи прислів’їв. ( 1 хвилина)  Кожна правильно складена пара – 1 смайлик.

 1.Перемагай труднощі розумом,…         а небезпеку – досвідом.

2.Маленька праця краща за…          велике безділля.

3.Людина без Батьківщини,…           як соловей без пісні.

4.Не бувши на чужині,…               не оціниш по-справжньому рідної землі.

5.Без сокири не тесляр,…              без голки не швець. 

6.Добрий початок - ...                    половина діла.

 

VІІ тур. Сходинка «Заморочки із бочки»

Завдання:  із картонної коробки з надписом «Заморочки із бочки» командир команди виймає стікер зі словом, до якого потрібно підібрати  і записати  до 6  прикладів. Кожне завдання виконується колективно. ( 1 хвилина)

Примітка: усі відповіді пов’язані  із Україною.

Річки:…. (Південний Буг, Дніпро, Сіб, Дністер, Десна, Прип’ять, Рось)

Міста: … ( Гайсин, Київ, Вінниця, Харків, Одеса, Львів, Немирів)

Релігійні свята: … (Івана Купала, Різдво, Зелені святки, Масляна, Маковея, Пасха)

Народні страви: …(вареники, борщ, пампушки, крученики, картопляники, галушки)

Визначні постаті: …(Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко, Леся Українка, Віталій Кличко, Іван Франко, Джамала)

Елементи національного костюма: … ( шаровари, кожух, жупан, очіпок, вінок, вишиванка, чобітки)

 

VІІІ тур. Сходинка “Подорожуємо Україною»

Завдання: за світлиною вказати місто України.

Відповідь: Кам’янець-Подільський, Київ, Івано-Франківськ,  Вінниця, Львів, Канів.

ІХ тур Сходинка “Українською – модно!»

Завдання: замінити запозичені слова власне українськими.

Дистанція –

Райдуга –

Дефект –

Аплодисменти –

Фонтан –

Процент –

Відповідь: відстань, веселка, вада, світлина, оплески, водограй, відсоток.

 

Підсумок гри

Вчитель: «Всім серцем любіть Україну свою, - І вічні ми будемо з нею!» - писав поет Володимир Сосюра. І кожен громадянин України прихиляється до цих слів, тому що у душі народу живе велика любов до його рідної і милої України.

 

Учні вкладають на своїй половинці серця жовті та блакитні смайлики. Потім складають половинки серця в одне єдине.

Пісня «Як у нас на Україні»

 

Квітка очікування

- Повернімося ж до нашої квіточки і дізнаймося про ваші очікування.
 

Учень 1. Батьківщино, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати найрідніша,

Ти з дитинства найміліша,

Ти і взимку найтепліша –

Наша отча сторона.

 

Учень 2.Є багато країн на землі,

В них — озера, річки і долини.

Є країни великі і малі,

Та найкраща завжди Батьківщина.

 

Учень 3. Люблю тебе, Вітчизно,

мила Україно,

Бо щастя жити

ти мені дала.

 

Учень 4. Для мене ти одна

і рідна, і єдина,

Я все зроблю,

щоб ти завжди цвіла.

 

Учень 5. Скільки світлих доріг

Ти для мене відкрила

До високих зірок,

У широкі поля.

 

Учень 6. У мені твоя кров,

У мені твоя сила,

Найдорожча з усіх,

Рідна земле моя.

 

Виходять учні з літерами і називають, що означає кожна з них. Утворюється слово «Україна».

Гарна назва Україна.

Сенс значний в собі таїть.

 

У — то урожай в країні,

К — то Київ, що стоїть.

Р — рівнини під степами,

А — то армія міцна,

Ї —сховалась за лісами,

Н — то ненька дорога.

А — то аґрус, абрикоси, і акація струнка, що розпустить свої коси, коли прийде вже весна.

Діти співають пісню “Годі браття сумувати…” .

 

Подяка учням та батькам.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку