Олімпіада з української мови та літературного читання 3 клас

Про матеріал

В роботі представлені орієнтовні варіанти олімпіадних завдань рівня шкільного туру з української мови та літературного читання для учнів 3 класу

Перегляд файлу

Олімпіадна  робота

з української мови та літературного читання учня (учениці)

3 - _ класу

__________________________________

Прочитай текст.  

Загублені рукавички

Товаришів у мене багато — у школі, в нашому класі й у сусідських дворах. Але найбільше дружу з Ігорем. Ми живемо в одному будинку й навчаємося в одному класі, і сидимо за однією партою.

Яка в нас дружба — судіть з такої пригоди.

Коли похолодало й випав сніг, Ігореві, купили зелені рукавички.

Я теж захотів такі самі. Мама купила й мені.

Одного разу на перерві ми кидалися сніжками. Як подзвонили на урок, припинили гру, вбігли в клас, глянули — а в нас обох немає по рукавичці. У мене лівої, в Ігоря — правої.

Наступної перерви всім класом шукали. Перерили в шкільному дворі увесь сніг і не знайшли.

— Ну, де вона пропала? — сумував Ігор. — Тепер удома лаятимуть.

— І мене …. — журився я.

Після того вже й учителів мало слухали на уроках. Все думали про загублені рукавички.

“А що, як віддати йому свою рукавичку? — раптом подумав я. — У нього ж права, в мене — ліва. Якраз буде пара!..”

Так і зроблю — віддам свою. Тоді вдома не узнають, що він загубив . Але якщо вже віддавати Ігореві свою рукавичку, то треба, щоб і він про це не знав!..

Так і зробив. Наприкінці останнього уроку засунув  рукавичку в Ігорів ранець.

Однак вийшло непередбачене, довелося самому дивуватися.

Коли я вдома виклав на стіл зі свого ранця книжки та зошити, то разом з ними витягнув і зелену  рукавичку. Подумав, що ми з Ігорем переплутали ранці. Таке вже було, бо ранці однакові. Щоб остаточно переконатися в тому, подивився на зошити. Зошити мої. Значить, не переплутали. А як же тоді в мій ранець потрапила оця рукавичка? Адже я добре пам’ятаю, що засовував її в Ігорів портфель.

Стривай, рукавичка ж із правої руки! Тепер ясно… виявляється, Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку. От сміхота!..

Хапаю рукавичку і  до Ігоря. Тільки відчинив двері, відчиняються навпроти і його. Я тримаю зелену рукавичку, і у нього в руці така ж…( 310 слів)

 

За Борисом Комаром


Виконай завдання.

1. Визнач жанр твору.

А казка      Б оповідання     В легенда

 

2. Яку з ознак справжньої дружби продемонстрували дійові особи твору?

А справжні друзі завжди готові прийти на допомогу

Б справжні друзі вміють слухати

В справжні друзі ніколи не змагаються

 

3. Які слова тексту передають переживання хлопців через пригоду, що з ними сталася?

А “…все думали про загублені рукавички”

Б “…- Тепер удома лаятимуть.

            - І мене …. — журився я.”

В “…засунув тихцем рукавичку в ранець”

 

4. Обери рядок, у якому записано речення, що допомагає краще уявити стосунки між хлопцями.

А “Ігор теж хотів мене виручити й засунув у мій ранець свою рукавичку”

Б “Стривай, рукавичка ж із правої руки!”

В “Після того вже й учителів мало слухали на уроках”

 

5. Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?

А Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже

Б Друзі пізнаються в біді

В Дружба та братство — найбільше багатство

 

6.Запишіть у формі звертання слова: Ігор, мама, друг.

Склади з одним звертанням спонукальне речення.

____________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7.Випиши із тексту 3 іменники і зв’язаних з ними прикметники. Визнач їх число, рід

____________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

8. Склади зі словом друг речення. Підкресли граматичну основу. Добери спільнокореневі слова до слова друг. Визнач корінь.

____________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

9.Розберіть слово за будовою.

Рукавички

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

10.Добери до слова друг

Синоніми____________________________________________________________

Антоніми____________________________________________________________

11. До прикметників ,ужитих у переносному значенні, доберіть прикметники у прямому значенні.

Глибокі знання- ______________________________

Світла думка-____________________________

Гарячий привіт -______________________________

12. Склади текст на тему «Мій   справжній друг» ( 5-7 речень)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

____________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 вересня 2018
Переглядів
9926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку