Підсумкова контрольна робота

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота для учнів 5 класу (ІІ семестр) для підсумкового контролю знань за рік
Перегляд файлу

Варіант – 1

 

Прочитайте текст. Виконайте після нього завдання 1 і 2.

 

(1) У зоопарку, на жаль, не побачиш, як красиво злітає табунець рожевих фламінго. (2) Проте тут можна спостерігати характерний танок птахів. (3) Зоологи його називають «кормовим». (4) Ходять фламінго басейном і кумедно дріботять ногами. (5) У такий спосіб на волі вони здіймають мул і виловлюють молюсків, рачків, збирають водорості.

 

1. Вставне слово (сполучення слів) є в реченні (1б.)

А) першому

Б) другому

В) третьому

Г) п’ятому

 

2. Однорідні додатки є в реченні (1б.)

А) першому

Б) другому

В) четвертому

Г) п’ятому

 

3. Вставні слова звичайно, безумовно, дійсно вживають у мовленні для того, щоб передати (1б.)

А) радість

Б) впевненість

В) невпевненість

Г) жаль, тривогу

 

4. Двокрапку перед однорідними членами речення треба поставити в реченні (1б.)

А) Усе в чеканні краплі роси земля і місяць, вишні й тополі.                                                                    Б) Прилетіла пташка додому, заспівала пісню знайому.                                                                                          В) Співають птицями діброви, шумлять, хвилюються жита.                                                                Г) Важкі краплі роси падали зрідка і тихо в траву.                                                                                                        

 

 

5. Знайди речення з непоширеним звертанням (розділові знаки пропущені). (1б.)                                                                                                       А) Шануй юначе батьківські шляхи.                                                                                                                               Б) А ти ж куди мандруєш ласкавий чоловіче.                                                                                            В)Злітай птице вольна у чисте небо.                                                                                                                                Г) Люба дівчинонько чого ти сумуєш.

 

6. Складним є речення (1б.)

А) Вона приходить здалеку до мене і шелестить до мене під вікном.

Б) Перша бджілка вилітає, красне сонце прославляє.

В) Сік молодий чіпляється за листя і котиться краплисто в небуття.

Г) Відшелестіли лебеді і трави, остання гілка глоду обліта.

 

7. Пуктуаційну помилку допущено в реченні (1б.)

А) Чи знаєш ти, хлопче, якого коня тобі серед поля вготовила доля ?
Б) Летіть, летіть, нестримні журавлі, через усі держави і кордони.
В) Вийди, вийди сонечко, на дідове полечко, на бабине зіллячко.
Г) Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.

 

8. Кому перед виділеним сполучником і треба поставити в реченні (1б.)

А) Велетенські хвилі набігали на берег і підмивали прибережні дерева та кущі.

Б) Налетів сильний і холодний вітер і зірвав останні листочки з берізки.

В) Подорожні розбились на зграї і кожна пташка до рідних осель полетіла.

Г) Я пригорнусь до тебе піснею і яворами, золотими крильми пшениці, тінявими ярами.

 

9. Перетворіть складне речення на речення з прямою мовою. (2б.)

Онучка запитала у дідуся, коли у нього день народження.

 

10. Виконайте синтаксичний розбір речення (2б.)

Живи, цвіти, вкраїнська мово, зціляй і душу, і вуста (Т. Бартош).

 

Варіант – 2

 

Прочитайте текст. Виконайте після нього завдання 1 і 2.

 

 (1) Ми не можемо уявити рідну землю без пісень. (2) А їх у нас, на думку вчених, понад триста тисяч. (3) Сірим було б життя без колядок і щедрівок, без різдвяних вертепів, великодніх веснянок, купальського хороводу. (4) Це те, що ми називаємо усною народною творчістю. (5) Без неї ми не могли б відчути силу таланту свого народу.

1. Однорідні додатки є в реченні (1б.)                                                                       А) першому

Б) другому

В) третьому

Г) четвертому

 

2. Вставне слово (сполучення слів) є в реченні (1б.)

А) першому

Б) другому

В) третьому

Г) п’ятому

 

3. Вставні слова здається, мабуть, можливо вживають у мовленні для того, щоб передати (1б.)

А) радість

Б) впевненість

В) невпевненість

Г) жаль, тривогу

 

4. Тире після однорідних членів речення треба поставити в реченні (1б.)

А) Радощі і чорну днину все я з вами розділю.

Б) І тихе щастя, і земне тепло приходять неквапливо у село.

В)  Блукає вечір таємниче і заглядає у вікно.

Г) Трудився лютий до світанку і заморозив геть ставок.

 

 

 

 

5. Знайди речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущені). (1б.)   

А) Мамо чуєш мову солов’їну?

Б) Тату наш лелека прилетів!

В) Виростай для правди й волі мій синочку!

Г) Сергійку ти найкращий!

 

6. Складним є речення (1б.)

А) Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.

Б) В річках тепло ламає кригу та підтопляє береги .
В) Молоденькі гіллясті берізки ,може, тільки вночі покрились листям.
Г) Мати перша навчила мене любити роси, любисток, м’яту і калину.

 

7. Пуктуаційну помилку допущено в реченні (1б.)

А)Ти , зозулько сива, нас розвеселила.

Б) Вечірнє сонце, дякую за день!

В) Яке чудове твоє вологе повітря, березнева ноче!

Г) Люби мій брате, край свій рідний.

 

8. Кому перед виділеним сполучником і треба поставити в реченні (1б.)

А) Натомлені села вечеряти сіли під грушами, вишнями і небесами.
Б) Скресли ріки і крижини безладно шурхотіли в течії повноводдя.

В) Я машинально зриваю цвіт яблуні і прикладаю холодну од роси квітку до лиця.

Г) Сосни немов розступились і обгорнули поляну.

 

9. Перетворіть складне речення на речення з прямою мовою. (2б.)

Євген Гуцало писав, що наша пам’ять – глибокий чарівний колодязь.

 

10. Виконайте синтаксичний розбір речення (2б.)

Ти, мабуть, у цьому світі нічого не боїшся.

docx
Додав(-ла)
Троць Ольга
Додано
16 січня
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку