Підсумкова контрольна робота з історії України в 11 класі надасть змогу зробити висновок про знання та вміння учнів, здобуті за ІІ семестр, відслідкувати рівень засвоєння матеріалу, рівень сформованості логічного мислення, практичних вмінь та навичок самоосвітньої діяльності учнів. Завдання підсумкової контрольної роботи дозволяють оцінити сформованість усіх предметних компетентностей учнів.
Для виконання роботи запропоновані 4 варіанти завдань. Завдання складені згідно з програмним матеріалом ІІ семестру та включають такі теми: «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства», «Розпад Радянського Союзу й проголошення незалежності України», «Україна в умовах незалежності». Кожен варіант підсумкової контрольної роботи складається з чотирьох рівнів, які відрізняються за складністю та формою тестових завдань.
Завдання першого рівня містять переважно тести, спрямовані на діагностування початкових уявлень учнів про предмет вивчення. До кожного завдання пропонувалося чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Кожна правильна відповідь оцінювалася по 0,5 балів. Завдання другого рівня допомагають вчителю ґрунтовніше з'ясувати, наскільки учні володіють термінологією вивчених тем. Кожна правильна відповідь оцінюється по 0,5 балів. Завдання третього та четвертого рівнів - відкритої форми, вони орієнтовані на достатнє й високе володіння програмним матеріалом, вимагають від учня уміння застосовувати завданий алгоритм дій, описувати, характеризувати та аналізувати історичні явища та процеси, робити аналітичні висновки, а також показувати власне ставлення до подій і явищ. Кожна правильна відповідь оцінюється по 2 бали.
Підсумкова контрольна робота з історії України за ІІ семестр (11 клас)
Варіант І
І рівень.( За кожну правильну відповідь - 0, 5 балів)
1 Укажіть, хто за сприяння Микити Хрущова очолив у 1957р. Комуністичну партію України.
А )Петро Шелест; Б) Микола Підгорний; В) Олексій Кириченко;
Г) Леонід Брежнєв.
2. Позначте дату входження Кримської області до складу УРСР.
А) вересень 1953р.; Б) лютий 1954 р.; В) квітень 1957 р.; Г) червень 1959 р.
3. У чому полягала сутність реформ М. С.Хрущова у сільському господарстві? (Позначте неправильне)
А) підвищення заготівельних цін;
Б) інтенсифікація ведення сільськогосподарських робіт;
В) скасування обов’язкових поставок сільськогосподарських продуктів із
колгоспних дворів;
Г) зниження податків з присадибних господарств.
4. Вкажіть керівника Української Гельсінської групи в 1976 р.:
А) П.Григоренко Б) В.Чорновіл В) М.Вінграновський
Г) М.Руденко
5. Виникнення в Україні руху «шістдесятників» зумовлено
А) лібералізацією суспільно-політичного та духовного життя
Б) збільшенням фінансування культури та народної творчості
В) долученням до європейської та світової культурної спадщини
Г) поверненням в українську культуру забутих і репресованих імен.
8. Революція на граніті ( жовтень 1990 р.) це -
А) страйк шахтарів з метою виплати заробітної платні
Б)кампанія широкомасштабних акцій ненасильницької громадянської непокори, заздалегідь організована українською радянською молоддю, переважно студентами
В) кампанія протестів, мітингів, пікетів, страйків та інших актів громадянської непокори в Україні, організована і проведена прихильниками Віктора Ющенка.
9. У 2008 р Україна вступила до
А) Світової організації торгівлі (СОТ)
Б) Співдружності незалежних держав (СНД)
В) Європейського Союзу (ЄС).
ІІ рівень. ( Кожна правильна відповідь – 0,5 балів)
10.Дайте визначення поняттям: «реабілітація», «самвидав», «анексія».
ІІІ рівень ( Кожне питання оцінюється по 2 бали)
11.Чому «цилінна епопея» мала для економіки України негативні наслідки? Чому вона не принесла бажаних результатів?
12. Охарактеризуйте наслідки Чорнобильської катастрофи. Як уплинула Чорнобильська катастрофа на суспільно-політичні настрої людей?
ІV рівень (Оцінюється - 2 бали)
13. Прокоментуйте, з огляду на сучасний міжнародний статус України, слова французького генерала Шарля де Голля з приводу того, що держава, яка не має ядерної зброї, коли її мають інші, не може керувати своєю долею.
Підсумкова контрольна робота з історії України за ІІ семестр (11 клас)
Варіант ІІ
1 рівень ( За кожну правильну відповідь - 0, 5 балів)
1. Хто такі «шістдесятники»?
А) учені новатори, що працювали у космічній галузі
Б) покоління молодих митців 60-х років, які виступали за оновлення
радянського суспільства
В) геронтологи
Г) старше покоління радянського керівництва.
2. Укажіть, хто очолював КПУ з 1963 року.
А) Микола Підгорний
Б )Олексій Кириченко
В) Петро Шелест
Г) Володимир Щербицький.
3. Приєднання Криму до Української РСР було приурочене до річниці:
А) Заснування Києва;
Б) Хрещення Київської Русі;
В) Коронування Данила Галицького;
Г) Воз’зєднання України та Росії.
4.Оберіть відомого українського поета-дисидента, який помер під час сухої голодовки у 1985 р. у російській в’язниці:
А) В.Стус Б) І.Драч В) І.Світличний Г) В.Симоненко.
5. Важливим кроком до об’єднання національно-демократичних сил наприкінці 1980-х років було
А) падіння авторитету Комуністичної партії України в суспільстві
Б) проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР
В) формування всеукраїнської організації – Народного руху України за перебудову
Г) проведення акції «Українська хвиля» – утворення «живого ланцюга» від Львова до Києва.
6. Запровадження багатопартійної системи в УРСР стало можливим завдяки
А) скасуванню статті Конституції УРСР про керівну роль КПУ в суспільстві
Б) установчому з’їздові Народного руху України за перебудову
В) першим альтернативним виборам до Верховної Ради УРСР
Г )відновленню діяльності Української Гельсінської спілки.
7. 25 листопада 1991 р. президент Росії Б. Єльцин зробив висновок:
«Як тільки вони [Україна] приймуть рішення про свою національну валюту — і все — ми [СРСР] закінчилися». Коли було запроваджено національну валюту України?
А) 1991 р. Б) 1992 р. В) 1994 р. Г) 1996 р.
8. Кому належить така характеристика?
« Президент України, сприяв прийняттю Конституції незалежної України, вніс пропозицію про проведення політичної реформи, суть якої полягала в перетворенні президентсько-парламенської республіки на парламентсько-президентську».
А ) Л.Кравчуку Б ) Л.Кучмі В) В. Ющенку Г) В. Януковичу.
9. Визначте дату «Революції Гідності»
А) листопад 2013 – лютий 2014 рр. Б) квітень – травень 2014р. В) вересень 2012 – січень 2013рр.
ІІ рівень. ( Кожна правильна відповідь – 0,5 балів)
10. Дайте визначення поняттям: «номенклатура», «плюралізм», «гласність».
ІІІ рівень. ( Кожне питання оцінюється по 2 бали)
11. Охарактеризуйте кроки уряду М.С. Хрущова у сфері релігійної політики. Що призвело до розгортання антирелігійної кампанії?
12. Визначте політичні наслідки спроби державного перевороту в СРСР.
ІV рівень (Оцінюється - 2 бали)
13. Уявіть себе істориком, який описує «четверту хвилю» української еміграції. Що б ви насамперед прагнули повідомити майбутнім поколінням?
Підсумкова контрольна робота з історії України за ІІ семестр (11 клас)
Варіант ІІІ
І рівень( За кожну правильну відповідь - 0, 5 балів)
А) Розширились можливості спеціалізації підприємств
Б) Зменшився диктат центру
В) Поліпшилося використання місцевих ресурсів
Г) Вдалося знайти оптимальне поєднання місцевих і загальнодержавних інтересів.
2. Укажіть назву відомої дисидентської групи, утвореної в 1959 р.
А) Українська робітничо-селянська спілка
Б ) Українська міжпартійна асамблея
В) Радикальна українська партія
Г) Українська Головна визвольна рада.
3. Демонстрація проти арештів української інтеліґенції в київському кінотеатрі «Україна» відбулася у:
А ) вересні 1965 р.; Б ) березні 1966 р.; В) травні 1967 р.; Г) січні 1968 р.
4. Визначте, яка п’ятирічка мала найкращі темпи приросту виробництва й була названа «золотою»:
А) VІІ Б) VІІІ В) ІХ Г) Х
5. Чи відображено в уривках з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства в період десталінізації (1953 – 1964 рр.)?
1.) «…У рік, коли було одержано найбільший урожай, на цілині працювало понад 75 тисяч юнаків і дівчат з України. Сотні тисяч механізаторів і фахівців, мобілізованих у сільському господарстві багатьох регіонів, приїхали на цілину й організували радгоспи. ...Українські механізатори організували 54 цілинних радгоспи...»
2.) «Збирання кукурудзи важко піддавалося механізації й тому постійно доводилося мобілізовувати з міст сотні тисяч чоловік. Строки навчання у вузах пересувалися, а обсяг навчального матеріалу скорочувався, тому студенти тепер мали ще один «кукурудзяний» семестр...»
А) Відображено в обох уривках
Б) Тільки в першому
В) Тільки в другому
Г) Не відображено в жодному з уривків.
6. У яких роках в українській науці відбулися описані нижче зрушення?
«В Інституті надтвердих матеріалів виготовлено перші штучні алмази, у Фізико-технічному інституті побудовано найбільший у світі на той час прискорювач електронів, в Інституті фізики розгорнулися дослідження в галузі фізики атомного ядра завдяки уведенню в дію ядерного реактора».
А) 1950-х рр. Б) 1960-х рр. В) 1970-х рр. Г) 1980-х рр.
7. Проведення Народним рухом України акції «Українська хвиля» (1990 р.) – утворення «живого ланцюга» від Львова до Києва – присвячувалося
А) роковинам бою під Крутами
Б) проголошенню Акта злуки УНР і ЗУНР
В) проголошенню Української Народної Республіки
Г) проголошенню незалежності Української Народної Республіки.
8. У якому році в СРСР відбулося святкування тисячоліття хрещення Русі?
А )1980 р. Б) 1985 р. В) 1988 р. Г) 1990 р.
9. Коли було прийнято цитований нижче документ?
«Виходячи зі смертельної небезпеки, яка нависла над Україною у зв’язку з державним переворотом в СРСР..., продовжуючи тисячолітню історію державотворення в Україні, виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом ООН... Верховна Рада Української РСР урочисто проголошує незалежність України...»
А) 16 липня 1990 р. Б) 17 березня 1991 р. В) 24 серпня 1991 р.
Г) 1 грудня 1991р.
ІІ рівень. ( Кожна правильна відповідь – 0,5 балів)
10. Дайте визначення поняттям: «дифіцит», «лібералізація», «перебудова».
ІІІ рівень ( Кожне питання оцінюється по 2 бали)
11. У чому полягає історичне значення промови «Про культ особи та його наслідки»? У чому проявилася непослідовність змісту промови?
12. Чому, на вашу думку, політика «прискорення» не принесла очікуваних результатів?
ІV рівень (Оцінюється - 2 бали)
13. Поміркуйте, чи можуть громадяни впливати на вирішення політичних конфліктів в Україні. Обгрунтуйте відповідь.
Підсумкова контрольна робота з історії України за ІІ семестр (11 клас)
Варіант ІV
І рівень( За кожну правильну відповідь -0, 5 балів)
1. Якими були позитивні наслідки реформи управління? (Позначте неправильне).
А) розширились можливості спеціалізації підприємств
Б) зменшився диктат центру
В) поліпшилося використання місцевих ресурсів
Г) вдалося знайти оптимальне поєднання місцевих і загальнодержавних інтересів.
2. Що було однієї зі складових політики десталінізації (1953 – 1964 рр.)?
А) лібералізація державної політики щодо церкви, розширення мережі церковних громад
Б) ліквідація монополії КПРС на владу, передача влади З’їзду народних депутатів
В) реорганізація партійного апарату та створення національних комуністичних партій
Г) ліквідація системи ГУЛАГу, амністія та реабілітація незаконно засуджених.
3. Децентралізація управління промисловістю в другій половині 1950-х років відбулася внаслідок
А) упровадження системи рад народного господарства (раднаргоспів)
Б) ліквідації союзних та утворення республіканських галузевих міністерств
В) створення вільних економічних зон на базі республіканських підприємств
Г) ліквідації директивного планування й упровадження госпрозрахунку на підприємствах.
4. На чию адресу були висунуті такі звинувачення?
«Ця «праця» має явний антирадянський характер… в ній зводиться наклеп на національну політику КПРС, робиться спроба… розпалити ворожнечу між українським і російським народами. З цією метою автор вдається до спотворення положень ленінської національної політики, змісту творів класиків марксизму-ленінізму з національного питання».
А ) В. Стуса Б) І. Дзюби В) О. Гончара Г) Л. Костенко.
5.До виконання яких завдань долучилася Україна, ставши членом ЮНЕСКО в 1954 р.?
А) надавати допомогу країнам, що розвиваються, у поліпшенні умов життя дітей, захисту їхніх прав
Б) сприяти зміцненню миру та безпеки шляхом розширення співробітництва народів у галузях освіти, науки, культури та інформації
В) забезпечувати врегулювання проблем біженців, надання їм правового захисту та матеріальної допомоги
Г) досліджувати стан довкілля, брати активну участь у ліквідації екологічних катастроф та їхніх наслідків 12 травня 1954р.
6. Особливість розвитку освіти України середини 1960 – початку 1980-х рр. – це
А) збільшення кількості шкіл з українською мовою викладання
Б) завершення переходу до обов’язкової загальної середньої освіти
В) поява навчальних закладів нового типу – гімназій, ліцеїв, колегіумів
Г) перехід на платну систему освітніх послуг.
7. Витяг з якого документа подано нижче?
«Українська РСР забезпечує верховенство Конституції та законів Республіки на своїй території. Українська РСР самостійно визначає свій економічний статус і закріплює його в законах... …Українська РСР має право на власні Збройні Сили…»
А) Декларація про державний суверенітет України
Б) Акт проголошення незалежності України
В) Декларація прав національностей України
Г) Закон «Про економічну самостійність Української РСР» .
8. До якого періоду історії України слід віднести такий висновок науковців:
«Свідченням прогресивних явищ в українському мистецтві стало утвердження і розвиток українського романтичного (поетичного) кіно. Творчість таких видатних діячів українського кіно, як С. Параджанов, І. Миколайчук стала відомою далеко за межами України»?
А) повоєнна відбудова Б) «застій» В) перебудова Г) період незалежності України.
9. Президентом України обрано П.Порошенка
А) червень 2014 р. Б) квітень 2013р. В) червень 2012 р. Г) січень 2015 р.
ІІ рівень. ( Кожна правильна відповідь – 0,5 балів)
10. Дайте визначення поняттям: «урбанізація», «розвинутий соціалізм», «інфляція».
ІІІ рівень ( Кожне питання оцінюється по 2 бали)
11. Проаналізуйте основні напрями соціальної політики М. С.Хрущова. Зробіть висновки.
12. Охарактеризуйте стан господарства України після розпаду СРСР. У чому були переваги і недоліки для української економіки напередодні проголошення незалежності України?
ІV рівень (Оцінюється - 2 бали)
13. Уявіть себе міжнародним спостерігачем. Які характеристики релігійних конфесій України ви б виокремили як позитивні? Щоб назвали негативними проявами?