Тема:«Первоцвіти» заняття Я досліджую природу.
Програмний зміст: уточнити і розширити уявлення про перші квіти весни, вчити милуватися першими квітами і бачити їх красу; збагачувати словниковий запас, розвивати зв'язне мовлення, виховувати естетичний смак та дбайливе ставлення до природи.
Матеріали: картини із зображенням проліска, мати-й-мачухи, тюльпана, конвалії, нарциса. Паперові овали,фломастери,клей,картон синього кольору.
Хід заняття:
Вчитель загадує дітям загадку, пропонує відповісти на питання:
Тане сніжок,
Ожив лужок,
День прибуває,
Коли це буває? (Навесні)
- Правильно навесні, молодці!
- А що змінюється з приходом весни? (На вулиці стає тепліше, сніг тане, з'являються проталини)
- Небо навесні (яке?)...
- Сонечко навесні (що робить?)...
- Птахи навесні (що роблять?)...
- Квіти навесні (що роблять?)...
- Діти, сьогодні у цей ще зимовий день поговоримо про квіти. І не просто квіти, а першоцвіти.
- А як ви розумієте це слово? (відповіді дітей)
(Після запропонованих відповідей , вчитель дає поняття»первоцвіти»)
- Первоцвіти - це квіти, які першими розцвітають після зими в лісах і на луках. Це перші весняні квіти. Кожна квітка дивовижний своєю красою, а так само захоплює нас своїм тонким ароматом.
- Чудесні білі дзвіночки тендітної квітки з'являються у нас в лютому, коли в лісі ще лежить сніг. І ця квітка в народі називають......(підсніжник)
(показую дітям картину з зображенням підсніжника)
Цей дивовижна квітка росте і розвивається зимою, теплим сніговим покривалом, а на початку весни з'являється з-під снігу його світло-зелене стебельце з бутонами. У березні під яскравими сонячними променями підсніжники цвітуть, коли на деревах ще немає листя. У холодні похмурі дні квіти підсніжників закриваються, а голівки їхні нахиляються.
- Діти, я пропоную вам відчути себе підсніжниками.
Діти уявляють себе підсніжниками і імітують рухи: сміливо пробиваються через тонкий льодок, тягнуться до сонця і світла, дивуються прокинулась лісі, і вітають жителів лісу).
- Вам сподобалося бути підсніжниками? Що ви відчули?
Підсніжник розкрив пелюстки білою краплиною
Маленький, але сміливий!
- Ось сніг розтанув, з'явилися проталинки і з'явилися круглі золоті монети?
- Як ви думаєте, про які золотих монетах я кажу?
- Правильно, весну кольорів відкриває - мати-й-мачуха. Цей золотий квітка росте на сонячних глинистих ярах і розпускається раніше всіх трав. (показ картини із зображенням квітки мати-й-мачухи)
У цієї квітки невисокий стебло, покритий м'яким легким пушком, захищає квітку від холоду, до стеблинки щільно притиснуті схожі на лусочки бурі гострі листочки. Листя ці великі, темно-зелені.
Мати-й-мачухою назвали цю квітку тому, що одна сторона листа-тепла, як мама, а інша холодна, як мачуха.
- Пізніше прокидаються і інші весняні квіти: тюльпани, нарциси, конвалії, примули і т. д. (показ картин із зображенням весняних квітів).
- Але на жаль, життя первоцвітів недовговічна. Часто люди зривають перші квіти, не замислюючись про те, що вони дуже скоро загинуть.
- Діти, а як ви думаєте, що потрібно зробити, щоб квіти не загинули і радували нас своєю красою? (відповіді дітей)
- Якщо я зірву квітку,
Якщо ти зірвеш квітку,
Якщо всі: і я, і ти,
Якщо ми зірвемо квіти,
Спорожніють всі поляни
І не буде краси.
- Щоб усім було приємно і радісно дивитися на весняні квіти і милуватися ними, я пропоную виготовити первоцвіт-підсніжник.
Показ зразка об’ємної квітки підсніжника.Поетапне виконання роботи.
В кінці заняття діти показують роботи і говорять про те.що не треба зривати перші квіти.