Перспективний план роботи по формуванню у дітей старшого дошкільного віку основ здорового способу життя

Про матеріал
Виховувати у дітей свідоме ставлення до власного здоров’я – одне із пріоритетних завдань працівників дошкільного навчального закладу. В плані ви є необхідні комплексні заходи, які не лише сприятимуть формуванню знань дитини про власне здоров’я, але й розвиватимуть уміння емоційно ціннісно ставитися до нього.
Перегляд файлу

 

 

 

 

по формуванню

у дітей старшого дошкільного віку основ здорового способу життя

 

 

Розробила вихователь ДНЗ №163 м. Запоріжжя Єфимова Людмила Іванівна

 

 

 

 

 

Місяць проведення: вересень

Напрямок: «Людина та її здоровя»

Тема: «Про здоровя дбаємо – міцними зростаємо»

Мета:  Виховувати потребу в організації здорового способу  життя;  сприяти  форму-   

            ванню  бажання   зберігати  і  зміцнювати  своє  здоров'я   шляхом  виконання

            фізичних  вправ,  заняття  спортом,  загартування,  дотримання  культурно –

             гігієнічних навичок й режиму дня, попередженню профілактиці захворювань

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з

 батьками

 

«Промінчики нашого здоровя»

Бесіди:  «Що треба робити, щоб здоровим бути», «Ознаки здоровя», «Дружимо зі спортом»

Cпостереження за здоровою та хворою людиною

Презентація для дітей «Правила особистої гігієни»

Дидактичні ігри: «Чому захворіли малята», «Ознаки здоровя», «Лялька захворіла»,  «Як я себе почуваю», «Шкідливі звички», «Здоровя – то краса», «Здоровому все здорово», «У кого що болить», «Улюблена спортивна іграшка»

Мовнні ігри «Закінчи речення», «Я буду здоровим, якщо…», «Будь здоровим», «Склади оповідання «Ми спортивні, ми рухливі», «Поміркуй і розкажи», «Дай відповідь», «Добавлянка»

Логічні ігри «Що добре, а що погано для здоровя», «Так чи не так?», «Корисно чи ні?», «Поясни вислів», «Правильно-неправильно», «Ромашка»

Творчі ігри  «Будь здоровим!» (гра на увагу), «Складаємо віршики», «Я покажу, а ви відповідайте»

Валеохвилинки

«Зелені лікарі»,«Щоб не захворіти, треба так робити»

 Дослідницька діяльність визначити стан здоровя людини за виразом обличчя.

Настільно-печатна гра «Валеологічне доміно»

Пантоміма «Я захворів», «Я – веселий, я – здоровий!

Рухливі ігри «Роби так!», «Передай м’яч», «Якщо вмієш, повтори», «Хто перший»

Фізкультхвилинки  «Фізкультура – це чудово», «Хочу я рости здоровим», «Я одужую»,

Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Лікарня», «Аптека»

Самостійно-художня діяльність «Що потрібно для здоровя»

Драматизація за віршем Г.Бойко «Здоровим будь!», за казкою К.Чуковського «Доктор Айболить»

Читання: Т.Лисенко «Мікроби», І.Світличний «Ведмежа захворіло», М.Стельмах «Чого лис нездужає», А.Камінчук «Півникове горе», А.Волкова «Азбука здоров’я», загадки, вірші, прислів’я з теми

 

Анкетування

«Здоров’я вашої дитини”

 

Фотовиставка

«Ігри, розваги – на користь здоров’ю»

 

Створення плакату

«Ознаки здорової дитини»

 

Створення книжечки

«Як здоров’я зберегти?”

 

Місяць проведення: жовтень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Щоб здоровим зростати, корисну їжу потрібно вживати»

Мета: Ознайомити  дітей  з  поняттям  "вітаміни",  сформувати  у  них  уявлення   про

           необхідність наявності вітамінів  в  організмі  людини,  про  корисні  продукти,

           в  яких  містяться  вітаміни,  їх  значення  для  зміцнення  здоров’я.  Допомогти

           малюкам   зрозуміти,   що  здоров’я   залежить  від  правильного  харчування 

           їжа  повинна  бути  не тільки смачною,  але  й  корисною.  Виховувати  у   дітей

           культуру харчування

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Про смачну і корисну їжу»

Бесіда: «Режим харчування»

Бесіда-роздум «Чи може людина жити без їжі?»

Презентація «Правильне харчування – запорука здоровя»

Розглядання й бесіда за книжкою «Де росте? Що їдять?»

Дидактичні ігри: «Яке на смак?», «Допоможемо мамі приготувати обід», «Що з чого?», «Вгадай крупи», «Вершки – корінці», «Що корисно для здоровя?», «Вгадай на дотик», «Здорова їжа»

Логічні ігри «Їстівне – не їстівне»,«Вживаємо – не вживаємо», «Вітамінні загадки»

Розвивальні ігри «Зроби правильний вибір», «Що зайве?», «Диво-вагончики», «Хто що любить»

Мовні ігри  «Смачні слова», «Що де росте?», «Назви кашу», «Смачний борщ», «Моя улюблена страва», «Приготуй смачну страву»,«Продовжуй думку»

Рухливі ігри «Посади й збери овочі» (гра-естафета)

«Я знаю 5 назв корисної їжі» (з м’ячем), «Мяч передавай, корисну їжу називай», «Їстівне – не їстівне»

Настільно-печатні ігри «Розрізні картинки «Фрукти», «Овочі», Доміно «Ягідка», Лото «І в садку і на городі»

Пантоміміка «смачний компот», «кислий оцет».

Дослідницька діяльність:

- «Чому потрібно добре пережовувати їжу?

- «Чи корисна їжа?»

- «Чи корисна кока-кола?»

Валеохвилинка «Як правильно їсти?»

Сюжетно-рольова гра

«Сімя», «Магазин», «Кафе «Вітамінне»

Інсценівка «Ми  корисні для людини, ваші вірні вітаміни

Самостійно-художня діяльність «Овочі та фрукти – корисні продукти» (ліплення), «Де живуть вітаміни?».

Читання: Д. Павличко «Калачі»; датська казка «Чарівний казанок»; Г.Зайцев «Смачного!», «Корисні продукти», М.Безруких «Разговор о правильном питании»; вірші, загадки  про овочі та фрукти, продукти харчування

 

Памятка  «Корисне харчування в колі родини»

 

Виставка з зображувальної діяльності

«Їжа корисна для здоров’я»

 

Виготовлення разом з батьками книжки

«Дари щедрої осені»

Місяць проведення: листопад

Напрямок:  «Вивчаємо свій організм», «Людина та її здоров’я»

Тема: «Шкіра – наша помічниця. Моя шкіра любить бути чистенькою»

Мета:  Розширити знання дітей про шкіру, як захисний орган тіла. Познайомити їх зі

            здатністю людини за допомогою дотику впізнавати предмети, а також

            здатністю шкіри реагувати на біль, тепло, холод. Розвивати в дітей бажання

            самостійно виконувати правила особистої гігієни.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

«Моя шкіра. Для чого вона мені?»

Бесіди: «Шкіра любить бути чистою. Правила гігієни»

Бесіда-роздум «Що було б якби в нас не було шкіри?»

Розгляд ілюстрацій з зображенням людей з різним кольором шкіри.

Дидактичні ігри: «Чарівна торбинка», «Що може наша шкіра», «Водичко, водичко, умий моє личко», «Щоб шкіра була здоровою», «Допоможи собі сам»

Логічні ігри

«Поясни, чому не можна?»,«Безпечно - небезпечно»

Розвивальна гра «Що із чого?» (тактильна пам'ять)

Мовні ігри  «Закінчи речення», «Який, яке, яка,які?»

Сюжетно-рольова гра «Сім’я», «Лікарня»

Фізкультхвилинки

 «Я – малюк охайний!», «З чистотою я дружу»

Дослідницька діяльність

- на визначення індивідуального малюнка з рисочок на пальцях,

- «Яка моя шкіра» (розгляд шкіри через лупу на різних місцях тіла)

- «Що я відчуваю?» (на визначення способу дії на шкіру з закритими очима)

- «Як реагує шкіра на…»

- «Порівняй свою шкіру й шкіру товариша» (колір і відтінки шкіри різних людей)

- «Наша шкіра пружна» (вона може розтягуватись, як це зручно)

- «Розглянути через лупу брудні руки»

Валеологічна вправа «Упізнай на дотик»

Валеохвилинка «Сигнали шкіри», «Правила догляду за шкірою», «Трави, що лікують шкіру»

Психогімнастика «Ой, як холодно!» «Мені боляче».

Самостійно-художня діяльність

«Хоровод дружби» (малювання людей з різним кольором шкіри), «Малювання долоньками»

Читання: А. Волкова «Азбука здоров’я», К. Чуковський «Мийдодір, В. Дарда «Юля-чистюля», Г.Бойко «Сонечка умита», С.Михалков «Про мимозу».

Пам’ятка

«Перша допомога при пошкодженні шкіри»

 

Створення книжки-малютки

«Що відчуває наша шкіра?»

 

Колаж

«Люди різних

національностей»

 

Фотовиставка

«Води не бійся, чисто мийся!»

Місяць проведення: грудень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Очі – дзеркало, душі, їх потрібно берегти!»

Мета: Розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу. Познайомити

          дітей з будовою ока,  закріпити  знання  про  роль  вітамінів  і  нетрадиційних

          методів оздоровлення для покращення зору. Пояснити  значення  дотримання

          правил гігієни. Викликати у дітей бажання піклуватися про  зір  і  берегти  очі.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Ми прагнемо мати здорові очі»

 

Бесіди:  «Що потрібно нам робити, щоб зір та очі берегти»

Розгляд ілюстрацій і картин, атласів із зображенням людей, що проживають на різних континентах: європейця, китайця, ескімоса…

Читання й розгляд енциклопедії для дітей «Тіло людини»

Дидактичні ігри: «»Веселі і сумні очі», «Доручення», «Далеко – близько», «Віконечка закрилися»

Логічні ігри «Можна – не можна»

Розвивальні ігри

«Що змінилося?», «Знайди відмінності»

Мовні ігри  «Розкажи про свої очі»

Ігрова ситуація

«Хлопчику в око потрапила порошинка, ваші дії»

Вправи для очей

Валеохвилинка

  • «Що можуть наші очі»
  •  «Правила збереження зору»

Сюжетно-рольові ігри

«Сім’я”, «Лікарня» (перевірка зору)

Рухливі ігри  «Що ми робимо – не скажемо, що ми робимо – покажемо»,«Кольори»

Народна гра «Панас»

Фізкультхвилинка  «Весела зарядка»

Пантоміма «Я нічого не бачу. Де я?»

Дослідницька діяльність:

- «Чи можна жити без очей?» (виконання дії з виключенням зорового аналізатора)

- Перевірка зору

- «Навіщо потрібні очі»

Читання: укр. народна казка «Як білка і заєць один одного не впізнали»; Н.Орлова «Телевізор», «Малятам про очі»; А.Барто «Окуляри»; В.Танасійчук «А які очі у бражника»; вірші, загадки, прислів’я  про очі

 

Консультація

«Гімнастика для очей»

 

Створення книжки-розгортки «Що корисно й шкідливо для очей»

 

Місяць проведення: січень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Будеш вушка берегти – будеш добре чути»

Мета: Показати малятам розмаїття  і  складність  навколишнього  світу,  що  сприйма- 

           ється на слух. Ознайомити  з органом слуху – вухом. Дати поняття  про  важли-

           вість цього органу. Допомогти розпізнавати  різні  звуки,  вчити  прислухатися.

           Виховувати потребу дбати про чистоту  вух, бережно ставитися  до органу слу-

           ху.

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Органи слуху»

Бесіди:

«Наші вушка люблять тишу»

Дидактичні ігри:  «Чуємо – не чуємо», «Що у мене в руках», «Вгадай, де чиї вуха», «Впізнай, що звучить», «Допоможи тваринам знайти свої вуха», «Скільки разів я вдарила в бубон».

Робота з мнемотаблицею «Вуха»

Логічні ігри

«Так чи ні - поясни»,«Порахуй зайців за парканом»

Розвивальнаі ігри

«Пальчик вгору – пальчик вниз», «Рахуємо звуки»

Мовні ігри «Зіпсований телефон», «Закінчи речення», «Добери потрібні слова».

Рухливі ігри

  • «Чуємо дзвін та шукаємо де він»
  • «Послухаємо тишу»

Народна гра «Писанки в руках тримаю»,

 Самомасаж вушних раковин

Валеохвилинки 

  • «Що можуть наші вушка»
  • «І для вух масаж корисний»
  • «Догляд за вухами»

Гра - медитація «Голоси лісу»

Пантоміма «Що? Не чую!»

Дослідницька діяльність:

- «Перевіримо слух» (визначення приблизно на якій відстані чує людина),"

- «Розпізнавання різних звуків»,

- «Повтори, що почув»

Сюжетно-рольова гра  «Лікарня»

СХД «Домалюй вуха»

Читання: Г.Бойко «Про великі вуха», В. Мельник «Пригоди Вуханчика», казка «Немиті вуха»,  Ю.Старостенко «Ходить така чутка»

 

Консультації

«Отіти у дітей»

 

Фотовиставка

«Шапочки-звірятка для наших маляток»

Місяць проведення: лютий

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Допитливий носик. Як ми дихаємо?»

Мета: підвести до розуміння, що ніс – важливий орган людського тіла. Ознайомити з

           функцією носа  та  органів дихання, сприяти усвідомленому засвоєнню правил

            догляду за носом. Навчити елементарних правил попередження нежитю.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Ніс, органи дихання»

Бесіди:

  • «Носик – орган нюху»,
  • «Хто допомагає нам дихати? » (легені)
  • «Значення носів в житті тварин»

Бесіда-роздум «Чи можна прожити, не дихаючи?»

Розгляд ілюстрацій із зображенням людей різних національностей, людей різного віку

Спостереження за носами людей (форма, розмір), за повадками тварин.

Дидактичні ігри: «Наші носики чудові», «Хто як дихає», «Різні носики в малят», «Де повітря чистіше?»

Логічні ігри

«Можна – не можна»,  «Підбери картинку»

Мовна гра «Я та мій ніс»

Бліц-вікторина «Що ти знаєш про свій ніс?»

Ігровий масаж «Пограємо з носиком»

Масаж носиків «Точковий масаж для носиків»

Дихальна гімнастика «Годинники», «Паровозик»,

«Дудочка», «Півник», «Гуси», «Веселий м’ячик»;

Валеохвилинка

«Щоб носик був здоровий»,

«Щоб вночі міцно спати,треба нежить лікувати»

Психогімнастика «Вдихаємо й відчуваємо запахи лісу»

Дослідницька діяльність:

  • захисна роль носа,
  • терморегулювальна роль носа,
  • значення носу для мовлення,
  •  «Розпізнай за запахом», «Що пахне?»

Рухлива вправа «Торкнись носика»

Сюжетно-рольова гра

«Лікарня», магазин «Парфуми», «Єва»

Читання: С. Цушко «Кожному потрібен ніс», «Як ми дихаємо», Э.Мошковская «Мой замечательный нос», А. Усачев «Носы», В.Бианки «Чей нос лучше?»

 

Консультація

«Ігри під час захворювання дихальної системи»

Колаж «Що добре і що погано для носика».


 

Місяць проведення: березень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Чому хворіють наші зубки?»

Мета: поглиблювати знання дітей про значення зубів в житті людини, правила догля-

           ду за зубами, закріплювати культурно-гігієнічні навички.  Формувати  бажання

           самому без нагадування дорослих дотримуватись правил гігієни по  догляду  за

           ротовою порожниною.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Зубки біленькі – дітки здоровенькі»

 

Бесіди:

- «Щоб здорові зуби мати, треба овочі вживати»,

- «Правила догляду за зубами»,

- «Хто найзубатіший?» (у світі тварин)

Розглядання зубів у дзеркалі

Робота з мнемотаблицею

«Порядок чищення зубів»

Дидактичні ігри:  «Що корисно для зубів?»

«Навчимо Незнайка чистити зубки»,  «Наші помічники»

Логічні ігри «Правильно – не правильно»

Мовні ігри  

«Які бувають зуби?»,

«Щоб зубки не хворіли»,

«Додай словечко»,

«Закінчи речення».

Сюжетно-рольова гра «Лікарняи

Ігрова ситуація «У ведмедика захворіли зуби»

Валеохвилинка

- «Поради для здоровя зубів»,

- «Правила догляду за зубами»

7 правил для здоров’я зубів»

 Дослідницька діяльність

- Порівняння зубів людини та тварини»

- «Як правильно чистити зуби?»

Самостійно-художня діяльність

 «Чарівна щіточка»

Читання: О. Голуб «Хто допоможе принцесі Ласунці В. Ладижець «Хитрий зуб», И.Гурина «Сказка про больные зуб-ки»,  Г. Зайцева «Крепкие, крепкие зубы», Е. Смолякова «Сказка про зубик», М. Вересюк «Зуби треба берегти»,загадки та  прислів’я

 

Консультації

«Щоб посмішка сіяла»

 

Поради

«Як вибрати щітку та зубну пасту для дитини»

 

Фотовиставка

«Наші посмішки чудові»

Місяць проведення:квітень

Напрямок: «Вивчаємо свій організм»

Тема: «Невгамовний моторчик»

Мета: Познайомити дітей  з  роботою серця. Дати уявлення про  те,  що серце –  дуже

            важливий  орган  людини:  за  допомогою  серця  та  кровоносних  сосудів   всі

            органи нашого організму отримують кисень. Розповісти дошкільникам, що для

            того, щоб серце добре працювало, треба його тренувати: займатися фізкульту-

            рою, грати  в рухливі ігри; загартовувати організм,  щоб менше хворіти,  тому,

            що кожна хвороба погано діє на серце. Виховувати прагнення вести   здоровий

            спосіб життя.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Тук-тук - серденька стук»

 

Бесіди: «Значення серця в житті людини»

«У тілі здоровому серце здорове»

Спостереження за власним тілом. Знайти місце розташування серця. Запропонувати дітям знайти, де розташоване серце в товаришів, послухати, як воно б’ється. Звернути увагу на те, що все тіло пронизане  синіми жилочками різної товщини, розяснити, що по них тече кров.

Дидактичні ігри: «Що корисно для серця», «Закінчи думку»

Логічна гра

«Корисно – не корисно»

Сюжетно-рольова гра «Лікарня»

Валеохвилинка

«Як зберегти здоровим серце?»

Дослідницька діяльність

- розглядання вен та кровоносних сосудів на руках,

- «Пульс»,

- слухання стуку серця у товариша,

- «Як рух впливає на ритм серця»

- «Як стукає серце?» (коли ми відпочиваємо, після рухливих вправ, після сну)

Самостійно-художня діяльність

Малювання казкових героїв, у яких «добре», «золоте» серце

Читання: Г. Каранда «Серце», О.Пархоменко «Щоб зростати силачем», Л.Вознюк «Вірш про маленьке серце і велику Любов»

 

Консультація

«Вправи для тренування серця»

 

Колаж

«Що допомагає нашому серцю бути здоровим»

 

Фотовиставка

«З фізкультурою ми дружим!»

 

 

Місяць проведення: травень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Мама, тато, брат і я – здорова в нас сімя»

Мета: Продовжувати  формувати  уявлення  вихованців  про  сімю,  обов’язки  членів

          родини (піклуватися одне про одного, поважати  і  любити  рідних,  допомагати

          їм). Розкрити значення фізкультури  й здорового способу життя  в   житті  роди-

          ни. Виховувати любов і повагу до рідних.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Серце дитини в родині»

 

 

Бесіди: «Ти в родині», «Як ми всією родиною займаємось фізкультурою»

Дидактичні ігри: «Що я відчуваю», «Щоб був затишок і лад», «Ось така родина», «Хто чим займається», «Батьки і діти»

Логічні ігри «Поясни вислів», «Поміркуй і поясни», «Закінчи думку», «Вибери правильну відповідь», «А що б сказала мама?»

Мовні ігри «Розповідь про моїх рідних»,  «Складаємо віршик», «Скажи навпаки», «Як я ставлюся до рідних»

Творчі ігри «Ми і наші батьки», «Розмова родичів», «Вгадай, хто чим займається»

Психогімнастика «Подарунок мамі», «Соромно», «Тихіше, бабуся спить», «До побачення»,  «Сердитий дідусь», №На тренуванні»

Мімічна гра «Ось такий мій тато»

Пальчикові ігри «Родина», «Родинні клопоти», «Левяча родина», «Моя сімя»

Фізкультхвилинки «Що я люблю», «Спортивна родина», «Родичі на відпочинку», «Нас навчили мами»

Рухливі ігри «Хто спритніший», «Бабуся», ігри-естафети

Народні ігри  «Дідусь Макар», «Батько і діти», «Бабуся», «Звідки ти?», «Сімейка»

Сюжетно-рольова гра «Сім’я»

Самостійно-художня діяльність

«Подарунки моїм рідним»

Інсценівка «Кошенятко заблукало»

Читання:В. Сухомлинський «Сьома дочка», «Сива волосинка», «Я вирощу внучку, дідусю»; «Казочка про гусочку»; вірші, загадки приказки та  прислів’я про членів родини.

 

Консультації

«Спортивний куточок вдома»

 

Спортивне свято

«Мама, тато, брат і я – спортивна сімя»

 

Анкетування

«Роль фізкультури й спорту в житті вашої родини»

 

Виставка з образотворчої діяльності

«Моя спортивна родина»

 

 

Місяць проведення: червень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Народні обереги для нашого здоровя» »

Мета: продовжувати знайомити дітей  з  народними святинями  та  оберегами,  про  їх

           значення для життя та  здоровя дитини. Розвивати почуття прекрасного. Вихо-

           вувати повагу до народних традицій.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з

батьками

 

«Обереги мого дитинства»

 

Бесіди:

  • «Материнські обереги»,
  • «Український віночок – оберіг дівочий»
  • «Мамині колискові»

Спостереження за рослинними оберегами 

Розгляд ілюстрацій, фотолистівок  з зображенням народних оберегів

Презентації «Український одяг», «Народні символи та обереги»

Слухання у грамзапису українських колисанок

Дидактичні ігри: «Чарівна скринька», «Назви обереги», «Що для чого у хатині», «Хто чим займається?», «Квіткова галявина»

Логічні ігри  «Згрупуй картинки», «Вибери правильний варіант», «Рослинні загадки»

Мовні ігри  «Склади речення», «Розкажи про..», «Один – багато»

Творчі ігри «Чарівна вишиваночка», «Збери віночок», «Кольорові рушники»

Пальчикова гра «Як стати майстром?»

Народні ігри«Чий вінок кращий?», «Рушничок», «Калина», «Барвінок», «Хустинка», «Безпритульний лелека»

Фізкультхвилинки 

«Вишиваночка», «Рідна оселя», «Калина»

Музично-руховий етюд

«Ми – веселі українці»

Сюжетно-рольова гра «Сім’я»

Самостійно-художня діяльність:

- «Дівочий віночок» (малювання),

- «Мамині рушники» (аплікація),

- «Український народний посуд» (ліплення)

Читання: народні легенди, казки; О.Коваленко «Секрети чарівної ниточки»; С.Васильченко «Неслухняний глечик»

 

Консультація

«Використання народних традицій у вихованні дітей»

 

Створення альбому

«Народні символи українського народу»

 

Виставка  з зображувальної діяльності

«Народні обереги нашого здоровя»

 

Місяць проведення: липень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Дотримуйся режиму дня – живи по розпорядку»

Мета:  розширювати й уточнювати знання дітей про режим  дня  в  дитячому  садку  і

            вдома, значення розпорядку дня в житті дитини,  довести  необхідність  додер-

            жування режиму дня, розкрити взаємохвязок між режимом дня  і ростом  дити-

            ни. Виховувати дисциплінованість, вміння організовувати свій час.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

- «Ми живемо по режиму без ніякого нажиму»

 

 

Бесіди:

  • «Ти і твій режим дня»,
  • «Наш розпорядок дня»

Презентація для дітей в віршах та малюнках «Дотримуйся режиму дня, живи по розпорядку»

Дидактичні ігри:  «Розпорядок дня», «Для чого і чому», «Дружимо з режимом дня», «Коли це буває?», «Роби правильно», «Мій режим», «Лялька розгубилась»

Логічні ігри «Що в який час», «Виправ помилку», «Плутанина», «Підбери пару», «Так чи ні», «Буває – не буває», «Четвертий зайвий», «Що спочатку, а що потім»

Творчі ігри та завдання «Коли що потрібно», «Додай слово»,

«Мовні ігри  «Склади розповідь», «Придумай оповідання за картинками», «Назви три слова», «Буратіно – мандрівник», «Придумай кінець казки»

Рухливі ігри «День і ніч», «Повтори, що я роблю», «На прогулянку», «Каруселі», «На зарядку ставай», «Топ – хлоп»

Фізкультхвилинки  «Хочу я рости здоровим», «Годинник», «Годі, діточки, вам спати», «Мій ранок», «Ось такий гномик»

Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок», «Сім’я»

Самостійно-художня діяльність

«Розпорядок дня» (розмальовки на тему «Режим дня»)

Читання: Л.Воронкова «Маша- растеряша», Г. Довгополюк «Годинник»,  О.Орач  «Галя – Невстигаля», В. Сухомлинський «Ледача подушка»; вірші, загадки та прислів’я

 

Консультація

«Режим дня дитини вдома»

 

Поради

«Заведений порядок»

 

Папка-пересувка

«Режим дня»

 

Анкетування

«Роль режиму в житті вашої родини»

 

Фотовиставка

«Мій день в садку»

Місяць проведення: серпень

Напрямок: «Здоров’я дитини з власної родини»

Тема: «Ми знаємо й виконуємо правила безпеки»

Мета: уточнити й закріпити знання дітей про правила безпечної поведінки вдома, на

           вулиці, на природі, правила дорожнього руху та протипожежної безпеки.

 

Заняття

Спільна діяльність вихователя

з дітьми

Робота з батьками

 

«Щоб не сталося біди, правила безпеки вивчили ми»

 

 

Бесіди:

  • «Дорога – не для забав»,
  • «Вогонь – друг, вогонь – ворог»,
  • «Як поводитися під час грози»,
  • «Люди довкола тебе»

Дидактичні ігри: «Транспорт», «Свої-чужі», «Знайди безпечне місце для гри», «Знаки, що говорять», «Ти і природа», «Важливі номери», «Один вдома»

Логічні ігри «роби правильно», «Можна чи ні», «Знайди помилку», «Що добре, а що ні»

«Мовні ігри: «Продовжуй розповідь»

Творчі ігри : «Домалюй, чого не вистачає», «Склади знаки»

Ігрові вправи: «Допоможи потерпілому», «Що треба робити», «Дзвонить телефон», «Навпаки», «Репортер», «Куди поспішають машини?»

Моделювання ситуацій

Дослідницька діяльність «Як не обпектися»

Рухливі ігри «Світлофорчик», «Хованки зі світлофором», ігри-естафети на протипожежну тематику, «Врятуй вірних друзів», «Захисники фортеці»

Фізкультхвилинки  «Я та різні люди»

Сюжетно-рольова гра

«Сім’я», «Дитячий садок», «Наше місто»

Ігри-драматизації, інсценівки «Кицин дім», «Козенята та вогонь», «Веселий автобукварик», «Добро-зло», «Сірничок»

Самостійно-художня діяльність

«Розфарбовкам – кольорове життя!» на тему «Правила безпеки вдома», «ПДР», «Пожежні машини», «Діти і природа»

 Читання: М.Понамаренко Небезпека», «Щоб не сталося біди»; О.Михайлова «Не бійся», «Пішов», Ю.Чеповецький «Клей»

 

Консультація

«Безпека дитини влітку»

 

Поради

«Що робити при укусі комах»

 

Памятка

«Правила перебування на сонці»

 

Виставки з зображувальної діяльності

- «Пожежам скажем – Ні!»

- «Щоб в біду не потрапляти, правила дорожні треба знати!»

 

docx
Додано
17 липня 2020
Переглядів
1890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку