Наступний практичний матеріал містить наочність для автоматизації звука Л у словах у різних позиціях. В основу покладена логічна гра Судоку, яка сприяє не лише розвитку логічного мислення, пам`яті, уваги, але й дає можливість автоматизувати поставлені звуки в ігровій діяльності. Наочність підібрана таким чином, що працюючи над правильною звуковимовою педагог має можливість на цьму ж матеріалі працювати над лексико-граматичною будовою мови, розвитком зв`язного мовлення. Детально правила гри та завдання для дітей наведені у викладеному матеріалі. Бажаю успіхів у корекційній роботі!
СУДОКУ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ ТА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА Л
Як судоку використовувати у роботі з дошкільниками?
Це достатньо складна гра, тому для дошкільників доцільно використовувати спрощене ігрове поле, яке складається з 4 квадратів, а у кожному квадраті 2×2 клітинки. На ігровому полі уже розміщені 4 малюнки. Завдання – заповнити ігрове поле запропонованими малюнками так, щоб у кожному стовбці та в кожній строчці не було повторів, а також щоб малюнки не повторювались у кожному квадраті, який складається 2×2 клітинки.
Пояснення для дітей: перед тобою будинок, який складається з 2 поверхів, на кожному поверху розміщені по 2 квартири, треба заселити ці квартири так, щоб у кожній квартирі жили різні «мешканці»- малюнки. Також, коли ми подивимося зверху-вниз – не було однакових малюнків та зліва-направо – малюнки не повинні повторюватися.
Досвід показує, що після пояснень та однієї гри з допомогою педагога, наступний раз дитина виконує завдання сама.
Можливо використовувати цю гру, як на індивідуальній роботі, так і з підгрупою дітей, з якими відпрацьовується один і той же звук.
Завдання для дітей:
Якщо завдання виконує підгрупа дітей то ігри типу «Чого не стало?», «Що змінилось?» - роль ведучого виконують самі діти по черзі.
На одному занятті не обов’язково використовувати усі завдання, педагог побачить, чи втомились діти, як довго завдання займає часу. Головна мета цих ігор відпрацювати поставлені звуки у мові дитини, зацікавлюючи дитину до мовленнєвої діяльності, а не перевантажуючи.
АВТОМАТИЗАЦІЯ ЗВУКА «Л».
Автоматизація звука «Л» на початку слів
Словник: лак, ложка, лезо, лижі.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Автоматизація звука «Л» в середині слів
Словник: олень, акула, яблуко, метелики.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Автоматизація звука «Л» в середині слів із збігом приголосних
Словник: клоун, планета, фламінго, бублики.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|