Добірка завдань до теми "Прикметник", яка допоможе у підготовці до тестів, контрольних робіт. Матеріал допоможе узагальнити та закріпити знання учнів
3 клас Тема: «Прикметник»
І варіант ________________________
1. Слова, що називають ознаки предметів, називаються…
А) іменниками;
Б) прикметниками;
В) дієсловами.
2 . Познач рядок, у якому виділений прикметник має переносне значення.
А) Срібний іній причепурив ліс.
Б) Срібний ланцюжок лежав серед прикрас.
В) Дідусеві подарували срібний годинник.
3. Закінчи речення.
Біля хати ростуть…
А) високий явір; Б) високий явори; В) високі явори.
4. Познач рядок прикметників, які є антонімами до прикметника холодний.
А) Морозний, зимовий, вітряний;
Б) гарячий, пекучий, спекотний;
В)ясний, теплий, чистий.
5. Добери до поданих іменників назви ознак (прикметники).
Груша – (яка?) _____, _____, ____.
море – (яке?) _____, _____, ____.
ведмідь – (який?) _____, _____, ____.
6. Утвори прикметники від іменників у дужках. Запиши речення.
(Зима) ранку діти зібрались на подвір’ї школи. Учні заздалегідь готувалися до (лижі) прогулянки.
7. Визнач число, рід прикметників . Підкресли словосполучення, які вжито в переносному значенні.
М’яка подушка, м’яке серце, пшеничне поле, пшеничне волосся.
8. Склади і запиши опис білочки, використовуючи прикметники.( 5 речень)
Маленька, працьовита, руденька, пухнастий, лісова.
Тема: «Прикметник»
ІІ варіант ________________________________________
1. Прикметники відповідають на запитання…
А) хто? що?
Б) який? яка? яке? які?
В) що робити? що зробити?
2. Познач рядок, у якому виділений прикметник має пряме значення.
А) У Сергія залізний характер.
Б) Залізний міст через річку був окрасою міста.
В) Командир мав залізний погляд.
3. Закінчи речення.
На столі у вазі стоять…
А) червоні троянда; Б) червона троянда; В) червоні троянди.
4. Познач рядок прикметників, які є синонімами до прикметника могутній:
А) слабкий, невпевнений, боязкий;
Б) сильний, міцний, потужний;
В) сміливий, мирний, хоробрий.
5. Добери до поданих іменників назви ознак (прикметники).
Яблуко – (яке?) _____, _____, ____.
пролісок – (який?) _____, _____, ____.
кішка – (яка?) _____, _____, ____.
6. Утвори прикметники від іменників у дужках. Запиши речення.
Т. Г. Шевченко завжди цікавився (народ) мистецтвом. Поет любив (рід) землю, оспівував її у (свій) віршах.
7. Визнач число, рід прикметників . Підкресли словосполучення, які вжито в переносному значенні..
Черства душа, черствий хліб; кам’яний паркан, кам’яне серце.
8. Склади і запиши опис зайчика, використовуючи прикметники. .( 5 речень)
Сіренький, довгі, куций, полохливий, біленький.