Підготувала кандидат на вакантну посаду директора КЗ «Геніївська ЗОШ І-ІІ ст.»
Павлова Валентина Володимирівна
Учитись важко, а учить ще важче.
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.
Микола Сингаївський
Підготовка перспективного плану розвитку обумовлена потребою в якісному оновленні змісту освіти відповідно до вимог сучасності, необхідності приведення її у відповідність до світових та європейських стандартів та запитів суспільства щодо надання якісних освітніх послуг. Реалізація цих завдань потребує базових змін у роботі закладу освіти.
Перспективний план визначає основні напрямки розвитку закладу освіти, скеровує педагогів на реалізацію ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення освітнього середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника – цілісної особистості, всебічно розвиненої, здатної до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами, здатного приймати відповідальні рішення; новатора, здатного змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя.
Якісна школа – це результат роботи керівника над розвитком закладу. Те, як директор налаштує управлінські процеси, безпосередньо впливає на якість освіти у школі, яку він очолює. Я працюю в цьому закладі освіти 26 рік, постійно спілкуюся з батьками та учнями, знаю з середини, якою б вони хотіли бачити нашу школу. Тому сьогодні презентую до вашої уваги перспективний план розвитку Комунального закладу «Геніївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів».
Наша школа особлива і унікальна. Особлива вона тим, що навчаються в школі діти з різних населених пунктів (с. Геніївка, с.Дачного, с.Курортного, с.Українського та с. Омельченки). Унікальна вона тим, що, дякуючи попереднім директорам, які мудро згуртували учнів, вчителів, батьків у велику шкільну родину, всі учасники навчально-виховного процесу перетворилися на дружну шкільну сім’ю. Цей особливий дух шкільної спільноти необхідно й далі бережно передавати новим поколінням, допомагаючи долати виклики життя.
Перспективний план розвитку школи розроблений за напрямками : «Педагоги ХХІ століття», «З думкою про майбутнє», «Обдароватість», «Територія виховання», «Комфорт і затишок»,
Напрямок «Педагоги ХХІ століття»
Педагогічний колектив має:
Сучасне українське суспільство висуває нові вимоги, насамперед, до педагогів, тому роль керівника вбачаю в:
Напрямок «З думкою про майбутнє»
Освіта — найважливіше із земних благ,
якщо вона найвищої якості.
Інакше вона абсолютно даремна.
Дж. Р. Кіплінг
Наша школа надає базову середню освіту, тому питання здобуття профільної освіти є надзвичайно актуальним.
Законодавче закріплення профільності старшої школи в Україні є прогресивним кроком у напрямку забезпечення її варіативності, широкої диференціації та індивідуалізації навчання, відповідності змісту освітнім запитам та інтересам учнів.
Згідно з Концепцією, допрофільна підготовка здійснюється у 8-9-х класах із метою професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання в старшій школі. Потрібно ввести пропедевтику допрофільного навчання, починаючи з п’ятого класу, на необов’язкових, добровільних умовах і тільки за бажанням дитини. Пропедевтичний етап дозволяє диференціювати основний масив учнів у відповідності до їхніх потреб у різних варіантах допрофільної підготовки. Основною метою цих етапів є досягнення усвідомлення учнем себе як суб’єкта вибору профілю навчання. Якщо підсумком діяльності школи будуть мотиваційна, інформаційна та практична готовність школяра до вибору, то роботу з допрофільного навчання можна вважати успішною.
Тоді ми матимемо такі результати:
Напрямок «Обдарованість»
Активну роботу слід спрямувати на пошук та створення умов для всебічного розвитку і розкриття інтелектуального та творчого потенціалу учнів, стимулювання творчого самовдосконалення обдарованих дітей (гурткова робота, робота спортивних секцій, курси за вибором, факультативи, активна участь в олімпіадах та МАН).
Роботу в цьому напрямку слід розпочати з:
Напрямок «Територія виховання»
Сьогодні на школу покладена велика відповідальність: формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готової до конкурентного вибору свого місця в житті.
Основою виховного процесу є система стосунків, яка визначає взаємодію між учителем та учнем. Будуючи стосунки між учителем і учнем на основі поваги, підтримки гідності учня, зацікавленості його особистістю, ми і намагаємося реалізовувати гуманізацію відносин, гуманізацію та демократизацію виховання в цілому.
Професійну діяльність слід направити на ;
Напрямок «Комфорт і затишок»
За свідченням старожил села, наша школа існує з 1933року. За цей час вона розвивалася, ремонтувалася, оновлювалася, адже майже століття для будівлі – це чималий відрізок часу. Колектив школи прикладає чимало зусиль на створення в навчальному закладі належних умов для навчання і виховання дітей відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних та технічних вимог, продиктованих ключовими освітніми тенденціями.
Подальшу роботу потрібно направити на те щоб:
Слід пам’ятати, що саме педагоги виконують одну з ключових ролей в освітньо-виховній системі. Вони «творять» майбутніх особистостей. Тому моїм завданням на посаді директора має бути повна підтримка і сприяння професійній самореалізації кожного нашого педагогічного працівника; зростання професіоналізму педагогів на психолого-педагогічному рівні за рахунок освоєння і застосування ефективних освітніх технологій; утвердження їхнього високого соціального статусу в громаді; досягнення оптимальної якості освіти у нашому навчальному закладі.
Слідуючи сучасним тенденціям та принципам Нової української школи, наш колектив розпочав втілювати у життя ідеї педагогіки партнерства, що базується на засадах добровільності, рівності, порозуміння та взаємодопомоги. Ми завжди відкриті і готові до діалогу з батьками, прагнучі знайти оптимальний спосіб для ефективного навчання наших учнів. Батьки наших школярів також стають активними членами освітнього середовища, впливаючи на освітній та виховний процеси.
Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів та їхніх батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя, зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.
Наш навчальний заклад має бути конкурентоспроможним і престижним, функціонуючи в режимі безперервного розвитку.