Контрольна робота №1
з теми: «Різноманітність тварин. Безхребетні тварини»
Варіант 1
І рівень (по 0,5 балів за кожне завдання)
1. Укажіть тварину, яка належить до типу Кільчасті черви:
А) планарія;
Б) аскарида;
В) ціанея;
Г) дощовий черв’як.
2. Визначте, чим можна заразитися, уживаючи в їжу недостатньо проварене чи просмажене м’ясо:
А) бичачим ціп’яком;
Б) людською аскаридою;
В) гостриком;
3. Скільки ходильних ніг у павуків:
а) 10, Б) 8 В) 6
4. Дихальна система ракоподібних складається з:
а) трахей;
б) легень;
в) зябр;
5. Тіло павука складається з таких відділів:
а) голова, груди, черевце;
б) головогруди, черевце;
в) голова, грудочеревце;
6. Жалкі клітини служать для:
а) пересування по субстрату;
б) внутрішньоклітинного травлення;
в) захисту від ворогів і ураження здобичі;
г) регуляція процесів життєдіяльності.
ІІ рівень (1 бал)
7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.
Ознаки представників класу Ракоподібні:
а) п’ять і більше пар ходильних ніг
б) три пари ходильних ніг
в) органи виділення — мальпігієві судини
г) мають дві пари вусиків
д) органи дихання — зябра
е) мають черевні ніжки
є) шлунок має два відділи
8. Зіставте назви тварин з їх середовищем існування: (1 бал)
А Гідра прісноводна |
Б Червяк дощовий |
В Павук хрестовик |
Г Аскарида людська |
1 Наземно повітряне |
2 Водне |
3 Грунтове |
4 Живі організми |
9. Зіставті групи безхребетних тварин з їх визначальними особливостями: (1,5 бал)
А Кишковопорожнинні |
Б Кільчасті черви |
В Членистоногі |
Г Молюски |
1 Дифузна нервова система |
2 Замкнена кровоносна система |
3 Радіальна симетрія |
4 Голова, тулуб, нога |
5 Голова, груди, черевце |
6 Хітиновий зовнішній скелет |
7 Мантія, черепашка |
8 Шкірно – м’язовий мішок |
А -
Б -
В –
Г -
ІІІ рівень
10. Назвіть органи Ставковика великого, що позначені на малюнку цифрами: (1,5 бал)
1 –
2 –
3 –
4 –
11. Вкажіть основні ознаки тварин типу Кільчасті черви. Наведіть приклади представників кільчастих червів. (2 бали)
ІV рівень
12. Які типи розвитку є в комах? (2 бали)
Контрольна робота №1
з теми: «Різноманітність тварин. Безхребетні тварини»
Варіант 2
І рівень (по 0,5 балів за кожне завдання)
в) виноградний слимак.
в) каракатиця
в) кліщів; г) комах.
а) внутрішніми органами;
б) черепашкою і мантією;
в) мантією і тулубом.
ІІ рівень
Неповне перетворення –
Мантія –
9. Встановіть логічні пари: (1,5 бал)
1.Глікоген А.Тарантул
2.Мітохондрії Б. Лангуст
3.Жалкі клітини В. Джерело енергії
4.Гризучий апарат Г. Воша
5. Хітиновий панцир Д.Запасна речовина
6.Неповне перетворення Е.Медуза
7.Павутинні бородавки Є.Сонечко
Ж.Слимак
ІІІ рівень
10. Заповніть таблицю (1,5 б.)
Клас ознака |
Ракоподібні |
Павукоподібні |
Комахи |
Органи зору |
|
|
|
Органи виділення |
|
|
|
11. Зіставте типи безхребетних тварин з їхніми класами (2 бали)
1 Кишковопорожнинні |
А Кнідарії |
Д Павукоподібні |
З Пявки |
2 Кільчасті черви |
Б Багатощетинкові |
Е Реброплави |
И Головоногі |
3 Членистоногі |
В Черевоногі |
Є Двостулкові |
І Комахи |
4 Молюски |
Г Ракоподібні |
Ж Малощетинкові |
|
1 –
2 –
3 –
4 –
IV рівень
12. Доведіть, що вказаний організм відноситься до типу Членистоногі, класу Комахоподібні (даючи повну характеристику класу). (2 бали)