Підготовка поверхонь під обклеювання шпалерами.

Про матеріал
Майстрам виробничого навчання по професії "Маляр" 2 розряду. Тема уроку: Підготовка поверхонь під обклеювання шпалерами. Мета: навчити виконувати основні операції при підготовці і обробці поверхонь під обклеювання шпалерами. Набуття практичних навичок підготовки і обробки бетонних та оштукатурених нових поверхонь під обклеювання шпалерами.
Перегляд файлу

Управління освіти і науки

Житомирської облдержадміністрації

Баранівський професійний ліцей

 

 

 

 

 

Методична розробка

                     уроку  виробничого навчання

на тему:

 

 

 

 

«Підготовка поверхонь під обклеювання шпалерами.»

 

 

 

 

 

 

                                                 Підготувала: майстер

                                    виробничого навчання

                    

                                          Осіпчук О.М

 

 

 

 

 

 

 

Баранівка

2020

«Затверджую»

Старший  майстер

_________С.В. Васільков

 

 

План 

проведення  відкритого уроку з предмету:

«Виробниче навчання»

у групі «Штукатур; лицювальник-плиточник; маляр»

 

Майстер в/н:  Осіпчук О.М.                      Дата проведення _________р.

 

Тема:  Виконання основних операцій при підготовці і обробці поверхонь під обклеювання шпалерами.

 

Тема уроку:  Підготовка поверхонь під обклеювання шпалерами.

 

Мета: Набуття практичних навичок підготовки і обробки  бетонних та оштукатурених нових поверхонь під обклеювання шпалерами;

 

Навчально - виробничі роботи:

1. Підготовка і обробка бетонних та оштукатурених поверхонь під обклеювання шпалерами.

  •  очистка поверхні від пилу, бруду, патьоків розчину, плям жиру;
  •  розшивання дрібних тріщин;
  • ґрунтування тріщин;
  • підмазування тріщин, впадин;
  •  шліфування тріщин;
  • ґрунтування всієї поверхні під обклеювання шпалерами.

 

Матеріально-технічне обладнання:

Металевий шпатель, пристрій для шліфування, махова щітка, щітка-пензель, ніж малярний, шліфувальний папір, ґрунтовка, ванночка.

 

Технічні документи:

Технологічна карта 

 

Хід уроку:

 

І. Організаційна частина – 3-5 хв.

 

ІІ. Вступний інструктаж – до 45 хв.

1. Повідомлення теми –  Підготовка і обробка бетонних та оштукатурених нових поверхонь під обклеювання шпалерами.

 

2. Перевірка знань учнів по вивченню матеріалу:

  • які переваги при підготовці нових поверхонь у порівнянні із старими;
  • чому поверхні під обклеювання шпалерами мають бути чисті, сухі;
  • перевірка знань, дотримання правил ТБ при підготовці поверхні;
  • які є дефекти при підготовці поверхонь.

 

 

3.  Інструктаж учнів по матеріалу уроку:

  • характеристика інструментів для кожної операції;
  • характеристика матеріалів;
  • показ прийому виконання операцій;
  • можливий брак при виконанні робіт;
  • ТБ при виконанні кожної операції.

 

4. Завдання на урок:

Набуття практичних навичок  підготовки і обробки бетонних та оштукатурених нових поверхонь під обклеювання шпалерами (навчально-виробничі роботи).

 

5. Закріплення матеріалу:

ІІІ. Поточний інструктаж (самостійна робота учнів)

  1. Вправи учнів:
  • порядок виконання операцій;
  • підбір інструментів;
  • перевірка дотримання правил ТБ;
  • індивідуальна робота учнів.

 

ІУ. Заключний інструктаж

  1. Підсумки роботи   групи:

 а) ___________________________

 б) ___________________________

 в) ___________________________

 г) ___________________________

 2. Аналіз роботи учнів

 3. Аналіз помилок, їх принципи, шляхи усунення або попередження.

 4. Оголошення і мотивація оцінок учнів.

 5. Домашнє завдання:

 Повторити тему: «Підготовка і обробка бетонних та оштукатурених нових поверхонь під обклеювання шпалерами»

 

 

 

 

Майстер в/н     О.М.Осіпчук.



Інструкційно-технологічна картка №  __13__

Тема:  Підготовка і обробка  бетонних та оштукатурених нових  поверхонь  під обклеювання шпалерами.       

Мета: Набуття практичних навичок підготовки бетонних та оштукатурених нових  поверхонь  під обклеювання шпалерами.

Відведений час: 7 год.                                                               

Вимоги охорони праці:Користування засобами захисту справними інструментами, інвентарем, підвищені вимоги роботи з інструментом для очищення.

Зміст завдання, послідовність виконання

Обладнання, інструмент, пристосування

Технічні умови, визначення, вказівки щодо виконання

Малюнок (схема)

1

2

3

4

1. Підібрати необхідний інструмент додаткові засоби захисту, перевірити їх справність.

Металевий шпатель, скребок, пристрій для шліфування, шліфувальний папір, дерев'яна терка, махова щітка,  щітка-пензель, валики.

Для очищення і згладжування поверхні.

Для розшивання дрібних тріщин.   Для  часткового підмазування.

Для  шліфування  підмазаних місць.

Для ґрунтування  тріщин і поверхонь.

 

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 19.04.2011 11-36.jpgC:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 19.04.2011 11-39.jpg

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 19.04.2011 11-33.jpgC:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 19.04.2011 11-47.jpg

2.Підготувати і обробити бетонні  та оштукатурені нові поверхні під обклеювання шпалерами:

-очистити поверхні від пилу, бруду, набризків, потьоків розчину, плям, жиру, бітуму;

 

Металевий шпатель,  скребок, дерев'яна терка, малярний ніж.

Поверхні  очистити від бруду, пилу, набризків, потьоків від розчину. Цю операцію виконують шпателем, скребком, торцем дерев'яним та пристроєм для шліфування згладжують поверхню. Згладжувати та шліфувати вертикальними чи горизонтальними рухами.

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 20.04.2011 10-02.jpg


1

2

3

4

-згладити бетонну  

-розшити дрібні тріщини;

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 20.04.2011 10-11.jpg

Металевий шпатель,  малярний ніж.

Розшивати дрібні тріщини шпателем або малярним ножем.

Глибина тріщини до 2-3 мм. розшиту тріщину обмітають від пилу. Згладжують  шпатель нахилений під кутом 45° до кромки тріщини.

-виконати ґрунтування тріщин;

 

 

 

 

 

-виконати підмазування  тріщин,  впадин;

Махова щітка, щітка-пензель, валики, ванночка, грунтівка.

 

 

 

 

Металевий шпатель,  підмазка або ємкість з стартовою шпаклівкою.

Розшиті тріщини  заґрунтовують суцільно  щіткою-пензлем уздовж тріщини і  на 10-20 мм навколо тріщини.

 

 

 

Під шпалери  застосовують акрилову підмазку або стартову шпаклівку. Наносити металевим шпателем у напрямі тріщини під кутом 60-70°, а розрівнюють рухом уздовж тріщини. Шпатель тримати правою рукою, щоб два пальці підтримували  рукоятку знизу, а вказівний і середній –

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 20.04.2011 10-20.jpg

 

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 28.04.2011 11-21.jpg

Схема переміщення інструментів при  очищенні і грунтуванні

 


1

2

3

4

 

 

притискали її щільно зверху

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 20.04.2011 10-02.jpg

-виконати шліфування тріщин.

Пристрій для шліфування, шліфувальний  папір.

Заповнену підмазкою тріщину, після висихання шліфують  шліфувальним папером.

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 20.04.2011 10-31.jpg

 

C:\Documents and Settings\Mikki\Рабочий стол\Отсканировано 20.04.2011 10-28.jpg

3.Загрунтувати  поверхні під обклеювання шпалерами.

Махова щітка, щітка-пензель, валики, ванночка, грунтівка.

Згідно ІТК № 4 «Маляр ІІ розряду»  п.2-3.

Малюнки  згідно  ІТК № 4

«Маляр ІІ розряду» п.2-3.

4. Очистити  інструмент, інвентар і пристосування.

Щітка,  відро,  шпатель , скребок .

Інструмент вимивають у воді, висушують. Інвентар і пристосування прибирають у призначене  для цього місце.

 

5. Прибрати робоче  місце.

Віник, лопатка , відро з водою, ганчірка.

Після закінчення робіт.

 

Контрольні питання:

  1. Чому поверхні під обклеювання шпалерами мають бути  чисті, сухі, міцні і рівні?                 
  2. Для чого поверхні під обклеювання шпалерами  мають бути з високою водовбираючою здатністю?     
  3. Які із шпаклювальних робіт виконують маляри ІІ розряду?                         
docx
Додано
23 січня 2021
Переглядів
1984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку