Підгрупове логопедичне заняття "Подорож в Жовту країну"

Про матеріал
вчити дітей узгоджувати іменники з прикметниками, іменники з числівниками; автоматизувати звук [ж] в словах; розширити уявлення дітей про жовтий колір
Перегляд файлу

Підгрупове логопедичне заняття для дітей старшої групи «Подорож в Жовту країну»

Мета: автоматизація звука [ж] у словах.

Корекційно-освітні завдання: вчити дітей узгоджувати іменники з прикметниками, іменники з числівниками; автоматизувати звук [ж] в словах; розширити уявлення дітей про жовтий колір.

Корекційно-розвиваючі завдання: розвивати фразову мову при відповідях на питання і вміння вільно і легко висловлювати свої думки; здібності тонко відчувати колір і підбирати адекватні прикметники для його опису; слухову і зорову увагу; формувати вміння плавно і тривало видихати; розвивати рухливість артикуляційного апарату; дрібну моторику рук; фантазію і творчу уяву.

Корекційно-виховні завдання: виховувати самостійність і впевненість при виконанні завдань.

Обладнання: парасолька, жабка, сонечко, прищіпки, предметні картинки, предмети жовтого кольору: муляжі фруктів, ґудзики, дзеркальця.

 

Хід заняття

Вступна частина.

Добрий день!

Діти, подивіться, що це? (Сонечко)

Воно прийшло до нас в гості. Але подивіться уважно, що з ним не так?

Який у нього настрій? (Сумний).

Як ви думаєте, чому воно сумує? (Тому що немає промінчиків).

Чи хочете ви допомогти сонечку знайти його промінчики?

Щоб допомогти йому відшукати промінчики, потрібно відправитися в країну, в якій живе сонечко. Як ви думаєте ця країна, якого кольору? (Жовтого)

Основна частина.

Діти, у мене є чарівна парасолька, яка допоможе нам потрапити в Жовту країну. Покружляли, покрутились, і в Жовтій країні ми опинились.

Ось ми і в Жовтій країні. Долаючи різні перешкоди, ми допоможемо відшукати сонечку його промінчики. Діти, ви готові долати різні перешкоди? Пропоную вам спочатку показати Сонечку, які вправи для язичка ми можемо робити.

Вправа. Артикуляційна гімнастика.

«Посмішка», «Хоботок», «Посмішка-хоботок», «Парканчик», «Лопата», «Голочка», «Чашечка», «Годинник», «Гойдалка», «Чистим верхні зубки», «Коник», «Грибочок», «Гармошка».

Молодці! У вас все відмінно вийшло.

 Діти, подивіться, а ось і перший промінчик. (логопед пропонує комусь із дітей прищепити прищіпку до сонечка)

Вправа. Автоматизація звука в складах і словах.

Щоб отримати другий промінчик, потрібно виконати наступне завдання. Ось ця маленька жабка прискакала до нашого садочка за допомогою. Їй дуже хочеться навчитися вірно вимовляти своє ім’я - Жако, але вона не вміє вимов­ляти звук [Ж]. Допоможемо їй? (Так, допоможемо).

Сідайте всі і давайте розкажемо, як працює наш мовний апарат при вимові звука [ж]. (Губи витягнуті трубочкою; зуби зближені; кінчик язика підніма­ється вверх за верхні зуби до горбочків, але не притискається, а залишає щіли­ну; через щілину проходить тепле повітря, яке ми видихаємо (діти тильною стороною долоні перевіряють); язик набуває форми чашечки; голосові зв’язки працюють, дзвенять)

Давайте вимовимо цей звук чітко і протяжно. (Діти вимовляють звук [ж] спочатку протяжно, потім коротко).

Добре. Тепер покажемо жабеняті Жако, як потрібно грати у гру «Піймай звук». Я називатиму звуки, склади, слова, а ви будете плескати в долоньки, коли почуєте звук [ж]. Домовились?

звуки: в, м, ж, с, ш, ж, т, з, к;

склади: жо, мо, жу, ши, же;

слова: жук, риба, шуба, жирафа, зима, кожух.

(Діти виконують завдання)

А тепер, Жако, послухай, як ми вимовляємо чистомовки.

(Діти з логопедом вимовляють)

Жа, жо, жу, же, жи,

жа-жа-жа-жаба,

жо-жо-жо-жолудь,

жи-жи-жи-жито, 

жа-жа-жа — бігає маленьке ведмежа,

жан-жан-жан — літає кажан,

жак-жак-жак — п'є молоко їжак.

Як добре у вас вийшло.

А ось і перша перешкода на нашому шляху.

Кожному з вас я роздам картинки. Розгляньте, які вони, що в них особливого і придумайте цікаве речення про зображений предмет.

(Діти по черзі складають речення)

Речення ви вмієте складати добре. А чи вмієте визначати місце звука у слові (початок, середина, кінець)?

-         У кого назва зображеного предмета починається на звук [Ж]? Підніміть ці картинки.

-         У кого назва зображеного предмета закінчується на звук [Ж]? Підніміть ці картинки.

-         На чиїх картинках звук [Ж] знаходиться в середині слова?

Діти, подивіться, з’явився другий промінчик? (дитина прищіплює промінчик). Сонечко  дякує вам за допомогу. Воно дарує вам кошик. А що в ньому, ми зараз дізнаємося.

Вправа. Відчуття кольору, активізація словника.

(Перед дітьми в кошику лежать фрукти жовтого кольору)

Подивіться на ці предмети, як їх можна назвати одним словом? Що в них спільного? (Ставлю кошик). Так, ви маєте рацію, всі ці фрукти жовтого кольору. Давайте спробуємо відчути, яким вам здається цей колір, який настрій він викликає. Цей колір вам здається радісним чи сумним? Тривожним чи спокійним? Гарячим чи холодним? Слабким чи сильним?

Діти, присядьте на килимок, я пропоную вам наповнити свої кошики, вибрати той фрукт, який вам найбільше подобається. При цьому обов'язково називайте колір. Ось так: мені подобається жовта груша.

Жовтий колір - це колір радості і сильних почуттів. Він яскравий і красивий. Жовтий колір допоможе вам в хвилини втоми, смутку і печалі. Він поліпшить настрій, дасть вам енергію, рішучість і впевненість у собі. Він допоможе стати мужнім і сильним.

Діти, подивіться, що з’явилося? (Третій промінчик) Як ви думаєте, чи достатньо промінчиків, щоб змінився настрій у нашого сонечка? Тоді продовжуємо подорож по Жовтій країні.

Вправа. Гра з кубиками.

Гра з кубиками-модулями (на узгодження іменника з числівником).

Діти, пропоную пограти в цікаву гру.  Це, що? (Кубики).

Якого вони кольору? (Жовтого).

Що зображено на цьому кубику? (цифри), а іншому? (фрукти).

Наше завдання кинути спочатку кубик з цифрами, потім кубик з фруктами і проговорити, що у вас вийшло. Наприклад: У мене 2 яблука.

Діти, подивіться, а ось і четвертий промінчик.

Ну, що пограли трохи, а сонечку все ще потрібна допомога, тому продовжуємо нашу подорож.

Вправа. Жовті ґудзики.

Давайте станемо в коло, закрийте очі і приготуйте розкриту долоню. Коли у вашій долоні виявиться якийсь предмет, то стисніть кулачок. (логопед кладе кожній дитині в долоню жовтий ґудзик). Не розкриваючи долоню, відкрийте очі. Спробуйте здогадатися, що у вас в долоні. (діти висловлюють свої припущення) Молодці. Тепер розгляньте кожен свій ґудзик. Опишіть, який він. (Мій ґудзик круглий і тд.)

Вправа. Чарівне перетворення

Ще раз подивіться на свій ґудзик. На що його можна перетворити, як вам здається? (В ягоду, фрукт, колесо від машинки, квітку, сонечко,) Так, ви маєте рацію. А в нашій Жовтій країні живе незвичайний жук-сонечко. У нього цяточки не чорного, а жовтого кольору. Ой, а куди поділися його цяточки? Давайте допоможемо жучку-сонечку. Подаруємо йому наші ґудзики. (діти викладають жовті ґудзики на малюнок жука-сонечка)

Подивіться, знову з’явився промінчик!

Діти, гляньте на наше сонечко. Який настрій тепер у нашого нього? (Веселий).

Як ви гадаєте, чому він змінився? (Тому що ми знайшли всі промінчики).

Так як вам вдалося виконати усі завдання, то на вас чекає невеличкий сюрприз. Я приготувала цікавий вірш про жука. Якщо вам цей вірш сподобається, то ми його зможемо вивчити.

Жовтий жук купив жилет,

Жовті джинси і жакет.

І тепер жучок радіє,

Що як сонечко жовтіє .

Сподобався вірш? Хочете вивчити його напам’ять? (Діти вивчають вірш за допомогою мнемотаблиці)

Заключна частина.

Діти, де ми сьогодні з вами побували? Що хорошого ми зробили у Жовтій країні? Як ви думаєте, чому змінився настрій у сонечка?

Подивіться ще раз на предмети жовтого кольору. Ми залишаємо Жовту країну. Подякуємо Сонечку за цю подорож.

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку