Запропонований практичний матеріал буде корисний в роботі не тільки вчителям-логопедам, які працюють в ДНЗ або з учнями молодших класів, а також рекомендую використовувати в роботі і вчителям-дефектологам, і вихователям як логопедичних груп, так і ті які працюють в загальних дошкільних закладах, батькам для закріплення правильної звуковимови вдома.
Мета цієї гри закріпити не лише правильну вимову звука Р, а також розвиток логічного мислення. Адже для того, щоб правильно розкласти малюнки в клітиночках треба подумати. Також запропоновані завдання для розвитку лексико-граматичної будови мови, зв`язного мовлення, розвитку психічних процесів: пам`ять, увага. Щоб дитина зрозуміла, що треба зробити, згідно віковим можливостям пояснена інструкція до гри, доцільно її використовувати особливо у роботі з дошкільнятами.
Для організації цієї діяльності: гру необхідно роздрукувати, вирізати малюнки, які будуть розміщуватись на ігровому полі. Я рекомендую спочатку заламінувати. У наступних публікаціях планую розмістити Судоку для автоматизації звуків Л, Ш, С.
Бажаю успіхів у корекційній роботі!
СУДОКУ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ ТА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА Р
Як судоку використовувати у роботі з дошкільниками?
Це достатньо складна гра, тому для дошкільників доцільно використовувати спрощене ігрове поле, яке складається з 4 квадратів, а у кожному квадраті 2×2 клітинки. На ігровому полі уже розміщені 4 малюнки. Завдання – заповнити ігрове поле запропонованими малюнками так, щоб у кожному стовбці та в кожній строчці не було повторів, а також щоб малюнки не повторювались у кожному квадраті, який складається 2×2 клітинки.
Пояснення для дітей: перед тобою будинок, який складається з 2 поверхів, на кожному поверху розміщені по 2 квартири, треба заселити ці квартири так, щоб у кожній квартирі жили різні «мешканці»- малюнки. Також, коли ми подивимося зверху-вниз – не було однакових малюнків та зліва-направо – малюнки не повинні повторюватися.
Досвід показує, що після пояснень та однієї гри з допомогою педагога, наступний раз дитина виконує завдання сама.
Можливо використовувати цю гру, як на індивідуальній роботі, так і з підгрупою дітей, з якими відпрацьовується один і той же звук.
Завдання для дітей:
Якщо завдання виконує підгрупа дітей то ігри типу «Чого не стало?», «Що змінилось?» - роль ведучого виконують самі діти по черзі.
На одному занятті не обов’язково використовувати усі завдання, педагог побачить, чи втомились діти, як довго завдання займає часу. Головна мета цих ігор відпрацювати поставлені звуки у мові дитини, зацікавлюючи дитину до мовленнєвої діяльності, а не перевантажуючи.
АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА «Р».
Автоматизація звука «Р» на початку слів
Словник: робот, риба, радіо, руки.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Автоматизація звука «Р» у середині слів
Словник: баран, кукурудза, порося, черевики.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Автоматизація звука «Р» у середині слів із збігом приголосних
Словник: праска, трамвай, відро, фрукти.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|