Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами

Про матеріал
Методична розробка уроку виробничого навчання на тему: "Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами" застосовується для засвоєння практичних знань здобутих під час теоретичного курсу навчання, удосконалення вмінь та навичок із підготовки квітів та спецій для сервірування столу. Давати якісну оцінку оформленню столів квітами. Дотримуватись правил виконання попередньої сервіровки столів.
Перегляд файлу

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ»

 

 

 

 

 

 

 

Методичні рекомендації

до проведення уроку виробничого навчання

за  темою « Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами»

 

 

 

 

 

Центральні композиції: оформлення весільного столу - Hot Wedding

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила :

майстер виробничого навчання

Оксана Янковська

 

Київ 2023

План-конспект уроку виробничого навчання

Тема  заняття: Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами

Мета уроку:

навчальна:

  •          правильно та послідовно підбирати столовий посуд, прибори, скло, столову білизну для попереднього сервірування столу;
  •          дотримуватись техніки сервірування столовим посудом, приборами, склом та столовою білизною;
  •          дотримуватись правил підготовки квітів;
  •          дотримуватись правил підготовки спецій;
  •          дотримуватись правил оформлення столів квітами;
  •          дотримуватись технічних вимог безпеки праці та правил санітарії та особистої гігієни під  час попереднього сервірування столу та складання;
  •          робити якісну оцінку виконаній сервіровці.

 розвиваюча:

  •      розвивати творчі здібності;
  •      культуру мовлення;

виховна:

  виховання гідності, артистизму, естетичного смаку, прагнення до досконалості у роботі.

  •      отримання задоволення від індивідуальної та колективної роботи;
  •      бажання приємно вразити своїх гостей.
  •      Метод проведення заняття уроку: пояснення,  ілюстративний, демонстративний.

Технічні засоби: ноутбук, екран, слайди.

 

Тип заняття: закріплення та вдосконалення вмінь, виконання прийомів, операцій і видів робіт.

 

Комплексне методичне забезпечення заняття:

Торгові меблі:

  •                       столи, стільці

Предмети сервірування столу:

  •                       серветки, скатертина;
  •                       столові, та закусочні прибори;
  •                       закусочні та пиріжкові тарілки;
  •                       прибори для спеції;
  •                       ваза для квітів;
  •                       фужери для безалкогольних та алкогольних напоїв

 

           Роздатковий дидактичний матеріал:

 -    пакет індивідуальних завдань.

(картки з охорони праці, санітарії та  особистої гігієни, перелік типових помилок)

Міжпредметні  зв’язки:

  1. Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства. Тема: «Підготовка столового посуду, приборів та білизни», «Підготовка квітів та наборів для спецій».  
  2. Санітарія та гігієна. Тема: Санітарія та гігієна виробництва
  3. Охорона праці Тема: Основи безпеки праці  в галузі.

 

Алгоритм проведення заняття

 

І   Організаційний момент.

ІІ  Вступний інструктаж.

1.Повідомлення теми і мети і завдань  заняття.

2.Мотивація.

3.Актуалізація.

4.Практичний показ з поясненням (попереднє сервірування столу до сніданку, обіду та вечері).

5. Видача пакетів навчальної документації

  1. Повторення правил санітарії та особистої гігієни, безпеки праці.

ІІІ Поточний інструктаж.

ІV Заключний інструктаж

 

 

Хід проведення заняття уроку

Дії майстра виробничого навчання

Дії здобувачів освіти

І. Організаційний момент

Перевіряє здобувачів освіти згідно списку, 

перевіряє стан санітарного одягу та особистої гігієни здобувачів освіти.

Староста звітує про відсутніх здобувачів освіти та готовність групи до роботи.

ІІ Вступний інструктаж

1. Повідомлення теми і навчальної мети

 

Викладач озвучує тему та завдання уроку

Тема  уроку: Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами.

 Мета уроку: вдосконалити уміння і навички учнів щодо техніки попереднього сервірування столів, підготовки квітів та спецій.

  Завдання  уроку:

 - організовувати  робоче місце, підбирати необхідний столовий  посуд, прибори, скло, столову білизну необхідні для сервірування столу;

        - організовувати  робоче місце для підготовки квітів та спецій;

 -  організовувати  робоче місце, для підготовки столового посуду , приборів, скла, столової білизни для сервірування столу.
  •          Підготувати квіти та спеції для сервірування столу;
  •          виконати попереднє сервірування столу.

Здобувачі освіти слухають та осмислюють завдання

2. Мотивація

У кафе, ресторанах  виконується попередня сервіровка столу. З якою метою його виконують, яка ваша думка?

(на екрані висвічується  дотепна підказка)

 Бажана відповідь: у першу чергу, щоб показати гостеві, що його в ресторані чекають, а також попереднє сервірування прискорює обслуговування.

3. Актуалізація

Ви вже вивчили з теоретичного курсу попереднє сервірування столу, правила підготовки спецій та квітів, оформлення столу квітами. Давайте повторимо те, що ви вже добре знаєте – ця інформація буде нам вкрай необхідна під час відпрацювання уроку виробничого навчання.

  1.        Чи виконують у вас на підприємстві попередню сервіровку стола?
  2.         Чи повинен дотримуватись офіціант певної послідовності при виконаннi попередньої сервiровки столу?

 

  1.         На якій відстані від краю столу потрібно ставити мілку столову тарілку? (Як ставиться тарілка з монограмою?)

 

 

  1.         В якій послідовності розкладають столове приладдя?

 

 

 

 

  1. Яка підготовка столового посуду та приладдя до сервіровки?

 

  1. Як підготовлюють  набори для спецій до сервірування?

 

 

 7.  Як переносять скляний посуд для сервірування столу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Які офіціанту необхідно мати знання для правильного виконання до сервірування столу?

 

 

 

  1.               Як здійснюють підготовку квітів для сервірування столу?

 

 

 

 

 

 

 

Бажана відповідь:

 

 

 

 

 

1. Так

 

2. Так повинен, для швидкого та якісного сервірування столу.

 

3. На відстані 2см від краю стола (Тарілку ставлять монограмою до гостя).

 

4.Праворуч від закусочної тарілки закусочний ніж, ліворуч – закусочна виделка. Відстань до краю стола 2см.

5.Перед сервіровкою весь посуд і приладдя полірують.

6.Сільнички та перечниці повинні бути добре вимиті і ретельно висушені.

7.Для сервірування столу чарками, бокалами офіціант приносить їх до столу на підносі, накритому серветкою, який утримує в лівій руці, правою рукою ставить їх за закусочною тарілкою. Декілька чарок офіціант може принести до столу, утримуючи їх у лівій руці між пальцями (ємностями вниз).

8.Офіціант повинен знати меню, кулінарну характеристику страв та напоїв та правила їх подачі.

9. Перед тим, як зібрати квіти в букет, їх спочатку групують за розмірами та лініями стебел. Пряме і довге стебло ставлять у центрі, більш вигнуті — по боках. Злегка обдають парою.

4. Практичний показ майстром

Майстер показує правила мінімальної сервіровки столу до сніданку,  обіду та вечері, запитує у здобувачів освіти про призначення тарілок, столових наборів, скляного посуду.

Здобувачі освіти дивляться і відповідають на запитання

5. Видача пакетів навчальної документації із завданнями

Майстер роздає здобувачам освіти пакети навчальної документації

Разом із здобувачами освіти розглядає зміст пакету навчальної документації. В них входять картки завдання, картки з охорони праці, санітарії та особистої гігієни, таблиця типових помилок та шляхи їх попередження та усунення, критерії оцінювання.

Здобувачі освіти ознайомлюються із завданнями та критеріями оцінювання.

6. Повторення правил санітарії та особистої гігієни, охорони праці.

Викладач демонструє на екрані елементи порушень правил санітарії та особистої гігієни,  правил безпеки праці.

Здобувачі освіти, користуючись додатками ( додатки 1,2.) шукають і вказують на допущені помилки,  озвучують правильні відповіді

ІІІ Поточний інструктаж

Дії майстра

Дії здобувачів освіти

 Перевіряє наявність  карток – завдань на робочому місці здобувача освіти та нормативної документації на робочому місці.

Здобувачі освіти виконують підготовку робочого місця.

 Контролює правильність організації робочих місць. Надає допомогу здобувачам освіти, які її потребують.

Здобувачі освіти самостійно підбирають столовий посуд, прибори, скляний посуд, столову білизну, набори для спецій, квіти.

 Перевіряє правильність виконання практичних завдань:

 - дотримання всіх етапів процесу, а саме: дотримання правил полірування посуду, приборів, скляного посуду;

- правильність підготовки наборів для спецій та квітів;

 - правильність послідовності виконання сервірування столу;

 Робить зауваження, демонструє правильні прийоми та пропонує здобувачам освіти повторити, поки здобувач освіти не навчиться робити правильно.

Виконують підготовчі роботи згідно індивідуальних завдань, застосовуючи прийоми та навички, які отримали в період відпрацювання попередніх тем.

 У випадку виникнення типових помилок у декількох здобувачів освіти одночасно, майстер зупиняє роботу і демонструє правильні прийоми.

Здобувачі освіти спостерігають за діями майстра та відтворюють їх.

 

Здобувачі освіти прибирають робочі місця.

ІV. Заключний інструктаж

 

Підводить підсумки роботи за день:

  • відмічає роботу кращих здобувачів освіти,
  • наголошує на допущених помилках та шляхах їх попередження та усунення;
  • обґрунтовує виставлені оцінки.

Здобувачі освіти уважно слухають і беруть до відома, роблять висновки, звітують, чого нового вони навчилися на цьому занятті, що їх вразило.

Домашнє завдання:

дає завдання на наступне заняття – повторити тему «Організація процесу обслуговування»

Записують завдання у щоденники.

Майстер дякує здобувачам освіти за роботу та прощається з ними до наступного заняття