Тема: « Дерева та кущі восени.»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розвивати словник по темі. -Закріпити назву дерев, їх будову, зовнішні ознаки; -Вчити розрізняти дерева за зовнішніми ознаками; -Утворювати прикметники від іменників, іменники зі зменю.-пестливими суфіксами, підбирати антоніми; -Закріпити вживання прийменників. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Назви пестливо» «Кажи навпаки» «Що робить, що зробить?»
|
-Учити дітей розрізняти групи предметів за кількістю елементів; -Порівнювати одну групу з іншою, послідовно накладаючи один предмет на другий; -Учити співвідносити предмети за величиною; -Формувати розуміння понять «бельше,менше -Закріпити знання дітей про геометричні фігури круг ,квадрат, трикутник. -Учити розкладати предмети зліва направо, правою рукою -Розвивати мислення, увагу. Дидактичні ігри: «Порахуй…» «День-ніч» |
-Збагачувати словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля; -Розвивати спостережливість за сезонними змінами в природі. -Навчати дітей відповідати на запитання: який? яка? яке? -Формувати уявлення, що в реченні може бути різна кількість слів і слова в реченні вимовляються послідовно. -Учити складати речення за малюнком. -Розвивати уважність, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Який? Яка? Яке?»
«Склади речення» |
-Закріпити вміння дітей порівнювати предмети завширшки, способом накладання; -Закріплювати знання про число 2; -Продовжувати вчити порівнювати предмети за кількістю, співвідносити число з цифрою. -Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять. -Виховувати інтерес до занять.
Дидактичні ігри: «Знайди доріжку» «Не помились…» «Знайди пару» |
-Навчати дітей складати описові розповіді; -Вправляти в умінні вслухатися у звучання слів, розрізняти подібні за звучанням слова; -Розвивати зв’язне мовлення, мовленнєве дихання, пам’ять, увагу, мислення. -Сприяти формуванню інтересу до навколишнього.
Дидактичні ігри: «Склади речення» «Своє дерево знайди» «Раз, два, три – на горобину перетворись!» |
Тема: « Пора року – Осінь»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Формувати уявлення про пори року, їх послідовність; -Продовжувати знайомити дітей зі змінами в довкіллі, що відбуваються восени; ознайомити з характерними ознаками осіни; -Вчити сприймати і розуміти зміст сюжетної картини; -Розвивати активний словник дітей, увагу, спостережливість, мислення. -Виховувати естетичне почуття краси природи восени. Дидактичні ігри: «Назви пестливо» «Один – багато» « Скажи навпаки»
|
-Продовжувати ознайомлення дітей з поняттям «довжина»; -Учити порівнювати предмети завдовжки, користуючись прийомом накладання; -Вчити правильно вживати слова «довгий, короткий»; -Учити порівнювати предмети за кількістю і розміром; -Продовжувати учити класифікувати предмети за розміром та кольором.
Дидактичні ігри: «Довгий-короткий» «Веселі кружечки» «Доріжка з кружків» |
-Вчити правильно називати явища природи; -Формувати вміння будувати відповідь до поставленого запитання; -Формувати граматичний лад мовлення у структурі речень; -Стимулювати вживання повних речень; -Формувати вміння часткового звукового аналізу слів (відокремлювання першого звука в слові) -Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення. Дидактичні ігри: «Що буває восени?» «Шелесткі слова» |
-Учити порівнювати групи предметів; -Продовжувати чергувати предмети за кольором; -Виділяти один предмет із групи, користуватися словами – « багато, один, мало» -Класифікувати предмети за розміром; -Познайомити дітей з геометричною фігурою – круг, вчити обстежувати фігуру дотиково-руховим та зоровим аналізатором; -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Побудуй вежу» «Знайди предмет, схожий на круг» «Будь уважним» |
-Навчати дітей дослухатися до звучання слів, чітко вимовляти слова, розуміти, що слова звучать по різному; -Вправляти в умінні слухати і чути звуки навколишнього середовища; -Інтонацією виділяти перший звук; -Розвивати фонематичний слух, темп мовлення, інтонаційну виразність, увагу, пам’ять.
Дидактичні ігри: «Впіймай звук» «Знайди звук» «Загублений склад» «Назви предмет» |
Тема: « Осінь. Овочі.»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Уточнювати й удосконалювати знання дітей про овочі: вирощування, форма, колір ,розмір, смак; -Навчати знаходити спільні ознаки в групі предметів (овочів); -Дати уявлення про цілющі властивості овочів; -Розвивати мислення, увагу, спостережливість Фонематичний слух. -Сприяти формуванню уважності, зосередженості.
Дидактичні ігри: « Упізнай на смак» «Чого бракує?» «Слова – родичі»
|
-Ознайомити дітей з поняттям «ширина»; -Учити порівнювати різні завширшки предмети; -Розрізняти праву і ліву руки; -Вчити користуватися прийомами накладання , порівнювати предмети за виділеною ознакою. -Вживати слова: широкий, вузький. -Формувати уявлення про властивості предметів: колір, форма, величина. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Знайди пару» «У якій руці овоч» «Широкий-вузький» |
-Уточнити знання дітей про овочі та їх якості; -Правильне вживання узагальнювальних слів; -Учити відгадувати загадки, слухати запитання, відповідати на запитання; -Правильно добирати прикметники, утворювати їх від іменників; -Активізувати мовлення -Розвивати увагу, мислення, пам’ять.
Дидактичні ігри: «Розкажи про овоч» «Чого забракло?» «Відгадай…» |
-Ознайомити дітей з трикутником; -Учити розпізнавати круг, квадрат, трикутник. -Застосовувати прийом обстеження їх: зорово- дотиково-руховим способом. -Учити розрізняти і називати різні частини доби. -Групувати предмети за однією ознакою. -Закріпити назви кольорів. -Розвивати довільну увагу, пам’ять, мислення, тактильне сприйняття. Дидактичні ігри: «Великий-маленький» «Збери намисто» «Покажи фігуру, яку назву» |
-Учити дітей складати речення, використовуючи наочний матеріал, описові розповіді з опорою на схему; -Активізувати словник дітей словами-назвами овочів, фруктів; -Уточнювати вживання узагальнювальних слів (овочі, фрукти). -Розвивати увагу, мислення, пам’ять, зв’язне мовлення.
Дидактичні ігри: «Подивись та порівняй» «Звари борщ та компот» «Вгадай на смак» |
Тема: «Фрукти і ягоди»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розширювати уявлення дітей про довкілля – фруктовий сад; -Учити розпізнавати фрукти: за кольором, формою, смаком; -Формувати уміння характеризувати їх властивості шляхом зорового дотикового обстеження; -Учити використовувати у мовленні описові прикметники; -Розвивати вміння знаходити один предмет серед інших. -Збагачувати словник дітей. Дидактичні ігри: «Вгадай за смаком» «Скажи який?» «Чарівний мішечник»
|
-Ознайомити дітей з прийомами порівняння множин способами накладання однієї множені на елемент іншої; -Продовжувати вчити розуміти поняття «стільки-скільки, порівну ,ліворуч, праворуч». -Учити орієнтуватися у просторі. -Закріплювати знання про цифру і число 1, учити співвідносити цифру з конкретним числом. -Формувати вміння слухати і виконувати завдання за інструкцією. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Порахуй», «Скільки?» |
-Розширювати та уточнювати знання дітей про фрукти, ягоди, де вони ростуть. -Активізувати словник узагальнювальним словом: »Фрукти і ягоди»; -Вправляти у вимові шиплячих звуків; -Продовжувати формувати вміння часткового звукового аналізу слів (відокремлювання першого звука у слові); -Збагачувати мову дітей однокоренними словами. Вчити складати речення за малюнком. Дидактичні ігри: «Що за фрукт?» «Упізнай звук» «Назви страву» |
-Закріплювати знання дітей про геометричну фігуру круг; -Ознайомити дітей з геометричною фігурою квадрат; -Учити обстежувати геом.фігуру за допомогою дотиково-рухового та зорового аналізаторів; -Порівнювати предмети однакових розмірів, користуючись методом накладання; -Формувати вміння позначати рез-ти порівняння предметів за величиною (великий, маленький) та кольором предметів -Розвивати зорову увагу, дрібну моторику. Дидактичні ігри: «Збери фрукти» «Склади з частин» |
-Розширювати та уточнювати знання дітей про фрукти; -Учити узгоджувати іменники з прикметниками; -Розвивати вміння хар-ти предмети за їх істотними ознаками; -Складати невеличкі описові розповіді; -Учити будувати речення зі сполучником «а»; -Розвивати логічне мовлення, увагу, пам’ять; -Вправляти в чіткій вимові голосних звуків. Дидактичні ігри: «Великий-маленький» «Що росте у садку?» «Який? Яка? Яке?» |
Тема: Перелітні птахи.
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Активізувати і збагачувати словник дітей по темі. -Познайомити дітей з перелітними птахами; з’ясувати будову птахів, зовнішні ознаки; -Уточнити поняття «Перелітні птахи»; -Утворювати іменники зі змен.-пестливими суфіксами, складні прикметники; -Утворювати префіксальні дієслова; -Учити підбирати слова антоніми. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Скажи пестливо»,
«Назви навпаки»,
|
-Учити дітей порівнювати одну групу предметів з іншою, послідовно накладати один предмет на інший; -Розрізняти рівність та нерівність (без лічби) кількості предметів у групі; -Підвести дітей до розуміння послідовності різних часів доби (ранок, день, вечір, ніч). -Закріплювати вживання у мовленні понять: «великий», «маленький». -Розвивати увагу, пам’ять, мислення. Дидактичні ігри: «День – ніч» «Підкажи словечко» «Збери клубочки». |
-Збагачувати активний словник дітей словами назвами перелітних птахів; -Навчати дітей вирізняти перший звук у слові; -Вправляти дітей у вимові шиплячих звуків -Удосконалювати навички дітей узгоджувати у реченні слова в роді, числі, відмінку. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Звуки осінні і птахів», «Осінь вже до нас прийшла!» Мовна гра: «Осінній вірш».
|
-Познайомити дітей з цифрою 3; -Навчати співвідносить цифру та кількість предметів; -Продовжувати формувати вміння встановлювати взаємну відповідність між елементами двох груп предметів, способом збільшення групи на один предмет. -Розвивати навчально-пізнавальні навички: уміння слухати, міркувати, сприймати і виконувати завдання. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять, тактильні відчуття, вміння зосереджуватися. «Знайди 3 предмета». |
-Продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за малюнком; -Закріплювати знання назв птахів, дерев – їхніх складових частин і функцій; -Стимулювати вживання повних речень. -Розвивати вміння правильно вдихати і видихати повітря, увагу, мислення, пам’ять, сприймання. Дидактичні ігри: «Склади розповідь»,
«Впізнай за описом», |
Тема: « Хто, як готується до зими?» ( дикі тварини)
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Розширювати і узагальнювати знання дітей про диких тварин та їх дитинчат; - Уточнювати знання про характерні особливості зовнішнього вигляду та способу життя; -Ознайомити дітей з умовами життя диких тварин. - Вчити помічати в зовнішності звірят красиве, привабливе. - Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість.
Дидактичні ігри: « Хто, де живе?» « Хто у кого?» «Чий слід?» « Впізнай за описом»
|
-Закріплювати знання дітей про цифри 1,2, 3. - Вчити позначати цифрами кількість предметів та співвідносити число з цифрою; - Закріплювати уявлення про час доби; -Учити правильно вживати слова: вчора, сьогодні, завтра. -Продовжувати вчити дітей рахувати предмети узгоджуючи числівники з іменниками. -Розвивати увагу, мислення, пам'ять. Дидактичні ігри: «Розподіли м’ячи» «День – ніч» «Коли це було, буде?» |
-Розширювати уявлення дітей про диких тварин та способи приготування їх до зими; -Вчити будувати відповідь до поставленого запитання; -Учити утворювати прикметники із суфіксом -ат (вухатий); -Звертати увагу на прикметники з посиленою ознакою (злющий); -Стимулювати вживання речень з однорідними членами. Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Назви маму», «Що змінилось?» «Багато – один» |
-Продовжувати вчити дітей порівнювати дві групи предметів, способом накладання, утворювати рівність з не рівності, шляхом збільшення або зменшення однієї множини, використовувати слухові аналізатори для сприймання сукупності на слух; -Вправляти в лічбі з участю різних аналізаторів; -Вправляти в умінні орієнтуватися в просторі. -Розвивати увагу, пам’ять, мислення. Дидактичні ігри: «Пригостимо зайчика» «Порахуй і скажи». |
-Вчити дітей описувати зовнішній вигляд диких тварин; -Уміння будувати відповіді на запитання; -Продовжувати вчити дітей утворювати іменники – назви дитинчат диких тварин із суфіксами -ат, -ят (лисятко, вовчатко). -Розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення.
Дидактичні ігри: «Хто у кого?» «Розкажи, що бачиш?» «Назви хатку». |
Тема: «М е б л і.»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Уточнити назви меблів та її основні частини; -Вміти розрізняти кухонну, столову (вітальну) меблі, меблі для спальні; -Утворювати іменники Р.в., змен-пестливу форму іменників, прикметники від іменників; підбір слів антонімів; -Узгоджувати прикметники з іменниками. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Що це і для чого?» «Назви пестливо» «Навпаки»
|
-Познайомити дітей з утворенням числа чотири та цифрою 4; -Вправляти в умінні користуватися цифрами; -Закріплювати вміння рахувати, погоджуючи числівник з іменником; -Продовжувати вчити порівнювати предмети завдовжки, завтовшки, оперувати поняттями: товстий, тонкий; -Розвивати вміння порівнювати різні групи предметів. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Цифри і числа» «Збудуй дорогу» «Не помились!» |
-Збагачувати активний словниковий запас дітей назвами предметів меблів; -Удосконалювати вміння дітей виділяти перший звук у словах; -Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять. -Складати речення за зразком;-Уточнити вживання узагальнювального поняття «Меблі». Дидактичні ігри: «Доповни речення» «Добери слова – назви дій предметів»
|
-Продовжувати вчити дітей порядковій лічбі; -Узгоджувати числівники з іменниками; -Називати цифри у межах 4; -Закріплювати вміння співвідносити цифру з числом предметів; -Закріпити знання дітей про частини доби; - Закріпити знання про геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Порахуй» «Коли це буває?» « Скільки-стільки» Чарівна торбинка» |
-Закріплювати знання дітей про меблі; -Вправляти у визначенні першого звука в слові; -Закріплювати узагальнювальне поняття «Меблі»; - Продовжувати вчити дітей складати описові розповіді про меблі. -Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Впізнай звук»
«Назви одним словом»
|
Тема: «П о с у д.»
ОЗНС, розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
ФЕМУ |
Розвиток мовлення |
-Активізувати словник дітей по даній темі; -Уточнити з дітьми назви посуду і частини посуду; -Вчити називати та розрізняти кухонну, столову, чайну посуду; -Утворювати іменники в Р. в.; з зменшувально-пестливими суфіксами; -Утворювати прикметники від іменників; -Узгоджувати прикметники з іменниками. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Назви пестливо» «Що робить?» «Який, яка, яке?»
|
-Ознайомити дітей з утворенням числа п’ять та цифрою 5; -Вправляти дітей у називанні чисел у межах 5; -Лічити у прямому та зворотному напрямку; -Закріплювати вміння співвідносити цифру з кількістю предметів; -Формувати знання про те, що число (кількість) не залежить від просторового розміщення предметів на напрямку лічби. -Закріплювати знання дітей про частини доби та дії, які відбуваються у певний час. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять. Дидактичні ігри: «Цифри та числа» «Порахуй» |
-Збагачувати словниковий запас дітей назвами посуду, словами, що позначають властивості посуду; -Навчати називати дії предметів; -Уточнювати вживання узагальнювального слова «Посуд»; -Удосконалювати навички вимови звука(ч); -Розвивати уміння знаходити спільний звук у словах. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять, фонематичний слух. Дидактичні ігри: «Назви посуд» «Який, яка, яке?» «Що із чого?»
|
-Продовжувати вчити дітей утворювати множини за названим числом; -Уточнювати знання дітей про множину визначати рівність і нерівність груп предметів; -Закріпити знання дітей про просторові відношення: близько-далеко, високо-низько; -Вчити розуміти поняття: швидко – повільно. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять, просторове сприйняття. Дидактичні ігри: «Скільки-стільки» «Порахуй» «Більше, менше, однаково» |
-Удосконалювати знання дітей про слово, речення; -Вправляти в складанні речень; -Навчати інтонаційно виділяти звуки на початку слова; -Визначати перший звук у слові; -Продовжувати розвивати вміння розрізняти слова-назви, слова-дії; -Добирати слова антоніми; -Вправляти в утворенні іменників во множені; -Розвивати фонематичний слух, мислення, моторику артикуляційного апарата. Дидактичні ігри: «Один – багато» «Скажи який і що робит
|