Створення персонального веб-сайту мало на меті підвищення пізнавальної активності учнів і, як наслідок, підвищення ефективності навчання. Основною цільовою групою є учні певного класу початкової школи. Також новий ресурс може бути корисним вчителям початкових класів та усім педагогам, які цікавляться новими інформаційними технологіями.
ПЕРСОНАЛЬНИЙ WEB-САЙТ ВЧИТЕЛЯ ЯК СУЧАСНА ІНТЕРАКТИВНА ПЛАТФОРМА ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ДИСТАНЦІЙНОГО І ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ.
Розробив
вчитель початкових класів
вчитель-методист
Кравець Наталія Іванівна
ЗМІСТ
АНОТАЦІЯ
Створення персонального веб-сайту мало на меті підвищення пізнавальної активності учнів і, як наслідок, підвищення ефективності навчання. Основною цільовою групою є учні певного класу початкової школи. Також новий ресурс може бути корисним вчителям початкових класів та усім педагогам, які цікавляться новими інформаційними технологіями.
Для досягнення заявленої мети я поставила перед собою та вирішила такі завдання:
Створений персональний веб-сайт вчителя https://kravets-nataliya.blogspot.com/ містить необхідну інформацію з предметів початкової школи для ефективного опрацювання учнями навчального матеріалу та може бути використаний вчителями для підготовки та проведення уроків в 1-4 класах.
Саме застосування інформаційних технологій дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень, оскільки активізує процес навчання шляхом використання нових привабливих форм подання навчальної інформації, залучає учнів до активної пізнавальної діяльності завдяки новизні та нетрадиційності викладання нового матеріалу.
Основна мета цього ресурсу - допомогти учням успішно підготуватися до уроків, контрольних робіт, конкурсів, олімпіад. Новизна ресурсу полягає у комплексному застосуванні різних можливих та ефективних інтерактивних форм роботи на уроці.
На сторінках сайту розміщено додаткові матеріали з предметів початкової школи, посилання на цифрові освітні ресурси, корисні посилання, відеоматеріали, відеоуроки, інтерактивні презентації, інтерактивні навчальні ігри, спільні навчальні проекти, корисна інформація для батьків учнів, навчальні мультфільми тощо…
Різноманітні завдання дозволяють учням засвоїти програму у випадку пропусків уроків, а велика кількість тренувальних інтерактивних вправ дозволяє ретельно відпрацювати навчальний матеріал.
Персональний веб-сайт https://kravets-nataliya.blogspot.com/ було створено відносно недавно, перші матеріали на сайті були опубліковані у березні 2020 року, коли школи були переведені на дистанційне онлайн-навчання.
У даний момент сайт постійно поповнюється новою інформацією та активно використовується мною у професійній діяльності, а також використовується у дистанційному та змішаному навчанні.
1.ВСТУП
У методичній розробці розглядається одна з найбільш актуальних проблем педагогіки – підвищення пізнавальної активності учнів початкової школи. Розглянуті поняття «інтерактивна технологія навчання», «пізнавальна активність» та висвітлені педагогічні умови організації інтерактивного дистанційного та змішаного навчання в початковій школі.
ХХІ століття – століття високих комп׳ютерних технологій та електронної культури, коли інформація стає стратегічним ресурсом розвитку суспільства, а знання – предметом відносним і ненадійним, бо швидко застарівають і потребують в інформаційному суспільстві постійного оновлення. Очевидно, що сучасна освіта – це безперервний процес, а роль учителя в цьому процесі – стати координатором інформаційного потоку. Безумовно, при цьому всебічна комп׳ютеризація відкриває нові, ще не досліджені варіанти навчання. Вони пов׳язані з винятковими перспективами новітньої електороніки і телекомунікацій.
Сьогодні нові інформаційні технології – невід׳ємна частина нашого життя. Їх застосування дає змогу інтенсифікувати процес навчання, зробити його наочнішим і динамічнішим, скоротити час на вивчення теми, посилити рівень сприйняття і розуміння учнями матеріалу, формувати уміння, розвивати комунікативні здібності.
Використання інтерактивних технологій на різноманітних уроках у початковій школі дає осотисто мені змогу перейти від пояснювально-ілюстрованого способу навчання до діяльнісного, за якого дитина стає активним суб׳єктом навчальної діяльності. Це сприяє усвідомленому засвоєнню знань учнями.
Я вважаю, що використання комп׳ютера можливе на всіх етапах навчання. Але слід пам׳ятати, що комп׳ютерна підтримка повинна бути одним із компонентів навчального процесу і застосовуватися там, де це доцільно.
Використання інноваційних технологій у сучасному суспільстві стає необхідним практично в будь-якій сфері діяльності людини, а особливо в науці, освіті, виробництві. Швидкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) дедалі швидше змінює орієнтації сучасного суспільства та ставить перед освітою завдання щодо опанування та володіння сучасними засобами та технологіями як у процесі навчання, так і в подальшому житті.
У зв’язку з цим особливого значення набуває переорієнтація мислення сучасного вчителя на усвідомлення принципово нових вимог до його педагогічної діяльності, готовність використовувати ІКТ як важливий навчальний ресурс.
Впровадження ІКТ у навчальний процес дозволяє успішно розв’язувати складні педагогічні завдання, застосовувати в роботі проблемно-орієнтоване навчання в індивідуальному ритмі кожного учня, здійснювати контроль успішності новими інтерактивними методами, забезпечувати розвиток комунікативних, творчих знань, потреб у самоосвіті.
Проведення уроків при комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій забезпечує набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й розвиває інтелектуальні та творчі здібності кожного учня.
Використання ІКТ надає широкі можливості для підвищення якості навчального процесу, наочності навчання, рівня засвоєння знань. Використання ресурсів та можливостей мультимедійного уроку в початковій школі дозволяє перетворити кожен урок на цікаве та захоплююче відкриття.
Проте існуючі програмні засоби навчального призначення мають ряд недоліків і не задовольняють усіх потреб вчителів і учнів. Більшість існуючих засобів не адаптовані до використання в умовах школи, не відповідають чинній програмі як за обсягом, так і за структурою, є ілюстрованими підручниками, енциклопедіями, довідниками, тобто за дидактичним призначенням є тільки допоміжними.
Усунути ці недоліки можна шляхом створення власних мультимедійних продуктів, що дозволяють організувати самостійну роботу учнів з вивчення розділів теми, а також для випереджаючого навчання. Для успішної роботи вчителю треба не тільки самому активно використовувати сучасні інформаційні технології, але й забезпечити їх активне використання їх учнями.
Розроблені ресурси необхідно згрупувати і розмістити в легкодоступному місці. Таким місцем може стати персональний сайт вчителя. Створення персонального веб-сайту вчителя дозволяє трансформувати існуючу класно-урочну систему і перейти від групового до індивідуального особистісно-орієнтованого навчання, краще організувати навчально-виховну діяльність на уроці, підвищить пізнавальну активність і навчальні досягнення учнів.
Саме тому створення та використання персонального Інтернет-сайту є однією з важливих форм роботи сучасного вчителя. Для педагога створення свого персонального сайту може стати поштовхом для подальшого освоєння нових сучасних веб-інструментів та застосунків, можливостей мережі Інтернет.
2. ЗМІШАНЕ ТА ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК СПОСІБ ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАННЯ.
В умовах ускладненої ситуації української освітньої системи, актуально розглянути змішану та дистанційну форму навчання, порядок їх застосування та переваги використання.
Організація дистанційного навчання.
Карантин через коронавірус – це виклик для всіх освітян. Педагоги разом із батьками та дітьми опинилися у стресовій ситуації без чітких алгоритмів дій, інструкцій, а також сам на сам із ключовим питанням – як організувати процес дистанційного навчання.
Успіх роботи в умовах карантину залежить від активної взаємодії всіх учасників освітнього процесу, технічних можливостей та, насамперед, навичок педагогів у сучасних інформаційних та цифрових технологіях.
За умов дистанційного навчання під час карантину педагоги України процес викладання втілюють за допомогою групової роботи у Viber, відео конференціях ZOOM, а також зручного сервісу Google Classroom, який дозволяє педагогам здійснювати зворотній зв’язок з учнями.
Через використання цієї платформи можливий і контроль засвоєння знань та оцінювання школярів. Завдання з тестами дозволяє педагогу створити власну базу тестових завдань відповідно до викладеного матеріалу та вимог програми. Задаючи критерії перевірки, система в автоматичному режимі здійснює перевірку виконаного завдання, а результати оформляються у спеціальні таблиці.
Змішане навчання об'єднує інструменти очного та дистанційного навчання у тих пропорціях, які найкраще підходять до конкретної ситуації. Традиційне навчання "лікує" недоліки дистанційних занять, і навпаки, онлайн освіта повністю виключає проблеми очного навчання. Важливе місце в системі дистанційного навчання належить самостійній роботі учнів. Тому організації самостійної роботи належить приділяти особливу увагу.
"Дистанційне навчання"- це взаємодія вчителя та учнів між собою на відстані.
Дистанційне навчання проходить онлайн, за допомогою Інтернет-технологій, та в більшості випадків має форму дистанційного курсу. Тобто, як і в випадку очного навчання, дистанційні заняття мають заплановану програму і структуровану систему надання інформації.
Для вирішення проблем дистанційного навчання, було створено змішану форму вивчення матеріалу. Змішані підходи до навчання виявилися одними з найпопулярніших технологій сьогодення, тому що дозволяють скористатися гнучкістю і зручністю дистанційного курсу та перевагами традиційного класу.
Можна виділити шість причин використання змішаного навчання:
– Високий педагогічний рівень.
– Доступ до знань.
– Соціальна взаємодія.
– Персональна дія та мотивація.
– Економічна ефективність.
– Простота перегляду.
Важливо для організації змішаного навчання.
3. ЯК СТВОРИТИ ВЕБ-САЙТ?
Створення веб-сайту починається зі створення інформаційної моделі сайту. Будь-яку веб-сторінку можна оцінити за двома параметрами: зміст та зовнішній вигляд. Проте спочатку потрібно вирішити, яку інформацію потрібно на ній розмістити. Необхідно детально проаналізувати, скільки і якої інформації потрібно подати на веб-сторінці.
Створюючи проект сайту, потрібно добре продумати його загальну структуру, зміст інформації та посилання.
Зовнішній вигляд кожного сайту є унікальним, проте в усіх сайтів можна знайти спільні за функціональністю частини. На будь-якому сайті першою відкривається головна сторінка. Її розробці приділяють особливу увагу, оскільки дослідження показали, що люди не здатні читати інформацію, що відображається на моніторі, так уважно, як книжки або журнали.
Вони зазвичай лише поверхово переглядають її, наприклад, як рекламу. Якщо головна сторінка містить те, що шукає відвідувач, він читає її далі, а якщо ні то переходить.
Проаналізувавши способи створення сайтів, я зробила висновок, що існують
засоби, за допомогою яких вчителі, маючи незначний рівень комп’ютерної
підготовки, мають змогу створити власний сайт і підтримувати продуктивну його роботу.
Також перевагою є те, що розташування сайту і його підтримка є безкоштовними.
Принципово новим навчальним засобом в системі освіти є використання персонального веб-сайту викладача як засобу інтерактивної дистанційної взаємодії між учасниками освітнього процесу.
Актуальність такого сайту визначається необхідністю створення сучасного освітнього середовища з можливостями організації системи змішаного навчання. Змішане навчання - це освітня концепція, в рамках якої учень отримує знання і самостійно on-line, і очно з вчителем.
Ефективність і практична значущість даного засобу полягають у систематизації та раціональній подачі всього навчального матеріалу, доступності ресурсів, що допомагає оптимально регулювати навчальний процес.
Ідея створення власного сайту виникла під час дистанційного навчання.
Спочатку планувалось створити суто навчальний ресурс на допомогу моїм учням, з метою надання доступу до інформації для самостійного вивчення.
Але персональний веб-сайт вчителя володіє не тільки потенціалом здійснення освітнього діалогу за межами учбового закладу в режимі дистанційного навчання. Він є інтерактивним засобом, завдяки якому стає можливою організація взаємодії між всіма учасниками педагогічного процесу – вчителем, учнями, їхніми батьками. Тому згодом в проекті з’явилась сторінка, де можна було б приділити увагу і батькам дітей.
Із досвіду роботи помічаю, що батьки дуже часто не розуміють своїх дітей, все активніше проявляють незгоду з поглядами батьків і діти. Матеріали цієї сторінки повинні допомогти підвищити рівень психолого-педагогічних знань батьків, зміцнити дружні зв’язки між дітьми та батьками, залучити більше батьків до участі в навчально-виховній діяльності.
Інтернет є найпопулярнішим інформаційним ресурсом і безперечно залишиться
таким у найближчому майбутньому. Увівши запит у рядок пошуку інформаційно-пошукової системи, ми отримуємо результат, усе просто і дуже зручно. На
сьогоднішній день кожен освітній заклад, а то й більшість викладачів мають свої
персональні сайти, на яких розміщують потрібну інформацію. Образливим може
здатися запитання: «Чому у Вас немає сайту?!», чи твердження «Вас сайт нецікавий!», – вас пригнічує.
То ж, яким вимогам повинен відповідати будь-який сайт?
1. Слід пам’ятати, що сайт – це віртуальна вітрина, на якій виставлено «товар»,
тому він повинен мати привабливу, виразну і зрозумілу структуру. Щоб,
зайшовши на сайт, можна було без проблем знайти й отримати необхідну
інформацію.
2. Персональний сайт повинен мати належне художнє й естетичне
оформлення, відповідати принципам логічності, простоти та послідовності
викладу матеріалу, легким до сприйняття. Та головна умова, ніяких
граматичних помилок.
3. Обов'язково вкажіть можливі способи зв'язатися з вами. Усі контакти
повинні бути діючими: телефони, факс, електронна пошта або Skype (дуже
популярно), поштова адреса.
4. Ніякої застарілої інформації. Регулярно коректуйте інформацію: оновлення
веб-сайту й інформації на ньому призводить до кращої індексації сайту
пошуковими системами.
4. ДЛЯ ЧОГО ВЧИТЕЛЮ ПЕРСОНАЛЬНИЙ САЙТ?
Для вчителя початкової школи наразі існує безліч вебресурсів, на яких можна скористатися готовими методиками і матеріалами навчання. Утім, створення особистого сайту для педагогів може стати поштовхом для подальшого вдосконалення своїх навичок роботи на ПК, використання сучасних засобів ІКТ і можливостей мережі Інтернет.
На мою думку, персональний сайт може допомогти вчителеві у розв’язанні певних таких завдань:
1. Пошук і підбір матеріалів, необхідних для організації й удосконалення навчального процесу. Посилання на готові електронні довідкові матеріали, що знаходяться в мережі Інтернет.
2. Формування мультимедійної бази матеріалів, у якій зосереджені різні види подання навчального матеріалу – текстового, аудіо- і відеоматеріалу. Це урізноманітнить навчальний процес, що покращить сприйняття і засвоєння інформації.
3. Створення електронних навчально-методичних комплексів предмету. Вчитель має можливість ознайомити дітей з новою інформацією й оперативно внести необхідні доповнення до навчально-методичних матеріалів.
4. Підвищення кваліфікації вчителя. Це здійснюється за рахунок аналізу науково-методичної літератури в Інтернеті, вивчення сучасних досягнень, наукових досліджень, і можливості спілкування з колегами різними засобами електронного зв’язку.
5. Навчально-виховний потенціал. Учні мають змогу працювати з цим ресурсом не тільки в школі з вчителем, а й удома. Усе це забезпечує підвищення культури використання Інтернет-технологій і дозволяє спілкуватися, обмінюватися думками, навчальними доробками, розв’язувати проблеми не тільки методичного, а й навчального, виховного характеру.
Попри це, на сайті може бути представлена додаткова інформація про позаурочні заходи, заходи, проведені на тематичних тижнях, інформація для батьків.
Проведено дослідження роботи власного сайту як ефективного засобу дистанційного і змішаного навчання.
Сайт призначений для інтерактивно-інструктивної і самостійної роботи учнів із потрібними навчальними матеріалами у процесі здобування освіти, також містить персональні веб-ресурси (дані, що представлені у різному вигляді (гіперпосилання, текст, звук, відео, анімація та ін.), вони відображають певну інформацію з предметів і призначені забезпечувати процес навчання і формування знань, вмінь та навичок учня).
Поняття «інтерактив» (з англ. interact, де inter – взаємний і act – діяти) означає здатний до діалогу і взаємодії. Зазначений режим передбачає активність діалогу і взаємодії викладача і того, хто навчається на різних стадіях роботи:
– для засвоєння нового матеріалу;
– для формування практичних умінь та навичок;
– для поглиблення і розширення знань, умінь та навичок.
Сайт, що аналізується, є електронним навчально-методичним комплексом.
5. ПЕРЕВАГИ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ.
Використання інформаційно - комунікаційних технологій відкриває для вчителя нові можливості у викладанні свого предмета та створення умов для підвищення ефективності навчання. .
Традиційна класно-урочна система зорієнтована на передачу знання від учителя до учня. Використання ІКТ у навчально-виховному процесі дозволяє перейти до навчання через сприйняття інформації з електронних ресурсів чи мережі Інтернет.
Змінюється роль вчителя, який від транслятора інформації стає організатором дослідницької діяльності учнів, допомагає їм зорієнтуватися в індивідуальному пошуку інформації та оцінити надійність різних інформаційних джерел.
На відміну від звичайних технічних засобів навчання ІКТ дозволяють не тільки надати учням велику кількість готових, чітко відібраних, відповідним чином організованих знань, але й розвивати інтелектуальні, творчі здібності.
Спостерігається підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу, так як задіяні всі канали сприйняття учнів – зоровий, механічний, слуховий і емоційний. Завдяки використанню ІКТ учні мають змогу працювати в індивідуальному темпі, що створює ситуацію успіху для кожного учня, процес здобуття знань мотивує до навчання.
Сучасні інформаційні та комунікаційні технології мають унікальні дидактичні можливості та дозволяють формувати і розвивати в усіх учасників навчального процесу навчально-пізнавальні, інформаційні, комунікативні, загальнокультурні ключові компетенції. Для вчителя – це нові можливості в плануванні та проведенні уроку, що дозволяють перетворити навчання в захоплюючий, цікавий процес пізнання нового.
Саме нові технології навчання дають можливість проявити власну креативність, індивідуальність, уникнути формального підходу до проведення уроків.
Мультимедіа починає виступати як засіб для побудови навчального процесу, а комп’ютер перетворюється на звичайний робочий інструмент, яким сьогодні є книга і олівець. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності сприяє особистому розвитку, самовдосконаленню, бажанню вчитися впродовж всього життя, застосовувати набуті знання у педагогічній і повсякденній практиці.
Рано чи пізно, творчо працюючий вчитель приходить до розробки власних електронних продуктів, адже саме вони відображають бачення вчителя щодо викладання конкретного предмета і дають можливість формувати базу педагогічного професійного досвіду, допомагають самовдосконалюватися.
Розробляючи власні електронні продукти, використовуючи наявні продукти, використовуючи наявні можливості навчального закладу, вчитель має можливість обрати свою модель побудови інформаційного середовища, яке б дало учневі змогу набути і збагатити свої знання з розділу, позитивно вплинути на розвиток мотивів пізнавальної діяльності, розвинути мислення.
Проведення мультимедійних уроків спонукає учнів активно використовувати комп’ютерні технології при виконанні творчих робіт та проектів, представляючи власні результати у вигляді презентацій. Інформаційні технології навчання відкривають нові можливості для ефективної взаємодії учителя й учнів: учитель стає наставником саморозвитку учня, провідником в інформаційному просторі, а учень набуває особистісних компетентностей.
6.ПЕРСОНАЛЬНИЙ ВЕБ-САЙТ – ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ.
Сьогодні створення персонального сайту вчителя - це вимога сучасного інформаційного світу. Створення сайту відкриває для педагогічної діяльності нове середовище і нові можливості. Сайт стає робочим інструментом учителя та надає можливість для організації взаємодії педагогів, вчителів, батьків: при дистанційному і змішаному навчанні учнів, при організації проектної діяльності, допомагає налагодити спілкування, зв'язок зі своїми учнями і колегами.
Сьогодні в мережі можна відшукати безліч персональних сайтів вчителів, що відрізняються за змістом та структурою. Персональний сайт вчителя – важливий інструмент навчального процесу, підвищення якості освіти, засіб формування інформаційно-комунікаційної культури усіх учасників освітнього процесу. Створення персонального сайту дозволяє вчителеві презентувати свій педагогічний досвід, отримати навички дистанційного навчання учнів, підвищити власний рівень ІКТ.
При проектуванні персонального сайту вчителю необхідно визначити структуру сайту, основних споживачів інформації та форму подачі такої інформації. Сайт вчителя може бути успішним тільки у тому випадку, якщо він виконує нові освітні функції, а не просто дублює існуючі. Немає сенсу створювати сайти, що є електронними аналогами паперових підручників, надзвичайно важливо, щоб матеріали розміщені на персональному сайті вчителя об'єднували усіх учасників навчально-виховного процесу, а педагог із транслятора інформації перетворився на партнера по спільній діяльності.
Саме таким чином формується новий тип спілкування в системі «вчитель-учень», зростає авторитет вчителя в очах учнів, а робота з матеріалами персонального сайту дозволяє учням більш продуктивно засвоювати навчальний матеріал та перевіряти рівень своїх знань і вмінь.
Використання он-лайн тестів, тренажерів та інтерактивних завдань дозволяє учням отримувати навички дистанційного навчання, підвищувати рівень ІКТ – компетентності, сприяє підвищення якості шкільної освіти.
Можна визначити наступні переваги персонального сайту вчителя:
Є й нематеріальні бонуси, які дає вчителю персональний сайт. Це повага учнів за «просунутість» в інформаційних технологіях, повага батьків за організованість та оперативність, повага колег за методичні розробки та впорядкованність матеріалів.
Персональний сайт вчителя дозволяє розширити сферу взаємодії вчителя і учня, а також збільшити час занять.
Не секрет, що у кожного вчителя бувають ситуації, коли під час уроку неможливо дати достатню кількість матеріалу для сильних учнів, що виявляють інтерес до предмета, але не завжди може приділити необхідний час і учням, які відчувають труднощі у вивченні предмета.
Персональний сайт дозволяє виправити цю ситуацію та організувати таку роботу і з середніми і з сильними та обдарованими.
Використання інформаційних технологій дозволяє провести урок на якісно новому рівні, врахувати психологічні та вікові особливості дітей, значно посилити їх інтерес до вивчення предмету, розвивати логічне мислення школярів, навички пошуку інформації, групової роботи, формувати ключові компетентності учнів, там самим покращити якість їх знань з предмету.
Персональний сайт вчителя дозволяє забезпечити:
7. ІНФОРМАЦІЙНЕ НАПОВНЕННЯ САЙТУ.
Серед різноманітних ресурсів, призначених для створення персональних сайтів я обрала унікальну систему «blogspot».
По-перше, ця система має україномовний інтерфейс, а отже, немає необхідності замінювати стандартні назви сторінок та розділів.
По-друге, персональний сайт на початковому етапі свого існування має солідний розмір, якого вистачає для сайту навчального призначення.
Єдина вимога, яка висувається до власників сайтів, — сайт повинен бути діючим. Тобто, власник сайту повинен його використовувати, змінюючи або доповнюючи інформацію постійно. Ця вимога мотивує власника сайту дбати про своє «творіння».
Інформаційне наповнення сайту відповідає чинній програмі НУШ, а сторінки сайту постійно поповнюються новими матеріалами.
Інформаційне наповнення сайту — це важлива праця, обсяг, трудомісткість і різноманітність якої досить часто недооцінюють. Необхідно писати та публікувати новини, створювати матеріали, робити презентації — все це потребує підвищеної уваги та високого професіоналізму, адже персональний веб-сайт — це обличчя вчителя.
Коли сайт створено і відомо, які саме сторінки будуть присутні на сайті,
можна приступати до створення контенту, тобто до інформаційного наповнення сайту.
Інформація на сайті може подаватися у вигляді тексту, таблиць, графіки,
фотографій, аудіо- і відеоматеріалів.
Контент не може залишатися незмінним протягом усього часу існування
сайту, його необхідно періодично міняти, доповнювати і розширювати,
навіть якщо види діяльності залишилися незмінними.
Особливістю персонального сайту https://kravets-nataliya.blogspot.com/
є оригінальний навчальний контент, який представлено наступними формами:
Відео-презентації.
Презентація містить слайди з лаконічно викладеним вмістом та для максимального сприйняття супроводжується авторським текстом. Такий відеоролик можна використовувати при впровадженні елементів дистанційного і змішаного навчання, для учнів, що пропустили урок з тих чи інших причин, при закріпленні та повторенні навчального матеріалу.
Відео-уроки.
Контрольні тести.
Тести створені на платформах «НаУрок», «Всеосвіта», «МійКлас».
Використання комп'ютерного тестування підвищує ефективність навчального процесу, активізує пізнавальну діяльність школярів. Тестування як ефективний спосіб перевірки знань знаходить в школі все більше застосування. Одним з основних і безперечних його достоїнств є мінімум часових витрат на отримання надійних підсумків контролю.
При тестуванні використовують як паперові, так і електронні варіанти. Останні особливо привабливі, тому що дозволяють отримати результати практично відразу після закінчення тесту.
Можна налаштувати час проходження тесту, пороговий бал для проходження тесту та включити відправку результатів тесту на електронну адресу вчителя.
Кросворди та різноманітні тренувальні вправи створено з використанням сервісу https://learningapps.org/
Створені вправи сервісу легко вбудувати на сторінки власного персонального сайту, або дати посилання учням. Приклади таких вправ можна знайти на сторінках мого сайту.
Різноманітні інтерактивні навчальні ігри створено на платформі https://wordwall.net/ru/myactivities
Розділ «Вузлики напам’ять»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_23.html
До цього розділу додано навчальні таблиці та правила з предметів початкової школи, які діти вивчають, закріплюють чи повторюють за необхідністю.
Розділ «Читалочка»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_13.html
Розділ наповнено різноманітними текстами з малюнками. Малюнкове читання дуже подобається дітям, тексти можна роздрукувати за потребою будь-коли.
Розділ «Корисні посилання»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_26.html
Розділ «Для моїх школяриків»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_70.html
Цей розділ складається з цікавих навчальних мультфільмів, інтерактивних ігор, ребусів, графічних диктантів, навчальних казок.
Розділ «Я навчаюсь»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_50.html
На мою думку, вчитель навчає та й сам навчається завжди.
Тут ви побачите грамоти, дипломи, сертифікати, подяки як результат моєї педагогічної діяльності.
Розділ «Турботливим батькам»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_11.html
В цьому розділі корисна інформація для батьків як допомога у вихованні дітей.
Розділ «Домашка»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_14.html
Дуже зручно задавати домашнє завдання в цьому розділі сайту. Одразу даю посилання на потрібні за темою відеоуроки, навчальні ігри, тестові завдання, кросворди, ребуси, фізхвилинки, тощо…
Накшталт електроного щоденника учня.
Розділ «1 клас НУШ»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/1.html
Навчальні матеріали та завдання до всіх тем першого класу Нової української школи (НУШ).
Розділ «2клас НУШ»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/2.html
Навчальні матеріали та завдання до всіх тем другого класу Нової української школи (НУШ).
Розділ «3клас НУШ»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/3.html
Навчальні матеріали та завдання до всіх тем третього класу Нової української школи (НУШ).
Розділ «Методичний кейс»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_12.html
Тут ви зустрінете оновлені програми НУШ, портфоліо вчителя, мої власні розробки уроків, електронні підручники 1-4 класів.
Розділ «Виховна робота»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_76.html
Фотозвіт виховних заходів класу.
Розділ «Медіагалерея»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_87.html
Із задоволенням демонструю фото цікавих уроків, шкільних свят, звичних буднів.
Розділ «Допитливим учням»
https://kravets-nataliya.blogspot.com/p/blog-page_10.html
Бічна панель сайту складається з навчальних платформ і сайтов, які вчитель використовує найчастіше на уроках, а також пропонує часто батькам для роботи у вільний час з дітьми. Наприклад: «РОЗУМНИКИ», «ЛЕПЕТУНИ», «ВЧИ.ЮА», «ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНІ ГОЛОВОЛОМКИ», тощо…
Така різноманітність навчальних матеріалів дозволяє організувати самостійну роботу учнів, забезпечує контроль та самоконтроль засвоєння навчального матеріалу.
8. ЩО ТАКЕ QR-КОД. QR-КОД ПЕРСОНАЛЬНОГО САЙТУ ВЧИТЕЛЯ.
QR-код (англ. quick response — швидкий відгук) — матричний код (двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave» в 1994 році. Основна перевага QR-коду — це легке розпізнавання сканувальним обладнанням (в тому числі й фотокамерою мобільного телефона).
QR-коди – не просто нова іграшка, а вже звичайний буденний інструмент, який допоможе дуже швидко знайти і відкрити сайт вчителя, та знайти потрібну інформацію.
Мій персональний сайт також має QR-код. На перших батьківських зборах свого нового класу я пропоную батькам сканувати код і познайомитися з моїм сайтом, який я пропоную використовувати на протязі навчання в початковій школі. Бо дуже часто буду звертати увагу дітей та батьків на той чи інший розділ сайту.
9. ВИСНОВКИ
Використання персонального сайту вчителя у навчально-виховному процесі в період дистанційного та змішаного навчання надає можливості:
Використання інформаційних технологій - це оновлення ролі вчителя, його готовності передавати свої знання і досвід новими засобами. І тому в першу чергу повинен бути підготовлений вчитель для грамотного використання комп'ютера у викладанні того чи іншого предмета.
Використання ІКТ на уроках в початковій школі дозволяє підвищити якість навчання предметів. Дидактичними можливостями інформаційно-комунікаційних технологій можна вважати індивідуалізацію навчального процесу, високий ступінь наочності під час викладання, організацію групової роботи, забезпечення зворотнього зв’язку в процесі навчання, контроль та перевірку засвоєння навчального матеріалу.
Сучасні інформаційні та комунікаційні технології мають унікальні дидактичні можливості та дозволяють формувати і розвивати в учнів навчально-пізнавальні, інформаційні, комунікативні, загальнокультурні ключові компетенції.
Досвід роботи показує, що використання персонального сайту у навчальному процесі є необхідним і невід’ємним ресурсом для ефективного використання як на заняттях, так і під час дистанційного і змішаного навчання.
10. СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
1.Біда О. Структура і методика інтерактивного уроку. // Початкова школа. 2007 №7.
2. Гейко І. Використання інтерактивних форм і методів навчання. З досвіду роботи //Тема. - 2004. -- № 3/4. - С. 229-232;
3. Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.mon.gov.ua/education/average.
4.Мультимедійні презентації як засіб розвитку пізнавальної активності молодших школярів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ukrefs.com.ua/print:page,1,102010-Mul-timediiynye-prezentacii-kak-sredstvo-azvitiya-poznavatel-noiy-aktivnosti-mladshih-shkol-nikov.html
5.Активні та інтерактивні методи навчання / Укладач Кравчина О.С. – К.: ЦІППО АПН України, 2003. – 32 с.;
6. Біда О. Структура і методика інтерактивного уроку. // Початкова школа. 2007 — №7;
7. Боровская О.Р. Использование интерактивных форм обучения в украинской в школе. — 2001. — №4. — С.70-71;
8. Вольфовська Т.О. Визначення рівня сформованості інтерактивних умінь особистості на етапах соціалізації //Педагогіка і психологія. – 2003. — № 3/4. С. 141-148;
9. Гейко І. Використання інтерактивних форм і методів навчання. З досвіду роботи //Тема. – 2004. — № 3/4. – С. 229-232;
1