Підсумки виховної роботи за І семестр

Про матеріал
наказ про підсумки виховної роботи школи в умовах дистанційного навчання. Протягом І семестру 2022-2023 навчального року виховна робота в школі проводилась за такими напрямками: громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне, екологічне, формування здорового способу життя, превентивне виховання, сприяння творчому розвитку особистості. Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи школи і враховували особливості та виклики сьогодення .
Перегляд файлу

    

НАКАЗ

30.12.2022р.                                                                                                            № ___

 


Про підсумки виховної роботи
з І семестр 2022 – 2023 н.р.

 

Відповідно до плану роботи школи  на 2022/2023 навчальний рік на виконання  Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,
відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України  від 14.12.2016 № 988-р,  наказу МОН
від 06.06.2022 № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу МОН України від 16.06.2015 № 641», листа МОН України від 10.08.2022 № 1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022-2023 н.р.», Методичних рекомендацій з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2022-2023 н.р., та з метою перевірки стану виховної роботи за підсумками І семестру 2022/2023 навчального року  заступником директора виховної роботи    було проаналізовано стан виховної роботи в Світлодарській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів.

Під час вивчення стану виховної роботи були охоплені такі питання:

  • стан роботи щодо соціального захисту дітей пільгового контингенту;
  • робота  методичного об’єднання класних керівників
  • виховні заходи;
  • організація  загальношкільних заходів;
  • превентивна робота та заходи з профілактики булінгу
  • робота учнівського самоврядування
  • робота з обдарованими учнями. Досягнення учнів
  • психологічна підтримка учнів
  • робота з безпеки життєдіяльності

Підсумки стану виховної роботи за ІІ семестр 2020/2021 навчального року викладені у довідці про стан виховної  роботи  Світлодарської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів у І семестрі   2022-2023 навчального року ( Додаток 1). Враховуючи результати аналізу виховної роботи

Н А К А З У Ю:

  1. Стан виховної роботи в школі протягом I семестру визначити задовільним.
  2. Відзначити роботу в І семестрі 2022/2023 н.р. класних керівників:
  3. Заступнику директора з виховної роботи:
    1.   Постійно забезпечувати реалізацію завдань виховної роботи в школі           
    2.   Постійно координувати роботу класних керівників, педагога-організатора,       вчителів-предметників.
    3.   На засіданні методичного об’єднання класних керівників проаналізувати роботу за І семестр, акцентуючи  увагу на недоліках, визначених в наказі.

                                                                                                                                Січень, 2023

  1.   Надати практичну допомогу учнівському  врядуванню в плануванні роботи на 2022/2023 н.р., враховуючи пропозиції учнівських колективів шляхом анкетування.                                                                                        Січень, 2023
  2.   Розробити систему мотиваційних заходів щодо участі учнів  спортивних та творчих конкурсах.                                                                             Лютий  2023
  1.           Класним керівникам 1-11 класів: 
    4.1. Під час підготовки заходів класним керівникам більше уваги приділяти якості та ефективності проведення свят.             
    4.2. Залучати батьківські  комітети класів до участі у загальношкільних та класних заходах.             
    4.3. Активніше залучати дітей до участі у загальношкільних заходах та позашкільних конкурсах.             
    4.4. Регулярно проводити роботу щодо формування здорового способу життя.
    4.5 Постійно проводити заходи з профілактики правопорушень, запобігати проявам кібербулінгу в шкільному середовищі.             
    4.6. Регулярно сповіщати адміністрацію школи про: нещасні випадки, захворювання, про участь учнів у позашкільних заходах, про умови виховання в сім’ї.
    4.7.  Продовжувати здійснювати індивідуальний підхід до учнів та батьків.
  2. Класним керівникам, учителям – предметникам  приділити максимум уваги виховній роботі, яка сприяє здоровому способу життя учнів.
  3. Педагогу-організатору приділити більше уваги роботі учнівського самоврядування, активніше залучати їх до шкільного життя.
  4.           Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
     

Т.в.о.школи                                                                         

З наказом ознайомлені:

 
























 

 

Додаток до наказу   

№___ від ________

 

Довідка

 про стан виховної  роботи  Світлодарської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

за І семестр   2022-2023 навчального року

Система виховної роботи закладу заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості школяра, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання дітей: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.  виховного процесу у закладі є людина як найвища цінність.  діяльність спрямовано за принципами: системності, національної спрямованості; гуманізації та демократизації, творчої діяльності із врахування інтересів, запитів різних категорій учнів. Виховання школярів реалізуються в процесі організації: освітньої  діяльності, позаурочної та позакласної діяльності, роботи органів учнівського врядування; взаємодії з батьками.

Виховна робота в школі була спрямована  на  виконання завдань і реалізацію державної політики в галузі освіти і виховання згідно до  Закону України «Про освіту», наказу МОН № 1/9105-22 від 10.02.2022 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 н.р.», № 1/6267-22 від 10.06.2022 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України», № 1/3737-22 від 29.03.2022 р «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» Протягом І семестру 2022-2023 навчального року виховна робота в школі проводилась за такими напрямками: громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне, екологічне, формування здорового способу життя, превентивне виховання, сприяння творчому розвитку особистості. Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи школи  і враховували особливості  та виклики сьогодення .

Питання виховної роботи розглядалися  на засіданні педагогічної ради  «Сучасні підходи до організації виховного процесу в умовах сьогодення» (грудень);  на    нарадах: «Правила внутрішнього розпорядку», «Про проведення заходів до Європейського тижня  шкільного спорту», «Порядок реагування на випадку булінгу», «Про підсумки місячника «Увага! Діти на дорозі», «Про проведення свята до Дня вчителя», «Про проведення заходів до Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек», «Система роботи класних  керівників1-4 класів», «Про проведення осінніх канікул», «Про святкування Дня захисника та захисниць України», «Профілактичні заходи щодо попередження захворювань на Сovid-19, ГРВІ та грип», «Про проведення Акції 16 днів проти насилля», «Про підготовку до Новорічних свят, організацію зимових канікул».

         Станом на 30.12.2022 року в школі навчається 185 учнів, з них 3 – (1,6%) учні з числа дітей сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування; 2 учня – діти з сім’ї учасника ООС до 18 років (1%); діти, які зареєстровані, як внутрішньо переміщені особи – 85 (46%); кількість учнів, які мають тільки одного з батьків – 7 (4%); кількість учнів з багатодітних сімей – 19 (10%); дітей одиноких матерів – 11 (6%).

 Під час громадського огляду, який проходив у жовтні, були обговорені (у форматі відео бесід з батьками та опікунами) умови проживання та виховання дітей соціальних категорій, оформлено соціальний паспорт школи. Учні  із цих категорій залучені до всіх загальношкільних заходах, конкурсах, змаганнях, до проведення та організації заходів у класі. Окрім цього з учнями соціально незахищених категорій  та їх батьками                  (опікунами) протягом жовтня-грудня проведено низку заходів: анкетування «Ви і ваші діти», для визначення емоційної атмосфери в сім’ї; профілактичні бесіди: «Вільний час школяра», «Гаджети в житті дитини – за і проти», «Відпочинок, як запорука здоров'я дитини», «Хоббі це важливо!», «Як обрати професію: розмова з дитиною про майбутнє», «Відповідальність батьків за виховання та здоров'я дітей»; індивідуальні консультації з питань охорони дитинства, дотримання соціальних гарантій учням та сім’ям пільгових категорій.

Станом на 31.12.2022 року в школі кількість учнів, які відвідують гуртки за місцем проживання спортивні (футбол, боротьба, легка атлетика) – 31 (17%);  творчі гуртки та секції (малювання, ліплення, музика) - 39 (21%). З них діти із соціально незахищених та пільгових категорій -38 (20%). У листопаді дітям із соціально незахищених категорій було запропоновано пройти оздоровлення у дитячому таборі «Артек», але враховуючи безпекову ситуацію в країні батьки та опікуни відмовилися.

На виконання річного плану роботи школи організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 1-11 класів (керівник…), що працює над реалізацією виховної проблеми «Формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ» та першочергових завдань виховання учнів в умовах творення нової української школи, з метою формування ключових компетентностей моделі випускника початкової, базової та старшої школи.  Протягом І семестру було проведено два засідання, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, розглядались педагогічні ідеї щодо підвищення позитивної мотивації учнів до навчальної діяльності та профілактики безпричинних пропусків уроків, вивчалися новинки педагогічної літератури та передовий педагогічний досвід. На засіданнях методичного об’єднання було розглянуто наступні питання: «Розгляд та обговорення плану роботи  методичного об’єднання класних керівників на 2022-2023  навчальний рік», «Ознайомлення з нормативно – правовими документами, Листами та наказами МОН з виховної роботи у 2022/2023 н. р.», «Обмін досвідом: «Планування виховної роботи з класним колективом», «Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей», «Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів», «Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості школярів, «Сучасний погляд на патріотичне виховання», «Співпраця класного керівника і сім′ї у навчанні та вихованні ціннісно-орієнтованої особистості», «Про організацію роботи з батьками протягом навчального року».

Для ефективності виховної роботи класні  керівники здійснюють вивчення особистості учня, яка передбачає застосування наступних методів та прийомів виховного впливу педагога: бесіди з учнями, батьками; спостереження за реакцією батьків на оцінки школярів, на записи; аналіз успішності учнів; спостереження та оцінка організаційних здібностей, вчинків; спостереження за стосунками між учнями в класі.

Аналіз стану виховної роботи показав, що всі класні керівники планують виховну роботу з класом: обраний  напрям та виховна проблема, над якою  працюють протягом року; визначені завдання на навчальний рік. Психолого-педагогічні характеристики класів були складені в кінці І семестру, після знайомства класних керівників з колективами та можливості проаналізувати взаємовідносини в них. Складено графік проведення виховних годин, які проводилися у зручний для дітей та класних керівників час. Плани виховної роботи включають: роботу з профілактики правопорушень, роботу з формування здорового способу життя, роботу з батьками, а також розплановані виховні години та бесіди.
      Протягом І семестру 2022-2023 н.р. класними керівниками, педагогом-організатором , в співпраці з лідерами шкільного самоврядування проведено: виховні заходи, виставки малюнків, тематичні тижні, відзначення пам'ятних дат, а саме:

Вересень

  • Усний журнал «Живи цікаво та безпечно» (5-8 класи);
  • Урок грамотності «Грамотність – запорука успіху людини» (10 клас);
  • Спортивний відео челендж «Кожен зможе» до Дня фізичної культури і спорту (1-11 класи);
  • Екологічній івент в межах акції “Хай небо буде мирне, а Україна чистою” (1-11 класи);
  • Відео-флешмоб «Голуб миру», конкурс малюнків «З мрією про мир», акція «Долоньки миру» до Дня Миру (1-11 класи);
  • гра-бесіда «Абетка здоров’я» (1-4 класи);
  • конкурс малюнків «Дитина на дорозі» (1-7 класи);
  • виховні години «Мінна безпека» (1-11 класи);
  • Єдиний урок з фізичної культури в рамках «Be active day» до Європейського дня шкільного спорту (1-11 класи);
  • Конкурс «Знай, люби і бережи» (1-4 класи). Учениця 3 класу зайняла 1 місце.

З метою формування у дітей усвідомлення цінності власного життя і збереження здоров'я  проводився тиждень «Твоя безпека в твоїх руках!; місячник дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!», під час якого відбулися наступні заходи : оформлено виставку дитячих малюнків «Дитина на дорозі» (1-4 кл.); організовано перегляд мультфільмів «Абетка безпеки на дорозі» (1 кл.), «Правила дорожнього руху» (1-2 кл.); виховні години «Знаєш правила – рушай» (5-6 кл.), «Увага на дорозі – життя у безпеці» (7 кл.); інтерактивні бесіди: «Твоя безпека – це твоя уважність», «ДТП: міфи та реальність» (10 кл.), «Страшна дорожня статистика» (9 кл).
Жовтень

Місячник «Ми українці – велика родина, мова і пісня у нас солов’їна».

Гасло «В нас єдина мета – Україна свята, нездоланна ніким і ніколи»

Мета: забезпечення умов для вивчення вікових традицій та героїчних сторінок українського народу, виховання почуття гордості та вдячності до своєї держави, народу, історії. Проведено загальношкільні заходи в рамках тематичного місячника:

  • Конкурс малюнків «Славні козаки» (1-4 класи);
  • Єдиний урок «Слава героям України!» до Дня захисників та захисниць України (1-11 класи);
  • Веб-квест «Я - козацького роду!» до Дня козацтва (9 клас);
  • Вікторина «Козацькими стежками» (5 клас);
  • Урок пам’яті «80 років УПА» (10-11 класи);
  • Пізнавально-інформаційні години «Україна у другій світовій війні» до Дня визволення України від нацистських загарбників (5-9);
  • Виховні години «Хай вічно горить вогонь пам’яті» (9-11 класи);
  • Прийняли участь в обласному конкурсі пошуково-дослідницьких робіт «Вигнані з рідної землі: депортації – злочин проти людства», присвяченого 75-им роковинам примусових депортацій українців з українських етнічних земель. Учениці 10 класу та 11 класу зайняли 3 та 2 місця.

Відповідно до тематики місячника класними керівниками проведені наступні заходи: віртуальна екскурсія «Мій рідний край – моя земля, що зветься Україна», класна година «14 жовтня - Покрова Пресвятої Богородиці та День захисників і захисниць України» (9 кл.), класна година «Слава незламним захисникам-українцям», година вільних думок  «Шляхами подвигу і слави наших дідів і прадідів». (10 кл.), бесіда «Мій дім – моя фортеця!» (2 кл.), година спілкування  «Ми діти козацького роду » (6 кл.), урок мужності «Вільні, нескорені» (11 кл.), виховна година «Національна символіка України» ( 5 кл.)., виховна година «Ми – маленькі козачата» (1 кл.).

Загальношкільні заходи :

  • Акція  «Надішли  другу смайлик» до Всесвітнього дня посмішок (1-11 класи);
  • Уроки милосердя «Умій брати від бабусі та дідуся мудрість життя» до Міжнародного дня людей похилого віку (1-11 класи);
  • Уроки Добра до Всесвітнього дня захисту тварин (1-11 класи), за що отримали сертифікат учасника від Голови правління БО «БФ «Щаслива лапа»;
  • «ТОП-5 улюблених книжок», в межах Місячника шкільних бібліотек.

Листопад 

Місячник морально - правового виховання

Мета: створення системи профілактики запобігання формування в учнів негативних звичок, формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і, Конституції, державних символів. Загальношкільні заходи:

  • Заходи до Дня української писемності та мови: долучилися до написання Всеукраїнського радіо диктанту національної єдності – 2022 (9-11 класи та педагоги), розважальна гра «Мовні цікавинки» (7 клас), мовознавча гра «Ой, яка чудова українська мова» (8-9 класи), вікторина-змагання «Цікавинки української мови» (10-11 класи) ;
  • Заходи до Дня Гідності та Свободи: онлайн лінійка «Ключі історії України» (8-11 класи), виховні години «Україна – територія Гідності і Свободи» (5-11 класи), гра «Гідні вчинки» (1-4 класи), QR-квест «Нація нескорених»;
  • Акція «Запали свічку» до Дня пам'яті жертв голодомору (5- 11 класи);
  • Години спілкування «Я та соціальні мережі» до  Всесвітнього дня  інформації (10-11 класи);
  • Виховні години «У центрі Всесвіту дитина» до Всесвітнього дня захисту дитини (1-5 класи);
  • Заходи до   Всесвітнього дня толерантності: акція «Дерево толерантності» (1-11 класи), виховний захід «Ми різні, але ми – рівні. Принцип толерантності» (7 клас); діалоговий майданчик «Толерантність – дорога до миру та співпраці»  (8-9 класи).
  • Заходи в межах акції «16 дів проти насильства»: акція «Синя стрічка» (5-11 класи), акція «Долоньки проти насильства» (1-4 класи), перегляд фільму на тему: «Третє тисячоліття - рабство існує» (до Міжнародного дня боротьби з рабством) (9-11 класи); антикорупційний урок до Міжнародного дня боротьби з корупцією (9 клас);
  • Прийняли участь у Всеукраїнському конкурсі есе ім.Сергія Кемського. Робота учениці 11 класу увійшла до 20 кращих робіт по Україні.
  • Взяли участь у обласному еколого-краєзнавчому конкурсі «Донбас заповідний». Учень 7 класу посів 1 місце у конкурсі творчих робіт «Лісова пісня», напрям «Мандруємо Донеччиною».

Класними керівниками були проведені  заходи, відповідно до тематики місячника: години спілкування  «Будь обережним. Торгівля людьми», «Толерантність врятує світ» (6 кл.); «Твоя поведінка і закон» (10 кл.), перегляд та обговорення відеоролика протидії та попередження булінгу «Геть насильство над дітьми», бесіда «Що таке правопорушення. Їх види»,  (7 кл); круглий стіл «Права людини і дискримінація», виховна година «Пустощі і кримінальна відповідальність», бесіди «Підліток і закон» (11 кл.), виховна година   
« Нецензурні вислови і хуліганські жести. Що це?» (2 кл), виховна година «Основний Закон нашої держави» (2 кл.), бесіди «Знаємо та реалізуємо свої права», «Толерантність у людських стосунках» (5 кл.), виховні години «Погані вчинки та моя відповідальність», «Маленькі історії про великі істини» »( 4кл.)

Грудень проходив під гаслом «Твоє здоров'я - в твоїх руках», мета якого виробити у учнів свідоме ставлення до життя, усвідомлення пріоритету здоров'я, формувати у дітей валеологічний світогляд і мотивацію до здорового способу життя. Протягом місяця в школі були проведені заходи:

  • Акція «Червона стрічка» до  Всесвітнього  дня боротьби із СНІДом (10-11 класи);
  • Всеукраїнська доброчинна акція на підтримку наших героїв на передовій «Новорічна листівка на передову» (2-6 класи);
  • Цикл бесід «Здоров’я від А до Я» (1-5 класи);
  • Заходи до Дня збройних сил України: акція «Лист герою» (3-11 класи), конкурс малюнків «Сучасний герой» (1-7 класи), онлайн квест «Кожен школяр це знає: армія наша кордон захищає», виховні години «На варті Вітчизни» (1-11 класи). Найкращі листи та малюнки від дітей були опубліковані на сайті «Привіт, воїне», який був створений для того, щоб кожен міг передати вітання нашим захисникам.
  • Виховний захід «Можливості – обмежені, здатності – безмежні» до Міжнародного дня людей з обмеженими можливостями (6 клас);
  • Виховний захід «Волонтери – люди доброї волі» до Міжнародного дня волонтера (5 клас);
  • Уроки доброчесності в рамках Тижня доброчесності (1-11 класи);
  • Години історії «Чорнобиль немає минулого часу» до Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (7-11 класи);
  • Акція «Календар добрих справ» та онлайн-вистава «Пошукова експедиція» до Дня Святого Миколая;
  • Заходи до святкування Нового року: гра-подорож «Новорічна подорож країнами світу» (1-4 класи); квест «В пошуках новорічних подарунків» (5-8 класи), змагання учнів проти вчителів «Тигрюлі проти пухнастих» (9-11 класи).

Класними керівниками були проведені наступні бесіди та виховні години, направлені на формування здорового способу життя: інтерактивна бесіда «Наслідки шкідливих звичок», інтелектуальна гра «Крок за кроком до здоров’я» (6 кл.), бесіда «Шкідливі звички, чи життя в задоволення», інформаційна година «Хто попереджений – той захищений»(СНІД) (10 кл); бесіда «Здоровий спосіб життя – вибір успішних та щасливих», «Обережно – СНІД»,  (9 кл.), виховні години «Спорт і фізичне виховання – утвердження здорового способу життя» (11 кл.), пізнавальні бесіди «Сам удома», «Як уберегтися від злих мікробів» (2 кл.), вікторина «Вітамінчики – здоров’я промінчики» (4 кл.).

           З метою попередження протиправної поведінки та проявів булінгу в школі проводиться активна просвітницька робота з учнями. Класними керівниками 1 – 11 класів проведено заходи правового та превентивного напрямку: виховні години та бесіди в рамках місячника правового виховання  «Права свої знай та про правила й обов’язки не забувай» (листопад), перегляд фільму з подальшим обговоренням «Ціна життя» у 9-11 класах та заняття «Правила поведінки з незнайомцями на вулиці» (3 кл.) до Європейського Дня боротьби з торгівлею людьми,  тренінгове заняття  «Світ без конфліктів» до Міжнародного дня прав людини (7 кл.), заняття «Україна та щасливе майбутнє без корупції» для 8-11 класів до Міжнародного Дня боротьби з корупцією, заняття  «Наслідки шкідливих звичок для підлітків», бесіди «Булінг. Як захистити себе. Поради поліціянта», «Кібербулінг, або – агресія в інтернеті» (10 кл.), виховна година «Керуй своїм життям» (8 кл.),  хвилинка порад «Як допомогти дітям упоратись з булінгом» (2 кл), години спілкування "Зупинимо булінг!", "Скринька довіри" ( О.В., 5 кл), бесіда «Як кібербулінг впливає на нас» (11 кл.), бесіда «Право на відпочинок і дозвілля» (4 кл.). На сайті школи висвітлені поради, алгоритми дій у разі скоєння булінгу, номери телефонів безкоштовних гарячих ліній. Щодо запобігання безпритульності та бездоглядності,  педагогічним колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням учнями навчальних занять. На постійному контролі перебуває шкільна документація (класні журнали, медичні довідки, письмові пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на уроках), класні керівники звітують на нарадах при директорові про стан відвідування учнями навчальних занять. У школі організована Рада профілактики та складений план дій у разі скоєння правопорушень, розроблено та затверджено план заходів, алгоритм дій у разі виявлення булінгу в закладі освіти. Протягом І семестру 2022-2023 н.р. випадків та проявів булінгу серед учнів школи не зафіксовано, немає учнів що стоять на внутришкільному обліку.

          Важливу роль у шкільному житті відіграє учнівське самоврядування, що є виконавчим органом у школі, який сприяє становленню згуртованого колективу як дійового засобу розвитку активної особистості, формуванню в учнів свідомого і відповідального ставлення до своїх прав і обов'язків. Відповідно до основного змісту роботи учнівське самоврядування створює міністерства: організації дозвілля та культури, освіти, засобів масової інформації, охорони здоров’я та спорту. Учні  приймають участь у підготовці заходів як загальношкільних так і в межах класного колективу, звітують про виконану роботу, займаються оформленням дописів до соціальних мереж. Підготовка до різноманітних загальношкільних свят та класних заходів починається засіданням учнівської ради «Коло ідей». Учнівське самоврядування  забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення до усвідомленої та систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та закладу. В першому семестрі, лідерами  шкільного самоврядування було проведено  низку заходів :

  • Конкурс буклетів та плакатів на енергозберігаючу тематику;
  • Організація та проведення загальношкільної зарядки в рамках «Be active day»;
  • Підготовка та допомога у проведенні Уроків добра, приурочених до Дня захисту домашніх тварин;
  • Організація проведення фото-батлу між класами до Дня української мови та писемності;
  • Проведення онлайн лінійки «Ключі історії України» та подальше залучення однокласників до участі у QR-квесті «Нація нескорених» (заходи до Дня Гідності і свободи);
  • Підготовка та участь у заходах до Дня Святого Миколая.

Представники шкільного самоврядування є постійними учасниками обласних конференцій та семінарів, творчих конкурсів. Особливо виділяються своєю активністю учні 10 класу Ареф’єв М., Корнєва А., Шульженко В., учениця 8 класу Добрянська Є., учениці 11 класу Мещерякова В., Павлюченко Г., Іщенко Д., учні 7 класу Бесщоченко А., Далекий О., учениця 5 класу Тороп Д.

         Важливим напрямком у системі роботи школи є виявлення, навчання та розвиток обдарованих та талановитих учнів школи.  Учні школи є неодноразовими переможцями обласних та лауреатами Всеукраїнських конкурсів. Обласний еколого-краєзнавчий рух учнівської та студентської молоді «Донбас заповідний» - ІІ місце (2022 р), обласний конкурс пошуково-дослідницьких робіт «Вигнані з рідної землі: депортації – злочин проти людства», присвячений 75-им роковинам примусових депортацій українців з історичних етнічних земель – ІІ та ІІІ місця (2022), конкурс юних майстрів народних ремесел «Природа і творчість» - І місце (2022 р), всеукраїнський природоохоронний конкурс «Птах року - 2022» - ІІІ місце (2022 р), всеукраїнський конкурс есе ім. Сергія Кемського до Дня Гідності та Свободи – робота учениці 11 класу увійшла до 20 найкращих у країні. Обласний конкурс квіткових композицій до Дня захисників і захисниць України та Дня українського козацтва – І місце, всеукраїнський конкурс «Новорічна композиція» - І місце, конкурс юних фотоаматорів «Моя країна – Україна» - І та ІІ місця.

Психоемоційна підтримка є одним із важливих пріоритетів у діяльності школи  і направлена  на  забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу. З огляду на те що в школі немає психолога, психологічну допомогу та підтримку учням надають педагоги. Кожен класний керівник розробив план психологічної підтримки класу, враховуючи вікові особливості дітей. Плани включають у себе бесіди, опитування, ігри та вправи на зняття напруги, розслаблення тощо. Відповідно до цих планів, протягом І семестру, класні керівники провели низку заходів для згуртування колективів, покращення мікроклімату в класах, покращення самооцінки: тренінг на згуртованість класу: «Ми -  єдина згуртована команда», заняття «5 вправ для підвищення емоційної стійкості» (5 кл); анкетування учнів «Давайте познайомимось», заняття з елементами тренінгів «Вчимося спілкуватися», «Як радіти життю» (6 кл.); ігри на знайомство та зняття напруги («3 факти», «Хто я»), заняття «Стресові ситуації в житті людини», урок з психологічної підтримки «Що робити з панікою»  (11 кл.); бесіда на згуртування колективу «Чим ми схожі, а що нас різнить», заняття «Ментальне та фізичне здоров’я. Як піклуватись про себе», гра «У чому ти найкращий» (9 кл.); адаптаційне  заняття «В пошуках дружби», заняття з формування соціальних навичок «Я та інші» (7 кл.); гра «Шість емоцій на моєму обличчі», вправа на емоційну саморегуляцію «Квітка і свічка»  (1 кл.); вправа на розвиток впевненості «Я зможу!», гра «На щастя, на жаль» (4 кл.); ігри на розслаблення «Солдат і лялька», «Насос і м’яч», заняття «Я можу!» (3 кл.); гра на самопрезентацію, знайомство і впевненість у спілкуванні «Мій портрет і улюблене ім'я», ігри на підвищення самооцінки «Наші імена унікальні», «За що я ціную себе та інших людей» (10 кл.). Робота класних керівників спрямована в першу чергу на зняття психолого-емоційної напруги, згуртуванню колективу, стану учнів, адже надання соціальної підтримки це той фізичний та емоційний комфорт який потрібен в умовах військового конфлікту. Педагогічний працівники  школи пройшли тренінгові навчання «Емоційна підтримка та професійне зростання вчителів», який реалізується в рамках проекту «Safe Space - Невідкладна психосоціальна підтримка для студентів і шкільних вчителів», де отримали базові знання та поради спрямовані на підтримання психологічної стійкості, які активно почали впроваджувати в своїй роботі з дітьми.
         У школі проводиться систематична робота з безпеки життєдіяльності учнів. На початку навчального року класними керівниками  був проведений цикл бесід з учнями стосовно алгоритму дій у небезпечних ситуаціях пов’язаних із військовим станом у країні: «Поведінка дітей під час сигналу»,  «Повітряна тривога», «Дії під час ракетних та артилерійських обстрілів», «Небезпечні ситуації. Їх види та дії при них», «Безпечне місце дома та біля будинку при повітряній тривозі», «Правила поведінки під час виявлення підозрілого об’єкта та вибухонебезпечного предмету». Згідно виховного плану роботи та з метою з запобігання травматизму  та нещасних випадків, розширення обізнаності дітей щодо безпеки життєдіяльності були проведені: Місячник «Увага! Діти на дорозі» (вересень), Тиждень енергозбереження (17.10-21.10.2022), Тиждень пожежної безпеки (19.12-23.12.2022), Дні безпеки дорожнього руху (21.10, 23.12). З метою формування здорового способу життя класними керівниками 1-11 класів були проведені наступні заходи: виховна година «Українські приказки і прислів’я про здоров’я» (2 кл.), бесіда «Спілкування і здоров’я» (3 кл.), бесіда «Безпечне довкілля і служби захисту населення» (4 кл), цикл бесід «Особиста гігієна підлітка» (класні керівники 8-11 кл.), бесіди «Легковажність з вогнем», створення пам’ятки «Пожежна безпека в опалювальний сезон»  (6 кл.), бесіда «Правила безпечного користування побутовими газовими приладами: котел, пічка, запальничка тощо» (5 кл.), бесіда «Якщо ви розбили термометр…» (7 кл.), виховна година «Базові правила безпеки учнів під час військових дій» (10 кл.), бесіда «Неуважність на дорозі – небезпека життя» (11 кл.), бесіда «Наслідки нехтування правилами переходу проїзної частини» (1 кл.). Протягом І семестру були проведені наступні інструктажі та бесіди з безпеки життєдіяльності:

  • Вступний інструктаж з б/ж учнів під час освітнього процесу. Алгоритм дій при сигналі "Повітряна тривога";
  • Базові правила безпеки учасників освітнього процесу під час військових дій;
  • Правила безпеки дорожнього руху;
  • Інформаційна безпека учасників освітнього процесу під час військових дій;
  • Правила поведінки під час виявлення підозрілого об'єкта та вибухонебезпечного     предмету;
  • Правила протипожежної безпеки. Алгоритм дій у разі виникнення пожежі;
  • Особиста гігієна школяра. Режим харчування. Профілактика харчових отруєнь. Обережно, гриби!;
  • Алгоритм дії при загрозі хімічного ураження та радіаційного ураження;
  • Правила поведінки в зоні бойових дій та на тимчасово окупованій території;
  • Дій під час ракетних та артилерійських обстрілів;
  • Інструкція з безпеки життєдіяльності для учнів під час осінніх канікул;
  • Профілактика гострих респіраторних інфекцій. Запобігання простудних захворювань;
  • Правила поведінки з природним газом. Правила надання першої допомоги при травмах, нещасних випадках;
  • Правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів. Телефони «Екстреної допомоги - 101,102,103,104»;
  • Інструкція з безпеки життєдіяльності для учнів під час новорічних свят та зимових  канікул;
  • Дотримання БЖД під час новорічних свят. Правила поведінки біля ялинки, з вогнем, з електроприладами, електрогірляндами, при використанні піротехніки. Небезпека ігор з вибуховими речовинами і запалювальними засобами;
  • «Щоб не сталося біди» алгоритм дії під час надзвичайних ситуацій військового характеру;
  • Інструктаж із БЖД під час зимових канікул.

Алгоритми дій у разі небезпечної ситуації висвітлені на сайті школи. Проведені цільові профілактичні заходи, інструктажі на передодні осінніх та зимових канікул, доведені до відома батьків.

Підсумовуючи можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами є недоліки на які слід звернути увагу:

  • залучення батьків до спільної діяльності у закладі;
  • активізувати роботу органів учнівського самоврядування, вдосконалювати систему роботи органів учнівського самоврядування в класних колективах;
  • розробити систему мотиваційних заходів щодо участі учнів  спортивних та творчих конкурсах.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Руденко Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лазорик Валентина Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 лютого 2023
Переглядів
11421
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку