Підсумкова діагностувальна робота з української мови
3 клас
Прізвище та імя ________________________________
І варіант
1. Спиши текст
Краса українського степу
Які красиві раннього літа поля в степу! Їх золотять потоки яскравого проміння. Гаряче повітря переливається мерехтливими хвилями. Наливаються соками колоски жита й пшениці. Зацвітають на схилах і підгір’ях соняшники. Ніби впали на землю тисячі сонць. Виблискують срібною гладдю в долинах ставки і озера. Стоять біля води задумливі гаї. Загоряється червоним намистом калина. В’ється на вільшанці перламутровими китицями хміль.
Український степ чарівний і величний.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Познач рядок із правильною відповіддю. З яких частин складається текст?
а) зачину, основної частини, кінцівки;
б) основної частини, кінцівки, зачину;
в) заголовка, основної частини, кінцівки.
3. Головними членами речення є:
а) підмет і присудок;
б) присудок із залежним словом;
в) підмет із залежним словом.
4. Познач слово, яке відповідає схемі:
а) весна;
б) восени;
в) гарний.
5. Встанови відповідність між назвою частини мови і тим, що вона означає:
Іменник • • дія предмета
Прикметник • • ознака предмета
Дієслово • • назва предмета
6. Спиши іменники. Визнач рід.
Зразок: комбайн (ч.р.), щука (ж.р.), сонечко (с.р.)
Село, озеро, пшениця, президент, абрикос, черешня, м’ята, абрикос, небо.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Від слів у дужках утвори прикметники. Запиши утворені словосполучення.
Зразок: шафа з дерева – дерев’яна шафа.
Річка в горах - __________________________________________________________
Чоловік з бородою - _____________________________________________________
Гілка яблуні - ___________________________________________________________
Промінь сонця - _________________________________________________________
8. Визнач час поданих дієслів.
Зразок: писав (мин. ч.), вишиває (теп. ч.), буде колисати (майб. ч.).
Народитися, оберігають, намалює, прочитав, будемо святкувати, пливуть.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
9. Склади речення, підкресли головні члени речення.
Ластівка, для, зліпила, пташенят, гніздо.
______________________________________________________________________