Підсумкова контрольна робота

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з історії України для 11 класу, розроблена у формі завдань ЗНО, охоплює матеріал 10-11 класів
Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ З ВИБОРОМ ОДНІЄЇ ПРАВИЛЬНОЇ ВІДПОВІДІ

  1. Одним із результатів боротьби українського національного руху на західноукраїнських землях на початку XX ст. було:

А. Об’єднання Східної Галичини, Північної Буковини та Закарпаття в єдиний Коронний край.

Б. Започаткування політики «нової ери» в українсько-польських відносинах.

В. Впровадження загального виборчого права для чоловіків.

Г. Відкриття у Львові окремого українського університету.

 

2. Хто був засновником української організації, згаданої в уривку документа: «…поляки боялися хлопської організації… та ще в таких формах.., які вони вважали на свій виключний привілей.., а найбільше їх дражнила назва «Січ» та назви січової старшини… у цьому вбачалася їм гайдамаччина»?

А. Д. Донцов

Б. І. Боберський

В. Є. Петрушевич

Г. К. Трильовський

 

3. Результат якої події Першої світової війни дав змогу правлячим колам Росії реалізувати стратегію «…злиття землі Ярослава Осмомисла, князів Данила і Романа з Імперією в політичному та національному відношеннях…»?
А. Галицької битви

Б. Карпатської операції

В. Ґорлицького прориву

Г. Брусиловського прориву

 

4. Який документ В.Винниченко назвав «… не чим іншим, як цинічним і провокаційним порушенням угоди 16 липня й одвертим бажанням видерти з рук українства всі його революційні здобутки.»?

А. резолюцію Харківського з'їзду рад «Про організацію влади на Україні»,

Б. Постанову З'їзду народів Росії «Про федеративний устрій Російської держави»,

В. «Маніфест до українського народуз ультимативними вимогами до Української Ради»,

Г. «Тимчасову інструкцію Генеральному Секретаріату Тимчасового уряду на Україні».

Прочитайте фрагмент історичного документа та виконайте завдання 5–7.

«Допомагаючи українському урядові в його боротьбі з насильниками та грабіжниками, ці війська, що вступили на територію [України], не мають ніяких ворожих нам намірів, оскільки Німеччина та Австро-Угорщина також мають велику потребу, щоб на Україні настав добрий лад і спокійна праця трудящого люду…»

5.Підписання якого договору зумовило вступ на територію України німецьких та австро-угорських військ?

А. Ризького

Б. Брестського

В. Сен-Жерменського

Г. Версальського

 

 

6. Про допомогуурядовіякого державного утворенняйдеться в уривку документа?

А. Української Народної Республіки

Б. Західноукраїнської Народної Республіки

В. Української Соціалістичної Радянської Республіки

Г. Української Держави гетьмана П. Скоропадського

7. Яку «велику потребу» в Українімаликраїни, указані в уривку документа?

А. розширититериторію Австро-Угорщини за рахунокукраїнських земель

Б. включитимолоду, незміцнілу державу Україну до складу Четверного союзу

В. використатилюдськіресурсиУкраїни, щобкомпенсувативласнівтрати у війні

Г. забезпечитипродовольчими й сировинними ресурсами власніекономіки

 

8.У якому уривку з історичного джерела відображено одну з причин упровадження в Україні на початку 1920-х рр.. політики «коренізації»?

А. «Наше завдання: добити контрреволюційні елементи, викрити націоналістичні ухили, розгорнути роботу з виховання партійних мас, а також широких мас у дусі пролетарського інтернаціоналізму»…

Б. «Від російської літератури нам треба тікати якомога швидше, тому що вона тяжить над нами в віках. Вигодовувати на ній наше молоде мистецтво – це значить затримати його розвиток..»

В. «Зростання української культури та української інтелігенції йде швидкими темпами і якщо ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас… віддавати цей рух у руки чужих нам елементів не можна ні в якому разі»

Г. «Замість того, щоб … розвивати зв'язок з культурою братнього російського народу… частина інтелігенції скочується на позиції занепадницької буржуазної культури. Ці митці відриваються від народу, захоплюючись техніцизмом…»

 

9. Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвело до

А. конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів,

Б. ліквідації «куркулів» і «підкуркульників» , виселення решти селян до Сибіру,

В. надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників,

Г. вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови.

10. Жертвою якої репресивної акції став С.Єфремов?

А. справи «Спілки визволення України»

http://www.xn----7sbabirvo2ammddtcfe8b2a.xn--j1amh/images/slav-spas/bogun/bohun_vs_czernecki_battle.jpgБ. «Шахтинської справи»

В. Голодомору

Г. «Закону про п’ять колосків»

 

11. Хто є автором картини, репродукцію якої зображено?

А. М. Бойчук,

Б. М. Самокиш,

В. Г. Нарбут.

Г.К.Білок

 

 

12. Проаналізуйте наведену картосхему та дайте відповідь на запитання.

Хто з діячів, зображених на фото, був Президентом державного утворення, позначеного на картосхемі штрихуванням?

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/101/10106/karta_2.png

 

 

 

 

 

 

 

 

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/101/10106/ansd_10106.pnghttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/101/10106/ansc_10106.pnghttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/101/10106/ansb_10106.pnghttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/101/10106/ansa_10106.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А.                                           Б.                                               В.                                                  Г.

http://www.segodnya.ua/img/ui/_9d2ab07894cf8031e890e3de2d9becbd.jpg

 

13. Що зумовило появу зображеної карикатури?

А.  Мюнхенська угода

Б. Радянсько-німецький договір про ненапад

В. Вступ Червоної армії на територію Західної України

Г. Радянсько-німецький договір про дружбу й кордони

14.Національно-визвольна боротьба українського народу проти окупантів у роки Другої світової війни відбувалася у формі

А. страйків робітників і масових акцій громадської непокори

Б. участі регулярних українських армій у складі військ Антигітлерівської коаліції

В. загальнонаціонального антифашистського та антирадянського повстання

Г. підпільної та партизанської боротьби проти загарбників

 

 

 

15.Укажіть результат наступальних операцій радянських військ, здійснених у серпні–  грудні 1943р.

А. звільнення Лівобережної України та Донбасу, початок визволення Правобережної України

Б. визволення Одеси, створення сприятливих умов для звільнення Південної України та Кримського півострова

В. завершення визволення від нацистської окупації всієї території України в її довоєнних кордонах

Г. звільнення Правобережної України та Молдавії, перенесення бойових дій на територію Румунії

 

16. У якому році відбулася подія, відображена в уривку з історичного джерела: «У теперішній ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній перемозі Радянського Союзу всі українські землі з'єдналися разом… собор постановляє скасувати постанови Берестейського Собору 1596 р., ліквідувати унію… і повернутися до нашої батьківської святої православної віри і Руської Православної Церкви…»?

А. 1939 р.Б. 1944 р.В. 1946 р.Г. 1949 р.

 

17.Укажіть прізвище лідера Радянського Союзу на момент ухвалення Указу Президії Верховної Ради СРСР «Про передачу Кримської області із складу РРФСР до складу УРСР»

А. Й.Сталін

Б. М.Хрущов

В. Л. Брежнєв

Г. М. Горбачов

 

18.За оцінкою історика О.Бойка «…характерним для стратегії радянського керівництва в процесі відбудови було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства». Що було покладено в основу зазначеної моделі?

А. розвиток базових галузей промисловості за рахунок ресурсів сільського господарства

Б. співіснування державного, кооперативного та приватного секторів народного господарства

В. спрямування основних капіталовкладень у легку промисловість і соціальну сферу

Г. скорочення обсягів державних дотацій підприємствам воєнно-промислового комплексу

 

19. Поява в середині 1970-х рр.. концепції «розвиненого соціалізму» стала одним з проявів

А. політико-ідеологічної кризи радянської моделі розвитку

Б. утвердження принципів політичного плюралізму

В. активізації дисидентського правозахисного руху

Г. становлення багатопартійності в суспільстві

 

20. Що стало наслідком підписання СРСР угоди, уривок з якої процитовано: «… Держави учасниці поважатимуть права людини та основні свободи, включаючи свободу думки, совісті, релігії та переконань, для всіх, незалежно від раси, статі, мови та релігії…»?

А. завершення «хрущовської відлиги»

Б. зародження Народного Руху України

В. створення Української Гельсінської групи

Г. початок «косигінської реформи»

 

http://nikorupciji.org/wp-content/uploads/2013/06/79423025_1.jpg21. Яке явище радянської дійсності другої половини 1960 – 1980-х рр.. відображає карикатура?

А. низька кваліфікація охоронців на підприємствах

Б. розкрадання державного майна на робочих місцях

В. технологічну відсталість текстильної промисловості

Г. виготовлення товарів високої якості

 

22.  У який період розгорнувся процес, відображений в уривку документа: «… Рада Міністрів УРСР зобов'язала виконкоми місцевих рад народних депутатів Кримської області вжити додаткових заходів для своєчасного надання в установленому порядку кримським татарам, які повертаються, земельних ділянок для будівництва житлових будинків»?

А. «відбудови»Б. «відлиги»В. «застою»Г. «перебудови»

23.Яка подія дала поштовх процесу міжнародного визнання України як незалежної держави?

А. прийняття Декларації про державний суверенітет України (16 липня 1990 р.)

Б. схвалення Акта проголошення незалежності України (24 серпня 1991 р.)

В. проведення Всеукраїнського референдуму (1 грудня 1991 р.)

Г. утворення Співдружності Незалежних Держав (8 грудня 1991 р.)

 

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/101/10117/foto_22.png24.Цінний папір, зображений на фото, в Україні випускався з метою


А. прискорення роздержавлення економіки.

Б. націоналізації великих підприємств.

В. завершення монополізації господарства.

Г. формування вільних економічних зон.

 

 

 

 

25. Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.

«Це був протест не лише проти показової спроби принизити й упокорити українське суспільство – демонстративно не підписувати Угоду про асоціацію з ЄС. Це був вибух протесту проти дикого цинізму й аморальності тогочасної влади в Україні».

В уривку йдеться про

 

А. «Революцію гідності».Б.«Революцію на граніті».

В. «культурну революцію».Г. «Помаранчеву революцію».

ЗАВДАННЯ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ

 

26. Установіть відповідність міжподією та її наслідком.

           А    Б     В    Г     Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

1

проведення в Києві Всеукраїнського хліборобського конгресу

А

збройна агресія радянської Росії проти України

2

оприлюднення Українською Центральною Радою Першого Універсалу

Б

створення Генерального секретаріату

3

збройна боротьба за владу в Києві між більшовиками, прихильниками Тимчасового уряду Росії та Української Центральної Ради

В

прихід до влади гетьмана

П. Скоропадського

4

ультиматум Ради народних комісарів РСФРР Українській Центральній Раді

Г

корніловський заколот в Росії

 

 

Д

проголошення Української Народної Республіки

 

27. Установіть відповідність між прізвищем діяча та фактами його біографії.

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 В. Симоненко                                                                                                                                                                      

2 М. Руденко

3 В. Стус

4 В. Чорновіл

А. автор «самвидавських» праць «Репортаж іззаповідникаіменіБерії», «Середснігів», «Хроніка опору»

Б. автор «самвидавської» збірки «Лихо з розуму», журналу «Українськийвісник», член УкраїнськоїГельсінськоїгрупи

В. автор збірок «Круговерть», «Зимові дерева», «Веселий цвинтар», член УкраїнськоїГельсінськоїгрупи

Г. автор поезій «Всесвіт у тобі», «Оновлення», один іззасновників і керівникУкраїнськоїГельсінськоїгрупи

Д. автор збірок «Лебеді материнства», «Земнетяжіння», «самвидавської» сатири «Некролог кукурудзяномукачанові», «Злодій», «Суд»

 

 

 

 

28. Дозмісту уривку з історичного джерела доберіть відповідний період історії України.

           А     Б     В    Г     Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

1

«…Перший секретар ЦК КПУ М. Підгорний докоряв Драчеві, Дзюбі та Вінграновському, що їхні твори використовують українські буржуазні націоналісти за кордоном…»

А

Повоєнна відбудова та розвиток (1946-початок 1950-х років)

 

2

«…Головною метою діяльності Рух визначає: побудову в Україні демократичного суспільства.., відродження української нації; Рух діє в межах Конституції УРСР…»

Б

Політична та економічна лібералізація суспільства (1953-1964 рр.)

 

3

«На рядітворів, видрукованих у журналі [«Вітчизна»], позначиласьнаціональнаобмеженість: авторизмальовуютьукраїнський народ ізольовано, у відривівідіншихрадянськихнародів, зокремавід великого російського народу…»

В

Загострення кризи радянської системи (1964-1985 рр.)

 

4

«Протягом останніх кількох років у СРСР проводяться політичні репресії над молодими людьми із середовища творчої та наукової інтелігенції… В Україні… симптомисталінізмувиявляютьсящевиразніше і брутальніше…»

Г

Розпад Радянського Союзу та відродження незалежності України (1985-1991 рр.)

 

 

 

Д

Україна в умовахнезалежності (1991 – початок XXI ст.)


 


ЗАВДАННЯ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ХРОНОЛОГІЧНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ

29. Установіть послідовність створення радянських агітаційних плакатів.


https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/91/9198/27B.jpghttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/91/9198/27G.jpghttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/91/9198/27V.jpghttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/91/9198/27A.jpg


 

А.                                          Б.                                            В.                                                  Г.

 

            

                   А    Б     В    Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

30. Установіть послідовність ухвалення цитованих документів.

 

А. «Верховна Рада Української РСР ПРОГОЛОШУЄ державний суверенітет як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і півність у зовнішніх відносинах»

Б. «Виходячи із смертельної небезпеки, яка нависла над Україною у зв’язку з державним переворотом в СРСР… Верховна Рада Української РСР урочисто проголошує незалежність України…»

В. «Керівною і спрямовуючою силою суспільства, ядром його політичної системи, державних і громадських організацій є Комуністична партія Радянського Союзу.»

Г. «Чи підтримуєте Ви Акт проголошення незалежності України?»                                  А    Б     В    Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 


ЗАВДАННЯ НА ВІДПОВІДЬ ІЗ МНОЖИННИМ ВИБОРОМ

 

31. Проаналізуйте зображену картосхему. Картосхема дає змогуhttps://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/92/9200/29.jpg


  1. визначити перебіг подій першої війни радянської Росії проти Української Народної Республіки (грудень 1917 – лютий 1918 р.).
  2. вказати напрямки загального наступу Добровольчої армії генерала А. Денікіна в травні–червні 1919 р.
  3. вказати межу просування польських військ під час польсько-радянської війни (квітень–жовтень 1920 р.).
  4. показати лінію розмежування військ у Першій світовій війні на момент укладення перемир’я на Східному фронті в грудні 1917 р.
  5. окреслити територію ЗУНР відповідно до ухвали Української Національної Ради 19 жовтня 1918 р.
  6. визначити кордони Української Народної Республіки згідно з III Універсалом Української Центральної Ради (листопад 1917 р.).
  7. визначити радянсько-польський кордон за Ризьким мирним договором у березні 1921 р.

32.  Укажіть прояви політико-ідеологічноїкризирадянського ладу в середині 1960-х – на початку 1980-х рр.

1. появаконцепції «розвиненогосоціалізму»

2. стрімкарусифікаціясередньої та вищоїосвіти

3. проведенняполітикидесталінізації

4. посиленнярепресійпротиінакомислячих

5. формуваннябагатопартійності

6. започаткуваннямасовогострайковогоруху

7. придушенняповстаньполітв’язнів ГУЛАГу

 

 

 

 


 

docx
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
5195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку