Урок № ___/___ __.__.202_ вчитель:____________
Тема: Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи з теми «Механічний рух»
Мета уроку:
Навчальна: узагальнити вивчений навчальний матеріал з теми «Механічний рух», підготувати учнів до контрольної роботи, скоригувати знання учнів з вивченої теми.
Розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, аналізувати та узагальнювати, вдосконалювати навички розв’язування задач з даної теми, підвищувати пізнавальну цікавість та розвивати творчість учня, розвивати навички комп’ютерної грамотності.
Виховна: сприяти формуванню інтересу учнів до навчання, пізнання, здійснювати умови для розвитку здібностей учнів до індивідуальної та групової роботи, результативності у роботі, виховувати патріотичні почуття .
Тип уроку:урок узагальнення, систематизації знань учнів, удосконалення навичок розв'язування задач.
І. Організаційний етап
II. Мотивація навчальної діяльності
https://learningapps.org/8912110
https://learningapps.org/8912110
III. Актуалізація опорних знань та вмінь
Клас ділиться на 3 команди, кожна команда отримує тему та питання на які має відповісти.
Тема: «Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху. Графіки рівномірного руху.»
Як приклад пояснює вчитель.
Відео задача:
Задача:
1. Літак летить рівномірно зі швидкістю 250 м/с. Який шлях подолає літак за 1,5 години?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:
|
|
Відео задача від вчителя математики:
2. За графіком залежності шляху від часу для рівномірного руху визначте швидкість руху тіла. Відповідь подайте у км/год і м/с.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:
|
|
1 команда «Атоми»:
Тема: «Нерівномірний прямолінійний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.»
Питання:
Який рух називають нерівномірним?
Які види механічного руху існують?
Що називають середньою швидкістю нерівномірного руху?
За якою формулою розраховують середньою швидкістю нерівномірного руху?
В яких одиницях вимірюють?
Приклад графіку нерівномірного руху.
Розповідь командира оцінює вчитель та дві інші команди.
Відео задача від вчителя фізичної культури:
Задача:
Першу половину шляху автомобіль рухався зі швидкістю 60 км/год, а другу половину – зі швидкістю 100 км/год. Знайдіть середню швидкість руху автомобіля.
Дано: км
км
|
Розв’язання Тіло рухалося нерівномірно.
Відповідь: |
|
2 команда «Молекули»:
Тема: «Рівномірний рух по колу. Період обертання.»
Питання:
Дайте визначення поняттю рівномірного руху матеріальної точки по колу.
Що називають періодом обертання?
За якою формулою розраховують період обертання
В яких одиницях вимірюють?
Що називають обертовою частотою?
За якою формулою розраховують обертову частоту?
В яких одиницях вимірюють?
Як пов’язані між собою період обертання та обертова частота?
Яким чином визначають швидкість рівномірного руху по колу?
Розповідь командира оцінює вчитель та дві інші команди.
Відео задача від вчителя історії:
Задача:
Визначте, яка обертова частота колеса велосипеда, якщо період становить 4с. Скільки обертів зробить колесо за 20 с?
Дано:
|
Розв’язання
Виразимо кількість коливань із даної формули
Здійснимо обчислення
Відповідь:; |
|
3 команда «Йони»:
Тема: «Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань.»
Питання:
Що таке маятник?
Дайте визначення амплітуди коливань?
В яких одиницях вимірюють?
Що називають періодом коливань?
За якою формулою розраховують період коливань?
В яких одиницях вимірюють?
Що називають частотою коливань?
За якою формулою розраховують частота коливань?
В яких одиницях вимірюють?
Розповідь командира оцінює вчитель та дві інші команди.
Відео задача від вчителя фізики:
Задача:
Протягом 0,4 хв маятник здійснює 120 коливань. Чому дорівнює період та частота коливань?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь:; |
|
VІ. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Результат»
Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли, що сподобалось на уроці.
https://jamboard.google.com/d/1wUq3jMbUJoywsw35OUn34YXwlJGRDBlKARi_UND2zfc/edit?usp=sharing
VIІ. Домашнє завдання
Повторити стр.92-93, письмово самостійна домашня робота.