Перспективне планування корекційно-відновлювальної роботи з дітьми із ЗПР старшого дошкільного віку 1період

Про матеріал
Перспективне календарне планування корекційно-відновлювальної роботи з дітьмиіз ЗПР старшого дошкільного віку. 1 період
Перегляд файлу

 

Тема: « Дерева та кущі восени.»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розвивати словник по темі.

-Закріпити назву дерев, їх будову, зовнішні ознаки;

-Вчити розрізняти дерева за зовнішніми ознаками;

-Утворювати прикметники від іменників, іменники зі зменю.-пестливими суфіксами, підбирати антоніми;

-Закріпити вживання прийменників.

-Розвивати увагу,  мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Назви пестливо»

«Кажи навпаки»

«Що робить, що зробить?»

 

 

 

-Учити дітей розрізняти групи предметів за кількістю елементів;

-Порівнювати одну групу з іншою, послідовно накладаючи  один предмет на другий;

-Учити співвідносити предмети за величиною;

-Формувати розуміння понять «бельше,менше

-Закріпити знання дітей про геометричні фігури

круг ,квадрат, трикутник.

-Учити розкладати предмети зліва направо, правою рукою

-Розвивати мислення, увагу.

Дидактичні ігри:

«Порахуй…»

«День-ніч»

-Збагачувати словник дітей на основі знань і уявлень про довкілля;

-Розвивати спостережливість за сезонними змінами в природі.

-Навчати дітей відповідати на запитання: який? яка? яке?

-Формувати уявлення, що в реченні може бути різна кількість слів і слова в реченні вимовляються послідовно.

-Учити складати речення за малюнком.

-Розвивати уважність, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Який? Яка? Яке?»

«Склади речення»
«Осінь- пора золота!»

-Закріпити вміння дітей порівнювати предмети завширшки, способом накладання;

-Закріплювати знання про число 2;

-Продовжувати вчити порівнювати предмети за кількістю, співвідносити число з цифрою.

-Розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять.

-Виховувати інтерес до занять.

 

 

Дидактичні ігри:

«Знайди доріжку»

«Не помились…»

«Знайди пару»

-Навчати дітей складати описові розповіді;

-Вправляти в умінні вслухатися у звучання слів, розрізняти подібні за звучанням слова;

-Розвивати зв’язне мовлення, мовленнєве дихання, пам’ять, увагу, мислення.

-Сприяти формуванню інтересу до навколишнього.

 

 

Дидактичні ігри:

«Склади речення»

«Своє дерево знайди»

«Раз, два, три – на горобину перетворись!»

Тема: « Пора року – Осінь»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Формувати уявлення про пори року, їх послідовність;

-Продовжувати знайомити дітей зі змінами в довкіллі, що відбуваються восени; ознайомити з характерними ознаками осіни;

-Вчити сприймати і розуміти зміст сюжетної картини;

-Розвивати активний словник дітей, увагу, спостережливість, мислення.

-Виховувати естетичне почуття краси природи восени.

Дидактичні ігри:

«Назви пестливо»

«Один – багато»

« Скажи навпаки»

 

 

 

-Продовжувати ознайомлення дітей з поняттям «довжина»;

-Учити порівнювати предмети завдовжки, користуючись прийомом накладання;

-Вчити правильно вживати слова «довгий, короткий»;

-Учити порівнювати предмети за кількістю і розміром;

-Продовжувати учити класифікувати предмети за розміром та кольором.

 

Дидактичні ігри:

«Довгий-короткий»

«Веселі кружечки»

«Доріжка з кружків»

-Вчити правильно називати явища природи;

-Формувати вміння будувати відповідь до поставленого запитання;

-Формувати граматичний лад мовлення у структурі речень;

-Стимулювати вживання повних речень;

-Формувати вміння часткового звукового аналізу слів (відокремлювання першого звука в слові)

-Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення.

Дидактичні ігри:

«Що буває восени?»

«Шелесткі слова»

-Учити порівнювати групи предметів;

-Продовжувати чергувати предмети за кольором;

-Виділяти один предмет із групи, користуватися словами – « багато, один, мало»

-Класифікувати предмети за розміром;

-Познайомити дітей з геометричною фігурою – круг, вчити обстежувати фігуру дотиково-руховим та зоровим аналізатором;

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Побудуй вежу»

«Знайди предмет, схожий на круг»

«Будь уважним»

-Навчати дітей дослухатися до звучання слів, чітко вимовляти слова, розуміти, що слова звучать по різному;

-Вправляти в умінні слухати і чути звуки навколишнього середовища;

-Інтонацією виділяти перший звук;

-Розвивати фонематичний слух, темп мовлення, інтонаційну виразність, увагу, пам’ять.

 

Дидактичні ігри:

«Впіймай звук»

«Знайди звук»

«Загублений склад»

«Назви предмет»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: « Осінь. Овочі.»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Уточнювати й удосконалювати знання дітей про овочі: вирощування, форма, колір ,розмір, смак;

-Навчати знаходити спільні ознаки в групі предметів (овочів);

-Дати уявлення про цілющі властивості овочів;

-Розвивати мислення, увагу, спостережливість

Фонематичний слух.

-Сприяти формуванню уважності, зосередженості.

 

Дидактичні ігри:

« Упізнай на смак»

«Чого бракує?»

«Слова – родичі»

 

 

 

 

-Ознайомити дітей з поняттям «ширина»;

-Учити порівнювати різні завширшки предмети;

-Розрізняти праву і ліву руки;

-Вчити користуватися прийомами накладання , порівнювати предмети за виділеною ознакою.

-Вживати слова: широкий, вузький.

-Формувати уявлення про властивості предметів: колір, форма, величина.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Знайди пару»

«У якій руці овоч»

«Широкий-вузький»

-Уточнити знання дітей про овочі та їх якості;

-Правильне вживання узагальнювальних слів;

-Учити відгадувати загадки, слухати запитання, відповідати на запитання;

-Правильно добирати прикметники, утворювати їх від іменників;

-Активізувати мовлення

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

 

 

Дидактичні ігри:

«Розкажи про овоч»

«Чого забракло?»

«Відгадай…»

-Ознайомити дітей з трикутником;

-Учити розпізнавати круг, квадрат, трикутник.

-Застосовувати прийом обстеження їх: зорово- дотиково-руховим способом.

-Учити розрізняти і називати різні частини доби.

-Групувати предмети за однією ознакою.

-Закріпити назви кольорів.

-Розвивати довільну увагу, пам’ять, мислення, тактильне сприйняття.

Дидактичні ігри:

«Великий-маленький»

«Збери намисто»

«Покажи фігуру, яку назву»

-Учити дітей складати речення, використовуючи наочний матеріал, описові розповіді з опорою на схему;

-Активізувати словник дітей словами-назвами овочів, фруктів;

-Уточнювати вживання узагальнювальних слів (овочі, фрукти).

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять, зв’язне мовлення.

 

 

 

Дидактичні ігри:

«Подивись та порівняй»

«Звари борщ та компот»

«Вгадай на смак»

Тема: «Фрукти і ягоди»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розширювати уявлення дітей про довкілля – фруктовий сад;

-Учити розпізнавати фрукти: за кольором, формою, смаком;

-Формувати уміння характеризувати їх властивості шляхом зорового дотикового обстеження;

-Учити використовувати у мовленні описові прикметники;

-Розвивати вміння знаходити один предмет серед інших.

-Збагачувати словник дітей.

Дидактичні ігри:

«Вгадай за смаком»

«Скажи який?»

«Чарівний мішечник» 

 

 

 

-Ознайомити дітей з прийомами порівняння множин способами накладання однієї множені на елемент іншої;

-Продовжувати вчити розуміти поняття «стільки-скільки, порівну ,ліворуч, праворуч».

-Учити орієнтуватися у просторі.

-Закріплювати знання про цифру і число 1, учити співвідносити цифру з конкретним числом.

-Формувати вміння слухати і виконувати завдання за інструкцією.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Порахуй», «Скільки?»

-Розширювати та уточнювати знання дітей про фрукти, ягоди, де вони ростуть.

-Активізувати словник узагальнювальним словом: »Фрукти і ягоди»;

-Вправляти у вимові шиплячих звуків;

-Продовжувати формувати вміння часткового звукового аналізу слів (відокремлювання першого звука у слові);

-Збагачувати мову дітей однокоренними словами. Вчити складати речення за малюнком.

Дидактичні ігри:

«Що за фрукт?»

«Упізнай звук»

«Назви страву»

-Закріплювати  знання дітей про геометричну фігуру круг;

-Ознайомити дітей з геометричною фігурою квадрат;

-Учити обстежувати геом.фігуру за допомогою дотиково-рухового та зорового аналізаторів;

-Порівнювати предмети однакових розмірів, користуючись методом накладання;

-Формувати вміння позначати рез-ти порівняння предметів за величиною (великий, маленький) та кольором предметів

-Розвивати зорову увагу, дрібну моторику.

Дидактичні ігри:

«Збери фрукти»

«Склади з частин» 

-Розширювати та уточнювати знання дітей про фрукти;

-Учити узгоджувати іменники з прикметниками;

-Розвивати вміння хар-ти предмети за їх істотними ознаками;

-Складати невеличкі описові розповіді;

-Учити будувати речення зі сполучником «а»;

-Розвивати логічне мовлення, увагу, пам’ять;

-Вправляти в чіткій вимові голосних звуків.

Дидактичні ігри:

«Великий-маленький»

«Що росте у садку?»

«Який? Яка? Яке?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Перелітні птахи.

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Активізувати і збагачувати словник дітей по темі.

-Познайомити дітей з перелітними птахами; з’ясувати будову птахів, зовнішні ознаки;

-Уточнити поняття «Перелітні птахи»;

-Утворювати іменники зі змен.-пестливими суфіксами, складні прикметники;

-Утворювати префіксальні дієслова;

-Учити підбирати слова антоніми.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Скажи пестливо»,

«Назви навпаки»,
«Багато – один». 

 

 

-Учити дітей порівнювати одну групу предметів з іншою, послідовно накладати один предмет на інший;

-Розрізняти рівність та нерівність (без лічби) кількості предметів у групі;

-Підвести дітей до розуміння послідовності різних часів доби (ранок, день, вечір, ніч).

-Закріплювати вживання у мовленні понять: «великий», «маленький».

-Розвивати увагу, пам’ять, мислення.

Дидактичні ігри:

«День – ніч»

«Підкажи словечко»

«Збери клубочки».

-Збагачувати активний словник дітей словами назвами перелітних птахів;

-Навчати дітей вирізняти перший звук у слові;

-Вправляти дітей у вимові шиплячих звуків

-Удосконалювати навички дітей узгоджувати у реченні слова в роді, числі, відмінку.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Звуки осінні і птахів»,

«Осінь вже до нас прийшла!»

Мовна гра:

«Осінній вірш».

 

-Познайомити дітей з цифрою 3;

-Навчати співвідносить цифру та кількість предметів;

-Продовжувати формувати вміння встановлювати взаємну відповідність між елементами двох груп предметів, способом збільшення групи на один предмет.

-Розвивати навчально-пізнавальні навички: уміння слухати, міркувати, сприймати і виконувати завдання.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять, тактильні відчуття, вміння зосереджуватися.

«Знайди 3 предмета». 

-Продовжувати вчити дітей складати описові розповіді за малюнком;

-Закріплювати знання назв птахів, дерев – їхніх складових частин і функцій;

-Стимулювати вживання повних речень.

-Розвивати вміння правильно вдихати і видихати повітря, увагу, мислення, пам’ять, сприймання.

Дидактичні ігри:

«Склади розповідь»,

«Впізнай за описом»,
«Який, яка, яке?».

 

Тема: « Хто, як готується до зими?» ( дикі тварини)

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Розширювати і узагальнювати знання дітей про диких тварин та їх дитинчат; -  Уточнювати знання про характерні особливості зовнішнього вигляду та способу життя;

-Ознайомити дітей з умовами життя диких тварин.

- Вчити помічати в зовнішності звірят красиве, привабливе.

- Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість.

 

 

Дидактичні ігри:

« Хто, де живе?»

« Хто у кого?»

 «Чий слід?»

« Впізнай за описом»

 

 

-Закріплювати знання дітей про цифри 1,2, 3.

- Вчити позначати цифрами кількість предметів та співвідносити число з цифрою;

- Закріплювати уявлення про час доби;

-Учити правильно вживати слова: вчора, сьогодні, завтра.

-Продовжувати вчити дітей рахувати предмети узгоджуючи числівники з іменниками.

-Розвивати увагу, мислення, пам'ять.

Дидактичні ігри:

«Розподіли м’ячи»

«День – ніч»

«Коли це було, буде?»

-Розширювати уявлення дітей про диких тварин та способи приготування їх до зими;

-Вчити будувати відповідь до поставленого запитання;

-Учити утворювати прикметники із суфіксом -ат (вухатий);

-Звертати увагу на прикметники з посиленою ознакою (злющий);

-Стимулювати вживання речень з однорідними членами.

Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Назви маму»,

«Що змінилось?»

«Багато – один»

-Продовжувати вчити дітей порівнювати дві групи предметів, способом накладання, утворювати рівність з не рівності, шляхом збільшення або

 зменшення однієї множини, використовувати слухові аналізатори для сприймання сукупності на слух;

-Вправляти в лічбі з участю різних аналізаторів;

-Вправляти в умінні орієнтуватися в просторі.

-Розвивати увагу, пам’ять, мислення.

Дидактичні ігри:

«Пригостимо зайчика»

«Порахуй і скажи».

-Вчити дітей описувати зовнішній вигляд диких тварин;

-Уміння будувати відповіді на запитання;

-Продовжувати вчити дітей утворювати іменники – назви дитинчат диких тварин із суфіксами -ат, -ят (лисятко, вовчатко).

-Розвивати мислення, пам’ять, зв’язне мовлення.

 

 

 

 

 

Дидактичні ігри:

«Хто у кого?»

«Розкажи, що бачиш?»

«Назви хатку».

Тема: «М е б л і.»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Уточнити назви меблів та її основні частини;

-Вміти розрізняти кухонну, столову (вітальну) меблі, меблі для спальні;

-Утворювати іменники Р.в., змен-пестливу  форму іменників, прикметники від іменників; підбір слів антонімів; -Узгоджувати прикметники з іменниками.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Що це і для чого?»

«Назви пестливо»

«Навпаки»

 

 

 

-Познайомити дітей з утворенням числа чотири та цифрою 4;

-Вправляти в умінні користуватися цифрами;

-Закріплювати вміння рахувати, погоджуючи числівник з іменником;

-Продовжувати вчити порівнювати предмети завдовжки, завтовшки, оперувати поняттями: товстий, тонкий;

-Розвивати вміння порівнювати різні групи предметів.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Цифри і числа»

«Збудуй дорогу»

«Не помились!»

-Збагачувати активний словниковий запас дітей назвами предметів меблів;

-Удосконалювати вміння дітей виділяти перший звук у словах;

-Розвивати фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять.

-Складати речення за зразком;-Уточнити вживання узагальнювального поняття «Меблі».

Дидактичні ігри:

«Доповни речення»

«Добери слова – назви дій предметів»

 

-Продовжувати вчити дітей порядковій лічбі;

-Узгоджувати числівники з іменниками;

-Називати цифри у межах 4;

-Закріплювати вміння співвідносити цифру з числом предметів;

-Закріпити знання дітей про частини доби;

- Закріпити знання  про геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Порахуй»

«Коли це буває?»

« Скільки-стільки»

Чарівна торбинка»

-Закріплювати знання дітей про меблі;

-Вправляти у визначенні першого звука в слові;

-Закріплювати узагальнювальне поняття «Меблі»;

- Продовжувати вчити дітей складати описові розповіді про меблі.

-Розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Впізнай звук»

«Назви одним словом»
«Розкажи про меблі»

 

 

Тема: «П о с у д.»

ОЗНС, розвиток мовлення

           ФЕМУ   

Розвиток мовлення

           ФЕМУ

Розвиток мовлення

-Активізувати словник дітей по даній темі;

-Уточнити з дітьми назви посуду і частини посуду;

-Вчити називати та розрізняти кухонну, столову, чайну посуду;

-Утворювати іменники в Р. в.; з зменшувально-пестливими суфіксами;

-Утворювати прикметники від іменників;

-Узгоджувати прикметники з іменниками.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Назви пестливо»

«Що робить?»

«Який, яка, яке?»

 

 

 

-Ознайомити дітей з утворенням числа п’ять та цифрою 5;

-Вправляти дітей у називанні чисел у межах 5; -Лічити у прямому та зворотному напрямку;

-Закріплювати вміння співвідносити цифру з кількістю предметів;

-Формувати знання про те, що число (кількість) не залежить від просторового розміщення предметів на напрямку лічби.

-Закріплювати знання дітей про частини доби та дії, які відбуваються у певний час. -Розвивати увагу, мислення, пам’ять.

Дидактичні ігри:

«Цифри та числа»

«Порахуй»

-Збагачувати словниковий запас дітей назвами посуду, словами, що позначають властивості посуду;

-Навчати називати дії предметів;

-Уточнювати вживання узагальнювального слова «Посуд»;

-Удосконалювати навички вимови звука(ч); -Розвивати уміння знаходити спільний звук у словах.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять, фонематичний слух.

Дидактичні ігри:

«Назви посуд»

«Який, яка, яке?»

«Що із чого?»

 

-Продовжувати вчити дітей утворювати множини за названим числом;

-Уточнювати знання дітей про множину визначати рівність і нерівність груп предметів;

-Закріпити знання дітей про просторові відношення: близько-далеко, високо-низько;

-Вчити розуміти поняття: швидко – повільно.

-Розвивати увагу, мислення, пам’ять, просторове сприйняття.

Дидактичні ігри:

«Скільки-стільки»

«Порахуй»

«Більше, менше, однаково»

-Удосконалювати знання дітей про слово, речення;

-Вправляти в складанні речень;

-Навчати інтонаційно виділяти звуки на початку слова;

-Визначати перший звук у слові; -Продовжувати розвивати вміння розрізняти слова-назви, слова-дії;

-Добирати слова антоніми; -Вправляти в утворенні іменників во множені;

-Розвивати фонематичний слух, мислення, моторику артикуляційного апарата.

Дидактичні ігри:

«Один – багато»

«Скажи який і що робит

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Планування
Інкл
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку