Перспективний план розвитку

Про матеріал
Перспективний план розвитку школи за основними напрямками: "Педагоги ХХІ століття", "З думкою про майбутнє", "Обдарованість", "Територія виховання", "Комфорт і затишок".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Підготувала кандидат на вакантну посаду                                                                      директора КЗ «Геніївська ЗОШ І-ІІ ст.»

                                         Павлова Валентина Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                               Учитись важко, а учить ще важче.

                                                                Але не мусиш зупинятись ти.

                                                                    Як дітям віддаси усе найкраще,

                                                                   То й сам сягнеш нової висоти.                                       

                                                                                       Микола Сингаївський

 

Підготовка перспективного плану розвитку обумовлена потребою в якісному оновленні змісту освіти відповідно до вимог сучасності, необхідності приведення її у відповідність до світових та європейських стандартів та запитів суспільства щодо надання якісних освітніх послуг. Реалізація цих завдань потребує базових змін у роботі закладу освіти.

Перспективний план визначає основні напрямки розвитку закладу освіти, скеровує педагогів на реалізацію ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення освітнього середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника – цілісної особистості, всебічно розвиненої, здатної до критичного мислення; патріота з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами, здатного приймати відповідальні рішення; новатора, здатного змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, учитися впродовж життя.

        Якісна школа – це результат роботи керівника над розвитком закладу. Те, як директор налаштує управлінські процеси, безпосередньо впливає на якість освіти у школі, яку він очолює. Я працюю в цьому закладі освіти 26 рік, постійно спілкуюся з батьками та учнями, знаю з середини, якою б вони хотіли бачити нашу школу. Тому сьогодні презентую до вашої уваги перспективний план розвитку Комунального закладу «Геніївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів».

          Наша школа особлива і унікальна. Особлива вона тим, що навчаються в школі діти з різних населених пунктів (с. Геніївка,  с.Дачного, с.Курортного, с.Українського та с. Омельченки). Унікальна вона тим, що, дякуючи попереднім директорам, які мудро згуртували учнів, вчителів, батьків у велику шкільну родину, всі учасники навчально-виховного процесу перетворилися на дружну шкільну сім’ю. Цей особливий дух шкільної спільноти необхідно й далі бережно передавати новим поколінням, допомагаючи долати виклики життя.

                Перспективний план розвитку школи розроблений за напрямками : «Педагоги ХХІ століття», «З думкою про майбутнє», «Обдароватість», «Територія виховання», «Комфорт і затишок»,

 

Напрямок «Педагоги ХХІ століття»

Педагогічний колектив має:

  • високий потенціал (більшість вчителів мають першу та вищу кваліфікаційні категорії);
  • наявність усталених традицій навчального закладу;
  • чітке розуміння і прийняття корпоративної системи цінностей;
  • наявність сприятливого психологічного мікроклімату в колективі;
  • значна кількість педагогів, які володіють ІКТ;
  • гнучкість колективу до впровадження інновацій;
  • навчально-виховний процес відбувається відповідно до державних стандартів та програм.

 

Сучасне українське суспільство висуває нові вимоги, насамперед, до педагогів, тому роль керівника вбачаю в:

  • сприянні оптимізації кадрового забезпечення школи;
  • забезпеченні педагогічних працівників сприятливими та комфортними умовами роботи;
  • сприянні розвитку та вдосконаленню творчого потенціалу педагогічних працівників;
  • створенні атмосфери спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу;
  • забезпеченні економічними і соціальними гарантіями для професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві;
  • сприянні педагогічним працівникам в освоєнні сучасних інформаційних технологій;
  • періодичному оновленні і узгодженні змісту підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;
  • покращенні системи стимулювання професійного зростання педагогічних працівників;

 

Напрямок «З думкою про майбутнє»

Освіта — найважливіше із земних благ,

якщо вона найвищої якості.

Інакше вона абсолютно даремна.

Дж. Р. Кіплінг

 

Наша школа надає базову середню освіту, тому питання здобуття профільної  освіти є надзвичайно актуальним.

        Законодавче закріплення профільності старшої школи в Україні є прогресивним кроком у напрямку забезпечення її варіативності, широкої диференціації та індивідуалізації навчання, відповідності змісту освітнім запитам та інтересам учнів.

Згідно з Концепцією, допрофільна підготовка здійснюється у 8-9-х класах із метою професійної орієнтації учнів, сприяння у виборі ними напряму профільного навчання в старшій школі. Потрібно ввести пропедевтику допрофільного навчання, починаючи з п’ятого класу, на необов’язкових, добровільних умовах і тільки за бажанням дитини. Пропедевтичний етап дозволяє диференціювати основний масив учнів у відповідності до їхніх потреб у різних варіантах допрофільної підготовки. Основною метою цих етапів є досягнення усвідомлення учнем себе як суб’єкта вибору профілю навчання. Якщо підсумком діяльності школи будуть мотиваційна, інформаційна та практична готовність школяра до вибору, то  роботу з допрофільного навчання можна вважати успішною.

 

Тоді ми матимемо такі результати: 

  • узагальнення основних шляхів, форм, засобів та умов, які забезпечують якісну організацію навчально-виховного процесу;
  • відкритість школи до нововведень в умовах динамічного розвитку освіти;
  • налагодження конструктивних зв’язків із закладами освіти різних рівнів акредитації;
  • підготовка учнів до свідомого вибору майбутньої професії та усвідомлення власної значущості в житті;
  • підвищення конкурентоздатності школи в соціумі.

 

 

Напрямок «Обдарованість»

                   Активну роботу слід спрямувати на пошук  та створення умов для всебічного розвитку і розкриття інтелектуального та творчого потенціалу учнів, стимулювання творчого самовдосконалення  обдарованих дітей (гурткова робота, робота спортивних секцій, курси за вибором, факультативи, активна участь в олімпіадах та МАН).

Роботу в цьому напрямку слід розпочати з:

  • формування банку даних  обдарованих дітей;
  • створення системи виявлення та розвитку обдарованих і талановитих дітей;
  • створення умов для їх самореалізації через надання якісних освітніх послуг, особистісно-орієнтований освітній процес, доступ до сучасних і традиційних інформаційних ресурсів;
  • матеріальне стимулювання досягнень учнів та вчителів у предметних олімпіадах, конкурсах, турнірах різних рівнів;
  • дотримання академічної доброчесності учнями.

 

 

 

 

Напрямок «Територія виховання»

Сьогодні на школу покладена велика відповідальність: формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готової до конкурентного вибору свого місця в житті.

Основою виховного процесу є система стосунків, яка визначає взаємодію між учителем та учнем. Будуючи стосунки між учителем і учнем на основі поваги, підтримки гідності учня, зацікавленості його особистістю, ми і намагаємося реалізовувати гуманізацію відносин, гуманізацію та демократизацію виховання в цілому. 

Професійну діяльність слід направити на ;

  • вдосконалення системи виховної та профілактичної роботи в школі;
  • усвідомлення дітьми негативного впливу на організм шкідливих речовин;
  • організація змістовного дозвілля та відпочинку учнів;
  • допомога учням і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;
  • навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства;
  • профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;
  • набуття досвіду життєвих компетенцій учасників навчально-виховного процесу;
  • створення безпечного толерантного середовища у школі;
  • виховання соціально активної , комунікабельної та успішної особистості з високим рівнем духовності і моралі.

 

 

Напрямок «Комфорт і затишок»

                  За свідченням старожил села, наша школа існує з 1933року. За цей час вона розвивалася, ремонтувалася, оновлювалася, адже  майже століття для будівлі – це чималий відрізок часу. Колектив школи прикладає чимало зусиль на створення в навчальному закладі належних умов для навчання і виховання дітей відповідно до сучасних санітарно-гігієнічних та технічних вимог, продиктованих ключовими освітніми тенденціями.

Подальшу роботу потрібно направити на те щоб:

  • проводити регулярну перевірку та підтримку санітарно-гігієнічних та технічних умов навчального закладу:
  • провести ремонт класних кімнат, службових приміщень;
  • створити комфортні умови роботи та навчання для вчителів та учнів;
  • оновлювати матеріально-технічну базу;
  • впорядкувати подвір’я школи;
  • створити на пришкільний території місця для відпочинку учнів;
  • створити біля приміщення початкової школи дитячий майданчик;
  • забезпечити кабінети сучасними навчально-технічними засобами: проекторами, мультимедійними дошками, SMART-лабораторіями, комп’ютерами тощо;
  • провести в приміщення початкової школи Інтернет;
  • забезпечити на території навчального закладу безкоштовний доступ до мережі Інтернет за допомогою технології Wi-Fi;
  • вирішити питання шкільного автобуса.

                  Слід пам’ятати, що саме педагоги виконують одну з ключових ролей в освітньо-виховній системі. Вони «творять» майбутніх особистостей. Тому моїм завданням на посаді директора має бути повна підтримка і сприяння професійній самореалізації кожного нашого педагогічного працівника; зростання професіоналізму педагогів  на психолого-педагогічному рівні за рахунок освоєння і застосування ефективних освітніх технологій; утвердження їхнього високого соціального статусу в громаді; досягнення оптимальної якості освіти у нашому навчальному закладі.

Слідуючи сучасним тенденціям та принципам Нової української школи, наш колектив розпочав втілювати у життя ідеї педагогіки партнерства, що базується на засадах добровільності, рівності, порозуміння та взаємодопомоги. Ми завжди відкриті і готові до діалогу з батьками,  прагнучі знайти оптимальний спосіб для ефективного навчання наших учнів. Батьки наших школярів також стають активними членами освітнього середовища, впливаючи на освітній та виховний процеси.   

Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів та їхніх батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя, зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.

Наш навчальний заклад має бути конкурентоспроможним і престижним, функціонуючи в режимі безперервного розвитку.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2022
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку