Об'єктами підсумкової перевірки з природознавства у 4 класі є:
знання (у формі фактів, понять) про предмети і явища природи, їх взаємозв'язки і залежності між ними;
уміння виконувати різні види навчально-пізнавальних дій щодо об'єктів природи та інформації про них;
уміння оцінювати об'єкти природи, а також власну поведінку та інших людей серед природи;
уміння застосовувати набуті знання й навички у своєму повсякденному житті;
уміння творчого застосування набутих природничих знань і способів діяльності в змінених ситуаціях;
досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу і природи, до різноманітних видів діяльності, зокрема природоохоронної.
Підсумкова контрольна робота
з природознавства
І семестр
Варіант 1
а) Вісь Землі – уявна лінія, якою небо ніби зʼєднується з поверхнею Землі.
б) Вісь Землі – це шлях, яким Земля рухається навколо Сонця.
в) Вісь Землі – уявна лінія, що проходить через центр Землі та Північний і
Південний полюси.
2. Який океан найтепліший? Йому назву дав Магеллан.
а) Тихий; в) Атлантичний; б) Північний Льодовитий; г) Індійський
3.Проміжок часу, за який Земля робить повний обертнавколо осі, називається:
а) днем: б) добою; в) роком.
4.Перелічи материки нашої планети. На якому материку розташована Україна?
5. Склади ланцюг живлення із поданих слів.
Жук-плавунець, качки, ряска, риби.
6. Продовж речення.
Чинники, що впливають на життя в світовому океані це -
7. Запропонуй свої шляхи збереження природи на планеті Земля.
Варіант 2
Уявналінія, що проходить через центр Землі та розділяє Землю на дві однакові півкулі, - це:
а) екватор, б) вісь Землі; в) центр Землі.
2.Зображення частини земної поверхні за допомогою умовних знаків називається:
а) планом предмета; б) малюнком місцевості; в) планом місцевості.
3.Що є причиною зміни дня і ночі?
а) Обертання Землі навколо своєї осі; б) обертання Землі навколо Сонця;
в) обертання Місяця навколо Землі.
4. Перелічи океани нашої планети. Вкажи найбальший океан.
5. Склади ланцюг живлення із поданих слів.
Лелека, дзвіночки, ящірка, метелики.
6.Продовж речення. Визначити сторони горизонту – означає вміти ….. .
Орієнтуватися на місцевості можна за допомогою … .
7. Світовий океан просить допомоги. Чому?