ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ ВОДНОГО ТРАНСПОРТУ»
Методичні рекомендації
до проведення уроку виробничого навчання
за темою « Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами»
|
|
Розробила : майстер виробничого навчання Оксана Янковська |
Київ 2023
План-конспект уроку виробничого навчання
Тема заняття: Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами
Мета уроку:
навчальна:
розвиваюча:
виховна:
виховання гідності, артистизму, естетичного смаку, прагнення до досконалості у роботі.
Технічні засоби: ноутбук, екран, слайди.
Тип заняття: закріплення та вдосконалення вмінь, виконання прийомів, операцій і видів робіт.
Комплексне методичне забезпечення заняття:
Торгові меблі:
Предмети сервірування столу:
Роздатковий дидактичний матеріал:
- пакет індивідуальних завдань.
(картки з охорони праці, санітарії та особистої гігієни, перелік типових помилок)
Міжпредметні зв’язки:
Алгоритм проведення заняття
І Організаційний момент.
ІІ Вступний інструктаж.
1.Повідомлення теми і мети і завдань заняття.
2.Мотивація.
3.Актуалізація.
4.Практичний показ з поясненням (попереднє сервірування столу до сніданку, обіду та вечері).
5. Видача пакетів навчальної документації
ІІІ Поточний інструктаж.
ІV Заключний інструктаж
Хід проведення заняття уроку
Дії майстра виробничого навчання |
Дії здобувачів освіти |
І. Організаційний момент |
|
Перевіряє здобувачів освіти згідно списку, перевіряє стан санітарного одягу та особистої гігієни здобувачів освіти. |
Староста звітує про відсутніх здобувачів освіти та готовність групи до роботи. |
ІІ Вступний інструктаж |
|
1. Повідомлення теми і навчальної мети
|
|
Викладач озвучує тему та завдання уроку Тема уроку: Підготовка квітів, спецій для сервірування столів. Виконання попередньої сервіровки столів. Оформлення столів квітами. Мета уроку: вдосконалити уміння і навички учнів щодо техніки попереднього сервірування столів, підготовки квітів та спецій. Завдання уроку: - організовувати робоче місце, підбирати необхідний столовий посуд, прибори, скло, столову білизну необхідні для сервірування столу;- організовувати робоче місце для підготовки квітів та спецій; - організовувати робоче місце, для підготовки столового посуду , приборів, скла, столової білизни для сервірування столу.
|
Здобувачі освіти слухають та осмислюють завдання |
2. Мотивація |
|
У кафе, ресторанах виконується попередня сервіровка столу. З якою метою його виконують, яка ваша думка? (на екрані висвічується дотепна підказка) |
Бажана відповідь: у першу чергу, щоб показати гостеві, що його в ресторані чекають, а також попереднє сервірування прискорює обслуговування. |
3. Актуалізація |
|
Ви вже вивчили з теоретичного курсу попереднє сервірування столу, правила підготовки спецій та квітів, оформлення столу квітами. Давайте повторимо те, що ви вже добре знаєте – ця інформація буде нам вкрай необхідна під час відпрацювання уроку виробничого навчання.
7. Як переносять скляний посуд для сервірування столу?
|
Бажана відповідь:
1. Так
2. Так повинен, для швидкого та якісного сервірування столу.
3. На відстані 2см від краю стола (Тарілку ставлять монограмою до гостя).
4.Праворуч від закусочної тарілки закусочний ніж, ліворуч – закусочна виделка. Відстань до краю стола 2см. 5.Перед сервіровкою весь посуд і приладдя полірують. 6.Сільнички та перечниці повинні бути добре вимиті і ретельно висушені. 7.Для сервірування столу чарками, бокалами офіціант приносить їх до столу на підносі, накритому серветкою, який утримує в лівій руці, правою рукою ставить їх за закусочною тарілкою. Декілька чарок офіціант може принести до столу, утримуючи їх у лівій руці між пальцями (ємностями вниз). 8.Офіціант повинен знати меню, кулінарну характеристику страв та напоїв та правила їх подачі. 9. Перед тим, як зібрати квіти в букет, їх спочатку групують за розмірами та лініями стебел. Пряме і довге стебло ставлять у центрі, більш вигнуті — по боках. Злегка обдають парою. |
4. Практичний показ майстром |
|
Майстер показує правила мінімальної сервіровки столу до сніданку, обіду та вечері, запитує у здобувачів освіти про призначення тарілок, столових наборів, скляного посуду. |
Здобувачі освіти дивляться і відповідають на запитання |
5. Видача пакетів навчальної документації із завданнями |
|
Майстер роздає здобувачам освіти пакети навчальної документації Разом із здобувачами освіти розглядає зміст пакету навчальної документації. В них входять картки завдання, картки з охорони праці, санітарії та особистої гігієни, таблиця типових помилок та шляхи їх попередження та усунення, критерії оцінювання. |
Здобувачі освіти ознайомлюються із завданнями та критеріями оцінювання. |
6. Повторення правил санітарії та особистої гігієни, охорони праці. |
|
Викладач демонструє на екрані елементи порушень правил санітарії та особистої гігієни, правил безпеки праці. |
Здобувачі освіти, користуючись додатками ( додатки 1,2.) шукають і вказують на допущені помилки, озвучують правильні відповіді |
ІІІ Поточний інструктаж |
|
Дії майстра |
Дії здобувачів освіти |
Перевіряє наявність карток – завдань на робочому місці здобувача освіти та нормативної документації на робочому місці. |
Здобувачі освіти виконують підготовку робочого місця. |
Контролює правильність організації робочих місць. Надає допомогу здобувачам освіти, які її потребують. |
Здобувачі освіти самостійно підбирають столовий посуд, прибори, скляний посуд, столову білизну, набори для спецій, квіти. |
Перевіряє правильність виконання практичних завдань: - дотримання всіх етапів процесу, а саме: дотримання правил полірування посуду, приборів, скляного посуду; - правильність підготовки наборів для спецій та квітів; - правильність послідовності виконання сервірування столу; Робить зауваження, демонструє правильні прийоми та пропонує здобувачам освіти повторити, поки здобувач освіти не навчиться робити правильно. |
Виконують підготовчі роботи згідно індивідуальних завдань, застосовуючи прийоми та навички, які отримали в період відпрацювання попередніх тем. |
У випадку виникнення типових помилок у декількох здобувачів освіти одночасно, майстер зупиняє роботу і демонструє правильні прийоми. |
Здобувачі освіти спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
|
Здобувачі освіти прибирають робочі місця. |
ІV. Заключний інструктаж
|
|
Підводить підсумки роботи за день:
|
Здобувачі освіти уважно слухають і беруть до відома, роблять висновки, звітують, чого нового вони навчилися на цьому занятті, що їх вразило. |
Домашнє завдання: дає завдання на наступне заняття – повторити тему «Організація процесу обслуговування» |
Записують завдання у щоденники. |
Майстер дякує здобувачам освіти за роботу та прощається з ними до наступного заняття |
|