Підсумкова контрольна робота з історії України за І семестр

Про матеріал

Підсумкова контрольна робота за перший семестр за перший семестр включає завдання з тем: «Україна під час Другої світової війни (1939-1945 рр.)» та «Україна в перші повоєнні роки (1945- на початку 1950-х рр.)»). Контрольна робота має шість варіантів рівноцінних за складністю. Кожен варіант складається з 12 завдань різної форми. Завдання спрямовані на виявлення ступеня сформованості в школярів певного вміння: орієнтуватися в історичному часі, просторі, вміти працювати з джерелами історичної інформації, вміти визначати і застосовувати теоретичні поняття, ідеї для аналізу історичних фактів, явищ, процесів.

Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з історії України за І семестр

ВАРІАНТ І

Початковий рівень (1 питання-0,5 б)

  1. Відповідно до «пакту Молотова – Ріббентропа» розмежування сфер впливу між Німеччиною  та СРСР відбулося по лінії річок: А)  Нарев, Вісла, Дністер Б)  Вісла, Сян, Збруч В)  Збруч, Одер, Буг Г)  Нарев, Вісла, Сян 
  2. Корсунь-Шевченківська наступальна операція радянських військ здійснювалася впродовж А)  червня – липня 1943 р.  Б)  листопада – грудня 1943 р.  В)  січня – лютого 1944 р.  Г)  квітня – травня 1944 р.  
  3. Греко-католицьку церкву в повоєнний перiод очолював: А. А. Шептицький; Б. Й. Слiпий; В. А. Волошин; Г. С. Шевчук.
  4. В якому роцi в УРСР було запроваджено перехiд до обов’язкової семирiчної освiти: А. 1950; Б. 1951; В. 1952; Г. 1953.
  5. Командувач УПА Р. Шухевич загинув: А) 1948 р.  Б) 1949 р.  В) 1950 р. Г) 1951 р.
  6. Для якого періоду історії України були характерними такі висловлювання? «Зворотною стороною буржуазного націоналізму є безрідний космополітизм, що проявляється в плазуванні перед буржуазною культурою і в низькопоклонстві перед іноземщиною». А кінця 1930 – початку 1940-х років   Б другої половини 1940 – початку 1950-х рр В другої пол. 1950 – початку 1960-х рр    Г кінця 1960 – першої половини 1970-х рр

Середній рівень (1 питання-1 бал)

  1. Установіть послідовність воєнних операцій Червоної Армії в роки Великої Вітчизняної  війни (1941 – 1945 рр.). А)  Кримська наступальна операція Б)  «Битва за Дніпро» В)  Карпатсько-Ужгородська операція Г)  Львівсько-Сандомирська операція 
  2. Встановіть відповідність між сферами діяльності та їх представниками. А. Академік, біолог, голова АН УРСР;  Б. Письменник, автор популярних гумористичних оповідань; В Академік, директор Інституту електрозварювання АН УРСР;  Г Кібернетик, зусиллям якого була створена МЕОМ. 1  В.Сухомлинський. 2  С. Лебедєв; 3 О.Палладін  4  О.Вишня  5  Є.Патон.
  3. Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 – поч. 1950-х років) визначалася: 1 першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики. 2 спрямуванням основної частини капіталовкладень у соціальну сферу. 3 пріоритетним розвитком сільського господарства як джерела фінансування промисловості. 4 опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу. 5 відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили. 6 використанням фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла».

Достатній рівень (1 пит – 1, 5 бали)

  1. Якими битвами звершилось визволення України?
  2. Охарактеризуйте соціальні зміни та проблеми в повоєнних селех і містах України.

Високий рівень (1 пит – 3 бали)

  1. Які причини і наслідки голоду 1946 – 1947 рр.? Чим різняться поняття «голод» і «голодомор»? Чи можна голод 1946 – 1947 рр. назвати голодомором?


Підсумкова контрольна робота з історії України за І семестр

ВАРІАНТ ІІ

Початковий рівень (1 питання-0,5 б)

  1. Найбільша танкова битва початкового періоду Великої Вітчизняної війни відбулася в районі міст А)  Луцьк – Рівне – Броди Б)  Вінниця – Житомир – Біла Церква В)  Львів – Перемишль – Чернівці Г)  Житомир – Бердичів – Київ.
  2. Результатом партизанського руху на Україні стало: А порушення роботи транспортного сполучення окупаційних військ; Б створення концентраційних таборів; В масовий терор проти єврейського населення; Г організація депортації населення до Сибіру.
  3. В якому роцi було пiдписано радянсько-чехо-словацький договiр про включення Закарпаття до УРСР: А 1945; Б 1946; В 1947; Г 1948.
  4. Вкажіть, коли була вiдмiнена карткова система i проведена грошова реформа: А.1945, Б. 1946, В. 1947, Г 1948.
  5. Позначте прізвище діяча, який очолював делегації УРСР на Сан-Франциській (1945), Паризькій 1946—1947) та Дунайській (1948) міжнародних конференціях: А) Д.Мануїльський;    Б) А. Громико;   В) П. Погребняк;  Г) М. Хрущов.
  6. «Операція «Вісла» – це: А воєнна операція Армії Крайової проти загонів УПА на завершальному етапі Другої світової війни. Б примусове виселення українського населення з його етнічних земель на сході Польщі до її західних воєводств, здійснене польським урядом у 1947 р. В переселення українського населення з його етнічних територій, що увійшли до складу Польщі, до УРСР, здійснене на підставі договору 1945 р. Г спільна польсько-радянська військово-каральна операція на території Західної України проти загонів УПА та місцевого населення, яке підтримувало їх.

Середній рівень (1 питання-1 бал)

  1. Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями , які потрібно використовувати, характеризуючи їх. 1 Радянська модернізація (1929–1938 рр.)    2 Велика Вітчизняна війна (1941–1945 рр.) 3 Післявоєнна відбудова (1945 – поч. 1950-х рр.)  4 Десталінізація (1953 – 1964 рр.) А Реформа, раднаргоспи, культ особи, демократизація, реабілітація, «шістдесятники». Б Холодна війна, голод, «ждановщина», радянізація, «безрідний космополітизм», операція «Вісла». В П’ятирічка, колективізація, «закон про п’ять колосків», Голодомор, масові репресії, «розстріляне відродження». Г «Розвинутий соціалізм», номенклатура, дефіцит, правозахисники, «самвидав», неосталінізм. Д Мобілізація, евакуація, Голокост, «новий порядок», рух Опору, депортація.
  2. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями. А) Специфічний період у сільськогоспо­дарській і біологічній науці й прак­тиці, пов’язаний із проявом культу особи академіка АН УРСР Т. Лисен­ка, у результаті якого було припине­но перспективні наукові досліджен­ня; Б) ідеологічний наступ сталінського керівництва на радянську (у тому числі і українську) інтелігенцію в післявоєнний період; В) депортація залишків україн­ського населення Закерзоння на захід і північ Польщі з метою його асиміляції та знищення баз діяль­ності ОУН-УПА; Г) система заходів, спрямованих на встановлення радянської влади, по­будову соціалістичного суспільства за економічною та політичною моделлю СРСР на західноукраїнських землях. 1. «Ждановщина»; 2. «лисенкіщина»;  3. радянізація; 4. Львівський собор;  5. операція «Вісла».
  3. Розташуйте події в хронологічній послідовності. А) Початок післявоєнного голоду в Україні; Б)  входження України до ООН; В)  загибель командира УПА Р. Шухевича; Г)  операція «Вісла»

Достатній рівень (1 пит – 1, 5 бали)

  1. У чому полягала суть плану «Ост»? Чи вдалося його повністю здійснити?
  2. Проаналізуйте причини виселення українців із Закерзоння.

Високий рівень ( 1 пит – 3 бали)

  1. Деякі історики стверджують, що боротьба ОУН-УПА з радянською репресивною машиною з повоєнний період дедалі більше набувала характеру громадянської війни. Чи обґрунтоване це твердження?

 


Підсумкова контрольна робота з історії України за І семестр

ВАРІАНТ ІІІ

Початковий рівень (1 питання-0,5 б)

  1. Які події Великої Вітчизняної війни відбулися в 1944 р.? 1 визволення всієї території України від окупантів 2 проведення депортації кримських татар 3 утворення Української Повстанської Армії (УПА) 4 «Битва за Дніпро» 5 утворення Українського штабу партизанського руху (УШПР) 6 Корсунь-Шевченківська наступальна операція 7 проголошення Акта відновлення Української Держави.
  2. Укажіть причину поразок Червоної Армії на початковому етапі Великої Вітчизняної війни? А)  Зосередження основних сил радянських військ на Далекому Сході Б)  Поразка й капітуляція Франції та Великої Британії – союзників СРСР у війні В)  Масові репресії наприкінці 1930-х років проти армійського командного складу Г)  Розташування радянських військ, авіації, складів боєприпасів далеко від кордонів.
  3. Неофіційна назва західноукраїнських земель, які опинились за «лінією Керзона» і відійшли до Польщі: А. Закерзоння; Б. Посяння; В. Холмщина; Г. Підляшшя.
  4. Вкажіть, в яких формах «ждановщина» проявилась в Україні: а) посилення ідеологічного контролю Компартії над суспільством; б) масові розстріли політично неблагонадійних; в) боротьба з «космополітизмом»; г) повна русифікація науки та освіти; д) депортація євреїв до Ізраїлю; е) гоніння представників української та єврейської інтелігенції.
  5. Перелік яких термінів і понять потрібно використовувати, характеризуючи процес радянізації західних областей України після Другої світової війни? А Операція «Вісла», розкуркулювання, мобілізація, Голодомор, «саморозпуск» УГКЦ. Б Індустріалізація, кооперація, волюнтаризм, «культурна революція», депортації. В Раднаргоспи, колективізація, депортації, прискорення, політичні реабілітації. Г Індустріалізація, колективізація, «культурна революція», депортації, репресії.
  6. Укажіть наслідки урядової політики в галузі культури та науки другої половини 40-х – першої половини 50-х років України. А. Збагачення української культури внаслідок обміну з культурою країн Заходу Б. Розвиток театральної та літературної критики, атмосфера творчої змагальності. В. Відновлення роботи науково-дослідних установ, зміцнення їхньої матеріально-технічної бази Г. Утвердження в якості обов’язкової теми «любові до України» в кіно- та театральному мистецтві Д. Репресії проти «космополітів-антипатріотів».

Середній рівень (1 питання-1 бал)

  1. Співвіднесіть дати з подіями. А Листопад 1939 р. Б липень 1942 р. В жовтень 1942 р.  Г листопад 1943 р. 1 партизанські з’єднання під командуванням С. Ковпака та О. Сабурова здійснили рейд Правобережною Україною; 2 Західну Україну включено до складу УРСР; 3 визволення Києва від окупації; 4 територія України повністю окупована німцями; 5 Акт відновлення Української держави.
  2. Установіть хронологічну послідовність включення до складу Української РСР територій, позначених на карті буквами.

карта 1954р

  1. Встановіть відповідність між діячами науки і сферами їх діяльності. 1. Т. Лисенко; 2. М. Петровський; 3. К. Данькевич; 4. О. Гончар. А. Історія; Б. Музика; В. Кіномистецтво; Г. сільське господарство; Д. українська література.

Достатній рівень (1 пит – 1, 5 бали)

  1. Поясніть, чим відрізнялась мета боротьби течій Руху Опору в Україні.
  2. Опишіть форми і методи колективізації в Західній Україні.

Високий рівень ( 1 пит – 3 бали)

  1. Охарактеризуйте масштабні ідеологічні кампанії, проведені радянським керівництвом у 40 – 50-х роках.

 

 

 

Підсумкова контрольна робота з історії України за І семестр

ВАРІАНТ ІV

Початковий рівень (1 питання-0,5 б)

  1. План нападу Німеччини на СРСР мав кодову назву: А «Ост»; Б «Вайс»; В «Барбаросса»; Г «Південь».
  2. В якому році відбулась подія, про яку йдеться в уривку? «…А. Гітлер сподівався, що Дніпро з його високим правим берегом стане нездоланним рубежем нової лінії оборони. Він заявляв, що «швидше Дніпро потече назад, ніж росіяни подолають його — цю потужну водну перепону у 700–900 м завширшки, правий берег якої являє собою ланцюг безперервних дотів, природну неприступну фортецю». А 1942; Б 1943: В 1944; Г 1945.
  3. Ідеологічна концепція, яка заперечує ідею національної культури, патріотизму і проголошує громадянство світу: А. патріотизм; Б. шовінізм; В. космополітизм; Г. мілітаризм.
  4. Назвiть причини голоду 1946-1947 рр.: А. утворення нових колгоспiв; Б. посуха в Українi; В нестача техніки та чоловічої робочої сили; Г. переведення економiки республiки з воєнних на мирнi рейки; Д. масове вивезення зерна з України за кордон; Е) «розгром» генетики.
  5. Суть політики радянізації західних областей України в період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х років) полягала в А переселенні українців західних областей до центральних і східних областей УРСР. Б уніфікації всіх сфер життя відповідно до норм, утверджених у СРСР. В репресіях проти священиків Української греко-католицької церкви. Г придушенні збройної боротьби підпілля ОУН і загонів УПА.
  6. Позначте прізвище партійно-державного діяча СРСР, який сприяв кампанії цькування відомих літераторів — М.Зощенка («безпринципний літературний хуліган») та А.Ахматової («розпутниця і мона­хиня, в якої розпутство змішане з молитвою»): А) В.Молотов; Б) А.Жданов; В) Л.Берія; Г) Л.Каганович

Середній рівень (1 питання-1 бал)

  1. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями. А Депортація Б репатріація В реабілітація Г евакуація 1 повернення на батьківщину після війни військовополонених, цивільних полонених, біженців; 2 вивезення населення, установ, майна з небезпечних місцевостей; 3 вигнання, висилка окремих осіб чи народів; 4 виправдання, відновлення доброго імені неправильно звинуваченої, засудженої особи; 5 акт вищого органу влади про повне або часткове звільнення від покарання.
  2. У якому з варіантів події розташовано в хронологічній послідовності ? А. Входження України в ООН як члена-засновника; ліквідація Української греко-католицької церкви; операція «Вісла» Б. Операція «Вісла»; входження України в ООН як члена-засновника; ліквідація Української греко-католицької церкви; В. Ліквідація Української греко-католицької церкви; входження України в ООН як члена-засновника; операція «Вісла» Г. Входження України в ООН як члена-засновника; операція «Вісла»; ліквідація Української греко-католицької церкви.
  3. Позначте характерні риси розвитку української культури в післявоєнний період. 1. Запровадження політики українізації; 2. панування «ждановщини»; 3. «Розстріляне відродження»; 4. репресії проти Леся Курбаса та театру «Березіль»; 5. «лисенківщина »; 6. діяльність художників М. Глущенка, М. Дерегуса, О. Шовкуненка; 7. розгортання Л. Кагановичем бурхли­вої діяльності з боротьби з «буржуаз­ним українським націоналізмом».

Достатній рівень (1 пит – 1, 5 бали)

  1. Назвіть здобутки українських вчених у роки війни.
  2. Визначте причини застосування органами радянської влади масових репресій проти західних українців.

Високий рівень (1 питання - 3 бали)

  1. Проаналiзуйте дiяльнiсть ОУН-УПА у повоєннi роки, її мету, засоби досягнення, причини поразки дiй ОУН-УПА.

 


Підсумкова контрольна робота з історії України за І семестр

ВАРІАНТ V

Початковий рівень (1 питання-0,5 б)

  1. Унаслідок включення в 1940 р. Північної Буковини та Бессарабії до складу СРСР А)  Північна Буковина та Бессарабія ввійшли до складу Української РСР Б)  Північна Буковина та Бессарабія утворили нову союзну республіку – Молдавську РСР В)  Північна Буковина ввійшла до складу УРСР, а Бессарабія – до складу Молдавської  Автономної РСР Г)  Північна Буковина ввійшла до складу УРСР, а Бессарабію поділено між Українською та  новоутвореною Молдавською РСР 
  2. Виберіть правильне закінчення речення. У 1945-1955 рр. в УРСР створюються перші в Радянському Союзі: А) атомна електростанція, хімічна фабрика, мала електронно-обчислю­вальна машина; Б) хімічна фабрика, мала електронно-обчислювальна машина, автомат для зварювання металу; В) мала електронно-обчислювальна машина, автомат для зварювання металу, атомний реактор; Г) атомний реактор, акваланг, ракета
  3. У липні 1944 р Д. Мануїльський очолив: А) Верховну Раду УРСР                                             Б) ЦК КП(б)У В) Народний комісаріат закордонних прав            Г) Республіканський комітет борців за мир.
  4. В. Сосюру було звинувачено в українському націоналізмі за його твір: А) «Червона зима»    Б) «Любіть Україну»   В) «Україна в огні»  Г) «Дніпрельстан»
  5. У яких твердженнях ідеться про особливості розвитку культури та науки в Україні в першому повоєнному десятилітті? А. Створення урядом сприятливих умов для розвитку літератури та мистецтва, свобода творчості. Б. Визначальна роль творчості О.Олеся, М.Вороного, Г.Косинки, В.Чумака в розвиткові літературного процесу В.  Ідеологічна кампанія проти «безродних космополітів» Г.  Розвиток нових напрямків науки, зокрема генетики та кібернетики, ініційований академіком  Т.Лисенко Д. Успіхи в розвитку фундаментальних наук, як-от: запуск першого атомного реактора, створення ЕОМ
  6. Як називається процес, описаний в уривку з історичного джерела? «Після закінчення Другої світової війни на батьківщину поверталися сотні тисяч військовополонених та цивільних осіб, що добровільно чи примусово опинилися за межами своєї країни внаслідок війни». А демобілізація       Б реевакуація         В депортація          Г репатріація

Середній рівень (1 питання - 1 б.)

  1. Встановіть послідовність подій: А) об’єднання УГКЦ з РПЦ; Б) операція “Вісла”; В) радянсько-чехословацький договір про Закарпаття; Г) прийняття четвертого п’ятирічного плану.
  2. Встановіть відповідність між історичними діячами та посадами, які вони обіймали. 1. А. Жданов; 2. Л. Каганович; 3. О. Кириченко; 4. М. Хрущов; А. перший секретар ЦК КП(б)У в 1938-1949 рр.(з перервами); Б. секретар ЦК ВКП(б) з ідеології, що проводив гоніння проти інтелігенції; В. перший секретар ЦК КП(б)У в 1947 р.; Г. перший секретар ЦК КП(б)У в 1953-1957 рр.
  3. Позначте особливості періоду відбудови в Україні. 1. Незначні збитки, нанесені війною; 2. Проведення відбудови за рахунок внутрішніх ресурсів. 3. Фінансування сільського господарства за залишковим принципом. 4. Проходження відбудови за схемою: стабілізація валю­ти, відбудова доріг і засобів зв’язку, сільського госпо­дарства, легкої промисловості й важкої індустрії 5. Здійснення процесу відбудови централізовано й пла­ново 6. Повернення довоєнної моделі розвитку народного господа ства: розвиток важкої промисловості, нещадна експлуата сільського господарства 7. Велика роль ідеології 8. Затяжний процес відбудови.

Достатній рівень (1 пит – 1, 5 бали)

  1. Проаналізуйте дані таблиці. Яку складову політики радянізації в західних областях України вони характеризують? Якими були результати цієї політики?

Кількість промислових підприємств

2,5 тис.

Зростання промислового виробництва

1230%

  1. Розкрийте ставлення різних верств українського суспільства до німецького окупаційного режиму.

Високий рівень (1 питання - 3 бали)

  1. Розкрийте причини i наслiдки полiтики «жданiвщини» в Українi в повоєннi роки.

 

                                 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота з історії України за І семестр

Варіант VІ

1 питання – 0, 5 б

  1. Посаду першого секретаря ЦК КП(б)У в 1950- 1953 pp. обіймав: М. Хрущов; JI. Каганович;  Л. Мельников;  Д. Мануїльський.
  2. Львівський церковний собор, із діяльністю якого була пов’язана ліквідація УГКЦ, відбувся у: А червні 1945 p.; Б березні 1946 р.;   В квітні-серпні 1947 p.; Г березні 1950 р.
  3. Народним комісаром закордонних справ УРСР у післявоєнний період був: А М. Хрущов;  Б А. Жданов; В  Й. Сліпий;  Г Д. Мануїльський.
  4. Операція польського уряду з переселення українців у західні та північні райони Польщі, проведена в 1947 p., отрим ала назву: А «Вісла»;   Б Львівський собор; В «Познань»; Г «Варшава».
  5. Позначте твердження, яке не можна віднести до причин голоду 1946 р. А Охоплення всієї території України посухою Б Повне вилучення державою продовольства в населення В Нехтування державою заходами щодо уникнення голоду  Г Розореність господарства війною
  6. У якому році Українська РСР стала членом ООН?  А)  1944 р.  Б)  1945 р.  В)  1949 р.  Г)  1954 р.
  7. Хронологічні рамки якого явища історії України є зайвими в ланцюжку:«1921–1923 рр.,1932–1933 рр.,1941–1945 рр., 1946–1947 рр.»?  А)  1921 – 1923 рр.     Б)  1932 – 1933 рр.        В)  1941 – 1945 рр. Г)  1946 – 1947 рр.
  8. 1945 рік в історії України пов’язаний із  А)  включенням до її складу Закарпаття, голодом у центральних і південних областях. Б)  голодом у центральних і південних областях, операцією «Вісла». В)  операцією «Вісла», початком членства республіки в ООН. Г)  початком членства республіки в ООН, включенням до її складу Закарпаття.
  9. Як називається процес, описаний в уривку з історичного джерела? «Після  закінчення  Другої  світової  війни  на  батьківщину  поверталися  сотні  тисяч  військовополонених  та  цивільних  осіб,  що  добровільно  чи  примусово  опинилися  за  межами  своєї країни внаслідок війни».  А)  демобілізація             Б)  реевакуація           В)  депортація            Г)  репатріація
  10. Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945 –  початок 1950-х років) визначалася  1.  першочерговою відбудовою важкої промисловості та енергетики. 2.  спрямуванням основної частини капіталовкладень у соціальну сферу. 3.  пріоритетним розвитком сільського господарства як джерела фінансування промисловості. 4.  опорою лише на власні сили та ресурси Радянського Союзу. 5.  відсутністю достатньої кількості кваліфікованої робочої сили. 6.  використанням фінансової та технічної допомоги за «планом Маршалла».
  11. Процес післявоєнної відбудови в Україні (1945 – початок 1950-х років) характеризувався  А)  відбудовою  економіки  України  як  самостійного,  самодостатнього  комплексу  з  використанням західної фінансової та технічної допомоги. Б)  наявністю  достатньої  кількості  кваліфікованої  робочої  сили  та  спрямуванням  основної  частини капіталовкладень у відбудову соціальної сфери. В)  першочерговою  відбудовою  важкої  промисловості  та  енергетики  з  опорою  лише  на  власні сили та ресурси Радянського Союзу. Г)  поверненням  усіх  евакуйованих  на  схід  СРСР  підприємств,  їх  модернізацією  на  базі  обладнання, що СРСР отримував як репарації.
  12. Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства в  період післявоєнної відбудови (1945 – початок 1950-х років)? 

1.  «Долаючи нестачу кадрів, влада розпочала широко залучати на робочі місця жінок. Попри великі  фізичні  труднощі,  жінки  працювали  забійниками,  прохідниками  на  шахтах,  металургами,  будівельниками. Частка жінок серед робітників промисловості становила 35,9%».

2.  «Житлові  й  побутові  умови  населення,  незважаючи  на  значні  масштаби  будівництва,  залишалися  важкими.  Мільйони  сімей  жили  в  бараках,  перенаселених « комуналках»,  не  пристосованих для життя підвальних приміщеннях…»

А)  Відображено в обох уривках.                   Б)  Лише в першому.

В)  Лише в другому.                                         Г)  Не відображено в жодному з уривків.

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
9728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку