по формуванню
у дітей старшого дошкільного віку основ здорового способу життя
Розробила вихователь ДНЗ №163 м. Запоріжжя Єфимова Людмила Іванівна
Місяць проведення: вересень
Напрямок: «Людина та її здоров’я»
Тема: «Про здоров’я дбаємо – міцними зростаємо»
Мета: Виховувати потребу в організації здорового способу життя; сприяти форму-
ванню бажання зберігати і зміцнювати своє здоров'я шляхом виконання
фізичних вправ, заняття спортом, загартування, дотримання культурно –
гігієнічних навичок й режиму дня, попередженню профілактиці захворювань
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Промінчики нашого здоров’я» |
Бесіди: «Що треба робити, щоб здоровим бути», «Ознаки здоров’я», «Дружимо зі спортом» Cпостереження за здоровою та хворою людиною Презентація для дітей «Правила особистої гігієни» Дидактичні ігри: «Чому захворіли малята», «Ознаки здоров’я», «Лялька захворіла», «Як я себе почуваю», «Шкідливі звички», «Здоров’я – то краса», «Здоровому все здорово», «У кого що болить», «Улюблена спортивна іграшка» Мовнні ігри «Закінчи речення», «Я буду здоровим, якщо…», «Будь здоровим», «Склади оповідання «Ми спортивні, ми рухливі», «Поміркуй і розкажи», «Дай відповідь», «Добавлянка» Логічні ігри «Що добре, а що погано для здоров’я», «Так чи не так?», «Корисно чи ні?», «Поясни вислів», «Правильно-неправильно», «Ромашка» Творчі ігри «Будь здоровим!» (гра на увагу), «Складаємо віршики», «Я покажу, а ви відповідайте» Валеохвилинки «Зелені лікарі»,«Щоб не захворіти, треба так робити» Дослідницька діяльність визначити стан здоров’я людини за виразом обличчя. Настільно-печатна гра «Валеологічне доміно» Пантоміма «Я захворів», «Я – веселий, я – здоровий! Рухливі ігри «Роби так!», «Передай м’яч», «Якщо вмієш, повтори», «Хто перший» Фізкультхвилинки «Фізкультура – це чудово», «Хочу я рости здоровим», «Я одужую», Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Лікарня», «Аптека» Самостійно-художня діяльність «Що потрібно для здоров’я» Драматизація за віршем Г.Бойко «Здоровим будь!», за казкою К.Чуковського «Доктор Айболить» Читання: Т.Лисенко «Мікроби», І.Світличний «Ведмежа захворіло», М.Стельмах «Чого лис нездужає», А.Камінчук «Півникове горе», А.Волкова «Азбука здоров’я», загадки, вірші, прислів’я з теми |
Анкетування «Здоров’я вашої дитини”
Фотовиставка «Ігри, розваги – на користь здоров’ю»
Створення плакату «Ознаки здорової дитини»
Створення книжечки «Як здоров’я зберегти?”
|
Місяць проведення: жовтень
Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»
Тема: «Щоб здоровим зростати, корисну їжу потрібно вживати»
Мета: Ознайомити дітей з поняттям "вітаміни", сформувати у них уявлення про
необхідність наявності вітамінів в організмі людини, про корисні продукти,
в яких містяться вітаміни, їх значення для зміцнення здоров’я. Допомогти
малюкам зрозуміти, що здоров’я залежить від правильного харчування –
їжа повинна бути не тільки смачною, але й корисною. Виховувати у дітей
культуру харчування
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Про смачну і корисну їжу» |
Бесіда: «Режим харчування» Бесіда-роздум «Чи може людина жити без їжі?» Презентація «Правильне харчування – запорука здоров’я» Розглядання й бесіда за книжкою «Де росте? Що їдять?» Дидактичні ігри: «Яке на смак?», «Допоможемо мамі приготувати обід», «Що з чого?», «Вгадай крупи», «Вершки – корінці», «Що корисно для здоров’я?», «Вгадай на дотик», «Здорова їжа» Логічні ігри «Їстівне – не їстівне»,«Вживаємо – не вживаємо», «Вітамінні загадки» Розвивальні ігри «Зроби правильний вибір», «Що зайве?», «Диво-вагончики», «Хто що любить» Мовні ігри «Смачні слова», «Що де росте?», «Назви кашу», «Смачний борщ», «Моя улюблена страва», «Приготуй смачну страву»,«Продовжуй думку» Рухливі ігри «Посади й збери овочі» (гра-естафета) «Я знаю 5 назв корисної їжі» (з м’ячем), «М’яч передавай, корисну їжу називай», «Їстівне – не їстівне» Настільно-печатні ігри «Розрізні картинки «Фрукти», «Овочі», Доміно «Ягідка», Лото «І в садку і на городі» Пантоміміка «смачний компот», «кислий оцет». Дослідницька діяльність: - «Чому потрібно добре пережовувати їжу? - «Чи корисна їжа?» - «Чи корисна кока-кола?» Валеохвилинка «Як правильно їсти?» Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Магазин», «Кафе «Вітамінне» Інсценівка «Ми корисні для людини, ваші вірні вітаміни Самостійно-художня діяльність «Овочі та фрукти – корисні продукти» (ліплення), «Де живуть вітаміни?». Читання: Д. Павличко «Калачі»; датська казка «Чарівний казанок»; Г.Зайцев «Смачного!», «Корисні продукти», М.Безруких «Разговор о правильном питании»; вірші, загадки про овочі та фрукти, продукти харчування |
Пам’ятка «Корисне харчування в колі родини»
Виставка з зображувальної діяльності «Їжа корисна для здоров’я»
Виготовлення разом з батьками книжки «Дари щедрої осені» |
Місяць проведення: листопад
Напрямок: «Вивчаємо свій організм», «Людина та її здоров’я»
Тема: «Шкіра – наша помічниця. Моя шкіра любить бути чистенькою»
Мета: Розширити знання дітей про шкіру, як захисний орган тіла. Познайомити їх зі
здатністю людини за допомогою дотику впізнавати предмети, а також
здатністю шкіри реагувати на біль, тепло, холод. Розвивати в дітей бажання
самостійно виконувати правила особистої гігієни.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Моя шкіра. Для чого вона мені?» |
Бесіди: «Шкіра любить бути чистою. Правила гігієни» Бесіда-роздум «Що було б якби в нас не було шкіри?» Розгляд ілюстрацій з зображенням людей з різним кольором шкіри. Дидактичні ігри: «Чарівна торбинка», «Що може наша шкіра», «Водичко, водичко, умий моє личко», «Щоб шкіра була здоровою», «Допоможи собі сам» Логічні ігри «Поясни, чому не можна?»,«Безпечно - небезпечно» Розвивальна гра «Що із чого?» (тактильна пам'ять) Мовні ігри «Закінчи речення», «Який, яке, яка,які?» Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Лікарня» Фізкультхвилинки «Я – малюк охайний!», «З чистотою я дружу» Дослідницька діяльність - на визначення індивідуального малюнка з рисочок на пальцях, - «Яка моя шкіра» (розгляд шкіри через лупу на різних місцях тіла) - «Що я відчуваю?» (на визначення способу дії на шкіру з закритими очима) - «Як реагує шкіра на…» - «Порівняй свою шкіру й шкіру товариша» (колір і відтінки шкіри різних людей) - «Наша шкіра пружна» (вона може розтягуватись, як це зручно) - «Розглянути через лупу брудні руки» Валеологічна вправа «Упізнай на дотик» Валеохвилинка «Сигнали шкіри», «Правила догляду за шкірою», «Трави, що лікують шкіру» Психогімнастика «Ой, як холодно!» «Мені боляче». Самостійно-художня діяльність «Хоровод дружби» (малювання людей з різним кольором шкіри), «Малювання долоньками» Читання: А. Волкова «Азбука здоров’я», К. Чуковський «Мийдодір, В. Дарда «Юля-чистюля», Г.Бойко «Сонечка умита», С.Михалков «Про мимозу». |
Пам’ятка «Перша допомога при пошкодженні шкіри»
Створення книжки-малютки «Що відчуває наша шкіра?»
Колаж «Люди різних національностей»
Фотовиставка «Води не бійся, чисто мийся!» |
Місяць проведення: грудень
Напрямок: «Вивчаємо свій організм»
Тема: «Очі – дзеркало, душі, їх потрібно берегти!»
Мета: Розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу. Познайомити
дітей з будовою ока, закріпити знання про роль вітамінів і нетрадиційних
методів оздоровлення для покращення зору. Пояснити значення дотримання
правил гігієни. Викликати у дітей бажання піклуватися про зір і берегти очі.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Ми прагнемо мати здорові очі» |
Бесіди: «Що потрібно нам робити, щоб зір та очі берегти» Розгляд ілюстрацій і картин, атласів із зображенням людей, що проживають на різних континентах: європейця, китайця, ескімоса… Читання й розгляд енциклопедії для дітей «Тіло людини» Дидактичні ігри: «»Веселі і сумні очі», «Доручення», «Далеко – близько», «Віконечка закрилися» Логічні ігри «Можна – не можна» Розвивальні ігри «Що змінилося?», «Знайди відмінності» Мовні ігри «Розкажи про свої очі» Ігрова ситуація «Хлопчику в око потрапила порошинка, ваші дії» Вправи для очей Валеохвилинка
Сюжетно-рольові ігри «Сім’я”, «Лікарня» (перевірка зору) Рухливі ігри «Що ми робимо – не скажемо, що ми робимо – покажемо»,«Кольори» Народна гра «Панас» Фізкультхвилинка «Весела зарядка» Пантоміма «Я нічого не бачу. Де я?» Дослідницька діяльність: - «Чи можна жити без очей?» (виконання дії з виключенням зорового аналізатора) - Перевірка зору - «Навіщо потрібні очі» Читання: укр. народна казка «Як білка і заєць один одного не впізнали»; Н.Орлова «Телевізор», «Малятам про очі»; А.Барто «Окуляри»; В.Танасійчук «А які очі у бражника»; вірші, загадки, прислів’я про очі |
Консультація «Гімнастика для очей»
Створення книжки-розгортки «Що корисно й шкідливо для очей»
|
Місяць проведення: січень
Напрямок: «Вивчаємо свій організм»
Тема: «Будеш вушка берегти – будеш добре чути»
Мета: Показати малятам розмаїття і складність навколишнього світу, що сприйма-
ється на слух. Ознайомити з органом слуху – вухом. Дати поняття про важли-
вість цього органу. Допомогти розпізнавати різні звуки, вчити прислухатися.
Виховувати потребу дбати про чистоту вух, бережно ставитися до органу слу-
ху.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Органи слуху» |
Бесіди: «Наші вушка люблять тишу» Дидактичні ігри: «Чуємо – не чуємо», «Що у мене в руках», «Вгадай, де чиї вуха», «Впізнай, що звучить», «Допоможи тваринам знайти свої вуха», «Скільки разів я вдарила в бубон». Робота з мнемотаблицею «Вуха» Логічні ігри «Так чи ні - поясни»,«Порахуй зайців за парканом» Розвивальнаі ігри «Пальчик вгору – пальчик вниз», «Рахуємо звуки» Мовні ігри «Зіпсований телефон», «Закінчи речення», «Добери потрібні слова». Рухливі ігри
Народна гра «Писанки в руках тримаю», Самомасаж вушних раковин Валеохвилинки
Гра - медитація «Голоси лісу» Пантоміма «Що? Не чую!» Дослідницька діяльність: - «Перевіримо слух» (визначення приблизно на якій відстані чує людина)," - «Розпізнавання різних звуків», - «Повтори, що почув» Сюжетно-рольова гра «Лікарня» СХД «Домалюй вуха» Читання: Г.Бойко «Про великі вуха», В. Мельник «Пригоди Вуханчика», казка «Немиті вуха», Ю.Старостенко «Ходить така чутка» |
Консультації «Отіти у дітей»
Фотовиставка «Шапочки-звірятка для наших маляток» |
Місяць проведення: лютий
Напрямок: «Вивчаємо свій організм»
Тема: «Допитливий носик. Як ми дихаємо?»
Мета: підвести до розуміння, що ніс – важливий орган людського тіла. Ознайомити з
функцією носа та органів дихання, сприяти усвідомленому засвоєнню правил
догляду за носом. Навчити елементарних правил попередження нежитю.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Ніс, органи дихання» |
Бесіди:
Бесіда-роздум «Чи можна прожити, не дихаючи?» Розгляд ілюстрацій із зображенням людей різних національностей, людей різного віку Спостереження за носами людей (форма, розмір), за повадками тварин. Дидактичні ігри: «Наші носики чудові», «Хто як дихає», «Різні носики в малят», «Де повітря чистіше?» Логічні ігри «Можна – не можна», «Підбери картинку» Мовна гра «Я та мій ніс» Бліц-вікторина «Що ти знаєш про свій ніс?» Ігровий масаж «Пограємо з носиком» Масаж носиків «Точковий масаж для носиків» Дихальна гімнастика «Годинники», «Паровозик», «Дудочка», «Півник», «Гуси», «Веселий м’ячик»; Валеохвилинка «Щоб носик був здоровий», «Щоб вночі міцно спати,треба нежить лікувати» Психогімнастика «Вдихаємо й відчуваємо запахи лісу» Дослідницька діяльність:
Рухлива вправа «Торкнись носика» Сюжетно-рольова гра «Лікарня», магазин «Парфуми», «Єва» Читання: С. Цушко «Кожному потрібен ніс», «Як ми дихаємо», Э.Мошковская «Мой замечательный нос», А. Усачев «Носы», В.Бианки «Чей нос лучше?» |
Консультація «Ігри під час захворювання дихальної системи» Колаж «Що добре і що погано для носика».
|
Місяць проведення: березень
Напрямок: «Вивчаємо свій організм»
Тема: «Чому хворіють наші зубки?»
Мета: поглиблювати знання дітей про значення зубів в житті людини, правила догля-
ду за зубами, закріплювати культурно-гігієнічні навички. Формувати бажання
самому без нагадування дорослих дотримуватись правил гігієни по догляду за
ротовою порожниною.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Зубки біленькі – дітки здоровенькі» |
Бесіди: - «Щоб здорові зуби мати, треба овочі вживати», - «Правила догляду за зубами», - «Хто найзубатіший?» (у світі тварин) Розглядання зубів у дзеркалі Робота з мнемотаблицею «Порядок чищення зубів» Дидактичні ігри: «Що корисно для зубів?» «Навчимо Незнайка чистити зубки», «Наші помічники» Логічні ігри «Правильно – не правильно» Мовні ігри «Які бувають зуби?», «Щоб зубки не хворіли», «Додай словечко», «Закінчи речення». Сюжетно-рольова гра «Лікарняи Ігрова ситуація «У ведмедика захворіли зуби» Валеохвилинка - «Поради для здоровя зубів», - «Правила догляду за зубами» -«7 правил для здоров’я зубів» Дослідницька діяльність - Порівняння зубів людини та тварини» - «Як правильно чистити зуби?» Самостійно-художня діяльність «Чарівна щіточка» Читання: О. Голуб «Хто допоможе принцесі Ласунці В. Ладижець «Хитрий зуб», И.Гурина «Сказка про больные зуб-ки», Г. Зайцева «Крепкие, крепкие зубы», Е. Смолякова «Сказка про зубик», М. Вересюк «Зуби треба берегти»,загадки та прислів’я |
Консультації «Щоб посмішка сіяла»
Поради «Як вибрати щітку та зубну пасту для дитини»
Фотовиставка «Наші посмішки чудові» |
Місяць проведення:квітень
Напрямок: «Вивчаємо свій організм»
Тема: «Невгамовний моторчик»
Мета: Познайомити дітей з роботою серця. Дати уявлення про те, що серце – дуже
важливий орган людини: за допомогою серця та кровоносних сосудів всі
органи нашого організму отримують кисень. Розповісти дошкільникам, що для
того, щоб серце добре працювало, треба його тренувати: займатися фізкульту-
рою, грати в рухливі ігри; загартовувати організм, щоб менше хворіти, тому,
що кожна хвороба погано діє на серце. Виховувати прагнення вести здоровий
спосіб життя.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Тук-тук - серденька стук» |
Бесіди: «Значення серця в житті людини» «У тілі здоровому серце здорове» Спостереження за власним тілом. Знайти місце розташування серця. Запропонувати дітям знайти, де розташоване серце в товаришів, послухати, як воно б’ється. Звернути увагу на те, що все тіло пронизане синіми жилочками різної товщини, роз’яснити, що по них тече кров. Дидактичні ігри: «Що корисно для серця», «Закінчи думку» Логічна гра «Корисно – не корисно» Сюжетно-рольова гра «Лікарня» Валеохвилинка «Як зберегти здоровим серце?» Дослідницька діяльність - розглядання вен та кровоносних сосудів на руках, - «Пульс», - слухання стуку серця у товариша, - «Як рух впливає на ритм серця» - «Як стукає серце?» (коли ми відпочиваємо, після рухливих вправ, після сну) Самостійно-художня діяльність Малювання казкових героїв, у яких «добре», «золоте» серце Читання: Г. Каранда «Серце», О.Пархоменко «Щоб зростати силачем», Л.Вознюк «Вірш про маленьке серце і велику Любов» |
Консультація «Вправи для тренування серця»
Колаж «Що допомагає нашому серцю бути здоровим»
Фотовиставка «З фізкультурою ми дружим!»
|
Місяць проведення: травень
Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»
Тема: «Мама, тато, брат і я – здорова в нас сім’я»
Мета: Продовжувати формувати уявлення вихованців про сімю, обов’язки членів
родини (піклуватися одне про одного, поважати і любити рідних, допомагати
їм). Розкрити значення фізкультури й здорового способу життя в житті роди-
ни. Виховувати любов і повагу до рідних.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Серце дитини в родині»
|
Бесіди: «Ти в родині», «Як ми всією родиною займаємось фізкультурою» Дидактичні ігри: «Що я відчуваю», «Щоб був затишок і лад», «Ось така родина», «Хто чим займається», «Батьки і діти» Логічні ігри «Поясни вислів», «Поміркуй і поясни», «Закінчи думку», «Вибери правильну відповідь», «А що б сказала мама?» Мовні ігри «Розповідь про моїх рідних», «Складаємо віршик», «Скажи навпаки», «Як я ставлюся до рідних» Творчі ігри «Ми і наші батьки», «Розмова родичів», «Вгадай, хто чим займається» Психогімнастика «Подарунок мамі», «Соромно», «Тихіше, бабуся спить», «До побачення», «Сердитий дідусь», №На тренуванні» Мімічна гра «Ось такий мій тато» Пальчикові ігри «Родина», «Родинні клопоти», «Лев’яча родина», «Моя сім’я» Фізкультхвилинки «Що я люблю», «Спортивна родина», «Родичі на відпочинку», «Нас навчили мами» Рухливі ігри «Хто спритніший», «Бабуся», ігри-естафети Народні ігри «Дідусь Макар», «Батько і діти», «Бабуся», «Звідки ти?», «Сімейка» Сюжетно-рольова гра «Сім’я» Самостійно-художня діяльність «Подарунки моїм рідним» Інсценівка «Кошенятко заблукало» Читання:В. Сухомлинський «Сьома дочка», «Сива волосинка», «Я вирощу внучку, дідусю»; «Казочка про гусочку»; вірші, загадки приказки та прислів’я про членів родини. |
Консультації «Спортивний куточок вдома»
Спортивне свято «Мама, тато, брат і я – спортивна сім’я»
Анкетування «Роль фізкультури й спорту в житті вашої родини»
Виставка з образотворчої діяльності «Моя спортивна родина»
|
Місяць проведення: червень
Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»
Тема: «Народні обереги для нашого здоров’я» »
Мета: продовжувати знайомити дітей з народними святинями та оберегами, про їх
значення для життя та здоров’я дитини. Розвивати почуття прекрасного. Вихо-
вувати повагу до народних традицій.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Обереги мого дитинства» |
Бесіди:
Спостереження за рослинними оберегами Розгляд ілюстрацій, фотолистівок з зображенням народних оберегів Презентації «Український одяг», «Народні символи та обереги» Слухання у грамзапису українських колисанок Дидактичні ігри: «Чарівна скринька», «Назви обереги», «Що для чого у хатині», «Хто чим займається?», «Квіткова галявина» Логічні ігри «Згрупуй картинки», «Вибери правильний варіант», «Рослинні загадки» Мовні ігри «Склади речення», «Розкажи про..», «Один – багато» Творчі ігри «Чарівна вишиваночка», «Збери віночок», «Кольорові рушники» Пальчикова гра «Як стати майстром?» Народні ігри«Чий вінок кращий?», «Рушничок», «Калина», «Барвінок», «Хустинка», «Безпритульний лелека» Фізкультхвилинки «Вишиваночка», «Рідна оселя», «Калина» Музично-руховий етюд «Ми – веселі українці» Сюжетно-рольова гра «Сім’я» Самостійно-художня діяльність: - «Дівочий віночок» (малювання), - «Мамині рушники» (аплікація), - «Український народний посуд» (ліплення) Читання: народні легенди, казки; О.Коваленко «Секрети чарівної ниточки»; С.Васильченко «Неслухняний глечик» |
Консультація «Використання народних традицій у вихованні дітей»
Створення альбому «Народні символи українського народу»
Виставка з зображувальної діяльності «Народні обереги нашого здоров’я» |
Місяць проведення: липень
Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»
Тема: «Дотримуйся режиму дня – живи по розпорядку»
Мета: розширювати й уточнювати знання дітей про режим дня в дитячому садку і
вдома, значення розпорядку дня в житті дитини, довести необхідність додер-
жування режиму дня, розкрити взаємохвязок між режимом дня і ростом дити-
ни. Виховувати дисциплінованість, вміння організовувати свій час.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
- «Ми живемо по режиму без ніякого нажиму»
|
Бесіди:
Презентація для дітей в віршах та малюнках «Дотримуйся режиму дня, живи по розпорядку» Дидактичні ігри: «Розпорядок дня», «Для чого і чому», «Дружимо з режимом дня», «Коли це буває?», «Роби правильно», «Мій режим», «Лялька розгубилась» Логічні ігри «Що в який час», «Виправ помилку», «Плутанина», «Підбери пару», «Так чи ні», «Буває – не буває», «Четвертий зайвий», «Що спочатку, а що потім» Творчі ігри та завдання «Коли що потрібно», «Додай слово», «Мовні ігри «Склади розповідь», «Придумай оповідання за картинками», «Назви три слова», «Буратіно – мандрівник», «Придумай кінець казки» Рухливі ігри «День і ніч», «Повтори, що я роблю», «На прогулянку», «Каруселі», «На зарядку ставай», «Топ – хлоп» Фізкультхвилинки «Хочу я рости здоровим», «Годинник», «Годі, діточки, вам спати», «Мій ранок», «Ось такий гномик» Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок», «Сім’я» Самостійно-художня діяльність «Розпорядок дня» (розмальовки на тему «Режим дня») Читання: Л.Воронкова «Маша- растеряша», Г. Довгополюк «Годинник», О.Орач «Галя – Невстигаля», В. Сухомлинський «Ледача подушка»; вірші, загадки та прислів’я |
Консультація «Режим дня дитини вдома»
Поради «Заведений порядок»
Папка-пересувка «Режим дня»
Анкетування «Роль режиму в житті вашої родини»
Фотовиставка «Мій день в садку» |
Місяць проведення: серпень
Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»
Тема: «Ми знаємо й виконуємо правила безпеки»
Мета: уточнити й закріпити знання дітей про правила безпечної поведінки вдома, на
вулиці, на природі, правила дорожнього руху та протипожежної безпеки.
Заняття |
Спільна діяльність вихователя з дітьми |
Робота з батьками |
«Щоб не сталося біди, правила безпеки вивчили ми»
|
Бесіди:
Дидактичні ігри: «Транспорт», «Свої-чужі», «Знайди безпечне місце для гри», «Знаки, що говорять», «Ти і природа», «Важливі номери», «Один вдома» Логічні ігри «роби правильно», «Можна чи ні», «Знайди помилку», «Що добре, а що ні» «Мовні ігри: «Продовжуй розповідь» Творчі ігри : «Домалюй, чого не вистачає», «Склади знаки» Ігрові вправи: «Допоможи потерпілому», «Що треба робити», «Дзвонить телефон», «Навпаки», «Репортер», «Куди поспішають машини?» Моделювання ситуацій Дослідницька діяльність «Як не обпектися» Рухливі ігри «Світлофорчик», «Хованки зі світлофором», ігри-естафети на протипожежну тематику, «Врятуй вірних друзів», «Захисники фортеці» Фізкультхвилинки «Я та різні люди» Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Дитячий садок», «Наше місто» Ігри-драматизації, інсценівки «Кицин дім», «Козенята та вогонь», «Веселий автобукварик», «Добро-зло», «Сірничок» Самостійно-художня діяльність «Розфарбовкам – кольорове життя!» на тему «Правила безпеки вдома», «ПДР», «Пожежні машини», «Діти і природа» Читання: М.Понамаренко Небезпека», «Щоб не сталося біди»; О.Михайлова «Не бійся», «Пішов», Ю.Чеповецький «Клей» |
Консультація «Безпека дитини влітку»
Поради «Що робити при укусі комах»
Пам’ятка «Правила перебування на сонці»
Виставки з зображувальної діяльності - «Пожежам скажем – Ні!» - «Щоб в біду не потрапляти, правила дорожні треба знати!» |