Підгрупове логопедичне заняття з дітьми старшої групи "Як діти Лакі навчали"

Про матеріал
закріпити правильну вимову звука [л] в складах, словах та реченнях, вміти визначати місце звука в слові; розвивати фонематичні процеси, слуховий контроль, пізнавальний інтерес, слухову і зорову увагу, загальну, артикуляційну, мімічну та дрібну моторику дітей, мовленнєве дихання, орієнтацію у просторі; вдосконалювати навички роботи з мнемотаблицями.
Перегляд файлу

Підгрупове логопедичне заняття з дітьми старшої групи

Тема: Як діти Лакі навчали

Мета: закріпити правильну вимову звука [л] в складах, словах та реченнях, вміти визначати місце звука в слові; розвивати фонематичні процеси, слуховий контроль, пізнавальний інтерес, слухову і зорову увагу, загальну, артикуляційну, мімічну та дрібну моторику дітей, мовленнєве дихання, орієнтацію у просторі; вдосконалювати навички роботи з мнемотаблицями.

Обладнання:

Хід заняття

Вступна частина

Логопед. Діти, перш ніж розпочати наше заняття, промовимо такі чарівні слова:

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково,

День для нас привітним буде.

Покажіть, будь ласка, який настрій у вас? (Діти показують емоцію). Погляньте, у нас сьогодні гість. Як ви вважаєте, хто це? Цього милого робота звати Лакі. Він дуже хоче навчитися всього того, що вміє робити людина.

  1.       Мімічна гімнастика

-         Лакі уже навчився виявляти свої емоції: посміхатися, сумувати, дивуватися і навіть сердитися. (Діти виконують мімічні вправи)

Основна частина

  1.       Характеристика артикуляційного укладу звука [л]

-         Але говорити наш гість ще не вміє. Можливо, ви допоможете йому? Запам’ятали, як його звати? Який перший звук у слові ЛАКІ?

-         Промовте звук [л] і скажіть:

  •     Де знаходиться язик? (Звужений кінчик язика упирається у верхні різці або альвеоли);
  •     голосові зв'язки вібрують? (Так)

-                     Ти запам’ятав, Лакі? Але для того, щоб вимовляти цей звук правильно, необхідно ще навчитися виконувати спеціальні вправи для язичка.

  1.               Артикуляційна гімнастика. Діти виконують артикуляційні вправи, за допомогою артикуляційної бродилки: «Парканчик», «Хоботок», «Лопатка», «Голочка», «Чашечка», «Годинник», «Гойдалка», «Маляр».

Мені повідомили, що коли Лакі добирався до нас через ліс, то зустрів там звіра, який поводився досить дивно, розгублено. А який це звір, ви нам зараз скажете, відгадавши загадку:

Ще не впав на землю сніг,

Він ховається в барліг.

І до теплої весни

Поринає він у сни. (Ведмідь)

Було досить тепло і ведмедик прокинувся раніше, а потім випав сніг і він розгубився, бо ж ніколи не бачив снігу. Зараз ми з вами покажемо ведмедику як кружляє сніг взимку.

  1.       Дихальна вправа «Завірюха»

-                     Діти, ви добре запам’ятали як звучить звук [л]? Зможете його спіймати? Послухайте слова і плесніть, коли почуєте слово зі звуком [л].

  1.       Гра «Впіймай звук»

Лоза, яблуко, машина, небо, лан, балкон, вікно, село, футбол, шоколад, рука.

  1.       Чистомовки  зі звуком [л] у мнемоквадратах

Тепер навчимо Лакі чистомовкам зі звуком [л].

  1.       Звук [л] у мнемоквадратах.

Навчимо Лакі визначати звук [л] у слові. (Діти називають картинку і визначають місце заданного звука у слові).

  1.       Гра «Чарівні яблука»

Лакі дуже хоче спробувати, які на смак наші яблучка. Але він дуже перебірливий і  любить порядок. Вам потрібно розкласти яблучка у кошики так, щоб в червоному кошику були яблука з картинкою, де звук [л] на початку слова, в оранжевому – в середині, в жовтому – в кінці слова.

  1.       Фізкультхвилинка

Наш гість втомився і дуже хоче відпочити.

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час вертатися до справ.

Молодці. Сідайте за столи, нас чекає наступне завдання.

  1.  Гра «Депікшин Зима» (Описати предмети за схемою)
  2.  Гра «Прочитай речення зі звуком [л] по мнемодоріжках» (Автоматизація звука [л] в реченні)

Діти разом з логопедом читають 1-2 речення, а потім самостійно кожен читає по черзі свої мнемокартки.

  1.  Ігрове завдання «Збери рюкзачок»

Нашому роботу Лакі все дуже сподобалося, але  йому час подорожувати далі. Допоможемо покласти Лакі у рюкзачок  тільки ті предмети, у назвах яких є звук [л]. Назвіть їх, не забувайте правильно вимовляти звук [л].

Підсумок заняття

-                     Молодці, мої хороші!

-                     З ким ми сьогодні познайомилися?

-                     Що хорошого ми зробили для Лакі?

-                     Яке завдання було для вас найважчим?

-                     А яке найлегшим?

-                     Що ви побажали б роботу на прощання?

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 січня
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку