Практичний матеріал для автоматизації звука Р

Про матеріал

Запропонований практичний матеріал буде корисний в роботі не тільки вчителям-логопедам, які працюють в ДНЗ або з учнями молодших класів, а також рекомендую використовувати в роботі і вчителям-дефектологам, і вихователям як логопедичних груп, так і ті які працюють в загальних дошкільних закладах, батькам для закріплення правильної звуковимови вдома.

Мета цієї гри закріпити не лише правильну вимову звука Р, а також розвиток логічного мислення. Адже для того, щоб правильно розкласти малюнки в клітиночках треба подумати. Також запропоновані завдання для розвитку лексико-граматичної будови мови, зв`язного мовлення, розвитку психічних процесів: пам`ять, увага. Щоб дитина зрозуміла, що треба зробити, згідно віковим можливостям пояснена інструкція до гри, доцільно її використовувати особливо у роботі з дошкільнятами.

Для організації цієї діяльності: гру необхідно роздрукувати, вирізати малюнки, які будуть розміщуватись на ігровому полі. Я рекомендую спочатку заламінувати. У наступних публікаціях планую розмістити Судоку для автоматизації звуків Л, Ш, С.

Бажаю успіхів у корекційній роботі!

Перегляд файлу

СУДОКУ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ ТА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА Р

 

Як судоку використовувати у роботі з дошкільниками?

Це достатньо складна гра, тому для дошкільників доцільно використовувати спрощене ігрове поле, яке складається з 4 квадратів, а у кожному квадраті 2×2 клітинки. На ігровому полі уже розміщені 4 малюнки. Завдання – заповнити ігрове поле запропонованими малюнками так, щоб у кожному стовбці та в кожній строчці не було повторів, а також щоб малюнки не повторювались у кожному квадраті, який складається 2×2 клітинки.

Пояснення для дітей: перед тобою будинок, який складається з 2 поверхів, на кожному поверху розміщені по 2 квартири, треба заселити ці квартири так, щоб у кожній квартирі жили різні «мешканці»- малюнки. Також, коли ми подивимося зверху-вниз – не було однакових малюнків та зліва-направо – малюнки не повинні повторюватися.

Досвід показує, що після пояснень та однієї гри з допомогою педагога, наступний раз дитина виконує завдання сама.

Можливо використовувати цю гру, як на індивідуальній роботі, так і з підгрупою дітей, з якими відпрацьовується один і той же звук.

Завдання для дітей:

  • розташуй мешканців будинку,
  • перевір себе (якщо завдання виконує група дітей доцільно використати прийом – перевірки один одним),
  • назви малюнки, починаючи зверху, зліва (обов’язково, звернути увагу на це дітей, адже під час виконання таких завдань формуються навички орієнтування у просторі, а також навички читання: зліва направо). Слідкуй за правильною вимовою звука. Далі у додатках будуть наведені приклади ігор судоку для автоматизації звука Р  у різних положеннях,
  • ще раз назви малюнки чітко вимовляючи всі звуки, але спочатку голосно, потім друга строчка – тихіше, третя – тихо і остання – пошепки. (інший варіант – почти повільно, далі прискорюйся і останню строчку вимовляй швидко),
  •  добери по 3 слова-ознаки до малюнків (наприклад: робот іграшковий, пластмасовий, гарний…) на цьому етапі відпрацьовується узгодження слів у словосполученні за родами, числами, відмінками,
  • добери по 3 слова-дії до малюнків (наприклад: робот стоїть, рухається, говорить…),
  • про які предмети можна сказати МІЙ, МОЯ, МОЄ, МОЇ (наприклад: мій робот, моя риба, мої руки, моє радіо),
  • склади речення з заданим  малюнком  (наприклад: На День народження тато мені подарував великого робота…)
  • склади розповідь так, щоб ти використав всі предмети малюнки (наприклад: малюнки – робот, риба, радіо, руки. Діти складають розповідь, потім іде бесіда, чи твоя розповідь реалістична чи фантастична; що може бути далі…)
  • Гра «Чого не стало» (дитина заплющує очі, педагог забирає один або декілька малюнків, дитина відгадує та повертає на місця, контролюючи правильне розташування малюнків у логічних квадратах),
  • Гра «Що змінилось – поверни на місця» (дитина заплющує очі, педагог міняє місцями малюнки, доцільно почати з 2 малюнків, потім кількість можливо збільшити).

 

      Якщо завдання виконує підгрупа дітей то ігри типу «Чого не стало?», «Що змінилось?» - роль ведучого виконують самі діти по черзі.

      На одному занятті не обов’язково використовувати усі завдання, педагог побачить, чи втомились діти, як довго завдання займає часу. Головна мета цих ігор відпрацювати поставлені звуки у мові дитини, зацікавлюючи дитину до мовленнєвої діяльності, а не перевантажуючи.

 

 

 

 

 

 

АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА «Р».

 

Автоматизація звука «Р» на початку слів

Словник: робот, риба, радіо, руки.

  Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей риба"

 

 

 

 

 

  Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей робот"

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

  Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей риба" 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей риба"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей риба" 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей робот"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей робот"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей робот" 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автоматизація звука «Р» у середині слів

Словник: баран, кукурудза, порося, черевики.

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей кукурудза"

 

 

 Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей тапочки"

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей кукурудза"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей кукурудза"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей кукурудза" 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей тапочки"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей тапочки"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей тапочки" 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автоматизація звука «Р» у середині слів із збігом приголосних

Словник: праска, трамвай, відро, фрукти.

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображення

  Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей фрукты"

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей утюг"

 

 

   Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей ведро"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей фрукты"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей фрукты"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей фрукты" 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей утюг"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей утюг"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей утюг" 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей ведро"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей ведро"Результат пошуку зображень за запитом "картинки для детей ведро" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Skryabina Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Приходько Олег
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Коваленко Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Данильченко Яна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Полторакіна Ніна Юріївна
    Сучасний і корисний матеріал для всіх педагогів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Буданцева Наталія Іванівна
    Шановні колеги при перегляді файлу він відображається не повно, але при скачувані є всі матеріали, як ігрове поле так і роздатковий матеріал. З повагогою Буданцева Н.І.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
3484
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку