Перший урок "З Україною в серці"

Про матеріал
Метою цього уроку є розширювати знання учнів про Батьківщину; виховувати любов до України; прищеплювати розуміння значимості Вітчизни для кожного громадянина; продовжувати сприяти формуванню патріотичних почуттів; виховувати повагу до державних символів України; вчити шанувати історичне надбання та здобутки своєї Батьківщини; розвивати пізнавальні інтереси школярів.
Перегляд файлу

Мета: розширювати знання учнів про Батьківщину; виховувати любов до України; прищеплювати розуміння значимості Вітчизни для кожного громадянина; продовжувати сприяти формуванню патріотичних почуттів; виховувати повагу до державних символів України; вчити шанувати історичне надбання та здобутки своєї Батьківщини; розвивати пізнавальні інтереси школярів.

Обладнання:  ноутбук, презентація, політична карта світу, відео «Легенда про Україну», роздатковий матеріал для учнів, «чарівна» квітка.

Хід  уроку

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування.

Учитель. Доброго дня, дорогі мої діти. Ось вкотре ви переступаєте поріг нашої школи, залишаючи позаду три веселі місяці літніх канікул. Сподіваюсь, що час відпочинку  був проведений з користю. Я розраховую, що ви з новими силами, з радістю продовжите подорож у різнобарвний світ знань. Бажаю вам, діти, міцного здоров’я, витримки та палкого бажання навчатися і зростати розумними людьми. А зараз я хочу, щоб ми з вами привітали один одного, але незвичним для вас способом.

(Вправа «Привітаймось»)

Учитель. Діти, за моїми сигналами ви  хаотично рухаєтесь по кімнаті і вітаєтеся з усіма, хто зустрічається на вашому шляху. Вітати потрібно один одного певним чином:

1) Один раз плеснули в долоні – вітаємось за руку.

2) Два рази плеснули в долоні – вітаємось за обидві руки. 

ІІ. Основна частина уроку.

Учитель. Кожного року ми з вами проводимо перший урок. Цей урок завжди незвичайний, тому що йдеться на ньому про найдорогоцінніше, найсвятіше, що є на Землі в кожного народу. Ми говоримо про нашу Батьківщину, адже Батьківщина – це рідні степи, лани, озера, це рідні куточки, рідна домівка та родина. Тому і не дивно, що мова піде саме про нашу славну, прекрасну, неповторну Україну. 

Учитель.  З чим асоціюється у нас наша Батьківщина? Які образи виникають у нашій уяві, коли ми чуємо слово «Україна»? А перевіримо це ми за допомогою вправи  «Коло асоціацій». 

(Вправа «Коло асоціацій)

(Клас розділений на дві групи. Учні кожної групи на листку формату А-3 у вигляді променів  по черзі записують усі асоціації  із словом «Україна»)

Учитель. Як бачимо, діти, Україна – це яскравий, неповторний і такий рідний та близький нам усім світ. Шануймо її, бережімо її, тому що тільки на своїй землі ми можемо відчувати себе захищеними.

Учитель. Діти, а чи знаєте ви, як за легендою українці отримали свою рідну землю?! Я пропоную вам переглянути відео і дізнатися про це.

                               ( Перегляд  відео «Легенда про Україну)

Учитель. Ось бачите, діти, яким скарбом ми з вами володіємо. Нам потрібно берегти, примножувати те, що маємо, аби не втратити. І сьогодні наша справа – відвойовувати і боронити власні куточки. Ми знаємо з вами, що нелегкі часи панують і зараз на Україні. Знову ворог хоче собі ласий шматок від нашої Батьківщини, але вірою і правдою боронять наші землі на сході України мужні та сміливі вояки, які прагнуть, щоб ми з вами  мали мирне небо над головою. На жаль, діти, війна – це не тільки радість від перемоги, але й великий біль від втрат. З початку оборони нашої Вітчизни багато  воїнів окропили рідну землю власною кров’ю. Ціна оборони рідної сторони – це життя. В душах тисяч матерів залишаються відкриті рани та біль від втрат. Тому нам, людям, що живуть на мирних територіях України, потрібно шанувати і берегти пам’ять про захисників, що ціною власного життя відвойовували кожен сантиметр нашої землі. Вшануймо їхню пам’ять хвилиною мовчання. 

( Хвилина мовчання)

Учитель. Без сумніву, ми любимо нашу Батьківщину. А чи знаємо ми її куточки? Чим ми можемо пишатися? Діти, а в яких куточках України були ви?

( Діти називають місця України, які вони відвідували)

Учитель. А чим вразили вас ці місця? Чим запам’яталися?

( Учні відповідають)

Учитель. Як бачимо, Україні є чим пишатися. Кожного року ми зустрічаємо на теренах нашої держави велику кількість туристів, які знають і люблять Україну. Поважають нас як націю і  ставляться до неї шанобливо.

Учитель. Погляньте на політичну мапу світу і покажіть місце розташування нашої держави. 

( Школярі знаходять Україну на мапі світу)

Учитель. А на якому материку ми з вами живемо? (Євразія)

Учитель. А в якій частині Євразії ми з вами знаходимося? (В Європі)

Учитель. Як бачимо, ми з вами європейці. Хочу зазначити, діти, що саме на території нашої держави знаходиться географічний центр Європи. А розташований він у селі Ділове (Рахівський район Закарпатської області).

Учитель. А які країни належать до європейських?

( Учні за допомогою учителя називають країни, дивлячись на мапу світу)

Учитель. Дуже добре, що  європейські країни (і не тільки європейські) не лише милуються  нашими краєвидами, поважають нас як націю, але й охоче допомагають нам, сприяють успішному розвитку нашої країни, хочуть, щоб наша нація процвітала, адже вона багата на історію, звичаї та традиції. Існує навіть співдружність держав Європи, яка має назву Європейський Союз. І Україна є претендентом на вступ до цього співтовариства. Якщо ми вступимо до цієї організації, то матимемо можливість для кращого розвитку нашої держави.

Учитель. Діти, пригадайте, а що ми знаємо про Україну? Що нас вирізняє

з-поміж інших країн? (Очікувані відповіді учнів: державна символіка, усна народна творчість, народні символи, костюм, страви і т. д.)

(Гра-квест «Я знаю  Україну»)

Учні об’єднуються в команди, обирають капітана та назву команди.

Отримують від вчителя маршрутний лист (маршрут учнів може складатися із «подорожі» по класах. Вчитель заздалегідь продумує підказки, куди мають іти учні. Наприклад:

«у цьому кабінеті уроків було у вас найменше», або «34+16» (математичний), або «м’ята, подвір’я, але  свято, цвях» (української мови та літератури), або показати малюнками (м’яч (спортзал),  акваріум(біології), Богдан Хмельницький(історії) тощо. У мене діти будуть шукати завдання в Єврокабінеті (підказка – євро), біологічний (вазон і акваріум), хімічний

2 О)  та український –це їхній кабінет. У кожному кабінеті є людина, яка допомагає вчителеві (це може бути інший вчитель, старші учні, батьки, працівники школи). Вони дають завдання командам, слідкують за правильністю виконання (за правильну відповідь отримують квіточку), вручають наступну підказку, куди йти.. Класний керівник повинен так продумати маршрут, щоб команди не зійшлися одночасно в одному класі. Виграє та команда, яка першою повернеться в свій кабінет. Після підведення підсумків на папері А3 учні по черзі приклеюють квіти (за допомогою двостороннього скотчу), що заробили, склавши вінок слави Україні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Якщо ж немає можливості «подорожувати» по класах, можна підказки залишити в класі. Вчитель вікторину проводить одночасно «Хто швидше». Далі капітанам дає підказку (наприклад, в класі є ваза з квітами. Ось і підказка -фото вази. Під вазою лежить маленька записочка «Лото». Капітан отримує конверт із завданням у вчителя. У цьому ж конверті лежить інша підказка, наприклад малюнок телевізора (якщо є такий) , а вже за телевізором  лежить завдання.  У цьому конверті наступна підказка (наприклад, листочок з написом  «Кобзар»). Діти повинні знайти цю книжку, а там конверт із завданням.  Все залежить від того, що є в класі, бо якщо у класі є, скажімо, з десять «Кобзарів», то дітям прийдеться довго шукати, тоді має бути чіткіша підказка (рік видання, колір підказки і колір книжки однаковий тощо) Команди необхідно «пускати» по колу, бо буде «столпотворение» Коли завдання будуть всі виконанні, команда повинна розмістити відповіді на «своїй території» дошки. Хто перший – отримує додаткові бали у вигляді квітки. А далі вчитель вже разом з дітьми підводить підсумки правильності виконаних завдань. В кінці уроку, на тій карті України, де діти писали асоціації, робимо вінок слави.

Вікторина:

  1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються на Великдень. (Писанка)
  2. Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Великоднем як засіб від злих сил. (Верба)
  3. Кущ, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина)
  4. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)
  5. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорозька Січ)
  6. Автор слів Гімну України. (П. Чубинський)
  7. Яка назва Гімну України? («Ще не вмерла України»)
  8. Як називається Основний Закон України? (Конституція)
  9. Назвіть композитора, який поклав вірші Павла Чубинського, що стали гімном, на музику? (Михайло Вербицький) (9 балів)

 

2. Лото. Учні повинні дібрати до фото міста, де розміщені ці об’єкти.(два населених пункти зайві). 6 балів

3. Ребуси  (прочитати слова) 5 балів

4. Чарівний квадрат (у квадраті діти повинні знайти слова, позначити їх,продовжити речення. Відповідь повинна бути такою:»Гімн, прапор, герб, рушник, калина, верба, барвінок, лелека – це символи України» або «Герб, прапор, гімн – це державні символи, а барвінок, рушник, вербак, калина, лелека – народні» (9 балів: 1 бал за кожне слово + 1бал за закінченеречення.

 

ІІІ.Підсумок.

Учитель. Отже, є нам чим пишатися. І багато ми знаємо про нашу державу. Залишається нам, теперішнім і прийдешнім поколінням, зберігати та примножувати дорогоцінні скарби нашої неньки України.

Учитель. А зараз я даю вам чарівну квітку, яка здійснює бажання. Тримаючи її в руках, спробуйте сформулювати побажання Україні. 

( Вправа «Квітка бажань»)

 (Діти передають квітку, промовляючи побажання Україні)
Учитель. Україна – наша рідна земля. Земля краси, вишуканості та тендітності. Земля, що зігріває нашу душу теплом та відчуттям рідного дому. Плекаймо її, бережімо її, примножуймо її надбання, будьмо гідними громадянами своєї Вітчизни. Нехай в кожному пломеніє непоборний вогник любові до своєї Батьківщини.

ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
Любіть Україну всім серцем своїм
і всіми своїми ділами.

В.Сосюра

Презентація  під пісню  Наталії Бучинської «Це моя Україна»

(Якщо є потреба, можу скинути, на який рядок пісні показувати той чи інший слайд, бо  в  деяких рядках може бути 3 слайди. Звичайно, фото треба брати своїх дітей)

 

 

Давня легенда розповідає. На світанку нашої землі Бог оглядав творіння рук Своїх. Натомившись, наказав зробити відпочинок і разом з ангелами Він спустився на землю. Ця земля була багатою на сонце, звіра та пташок. А найбільше сподобались Богові люди того краю. Всюди зустрічали Його хлібом-сіллю. Він став часто навідуватися сюди із словами:

  • Рушаймо у край!

Кажуть, з того і пішла назва нашої держави: Україна!

 

 

Цю легенду, за необхідності,  можна використати як конкурс. Ділиться твір на кількість учнів в команді (не більше 9, бо в тексті 9 речень, їх (речення) можна і об’єднати)). Кожному дається по реченню. Та команда, яка швидше побудує правильний текс і  прочитає, виграє.

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку