Перспективний план роботи по формуванню у дітей середнього дошкільного віку основ здорового способу життя

Про матеріал
Виховувати у дітей свідоме ставлення до власного здоров’я – одне із пріоритетних завдань працівників дошкільного навчального закладу. В плані ви є необхідні комплексні заходи, які не лише сприятимуть формуванню знань дитини про власне здоров’я, але й розвиватимуть уміння емоційно ціннісно ставитися до нього.
Перегляд файлу

 

 

 

 

по формуванню

у дітей середнього дошкільного віку основ здорового способу життя

 

 

Розробила вихователь ДНЗ №163 м. Запоріжжя Єфимова Людмила Іванівна

 

 

 

 

 

Місяць проведення: вересень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Що для чого потрібно?»

Мета: продовжувати давати дітям елементарні знання про основні частини тіла: голо-

           ву, обличчя, тулуб, руки, ноги; можливості тіла (організму):  я вмію стрибати,

           співати, дивитися, слухати, переносити біль, дихати, думати. Формувати уявле-

           ння про індивідуальність людини; про значення здорового способу життя для

           здоровя.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Частини тіла треба знати й правильно їх називати»

Бесіда:  «Що вміють частини тіла».

Розгляд ілюстрацій з зображенням частин тіла людей (папка «Тіло людини: частини тіла»).

Читання й розглядання енциклопедії для дітей «Тіло людини»

Дидактичні ігри:  «Що це?», «Що для чого?», «Частини тіла», «Посилка від мавпочки»,

Ігри на увагу «Плесни в долоньки», «Запамятай рух», «Будь уважним!»

Логічні ігри «Порівняй свою зовнішність», «Так чи ні», «Можна – не можна»

Творчі  ігри

- «Склади чоловічка з геометричних фігур»,

- «Що забув намалювати художник?»,

Настільно-печатна гра  «Валеологія: частини тіла»

Рухливі ігри «Заборонений рух», «Правий чи лівий?», «Дзеркало», «Які рухи ти можеш виконати?», «Хто краще стрибне».

Гра-танок «Лобода»,

Фізкультхвилинки  «Весела зарядка», «Так я умію», «Частини тіла», «Пісенька-розминка»

Валеохвилинки  «Що є на голові?», «Познайомимося з ніжками», «З чого складаються ручки дитячі»,«Як звуть наші пальчики?»

Дослідницька діяльність

«Кожна частина тіла важлива» (завдання з виключенням різних аналізаторів і частин тіла)

«Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок», «Сімя», «Лікарня»

Гра-інсценівка «Частини тіла»

Самостійно-художня діяльність «Мої красиві ручки», «Намалюю я Андрійка»

Читання: А. Волкова «Азбука здоров’я»; Е. Пермяк «Для чого руки потрібні», «Про ніс і язик»; вірші, загадки, прислів’я про частини тіла; К. Ушинський «Органи людського тіла».

 

Анкетування

«Здоровий спосіб життя»

Фотовиставка

«Ми – стрункі,

ми – красиві,

ми – веселі,

ми – щасливі!»

 

Створення плакату

«Наше тіло»

 

Консультація

«Пальчикові ігри»

Місяць проведення: жовтень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Корисні вітаміни для дорослих і дитини»

Мета: Дати дітям  знання  про  корисну  їжу,  як  їжа  допомагає  рухатися,  мислити  і

           функціонувати всім органам людини; закріплювати  знання  та  уявлення  дітей

           про фрукти та  овочі,  їх  користь, наявність   в  них  вітамінів,  їх  значення  для

           зміцнення здоров’я.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Наші друзі - вітаміни»

 

Бесіда: «Вітаміни і корисна їжа»

Розглядання й бесіда за книжкою «Де росте? Що їдять?»

Екскурсія на кухню дитячого закладу

Дидактичні ігри: «Впізнай і назви», «Що можна приготувати», «Готуємо салат», «Накрий на стіл», «Вершки і корінці», «Чарівний мішечок».

Логічні ігри «Корисні чи не корисні»,

            «Розложи на тарілках корисні страви»

Мовні ігри  «Що зварили з ягід», «Закінчи речення», «Опиши овоч, фрукт, страву», «Склади загадку про улюблену страву».

Гра-інсценівка «Вітамінний хоровод»

Настільний театр «Хазяйка однажды с базара пришла»

Фізкультхвилинки «Приготуємо пиріжки з яблуками», «На городі», «Ми – овочівники».

Рухливі ігри «Їстівне – не їстівне», «На городі»,

Народні ігри  «Ходить гарбуз по городу», «Ой, де ж ти була», «Вийтеся огірочки»

Настільно-печатні ігр«Розрізні картинки»,

Доміно «Ягідка», Лото «Фрукти, овочі», шнурівка «Ягоди та фрукти», «Парні картинки».

Психогімнастика: кипить вода

Дослідницька діяльність визначення страв за смаком

Сюжетно-рольова гра «Майстер шеф», «Сімя», «Овочевий магазин»

Самостійно-художня діяльністьАплікація «Накрий стіл», «Малюємо овочі та фрукти за шаблонами».

Читання: «Поради Вітамінки» (вірші), Ю. Тувім «Овочі», С. Маршак «Однажлы хазяйка», М. Баруздин «Разговор об овощах и фруктах», Г. Зайцева «Приятного аппетита!», Л. Вильберг «Полезные продукты», вірші  та загадки про овочі та фрукти,

 

Створення ширмочки

«10 маленьких секретів здорового харчування»

(в малюнках)

 

Консультація

«Якщо дитина не хоче їсти»»

 

Виставка з зображувальної діяльності

«Моя улюблена страва»

 

Виготовлення разом з батьками костюмів і шапочок овочі та фруктів для осіннього свята

Місяць проведення: листопад

Напрямок: «Людина та її здоров’я»

Тема: «В Країні Чистоти»

Мета:  Поглибити знання дітей про значення чистоти для збереження й зміцнення

            здоровя;  узагальнити  знання  про  значення  засобів  гігієни;  формувати

            культурно-гігієнічні навички, спонукати дотримуватись правил особистої

            гігієни.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

«Подружися з чистотою!»

Бесіди: «Чистота – запорука здоровя», «Твої друзі – чистота і охайність».

Дидактичні ігри: «Вимиємо ляльку», «Що для чого?», «Що в мішечку?», «Чого не стало?»

Логічні ігри «Загадки з Країни Чистоти»,«Умивальна кімната», «Добре і погано»

Мовні ігри  «Правила гігієни», «Що потрібно для купання?», «Добавлянки»

Творча гра «Зробимо лялькам красиві зачіски»

Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Дитячий садок», «Перукарня».

Фізкультхвилинки

  • «Я – малюк охайний!»
  • «Охайна дитина»

Рухлива гра «Банька»

Дослідницька діяльність

  •  «Миття рук з милом і без мила»,
  • «Мильна піна»

Дихальна гімнастика:

ігри з мильними бульбашками

Валеохвилинка

- «Як слід мити руки»,
- «Коли треба мити руки»

Психогімнастика «Холодний душ»

Гра-імітація «Я вмиваюсь», «Я мию руки», «Під душем»

Самостійно-художня діяльність

«Друзі Мийдодіра »

 Читання:  Г. Бойко «Бруднуля», Г. Зайцев «Дружи с водой», А. Волкова «Азбука здоров’я», К. Чуковський «Мийдодір», А. Барто «Девочка чумазая», С. Бякковская «Юля – чистюля», Л. Короткевич, В. Шахтенко «Казка про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну», О.Проценко «Хвороба брудних рук», потішки та забавлянки, загадки від Мийдодіра.

Консультація

«Особиста гігієна дошкільників»

 

Створення книжки «Наші помічники»

 

Виставка з зображувальної діяльності

«Друзі Мийдодіра »

 

Місяць проведення: грудень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Очі, очі, оченята. Бережіть ви їх, малята»

Мета: формувати у дітей розуміння про те, що очі – безцінний дарунок природи, який

           потрібно   берегти;   розширити   поняття   про  значення  органів  зору  в  житті

           людини,   їхнє  функціонування.  Закріплювати   гігієнічні  навички  догляду  за

           очима, безпеку поведінки, охорону органів зору.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Очі – дзеркало душі, очі треба берегти!»

 

Бесіда - роздум:  «Навіщо нам очі?»

Розгляд ілюстрацій і картин, атласів із зображенням людей з різним розрізом очей

Читання й розгляд енциклопедії для дітей «Тіло людини»

Дидактичні ігри: «Хто більше назве кольорів і відтінків кольорів», «Чарівна веселка», «Наші помічники», «Чарівний мішечок», «Зроби правильний вибір».

Логічні ігри

- «Вгадай настрій людини по очах»,

- «Що змінилося?»,
- «Так чи ні»

Мовні ігри  «Розкажи про свої очі» (дивлячись у дзеркальце)

Вправи для очей «Бджілка», «Оченята», «Вітер», «Промінчик сонця», «Місток»

Сюжетно-рольові ігри «Сім’я», «Лікарня»

(На прийомі у окуліста»

Рухливі ігри «Піжмурки», «Прогулянка зі сліпим» », «Що ми робимо не скажем, що ми робимо покажем».

Народна гра «Ой, Василю, товаришу»

Фізкультхвилинки «Весела зарядка»

Пантоміма «Сліпе зайченятко»

Дослідницька діяльність:

- «Чи можна жити без очей?»

- пройтись із заплющеними очима

- піднести до очей розрізану цибулину

Самостійно-художня діяльність

«Портрет друга»

Читання: О. Савченко «Що ми бачимо», Н.Крушевицкий «Глаза и настроение», А.Волкова «Азбука здоров’я», М. Користильова «І очі вам скажуть спасибі», вірші, загадки та прислів’я про органи зору.

 

Консультація

«Як зберегти зір»

 

Створення ширмочки

«Гімнастика для очей»

 

Створення книжки-розгортки «Предмети та речі, небезпечні для очей»

 

Виготовлення разом з батьками

карнавальних масок-окулярів

 

Місяць проведення: січень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Прийди, сон у колисоньку»

Мета: Пояснити малятам значення сну в житті людини, дати знання про поведінку та

           правила гігієни перед сном.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Ой ходить сон коло вікон»

 

Бесіди:

  • «Сон – це важливо»,
  • «Навіщо людина спить?»

Дидактичні ігри:

  • «Пять справ перед сном»,
  • «Поміркуй і розкажи»

Логічні ігри

  • «Відгадай загадки»,
  • «Так чи ні - поясни»,
  • «Добре чи  погано»

Творчі ігри

  • «Розучуємо колискову»
  • «Лялька Оленка хоче спати»,
  • «Заспіваємо колискову»

Мовні ігри

  •  «Добери слова»,
  • «Закінчи речення»

Рухливі ігри

«День і ніч»

Сюжетно-рольові ігри

«Вкладаємо ляльку спати», «Сімя», «Дитячий садок»

Валеохвилинка

«Цілющі трави від безсоння»

Пантоміма «Я хочу спати»

Самостійно-художня діяльність

  • «Моделювання одягу для сну»,
  • «Що наснилося мені»

Читання: колискові, І. Токмакова «Де спить рибка?», П. Воронько «Доня хоче спати», В.Сухомлинський «Ледача подушка», оповідання «Пять справ перед сном», загадки, вірші, прислів’я.

 

Консультації

«Сон – важлива частина дошкільника»

 

Фотовиставка

«Спить моя радість, спить»

 

Памятка

«Організація сну малюка»

 

Створення разом з батьками книжечки

«Колисанки моєї мами»

 

 

 

Місяць проведення: лютий

Напрямок: «Вивчаємо своє тіло»

Тема: «Чутливі вушка»

Мета: Розширити знання дітей про органи слуху, їхню дію та значення в житті

           людини. Виховувати  бажання доглядати за вухами, формувати гігієнічні   

           навички, профілактики захворювань слуху.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Наші вушка»

 

Бесіди - роздуми

  • «Чому ми чуємо?»,
  • «Що небезпечно для вух?»

Розгляд ілюстрацій «Хто як чує? Хто чим слухає?» (тварини, комахи, птахи тощо)

Розглядання вушок різних тварин (визначити найбільші вуха, у кого найчутливіші)

Дидактичні ігри:

  • «Упізнай за голосом свого товариша»,
  • «Що корисно для вух?»
  • «Розкажи, що чуєш»
  • «Вгадай, що звучить»»

Логічні ігри

«Можна – не можна», «Вуха і пам'ять»

 Мовна гра «Зіпсований телефон»

Сюжетно-рольова гра

«Лікарня», «Допоможи зайчикові Вуханчиику полікувати вушка»

Самомасаж вушних раковин

Валеохвилинка  “Що можуть наші вушка»

Психогімнастика «Глуха бабуся»

Гра - медитація «Голоси лісу»

Дослідницька діяльність:

- «Перевіримо слух» (визначення приблизно на якій відстані чує людина),

- «Знайди іграшку за звуком»,

- «Розпізнавання різних звуків,

- «Повтори, що почув»

Рухлива гра «Прихований дзвіночок», «Дзвін»

Народні ігри «Галя по садочку ходила», «В кого писанка вгадай»

Самостійно-художня діяльність

«Домалюй звірятам вушка»

Читання: Н. Смиркова «Для чего нужны уши», Казка «Маша і гномик АУ», Сказка «Почему у зайчика длинные уши»

 

Консультація

«Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей»

Колаж «Що  погано для наших вушок?»


 

Місяць проведення: березень

Напрямок: «Вивчаємо своє тіло»

Тема: «Ротик – будиночок для зубів та язичка»

Мета: Познайомити дітей з призначенням зубів та язика, їх значенням  для  здоровя

           людини; вказати на необхідність бережливого ставлення до зубів, ознайомити

           дітей  з  правилам   користування  зубною   щіткою  і  пастою;  прищеплювати

           малятам культурно-гігієнічні навички по догляду за ротовою порожниною.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«В гостях у королеви Зубної щітки»

 

Бесіди:

  • «Для чого потрібен язичок»
  • «Щоб здорові зубки мати, треба овочі вживати»

Спостереження  розглядання зубів у дзеркалі

Розгляд мнемотаблиць з зображенням послідовності чищення зубів

Дидактичні ігри:  

«Навчимо Незнайка чистити зубки»,

«Що корисно, що шкідливо для зубів», «Наші помічники»,

Логічні ігри

«Чому у ведмедика захворіли зубки?»

Мовні ігри  

«Які бувають зуби?»,

«Щоб зубки не хворіли»,

«Додай словечко»,

«Закінчи речення».

Сюжетно-рольова гра «Лікарня», «Сімя»

Валеохвилинка

  • «Поради для здоров’я носової порожнини»
  • «Як правильно чистити зуби»
  • «Сім правил для здоровя зубів»
  • «Ротик любить чистоту»

Дослідницька діяльність

Порівняння зубів людини та тварин

Самостійно-художня діяльність

 «Зубна щітка» (штрихування)

Читання: О. Голуб «Хто допоможе принцесі Ласунці», Я. Левіч «Хто Юрасика вкусив», В. Ладижець «Хитрий зуб», М. Стельмах «Чому у зайця не болять зуби», И.Гурина «Сказка про больные зубки», Е. Смолякова «Сказка про зубик», М. Вересюк «Зуби треба берегти»,загадки та  прислів’я

 

Консультація

«І зубки малюків залишаться здоровими»

 

Пам’ятка

«Артикуляційна гімнастика»

 

Створення книжечки

«Вправи для язичка»

Місяць проведення:квітень

Напрямок: «Вивчаємо своє тіло»

Тема: «Допитливий носик»

Мета: Підвести  до розуміння, що ніс – важливий орган людського тіла. Ознайомити

           з його функцією. Сприяти усвідомленому засвоєнню правил догляду за носом.

           Навчити елементарних правил попередження нежитю.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Носик – наш помічник»

Бесіди:

«І тваринам ніс потрібен»

Спостереження: Розглядання свого носу у дзеркалі й носів інших, порівняння носів.

Розглядання носів тварин, дзьобів птахів на малюнках в дитячих книжках, фото листівках.

Дидактичні ігри: «Для чого потрібен ніс?», «Де мій носик?», «У кого який ніс?», «Впізнай за запахом»

Логічна гра «Чий ніс?»

Рухлива гра «Прокоти кульку»

Сюжетно-рольова гра «Лікарня», «Аптека»,

«Магазин парфум»

Ігровий масаж

«Пограємо з носиком»

Масаж носиків

«Точковий масаж для носиків»

Дихальна гімнастика «Годинники», «Паровозик»,

«Дудочка», «Півник», «Гуси», «Веселий м’ячик»; дихальна гімнастика з використанням подушечок з лікарськими травами.

Валеохвилинка

«Щоб носик був здоровий»,

«Щоб вночі міцно спати,треба нежить лікувати»

Дослідницька діяльність

- «Ніс – санітар: знищує і затримує бактерії» (з борошном) 

- « Значення носу для мовлення»

- «Визначення страв за запахом»

- «Вдихаємо – видихаємо»

- «Дмухаємо на долоньку з закритим ротиком» (розкриття терморегулювальної функції носу).

Самостійно-художня діяльність

«Домалюй звірятам носики»

Читання: Э. Мошковская «Мой замечательный нос», А. Усачев «Носы», Ю. Прокопович «Зачем носик малышам», Г.Бойко «Отакий у мене ніс», В.Сухомлинський «Що і як пахне»

 

Консультація

 

 

Створення книжки-малютки

 «Що шкодить нашим носикам?»

Місяць проведення: травень

Напрямок: «З безпекою дружи - здоров’я своє бережи»

Тема: «Небезпечні речі – не іграшки для малечі»

Мета: Формувати у дітей знання про правила безпечної поведінки вдома (користуван-

           ня електричними  приладами,  голками, ножицями, інструментами); формувати

           уявлення  про  небезпеку  від  побутової  хімії,  ліків.  Познайомити  з  номером

           швидкої  допомоги  103  та  вчити  дітей  як і в яких випадках можна викликати

           лікарів за цим номером.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Голки, ножиці, нитки – не для гри дітвори»

 

Бесіди:

  • «Різнокольорові пляшечки, баночки, коробочки та пігулки»,
  • «В світі небезпечних предметів»,
  • «Речі навколо нас»

Розгляд ілюстрацій  з зображенні небезпечних речей

Дидактичні ігри: «Застережні віршики», «Врятуймо ведмедика», «Ріжучі та колючі предмети», «Що в коробці?», «Наші помічники»

Логічні ігри «Що можна, а що ні», «Що зайве?», «Чи можна?», «Склади слова до пари».

Мовні ігри

  • «Повчальні скоромовки»,
  •  «Закінчи речення»,
  • «Слівце додай – віршика складай»

Логічні завдання: «Продовжуй розповідь», «Визнач послідовність дій», «Вибери небезпечні предмети».

Валеохвилинка «Треба бути обережним»

Пантоміма «Я уколовся», «Опік», «Уронив молоток на ногу»

Рухливі ігри:

  • «Я серед людей»,
  • «Голка»,
  • «Хто нам допоможе».

Гра з мячем «Не помились»

Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Лікарня», «Дитсадок», «Викликаємо лікаря за номером 103»

Ігрові вправи: «Допоможемо ляльці», «Добре-погано»

Самостійно-художня діяльність

- «Намалюй предмети, якими не можна користуватись без дозволу дорослих»,

- Малювання з творчим завданням

Читання: глави з книги Яковенко “Ти один вдома»;

Л. Радзієвський «Навіщо пилососу проводи», «Ох, це чарівне зілля», «Гарячий корабель»; загадки, вірші про небезпечні предмети.

 

Консультація

«Щоб друзі не стали ворогами»

 

Пам’ятка для батьків

«Небезпечні предмети»

 

Поради

 «Перша допомога»

 

Виставка з зображувальної діяльності

«Знають добре малюки: з цим можна гратись, а з цим – ні!»»

Місяць проведення: червень

Напрямок: «Сонце, повітря, рослини, вода – друзі мого здоров’я»

Тема: «Зростаємо здоровими» (загартування)

Мета:  знайомити   вихованців   із  корисними  для   здоров’я   чинниками,  зокрема  з

загартуванням, дати поняття про вплив загартувальних процедур на стан дитячого організму, формувати у малюків позитивне ставлення до загартовуючих процедур, задоволення ними, бажання рости міцним, здоровим та загартованим.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Сонце, повітря, вода – наші найперші друзі!»

 

 

Бесіди:

  • «Хто із загартуванням дружить, той ніколи не тужить»,
  • «Гартування й ти»,
  • «Прогулянка й загартування»

Дидактичні ігри:  «Як здоровю допомагати?», «Корисне та шкідливе повітря»,

Логічні ігри

  • «Запитай – відповідай»
  • «Обери правильну думку».
  • «Так чи не так?»,
  • «Корисно чи шкідливо?»
  • «Відгадай загадки»

Мовні ігри  «Запитай – відповідай», «Склади розповідь», «Закінчи думку», «Додай словечко»

Творчі ігри «Складаємо вірш», «Я покажу, а ви відповідайте»

Рухливі ігри «Сонечко і дощик», «Вітер»

Фізкультхвилинки  «Хочу я рости здоровим»,  «Корисні процедури»

Психогімнастика  «Я - Сонечко», «Я – Вітер», «Я – Дощ»

Дослідницька діяльність

  • З водою «Холодна – тепла - прохолодна»,
  • З вітром «Визнач силу і напрям вітру» (ігри з вітрячками),
  • «Подружися з сонечком»

Валеохвилинка

«Основні правила загартування»

Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок», «Сім’я»

Самостійно-художня діяльність

«Намалюю море», «Намалюю вітер»

Читання: Н. Забіла «Ясочка на річці», В.Паронова «Шоколадка» ,Е. Мошковська «Море», «Казка про три цибулинки»

 

Консультація

«Правила загартування дітей»

 

Пам’ятка

«Загартовуємось всією родиною»

 

Куточок безпеки

- «Безпека на воді»,

- «Сонячний удар»

 

Виставка з зображувальної діяльності

«Літо красне – для здоров’я час прекрасний»

Місяць проведення: липень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Природа – джерело здоровя»

Мета: Сприяти усвідомленню дитиною того, що людина – частина природи, показати

           взаємодію  людини  з  природою.   Дати  дітям  поняття  про  те,  що  природа –

           невичерпне  джерело  здоровя;  спілкування  з  природою, використання лікар-

           сяких рослин, природних факторів сприяють  оздоровленню  організму.  Розви-

           вати інтерес до природних чинників здоровя,  виховувати  любов  до  природи,

           бажання її берегти.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Природа і здоровя»

 

Бесіди: «Бережи природу!», «Вода – чарівна рідина і потрібна всім вона».

Спостереження за ростом рослин в куточку природи, на городі та клумбі.

Розгляд ілюстрацій з зображенням лікарських рослин

Трудова діяльність: допомагаємо вихователю доглядати за квітами та рослинами на городі, на клумбі та в куточку природи

Дидактичні ігри:  «Пошукаємо і знайдемо», «Збери букет», «Лікарські рослини», «Чому не можна рвати квіти», «Друзі лісу і вороги», «Упізнай деревце»

Логічні ігри «Корисно – не корисно», «Кмітливі діти все знають про квіти», «Що було б, якщо зникли б всі квіти»

Моделювання ситуацій «Фантастичні гіпотези»

«Мовні ігри: «Опиши квітку», «Мяч передавай – слово називай»

Творчі ігри : «Склади віршик»

Рухливі ігри «Вітер», «Зелена аптека», «Що це?»

Музично-руховий етюд «На лузі»

Фізхвилинки  «Веселі квіти», «У зеленому лузі», «Діти і метелик»,« Милуюся», «Із галявини ми йшли», «Калина»

Дослідницька діяльність

  • Порівняння на смак питної та джерельної води.
  • Проведення дослідів на визначення значення води світла, води та живлення для росту рослин.
  • Досліди з піском, грунтом, камінням, водою

Пантоміма «Смачна вода», «Брудне повітря», «Я іду по піску (камінню, голкам)

Ляльковий театр «Цілюще зілля»

Ігри-медитації «Я – вітер», «Я – дощик», «Я – квіточка»

Сюжетно-рольова гра «Аптека»

Самостійно-художня діяльність «Барви літа» (колаж», «Рослинка - здоровинка» (аплікація)

Читання: Скребицький «На лісовій галявині», П.Синявський «Зелена аптека», вірші, загадки до теми

 

Консультація

«Валеологічний порадник»

 

Створення альбому

«Зелена аптека»

 

Фотовис

тавка

«Дитина і природа»

 

Виставка з зображувальної діяльності

«Бережіть природу, діти!»»

Місяць проведення: серпень 

Напрямок: «Сонце, повітря, рослини, вода – друзі мого здоров’я»

Тема: «Сонечко, сонечко, виглянь у віконечко»

Мета:  Продовжувати формувати уявлення дітей про користь сонця в житті людини.

            Продовжувати формувати правила безпечної поведінки на сонці, формувати

            елементарні уявлення про першу долікарську допомогу в випадку сонячного

            удару.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Сонце  –джерело життя на Землі»

Бесіди: «Наше любе сонечко», «Сонце - небесне світило», «Чи може сонце бути ворогом?»

Спостереження

  • за положенням сонця на небосхилі в різний час доби,
  • за рослинами, що ростуть на підвіконні та в темності.

Дидактичні ігри: «Працює сонечко для нас», «Кому сонечко потрібне для життя?», «Лялька перегрілась на сонці», «Екологічний ланцюжок»

Логічні ігри  «Так чи не так», «Обери правильну думку», «Відгадай загадки», «Погано чи добре»

Мовні ігри  «Складаємо розповідь», «До сонечка в гості», «Добери слово», «Сонячний зайчик»

Творча гра «На що схоже сонечко?»

Рухливі ігри «Сонечко», «Сонечко і дощик», «Сонце і місяць»

Народні ігри «Вийди, вийди, сонечко»

Хоровод «Сонечко, сонечко»

Фізкультхвилинки  «Встало вранці ясне сонце», «Сонечко»

Психогімнастика  «Я - сонечко», «Я – сонячний промінчик»

Пантоміма «Покажи»:

- котика, який ніжиться на сонечку,

- погріємо личка,

- як промінчик лоскоче долоньку

Дослідницька діяльність «Сонячний кулінар» (зі шматочком шоколаду), «Нагрівання предметів», «Випаровування води», «Влаштуємо веселку»

Самостійно-художня діяльність: «Вийди, вийди, сонечко” (колаж), «Квітка сонця» (аплікація з природного матеріалу)

Читання: К.Чуковський «Крадене сонце», М. Познанська «Здрастуй, сонечко», «В гості до сонечка» (словацька казка), В.Чухліб «Як сонце сходить», О.Светов «Солнце – друг чи ворог», С.Васильченко «Золота діжа», загадки, вірші, прислів’я про сонце.

 

Консультація

«Допомога під час сонячних опіків»

 

 Анкетування батьків

«Відношення батьків до здоровя і здорового способу життя своєї дитини»

 

Фотовиставка

«Як ми на сонці засмагали»»

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 липня 2020
Переглядів
5091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку