Підготовка до ЗНО. Робота з текстом

Про матеріал
Матеріали містять вісім текстів про здоровий спосіб життя з тестовими завданнями до них. Допоможуть при підготовці до ЗНО чи НМТ.
Перегляд файлу

1

 

 

Текст 1. Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

(1) Людина сьогодні звикла сподіватися не на захисні сили свого організму, а на могутність медицини.  (2) Академік Амосов стверджував: «Щоб бути здоровим, потрібні власні зусилля, постійні й значні. Замінити їх не/можна нічим».

(3) Здоров’я людини – цікаве й складне явище. (4) Здоров’я – це висока працездатність, […] настрій, упевненість у собі. (5) Фізичне здоров’я дає гарне самопочуття, бадьорість, силу; психічне - дарує спокій, чудовий настрій, доброту, веселість; соціальне - забезпечує успішність у навчанні. (6) Але ніщо з цього не/дається задарма. (7) Для того, щоб зберегти своє здоров’я треба докладати не/абияких зусиль.

(8) Стан здоров’я людини залежить на 20% від спадковості, на 10% від рівня розвитку медицини, на 20% від стану довкілля, на 50% від способу життя.  (9) Отже, не/треба недооцінювати здоровий спосіб життя.

 

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В п’ятому

Г сьомому

2. Замість пропуску в четвертому реченні можуть бути всі слова, ОКРІМ

А гарний

Б чудовий

В гнітючий

Г піднесений

3. У формі називного відмінка в тексті вжито виділене слово

А сили

Б зусилля

В здоров’я

Г самопочуття

4. Простим неускладненим є речення

А перше

Б третє

В четверте

Г шосте

5. Разом треба писати слово

А не/можна

Б не/дається

В не/абияких

Г не/треба

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст 2. Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

(1) Правильне харчування є […] умовою здорового способу життя.          (2) Раціональне вживання продуктів допоможе досягнути високої працездатності та активності впродовж усього життя.                                                                                     

(3) За даними ВООЗ наше здоров’я на 70% залежить від харчування.  (4) Недотримання базових правил скорочує тривалість життя та провокує появу неінфекційних захворювань різного типу: онкологічних, серцево-судинних, діабету.                                                                                                                                  

(5) Цей факт підтверджує дослідження, яке проводили з 1990 по 2017 рік у 195 країнах. (6) Його результати показали, що кожна п’ята смерть у світі спричинена споживанням нездорової їжі та недостатньої кількості корисних речовин. (7) Щоб уникнути таких наслідків для життя та здоров’я, слід змінити харчові звички. 

 

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В третьому

Г сьомому

2. Замість пропуску в першому реченні можуть бути всі слова, ОКРІМ

А невіддільною

Б важливою

В необхідною

Г другорядною

3. Складними є всі речення, ОКРІМ

А четверте

Б п’яте

В шосте

Г сьоме

4. Підрядну означальну можна замінити відокремленим означенням у реченні

А четвертому

Б п’ятому

В шостому

Г сьомому

5. У п’ятому реченні числівник словами треба записати так

А ста дев’яноста п’ятьох

Б сто дев’яносто п’яти

В ста дев’яноста п’яти

Г ста дев’яносто п’яти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст 3. Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

 

(1) У тілі дорослої людини в середньому циркулює близько п’яти літрів рідини, а плазма крові на 92-95% складається з води. (2) Вона допомагає організму виконувати свої функції: доставляє живильні речовини до клітин, підтримує водно-сольовий баланс, нормалізує роботу гормонів, виводить шлаки, токсини.

(3) Якщо води в організмі не вистачає, то кров стає в’язкою й тягучою. (4) Серцю стає складно її перекачувати, у результаті чого швидко зношується серцевий м’яз, що може привести до серйозних патологій із боку серцево-судинної системи.

(5) Вчені вже давно встановили, що організм людини старіє, тому що втрачає вологу. (6) Вода виконує захисну функцію - рятуючи нас від згубного впливу ультрафіолетових променів і низьких температур.

(7) Ми можемо допомогти своєму організму й регулярно поставляти йому оптимальну кількість води для нормальної життєдіяльності.

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А  першому

Б  другому

В  п’ятому

Г  шостому

2.  Правило милозвучності порушено в реченні

А  першому

Б   третьому

В  четвертому

Г  п’ятому

3. Відокремленою обставиною ускладнене речення

А  перше

Б  третє

В  п’яте

Г  шосте

4.  Складнопідрядним реченням із послідовною підрядністю є речення

А  перше

Б  друге

В четверте

Г  п’яте

5. Усі слова мають закінчення, ОКРІМ

А  баланс

Б  встановили

В  кількість

Г  поставляти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст 4. Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

(1) Шкідливі звички —  дії, які люди повторюють знову й знову, незважаючи  на загрозу для здоров’я й життя.

(2) Звичка — це  форма поведінки, яка в певних умовах набуває характеру потреби. (3) Якщо звичка негативно впливає на організм людини, на її здоров’я, руйнує її життя,  вона шкідлива.

(4) Багато згубних звичок  набувають характеру залежності, тобто людина знає про шкоду звички, але не може від неї позбутися через те, що вона приносить короткочасне задоволення або полегшення. (5) Деякі шкідливі звички зберігаються, тому що людина не усвідомлює своєї залежності від звички або не вважає її шкідливою.

(6) До найбільш шкідливих звичок людини, які можуть мати негативний вплив на життя й здоров’я, можна віднести: куріння, алкоголізм, наркоманію, токсикоманію.

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В третьому

Г шостому

2. У п’ятому реченні сполучник між частинами можна замінити іншими сполучниками, ОКРІМ

А бо

Б оскільки

В хоч

Г через те що

3. СПР з підрядною умови є речення

А перше

Б третє

В п’яте

Г шосте

4. У називному відмінку вжите виділене в тексті слово

А організм

Б задоволення

В звички

Г життя

5. Слово, що не має закінчення

А повторюють

Б негативно

В організм

Г алкоголізм

 

 

 

 

 

 

 

Текст 5. Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

(1) Ні для кого не секрет, що рух – це життя. (2) Звичайно,  розвиток технологій, механізація праці та наявність особистого транспорту полегшують наше повсякденне життя та побутові умови, але, на превеликий жаль позбавляють наш організм м’язових зусиль та знижують рухову активність.

(3) Тільки за умови регулярних м’язових навантажень можуть правильно розвиватися й функціонувати важливі органи людського організму та центральна нервова система.

(4) Рухова активність людини допомагає зберегти й зміцнити здоров’я та є одним із важливих та ефективних засобів профілактики захворювань і гармонійного розвитку особистості.

(5) Людина, яка постійно займається фізичними навантаженнями, має сильніші м’язи, у неї краще функціонує система кровообігу, а її oрганізм стає більш пристoсованим до умoв зовнішньoго середoвища.

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В третьому

Г  п’ятому

2.  Складений дієслівний присудок є в реченні

А  першому

Б   другому

В  третьому

Г  п’ятому

3. Складною синтаксичною конструкцією є речення

А перше

Б третє

В четверте

Г п’яте

4. У називному відмінку вжито слово

А умови

Б органи

В здоров’я

Г м’зи

5. Вставних конструкцій у тексті

А одна

Б  дві

В три

Г чотири

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст 6.  Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

 

(1) Підраховано, що приблизно третину життя людина проводить уві сні.     (2) Взагалі у сфері вивчення сну постійно відбуваються дослідження, спостереження, й експерименти. (3) І глобальний висновок такий: сон потрібен, а користь сну – незаперечна.

(4) Більш приємного, корисного стану для організму людини, ніж здоровий сон, не існує. (5) Безперечна користь сну полягає в можливості ефективно відновлювати сили, черпати необхідні резерви для денної активності.

(6)Хороший сон — ключова складова здорового способу життя, він позитивно впливає на роботу серця, збільшує концентрацію уваги, поліпшує настрій і самопочуття, знижує ризик різних захворюваннь і рівень стресу.     (7) Хороший сон – це наше психічне благополуччя.

(8) Недосипання може призвести до набору ваги, проблем із серцем і навіть депресії.

 

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В п’ятому

Г шостому

2.  Прості речення позначені цифрами

А  1, 2, 3, 4

Б   2, 4, 5, 6

В  2, 4, 5, 7

Г  2, 3, 7, 8

3. Складним безсполучниковим є речення

А перше

Б третє

В п’яте

Г шосте

4. У називному відмінку вжито виділене в тексті слово

А вивчення

Б резерви

В настрій

Г недосипання

5. Орфографічну помилку допущено в написанні слова

А уві сні

Б  захворюваннь

В експерименти

Г недосипання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст 7.  Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

 

(1) Численні наукові дослідження показують, що самопочуття людини багато у чому залежить від її мислення, а думки здатні матеріалізуватися.   (2) Не/бажані, нав'язливі думки здатні довести людину до стану тривоги або депресії.

(3) А от позитивне мислення — тип мислення, при якому людина здатна бачити вирішення життєвих завдань, вона зосереджує свою увагу на  чеснотах, а не на не/доліках; на успіхах, життєвих уроках, а не на помилках і не/везінні; на можливостях, а не на перешкодах.

(4) Усвідомлювати силу думки й використовувати цю силу, щоб упевнено досягати своєї мети, — це і є позитивне мислення.

(5) "Позитивне мислення — це не/просто почуття, яке виникає тоді, коли в житті відбувається щось хороше, — у такі моменти легко відчувати себе оптимістом.(6) Воно пов’язане зі здатністю підтримувати в собі надію й зацікавленість, що б не сталося" - стверджувала Сью Хедфілд, британська письменниця, консультантка з особистого зростання.

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В п’ятому

Г шостому

2. Складними є всі речення, ОКРІМ

А перше

Б друге

В третє

Г четверте

3. Відокремленою прикладкою ускладнене речення

А перше

Б третє

В п’яте

Г шосте

4. Правила милозвучності української мови порушено в реченні

А першому

Б другому

В третьому

Г п’ятому

5. Окремо треба писати

А не/бажані

Б не/доліках

В не/везінні

Г не/просто

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст 8.  Проаналізуйте текст і виконайте завдання  до нього.

 

(1) Наше життя пов'язане з тим, про що ми думаємо й що вимовляємо. (2) Якщо ви постійно говорите, що у вас «усе жахливо», «немає грошей», «усе пропало», то цим ви створюєте навколо себе негативне поле, у якому живете й через яке не можете прорватися до щастя. (3) Люди самостійно створюють собі перешкоди — своїми думками та словами. (4) Крім того, потім вони передають цю програму життя своїм дітям. (5) Пропонуємо звернути увагу на те, як майстерно замасковані слова, які володіють енергетикою руйнування:

  • Нічого собі.               
  • Голова йде обертом.
  • У печінках сидить.
  • Мені б твої проблеми.

(6) Подібних ємних метафор дуже багато, але, вживаючи їх, ви починаєте говорити мовою руйнування, позбавляючи себе гармонії у всіх аспектах життя. (7) Якими б ви не користувалися словами, думайте який вони несуть посил, адже все повернеться у відповідь.

1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому

Б другому

В п’ятому

Г сьомому

2. Складними є всі речення, ОКРІМ

А перше

Б друге

В четверте

Г шосте

3. Відокремленою обставиною ускладнене речення

А перше

Б третє

В п’яте

Г шосте

4.  У називному відмінку вжито виділене в тексті слово

А  життя

Б  поле

В щастя

Г слова

5. Складносурядним є речення

А третє

Б  четверте

В  п’яте

Г  шосте

 

doc
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку