Підгрупове логопедичне заняття з дітьми старшої групи
Тема: Як діти Лакі навчали
Мета: закріпити правильну вимову звука [л] в складах, словах та реченнях, вміти визначати місце звука в слові; розвивати фонематичні процеси, слуховий контроль, пізнавальний інтерес, слухову і зорову увагу, загальну, артикуляційну, мімічну та дрібну моторику дітей, мовленнєве дихання, орієнтацію у просторі; вдосконалювати навички роботи з мнемотаблицями.
Обладнання:
Хід заняття
Вступна частина
Логопед. Діти, перш ніж розпочати наше заняття, промовимо такі чарівні слова:
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково,
День для нас привітним буде.
Покажіть, будь ласка, який настрій у вас? (Діти показують емоцію). Погляньте, у нас сьогодні гість. Як ви вважаєте, хто це? Цього милого робота звати Лакі. Він дуже хоче навчитися всього того, що вміє робити людина.
- Лакі уже навчився виявляти свої емоції: посміхатися, сумувати, дивуватися і навіть сердитися. (Діти виконують мімічні вправи)
Основна частина
- Але говорити наш гість ще не вміє. Можливо, ви допоможете йому? Запам’ятали, як його звати? Який перший звук у слові ЛАКІ?
- Промовте звук [л] і скажіть:
- Ти запам’ятав, Лакі? Але для того, щоб вимовляти цей звук правильно, необхідно ще навчитися виконувати спеціальні вправи для язичка.
Мені повідомили, що коли Лакі добирався до нас через ліс, то зустрів там звіра, який поводився досить дивно, розгублено. А який це звір, ви нам зараз скажете, відгадавши загадку:
Ще не впав на землю сніг,
Він ховається в барліг.
І до теплої весни
Поринає він у сни. (Ведмідь)
Було досить тепло і ведмедик прокинувся раніше, а потім випав сніг і він розгубився, бо ж ніколи не бачив снігу. Зараз ми з вами покажемо ведмедику як кружляє сніг взимку.
- Діти, ви добре запам’ятали як звучить звук [л]? Зможете його спіймати? Послухайте слова і плесніть, коли почуєте слово зі звуком [л].
Лоза, яблуко, машина, небо, лан, балкон, вікно, село, футбол, шоколад, рука.
Тепер навчимо Лакі чистомовкам зі звуком [л].
Навчимо Лакі визначати звук [л] у слові. (Діти називають картинку і визначають місце заданного звука у слові).
Лакі дуже хоче спробувати, які на смак наші яблучка. Але він дуже перебірливий і любить порядок. Вам потрібно розкласти яблучка у кошики так, щоб в червоному кошику були яблука з картинкою, де звук [л] на початку слова, в оранжевому – в середині, в жовтому – в кінці слова.
Наш гість втомився і дуже хоче відпочити.
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час вертатися до справ.
Молодці. Сідайте за столи, нас чекає наступне завдання.
Діти разом з логопедом читають 1-2 речення, а потім самостійно кожен читає по черзі свої мнемокартки.
Нашому роботу Лакі все дуже сподобалося, але йому час подорожувати далі. Допоможемо покласти Лакі у рюкзачок тільки ті предмети, у назвах яких є звук [л]. Назвіть їх, не забувайте правильно вимовляти звук [л].
Підсумок заняття
- Молодці, мої хороші!
- З ким ми сьогодні познайомилися?
- Що хорошого ми зробили для Лакі?
- Яке завдання було для вас найважчим?
- А яке найлегшим?
- Що ви побажали б роботу на прощання?