ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН "роботи з дітьми, що мають фонетико-фонематичні порушення мовлення"

Про матеріал

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН роботи з дітьми, що мають фонетико-фонематичні порушення мовлення

Свистячі звуки

Шиплячі звуки

Перегляд файлу

ПРИБЛИЗНИЙ ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН

роботи з дітьми, що мають фонетико-фонематичні порушення мовлення

п/п

Етапи і зміст роботи з корекції фонетичних порушень мовлення

 

Зміст роботи з корекції фонематичної системи мовлення

Використання лексичного і граматичного матеріалу на заняттях

 

Кількість годин.

 

Дата

 

 

Примітка

 

Свистячі звуки

 

1

2

3

4

5

6

  1.  

Підготовчий етап. Обстеження мови, стійкість уваги, працездатності, спостережливості, ставлення до свого дефекту. Знайомство з назвами частин артикуляційного апарату. Підготовчі артикуляційні вправи для формування свистячих звуків.

Розвиток слухової уваги на немовних звуках. Уточнення понять «речення», «слово», «звук». Виділення першого голосного звука в словах. Розвиток навичок звуко-буквеного аналізів типу уа, ау.

 

3-5

За необхідності включати ігри на розвиток фізіологічного і мовного дихання, дрібних рухів рук, зорово-просторових уявлень, пам’яті, уваги, логічного мислення .

  1.  

Формування навичок правильної вимови звука «с».

Формування поняття місця звука у слові. Виділення першого і останнього приголосного звука у слові; вміння чути звук «с» на початку і в кінці слова, розвиток навичок звуко-буквеного аналізу слів типу ум, му, мак.

Збагачення словникового запасу словами зі звуком «с» здійснюватиметься на кожному занятті.

2-4

 

  1.  

Закріплення правильної артикуляції звука «с» і його автоматизація:

а) у прямому складі на початку слова;

б) у прямому складі в середині слова;

в) у закритому складі;

г)у сполученні з приголосними;

д) у іграх, віршах, переказах, читанні, спонтанній мові.

Виділення приголосного звука, який добре вимовляється в середині слова. Виділення звука «с» у словах на слух. Розвиток навичок звуко-буквеного аналізу слів у такій послідовності: ма-ки, сум-ка, пі-сок, сто-ли. Визначення послідовності звуків у слові: який по порядку, за яким або перед яким звуком стоїть. Наголос.

Теми «Посуд», «Сад». Словотворення, зменшувальні суфікси іменників. Розвиток зв’язної мови. Узгодження іменників з прикметниками. Спорідненні слова.

5-7

 

  1.  

Формування звука «с’»і його автоматизація (аналогічно до звука «с»).

Учити слухати звук «с’» серед звуків, складів, визначати його місце в них. Формування понять твердості звуків.

Наказова форма дієслова. Відмінювання іменників за відмінками. Співзвучні слова.

2-4

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «с»-«с’».

Диференціювати на слух звуки «с» і «с’» (твердість і м’якість). Поділ слів на склади.

Тварини та їх малята.

2-3

 

  1.  

Формування правильної вимови «з» і його автоматизація (аналогічно до звука «с»).

Формування понять дзвінкості і глухості звуків. Учити слухати звук «з» серед інших звуків, складів, у словах. Визначити місце звука «з» у словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів. Наголос.

Утворення множини іменників. Закріплення навичок побудови речення.

2-4

 

  1.  

Формування правильної вимови звука «з’» і його автоматизація (аналогічно до звука «с’»).

Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів. Учити слухати звук «з’» серед інших звуків, складів, у словах. Закріплення понять твердості і м’якості звука. Наголос.

Антоніми.

1-3

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «з»-«з’».

Диференціація твердості і м’якості приголосних звуків. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів.

Закріплення способів позначення м’якості приголосних на письмі.

1-3

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «с»-«з»

Диференціація понять дзвінкості і глухості приголосних звуків. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів у реченні.

Слова-пароніми.

2-4

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «с’»-«з’».

Закріплення понять твердості і м’якості приголосних звуків їх дзвінкості і глухості.

Словотворення: складні слова. Закріплення способів позначення м’якості приголосних звуків на письмі

1-3

 

  1.  

Формування правильної вимови звука «дз» його автоматизація:

а) у закритих складах;

б) у прямих складах;

в) в іграх, віршах, переказах.

Учити слухати звук «дз» серед звуків, складів у словах, визначити його місце в них. Закріплення звуко-буквеного аналізу слів.

Закріплення навичок побудови речення.

1-3

 

  1.  

Формування правильної вимови звука «дз» його автоматизація (аналогічно до звука «з»).

Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів. Учити слухати звук «дз» серед інших звуків, складів, у словах. Закріплення понять твердості і м’якості звука.

Способи позначення м’якості приголосних звуків на письмі. Споріднені слова. Пароніми.

1-3

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «дз»-«дз’».

Закріплення понять твердості і м’якості приголосних звуків.

Закріплення способів позначення м’якості приголосних звуків на письмі.

1-3

 

  1.  

Диференціація артикуляції «з»-«дз».

Диференціювати ці звуки у складах, словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів, речень.

 

2-3

 

  1.  

Формування правильної артикуляції звука «ц» і його автоматизація:

а) у закритих складах;

б) у прямих складах;

в) в іграх, віршах, переказах.

Учити слухати звук «ц» серед інших звуків, складів, у словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів, речень.

Однина і множина дієслів. Відмінювання дієслів. Споріднені слова.

3-5

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «с»-«ц».

Диференціювати на слух ці звуки в складах, словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів.

Словотворення іменників від іменників.

3-5

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «ц»-«дз».

Диференціювати на слух ці звуки в складах, словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів.

 

2-3

 

 

Шиплячі звуки

 

  1.  

Підготовчий етап. Обстеження мови, стійкість уваги, працездатності, спостережливості, ставлення до свого дефекту. Знайомство з назвами частин артикуляційного апарату. Підготовчі артикуляційні вправи для формування шиплячих звуків.

Розвиток слухової уваги на немовних звуках. Уточнення понять «речення», «слово», «звук». Виділення першого голосного звука в словах. Розвиток навичок звуко-буквеного аналізів типу уа, ау.

 

3-5

За необхідності включати ігри на розвиток фізіологічного і мовного дихання, дрібних рухів рук, зорово-просторових уявлень, пам’яті, уваги, логічного мислення; вироблення навичок самоконтролю.

  1.  

Формування правильної вимови звука «ш».

Формування поняття місця звука у слові. Виділення першого і останнього приголосного звуків, які добре вимовляються. Вчити чути звук «ш» серед інших звуків, складів, на початку і в кінці слова. Розвиток навичок звуко-буквеного аналізу слів типу ум, му.

Збагачення словникового запасу словами зі звуком «ш» здійснюватиметься на кожному занятті

2-3

 

 

  1.  

Закріплення правильної артикуляції звука «ш» і його автоматизація:

а) у прямому складі на початку слова;

б) у прямому складі в середині слова;

в) у закритому складі;

г)у сполученні з приголосними;

д) у іграх, віршах, переказах, читанні, спонтанній мові.

Виділення звука, який добре вимовляється в середині слова. Виділення звука «ш» у словах на слух. Розвиток навичок звуко-буквеного слів типу мак, маки, кішка, мішок, школа. Визначення послідовності звуків у слові: який по порядку, за яким або перед яким звуком стоїть. Наголос

Утворення множини іменників. Узгодження кількості числівників з іменниками. Відмінювання дієслів. Розвиток зв’язного мовлення.

5-7

 

 

  1.  

Формування правильної вимови звука «ж».

Дати поняття дзвінкості звука. Визначення наявності звука «ж» у словах, його місце в них.

Збагачення словникового запасу із звуком «ж».

1-2

 

 

 

  1.  

Закріплення правильної артикуляції звука «ж» (аналогічно до звука «ш»).

Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів. Поділ їх на склади. Визначення послідовності звуків у слові: який по порядку, за яким або перед яким стоїть звук «ж».

Родовий відмінок іменників. Відмінювання дієслів. Споріднені слова. Багатозначність слів. Визначення роду іменників. Узагальнюючі слова.

4-6

 

 

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «ш»-«ж».

Диференціювати ці звуки на слух серед інших звуків, складів, у словах. Диференціація понять дзвінкості і глухості звуків.

Розвиток зв’язного мовлення.

2-4

 

 

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «с»-«ш».

Диференціювати ці звуки на слух серед інших звуків, складів, у словах. Диференціювати поняття «свистячих» і «шиплячих» звуків. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу слів.

Розвиток зв’язного мовлення.

4-8

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «з»-«ж».

Диференціювати ці звуки на слух чи серед інших звуків, складів, слів. Закріплення понять дзвінкості, глухості, свистячих і шиплячих.

Розвиток зв’язного мовлення.

4-6

 

  1.  

Формування правильної артикуляції звука «дж», закріплення правильної артикуляції і його автоматизація:

а) у прямому складі на початку слова;

б) у прямому складі в середині слова;

в) у сполученні з приголосними;

г) в іграх, віршах, переказах, спонтанній мові.

Учити слухати цей звук серед інших звуків, складів, у словах. Визначити місце його у словах. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу.

 

Збагачення словникового запасу словами із звуком «дж», означеннями. Визначення роду іменників, розвиток зв’язного мовлення.

2-4

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «дж»-«дз»

Диференціювати ці звуки на слух серед інших звуків, складів, слів.

 

Розвиток зв’язного мовлення.

2-4

 

  1.  

Формування правильної артикуляції звука «ч», закріплення правильної артикуляції і його автоматизація:

а) у закритих складах;

б) у прямих складах;

в) в іграх, віршах, переказах, спонтанній мові.

Учити слухати цей звук серед інших звуків, у складах, визначення місця звука у слові. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу. Наголос.

 

Збагачення словникового запасу словами із звуком «ч». Узагальнення. Словотворення.

5-6

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «с»-«ч».

Диференціювати ці звуки на слух. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу.

 

Відмінювання дієслів.

1-3

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «ч»-«ц».

Диференціювати ці звуки на слух.

 

Розвиток зв’язного мовлення.

2-4

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «ч»-«дж».

 

Диференціювати ці звуки на слух.

 

Розвиток зв’язного мовлення.

1-2

 

  1.  

Формування правильної вимови звука «щ», закріплення правильної артикуляції звука і його автоматизація:

а) у закритих складах;

б) у прямих складах;

в) в іграх, віршах, переказах, спонтанній мові.

Учити слухати цей звук серед інших звуків, у складах, визначення місця звука у слові. Закріплення навичок звуко-буквеного аналізу.

Збагачення словникового запасу словами із звуком «ш», означеннями, узагальненнями. Визначення роду.

2-4

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «ч»-«щ».

 

Диференціювати ці звуки на слух.

Визначити їх місце у словах. Наголос.

Словотворення: зменшувальні суфікси іменників. Розвиток зв’язного мовлення.

2-4

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «ш»-«щ».

 

Диференціювати ці звуки на слух.

Визначити їх місце у словах.

Відмінювання дієслів. Розвиток зв’язного мовлення.

1-3

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «ц»-«ч»-«щ».

 

Диференціювати ці звуки на слух.

Визначити їх місце у словах.

Розвиток зв’язного мовлення.

1-3

 

  1.  

Диференціація артикуляції звуків «щ»-«с».

Диференціювати ці звуки на слух.

Визначити їх місце у словах.

Розвиток зв’язного мовлення.

2-3

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Безбабіна Валерія Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Додано
15 січня 2019
Переглядів
4557
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку