""уроки для стійкого розвитку"

Про матеріал

Формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу через розвиток критичного мислення молодшого школяра

Перегляд файлу

Уроки для стійкого розвитку

Зустріч перша.

 Тема. Значення рослин у житті людини

 Мета: вчити учнів розповідати про цінність рослин для життя на планеті; пояснювати  проблеми зменшення рослинності, їх причини та наслідки; досліджувати власні звички і ставлення до рослин; розвивати уміння презентувати результати своєї діяльності; виховувати дбайливе ставлення до рослин

 Обладнання: відео http://www.youtube.com/watch?v=V_XHkX_WD7I, аудити, олівці, портфоліо.

 Фактичний матеріал

Значення рослин у житті людини.

Важливість вироблення у людей дбайливого ставлення до рослин.

 Девіз уроку:

Один, два, три, чотири, п’ять,

Разом будемо працювать.

Про ресурси пильно дбати,

І Землі допомагати!

 Вступна частина.

  1. Перегляд відео «Ліси» (Додаток №1)

Що милувало ваше око? (Рослини)

  1. Складання кластера

Довести, що рослини мають велике значення у житті людини.

 

 

Рослини –дерева, кущі, трави.

Дерева – повітря, папір,  будматеріали, відпочинок, їжа, житло, ліки, утримують вологу, зсуви землі.

3.Робота за підручником. Читання тексту про пригоди Галинки і Тарасика.

4.Обговорення прочитаного.

- Якої помилки припустилися діти?

5.Робота у парі.

- Чому рослини називають друзями?

6. Повідомлення теми уроку дітьми.

Ваші очікування від цієї теми?

Знаю – хочу дізнатись – навчусь.

Проблемне питання:

  • Чи потребують рослини вашого захисту і піклування?

 

 

Основна частина

1.Осмислене читання тексту «Зелені друзі» з позначками (знайома інформація (+ ), нова інформація (-), суперечлива інформація, я так не думав (v), недостатня інформація , про це хотілося довідатися більше (?)

 

2.Обговорення поданої інформації за питаннями.

*Чи багато рослин на Землі?

*Як вони впливають на довкілля?

*Чи існують проблеми із вирубуванням дерев у вашій місцевості?

*Чи задовольняє вас озеленення рідного міста? Чому саме?

*Чи відомо, якими можуть бути наслідки зменшення кількості дерев  на планеті.

 

3.Фізкультхвилинка

Вчитель                                                                      Учні

Трава низенька-низенька.                                 Роблять присідання.

Дерева високі-високі.                                         Піднімають руки вгору.

Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.

То направо, то наліво нахиляє.                        Повороти вправо, вліво.

То вгору, то назад.                                                Потягуються вгору, назад.

То вниз нагинає.                                                   Нахиляється вперед.

Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками -«крильми».

А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти.

4. Інтерв’ю. ( Повідомлення нової додаткової інформації про рослини членами екогруп ). (Додаток № 2 )

  1. Аудит. Дослідження  за таблицею.  Що ми знаємо про рослини.
  2. Самооцінювання

1.Рослини використовують для виготовлення паперу                            О

2. Кількість рослин на Землі не зменшується                                            О           

3.Рослини допомагають зберігати водні ресурси Землі                               О

4.Рослини роблять повітря придатним для дихання                                             О

5. Рослини – основа здорового харчування                                               О

6. Щоб зберегти рослини, треба відмовитись від рослинної їжі             О

7. Насадження рослин збагачує ресурси планети                                      О                         

8. Люди завжди дбайливо ставляться до рослин                                                  О

9. Рослини – це домівка для комах і пташок                                                        О

 

6.Порівняння своїх відповідей з відповідями однокласників.

7.Робота в екогрупах.

Домалювати предмети,  які є «подарунком» рослин.

8.Велике коло.

Учні стають у коло і по черзі за бажанням висловлюються з приводу своїх малюнків.

9.Робота у парі. З’єднати частини речень. Пояснити їх значення.

Більше лісу – більше снігу, більше снігу - більше

сестра

Рослини - берегів

води

Ліс - охоронець

спасіння

Ліс і вода – брат і

хліба

 

Підсумкова частина

  1. Обговорення питань:

*Як проблема збереження рослин пов’язана  з майбутнім людства і усього живого  на планеті?

*Як працювалось в екогрупі?

 *Що здалося найбільш цікавим і важливим?

*Чи справдились ваші очікування?

 

 

 

2.Сенкан

                                                           Рослини

                                                   Корисні, красиві.

                                            Лікують, годують, дивують.

                                        Чистим повітрям  забезпечують!

                                                          Довкілля!

Домашнє завдання

- Чи під силу тобі захищати рослини і піклуватися про них?

Аудит. Зробити остаточні підрахунки

Приміщення, де є рослини

Кількість рослин у кожному приміщенні

Кількість рослин, які потребують негайної допомоги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усього рослин

 

 

 

 

Зустріч друга

Тема. Як стати справжнім другом рослин

Мета: вчити піклуватися про рослини і дбати про їх збільшення, презентувати результати своєї діяльності;  мотивувати свідомий вибір життєвого стилю і зміни  поведінки; розвивати практичні навички  у розв’язуванні поставлених проблем; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

Обладнання: горщики, земля, вода, садівний матеріал,посібники, аркуші паперу, олівці, порт фоліо.

Фактичний матеріал.

Як людина може піклуватися про рослини і дбати про їх збільшення.

Складання та виконання плану змін власної поведінки.

Аналіз результатів.

Спостереження, документування, обчислення й оцінювання результатів, пов’язаних з певним ставленням до рослин.

Мотивування себе та інших на свідомий вибір життєвого стилю і зміни поведінки.

Аналіз рівня особистих досягнень.

Девіз уроку:

Я всміхаюсь сонечку:

  • Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці, -

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся, мов з відра.

Рослинам – друзям усміхаюсь я.

Вступна частина

1.Обговорення домашнього аудиту.

- Які труднощі виникли під час роботи?

- Як їх долали?

2.Проблемне питання: чи можуть діти стати справжніми друзями рослин?

3.Робота у парах. Розглянути у посібнику ситуації та обговорити вчинки дітей.

*Чи потребують рослини вашого піклування?

*Як ви могли б про них дбати?

4.Повідомлення теми уроку дітьми.

- Ваші очікування?

Знаю – хочу дізнатись – навчусь.

Основна частина

1. Зустріч з Екосом.

Бесіда про зміну звичок, щоб стати справжніми господарями Землі.

2.Вибір дії екогрупи, яка стане звичкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Робота в екогрупах.

А) Прочитати  зміст дії за підручником.

Б) Скласти пазли, тобто план дії.

В) Розподілити обов’язки.

4. Дії учнів  в екогрупах.

Екогрупа  №1 – висаджування квітки у горщик

Екогрупа №2 – «Швидка допомога» рослинам класу

Екогрупа № 3 – Тропічний сад (висаджування кісточок тропічних плодів)

Екогрупа №4 – Мої саджанці (висаджування гілочок дерев у горщики)

5. Велике коло.

Презентація робіт та розповідь про них  іншим групам.

  • Змінивши своє ставлення до рослин, що ти одержуєш?

(Набуваєш досвіду, охороняєш своє здоров’я та інших, даруєш людям свіже повітря  і радість, заощаджуєш гроші,одержуєш задоволення від доброї справи для Землі.)

Підсумкова частина

1.Обговорення проблеми уроку та очікувань дітей:

*Чи можуть діти стати друзями рослинам?

*Які думки виникли у вас на початку роботи над цією темою?

*Які  «відкриття» ви зробили для себе на  цьому уроці?

*Як працювалось у екогрупі?

*Що хочете зробити негайно?

*Що розповісте своїм рідним і знайомим про цей урок?

Рефлексія

1.Зроби  авторську ялинку  сім’єю і прийми  участь  у шкільній виставці.

*Домовся з батьками, що ваша родина  не купуватиме зрубаних ялинок.

*Пофантазуй разом із членами родини,якою може бути твоя ялинка.

*Добери необхідні  для втілення задуму матеріали.

*Створи авторську ялинку .

* Прийми участь у виставці.

2.Прийми участь у акції «Збережи ялинку»

 

 Зустріч третя.  Ідемо до парку

 Тема. Екскурсія до парку.

 Мета: розширити знання учнів про стан зелених насаджень у місті, вчити спостерігати за рослинами і фіксувати результати, презентувати результати діяльності; розвивати навчальне співробітництво у групах; виховувати бажання донести інформацію про цінність рослин для життя на планеті

 Обладнання: пам’ятки, завдання для екогруп,

 Фактичний матеріал.

 Розширення: поглиблення чуттєвого пізнання проблеми: вивчення стану зелених насаджень у місті.

 Узагальнення, формулювання і оприлюднення результатів спостережень.

 Девіз  уроку:

Все в довкіллі я згадаю

З добрим ранком привітаю

Землю нашу барвінкову,

Рідну солов’їну мову,

Милу серцю Україну,

Рідну нашу Батьківщину.

Підготовчий етап.

  1. Поетична сторінка. Декламує вчитель.

Як же гарно, чудово, привітно,

Ніби в казці, в осіннім гаю

Клен з берізкою золотом квітне,

Я на килимі жовтім стою

 

А вітерець поміж гіллям гуляє,

По осінньому лісі іде –

Листям жовтим в повітрі кружляє

І тихенько додолу кладе

 

Лист злітає у синяву неба

І співає в кучерявій сосні

То пригорнеться ніжно до тебе,

На ліричній заграє струні

 

Осінь зігрівається в теплім промінні

Усміхається сонцем згори

І малює картини чарівні

Та міняє щодня кольори

 

Ніби дівчина золотокоса

Кожен день нову стрічку впліта,

По шовковій травинці йде боса

Й землю всю до грудей пригорта.

- Куди помандруємо до осені в гості?

1.Повідомлення маршруту екскурсії дітьми.

2. Інтерв’ю .  Декламують  діти вірші про осінь. ( Додаток №з)

3. Інструктаж учнів з техніки безпеки під час екскурсії.

Пам’ятайте! (учні отримують пам’ятки )

• Кожен листочок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним, ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!

• Не галасуй в осінньому лісі, не шуміть – послухайте, як шумить ліс

• Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити – роки

• Природа щедра до нас. Все, що ми маємо, - від неї. Ви відплатіть їй своєю добротою, увагою, чинним поводженням і вона буде ще щедрішою.

• Не слід смітити в лісі

• Не ловити диких тварині не забирати їх додому (дикі тварини не можуть жити в неволі, вони загинуть)

• Не руйнувати гнізда (порушені гнізда птахи покидають)

• Не розводити багаття (пожежа може виникнути від залишеного багаття)

4.Повідомлення мети завдання екскурсії: дослідити зелені насадження парку, спостерігати за рослинами, фіксувати результати, готувати матеріал до презентації.

5.Вибір учнями із посібника завдання, які кожен хотів би дослідити  під час екскурсії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                       Другий етап: екскурсія

1.Спостереження дітей з метою виконання ними обраних завдань.

2.Велике коло.

Повідомлення зафіксованих результатів іншим групам.

3.Обговорення аудитів, проведених попередньо:

- Що можна зробити власноруч?

(Висадити кущі калини, розвісити годівнички, навесні – шпаківні, слідкувати за чистотою парку, дотримуватись тиші, не знищувати рослини, не допускати випасання корів у парку.)

4.Повідомлення інформації вчителем.

 Парк – це природне багатство. Останній парк нам нагадує кількаповерховий будинок. (Верхній поверх – це найвищі дерева: сосна, дуби; нижчий – трохи нижчі: осика, береза, липа,вільха; потім ідуть кущі: ліщина, калина; найнижчий поверх – трави, гриби, мохи.)

 Спостерігаючи за природою в осінньому парку ми помітили,що слідом за першими приморозками починається посилений листопад, ховаються комахи, відлітають на південь перелітні птахи. Сонце піднімається вже не так високо, як літом, тому його промені вже слабше прогрівають землю. Красивий і сумний рослинний світ ранньої осені. Рослини змінюють своє зелене вбрання, готуються до зимового холоду. На золотому фоні зжовклого листя виділяються яскраві плями розфарбованих кленів та осик. Червоніє листя черемхи, вишні, горобини. Стає бронзовим листя дуба. Від дерева до дерева бринять тонкі сріблясті нитки липкого павутиння. Тихо в осінньому лісі. Ще цвітуть пізні квіти, жовтіє і в’яне трава. Поступово починається час листопаду. Раніше за інші дерева скидає листя липа і старі тополі. Посилений листопад починається за першими приморозками. Старші люди кажуть, що перші приморозки – початок осені, але нерідко після них починається тепла сонячна і суха погода. Це час „бабиного літа”. Але ця пора триває недовго. Незабаром – пора осінніх дощів. Вони зовсім не схожі на літні. Осінні дощі – маячливі. Увесь тиждень , не вгаваючи ,може сіяти дощик. І здається, немає йому краю. Тому й буває дві осені. Одна - золота, радісна. Друга – сіра, сумна, похмура. Кущі і дерева скидають листя. Сохнуть трави. Хоча життя їхнє не припиняється, вони перебувають у стані спокою.

 А знаєте яку користь приносить ліс? Гектар лісу протягом року очищує 18 млн. кубічних метрів повітря, а повітря збирає 36 тон пилу. Лише одне листяне дерево – бук – «виробляє» за 1 годину 1 кг  700 г кисню, що може задовольнити потреби 64 чоловік.

 Один гектар лісу дає близько тонни малини, чорниці, журавлини та інших ягід, таку саму кількість лікарських рослин.

 З одного гектара насаджень липи, акацій, інших медоносів бджоли збирають 300 кілограмів меду.

 Зникнення одного виду рослин може спричинити зникнення від 10 до 30 видів комах.

 Кущик чорниці зможе пригощати своїми плодами 300 років.

 Людині потрібно 960 літрів кисню на добу, скільки багато виділяє 5 дорослих дерев.

 Верби, тополі живуть – 60-70років, сосни, ялини – 400років.

 Всі ми з вами побували восени в парку, бачили різні види дерев. А тепер ми пропонуємо вам пограти в цікаву гру.

 5. Гра «Рослини нашого парку»

 У скриньці лежать гілочки каштану, березовий листок, плоди каштанів, жолудів, кетяги горобини. Діти по одному підходять, беруть зі скриньки щось одне. Дитина розповідає все про цю рослину. Решта - доповнюють.

 6. Збір опалих листочків для поробок  з метою поповнення портфоліо в розділі «Досягнення».

 7. Розвішування годівничок  у парку.

  8.Обговорення результатів екскурсії:

- Як працювалось в екогрупі?

- Що здалось найбільш важливим і цікавим?

- Що було складним і незрозумілим?

- Чи можемо  стверджувати, що відносно природи  ми:

     здійснили - зрозуміли – змінили

Узагальнююча робота

1.Підготувати звіт екогруп  про результати дослідження у парку.

2.Провести презентацію робіт серед учнів початкових класів школи, перед  батьками.

3.Використати матеріали  у навчальному проекті.

 

Зустріч четверта

Тема. Врятуємо  зелені легені планети

 Мета: вчити розповідати про цінність рослин для життя на планеті, презентувати результати своєї діяльності; брати участь у проекті популяризації ідеї дбайливого ставлення до рослин; розвивати творчість , навчальне співробітництво; виховувати свідомих членів суспільства, формуючи розуміння взаємозв’язку і взаємозалежності  людини і природи, причетності кожного до проблеми навколишнього середовища.

 Обладнання: портфоліо, папір для листівок, кольорові олівці,слайди,поробки з природного матеріалу,фонограма «На лісовій галявині», виставка робіт зібраних на протязі всієї теми.

 Фактичний матеріал

 Розширення і поглиблення  логічного пізнання проблеми, соціального досвіду, популяризації ідеї.

 Узагальнення , формування  і оприлюднення результатів діяльності.

 Планування подальших дій щодо збереження і примноження рослин на планеті.

 Вступна частина

1.Мотивація навчальної діяльності

А ) Перегляд слайдів дослідження: «Зелені куточки нашого міста»

Б )Інтерв’ю:

- Чи достатньо озеленене наше місто, на твою думку?

- Чи з’явились нові думки, ідеї?

- Які саме?

 Основна частина

1. Робота за підручником. Ознайомлення з досягненнями Галинки і Тарасика.

2.Оголошення теми  проекту учнями.

3.Стратегія «Метод прес»

- Я вважаю, що … ( діти піклувалися про природу і заслужено отримали путівки)

- Наші дії, дослідження свідчать про…(нашу турботу  про рослини, збереження і примноження )

- Отже, наполеглива  наша праця спонукає до … (популяризації ідеї дбайливого ставлення до рослин)

 4. Презентація доробок з теми , досягнень вміщених  у портфоліо.

 5.Фізкульпауза під фонограму «На лісовій галявині»

 6.Організація роботи учнів над проектом «Рослини - зелені друзі»

План роботи:

А )Визначити продукт проекту(висаджування рослин або виготовлення листівок – звернень).

Б)  Для кого призначається (учням початкових класів,  друзям, сусідам).

В) Як продукт буде використовуватись (презентація, яка буде спонукати дітей до бережливого ставлення до рослин на планеті, бажання висаджувати нові рослини)

Г) Робота в екогрупах  з метою реалізації проекту:

*Вибір ескізу листівки.

*Вибір тексту  листівки.

*Оформлення листівки.

 7. Робота за планом виконання проекту.

 8. Велике коло.

1). Презентація листівок

 9.Стратегія «Взаємні запитання». Читання тексту за сторінкою 121.

- Піклуючись про рослини, чи піклуємося про себе?

- Як піклувались про природу діти Швеції?

 - Як покращують екологічну ситуацію  мешканці України?

 - Як ти причетний до цієї справи?

 Підсумкова частина

  1. «Ток  - шоу» . У дискусії  беруть участь діти і гості. Учитель є ведучим.
  • Що нового ви дізналися, працюючи над темою «Піклування про рослини» ?
  • Про що ви хотіли б дізнатися більше?
  •  Що було для вас важливим?
  • Що ви навчились робити для збереження рослин?
  • Що це дало особисто кожному із вас?
  • Чи з’явилися у вас нові думки, ідеї під час презентації своїх результатів? Які саме?
  • Які зміни відбулися у вашому способі життя та поведінці?

 Мої плани та обіцянки:

*Доповнити своє портфоліо прикладом турботи про рослини з власного досвіду.

*Презентувати листівки – звернення учням молодших класів, друзям, сусідам.

*Виростити саджанці калини і верби, висадити навесні біля школи.

*Вирощувати квіти, власноруч робити подарунки, оберігаючи природу.

 Додатки

Додаток №1-  відео http://www.youtube.com/watch?v=V_XHkX_WD7I.

Додаток№2

*Головна сторінка / Цікаве / Зелені санітари очистять житло від токсинів

Зелені санітари очистять житло від токсинів

Якщо, перебуваючи вдома, ви постійно страждаєте головними болями, неуважністю уваги або порушенням дихання, причиною може бути не здоровий мікроклімат у вашій квартирі, пов'язаний, як правило, зі шкідливими речовинами, що знаходяться в повітрі. Такі явища спостерігаються найчастіше в тільки що відремонтованій квартирі або в будинках, розташованих поблизу магістралей. Згідно з дослідженням, проведеним космічним агентством США, названі нижче рослини діють як ефективні біофільтри.

    * Формальдегід: цей подразнюючий газ виходить від меблів, виготовленої з твердоволокністних плит. Ефективну допомогу тут нададуть хлорофітум, папороть нефролепис, філодендрон, фікус Бенджаміна та диффенбахія.

    * Ксилол і толуол: проти цих токсинів, які виділяються, наприклад, лаками і поширюються в приміщенні, допомагає фікус Бенджаміна і диффенбахія.

    * Бензол і трихлоретилен: якщо через відкриті вікна і двері в квартиру проникають вихлопні гази, повітря можна поліпшити в допомогою гербер та хризантем.

    * Аміачні з'єднання: фікус Бенджаміна, азалія і хризантема чагарникова допоможуть зменшити вміст цих отруйних речовин в повітрі.

Фільтрами-очисниками можуть бути не тільки листя рослин, але почасти й коріння. Їм у цьому допомагають мільйони мікроорганізмів, що знаходяться у землі для цвітіння.

*Рекордсмени-рослини України. А чи знаєте ви, що…

 

…найдовговічнішим деревом України вважається тис ягідний, вік якого 4 тисячі років. У минулому ця рослина була поширена по всій лісовій зоні Європи, але повсюди її винищували через дуже цінну деревину - недаремно тис називають “королівським деревом”, а також “негний-деревом”. У нашій країні осередок цього дерева - княждвірський резерват поблизу Коломиї в Івано-Франківській області, загальна площа якого 206 гектарів.

 

…найстарішим деревом в Україні вважається 1300-річний дуб в урочищі Юзефин Рівненської області. У селі Верхня Хортиця росте 800-річний дуб, під яким, за легендами, стояли загони руських князів Олега та Святослава, відпочивали Богдан Хмельницький, Тарас Шевченко, Ілля Рєпін та Михайло Лисенко. Обхват його стовбура понад 8 метрів.

 

…найвище дерево в Україні - модрина європейська в Рахові, яка у 140 років мала висоту 54 метри, а також кілька ялиць в урочищі Чемернар Берегометського лісокомбінату на Буковині. Їхня висота 45 метрів.

 

…найменше дерево з тих, що ростуть в Україні, - верба туполиста. Висота її 12-15 сантиметрів, а зустрічається вона на вологих вапнякових скелях в альпійському поясі Карпат, зокрема на горі Близниця.

 

…найнебезпечнішим деревом під час грози, тобто таким, що притягає електричні розряди, є дуб звичайний із глибокою стрижневою кореневою системою. Багаторічні спостереження вчених у змішаному лісі дали змогу з’ясувати, що зі ста ударів блискавки на дуб припадає 54, на тополю - 24, смереку - 10, сосну - 6, бук - 3, а на акацію - 1 удар. Береза, клен та горіх не зазнали жодного удару. Але й вони здатні “притягати” грозові розряди, якщо стоять поодинці.

 

…експериментальні дослідження показали, що деякі види берез немовби “підзаряджають” людський організм своєю біологічною енергією, інші ж, навпаки, “висмоктують” її. Найбільш “живильними” деревами для більшості людей є дуб та каштан. “Висмоктували” ж енергію в 95% учасників експерименту, проведеного в 1983 році в Києві, тополя та осока. Ці властивості, на думку дослідників, однаково корисні людям. Коли людина має хронічну хворобу або просто перевтомлена, дерева “живлять” її ослаблений організм своєю біологічною енергією. І навпаки, в разі перенапруження організму через гостре захворювання вони “висмоктують” хворобу, посилюючи тим захисні функції людського організму.

Додаток №3

Висне небо синє, синє, та не те!

Світить, та не гріє сонце золоте.

Оголилось поле од серпа й коси;

Ніде приліпитись крапельці роси.

Темная діброва стихла і мовчить;

Листя пожовтіле з дерева летить

Хоч би де замріла квіточка одна;

Тільки червоніє, що горобина.

Здалека під небом, в вирій летючи,

Голосно курличуть журавлів ключі.

Я. Щоголів

 

Осінь

Листячко дубове, листячко кленове

Жовкне і спадає тихо із гілок.

Вітер позіхає, в купу їх згортає

Попід білу хату та на моріжок.

Айстри похилились, ніби потомились,

Сонечка нема. Спатоньки пора!

А красольки в’ялі до землі припали,

Наче під листочком вогник догора.

                                                                 К. Перелісна

 

 Список використаних джерел

  1.                     Гін А. Прийоми педагогічної техніки. – Луганськ, 2004. – 84 с.
  2.                       Голодюк Л. Як навчити учнів спілкуватися на уроці // Рідна школа. – 2001. - №9.
  3.                       Гузеев В.В. Образовательная технология: от приема до философии. – М.: Сентябрь, 1996.
  4.                     Джерела Інтернету Сайт международного журнала о критическом мышлении «Перемена» http://www.ct-net.net/ru/rwct_tcp_ru Фестиваль педагогических идей http://festival.1september.ru/2004_2005/index.php?subject=9 Газета «Первое сентября» http://ps.1september.ru/newspaper.php?year=2004&num=70 Учебная программа курса «Технологии компетентностно-ориентированного образования: «Развитие критического мышления через чтение и письмо» Е.Е.Вишнякова «Не только о технологии «Развитие критического мышления через чтение и письмо» С.В.Столбунова. Лекция №1. «Технология развития критического мышления через чтение и письмо» А.Ковальчукова «Нарисуйте счастье» И.Васюта, А.Махотина «Использование приемов развития критического мышления на уроках литературы»
  5.                     Дьяченко В.К. Сотрудничество в обучении: О коллективном способе учебной работы. – М.: Просвещение, 1991.
  6.                     Интерактивное обучение: новые подходы // Відкритий урок. – 2002. –№5-6.
  7.                     Интерактивное обучение: новые подходы // Відкритий урок. – 2002. –№5-6.
  8.                     Інтерактивні методи навчання у підготовці спеціалістів для банківської системи України: Зб. наук. праць. – Суми – Харків, 2001. – 250 с.
  9.                     Кондратюк В.Л., Волос М.М., Бабин І.І. Основні тенденції розвитку систем освіти та освітніх технологій у світовій педагогічній практиці. // Відкритий урок. – 2002. –№5-6.
  10.                Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання як засіб розвитку творчого потенціалу учнів // Відкритий урок. – 2002. - №5/6.
  11.                Нісімчук А.С., Падалка О.С., Шпак О.Т. Сучасні педагогічні технології. К, 2000. – 368 с.
  12.                Освітні технології. / За ред. О.М.Пєхоти. – К. – 2002. – 255 с.
  13.                Подласый И.П. Педагогика. – М.:ВЛАДОС, 1999. – Кн. 1.: 576 с.
  14.                Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія і практика. – К., 2002. – 136.
  15.                Пометун О.І.,Онопрієнко О. В., Цимбалару А. Д. Навчальна програма курсу за вибором для 3 – 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів «Уроки  для стійкого розвитку. Моя щаслива планета»,
  16.                Пометун О.І.,Онопрієнко О. В., Цимбалару А. Д. Моя щаслива планета. Уроки для стійкого розвитку., 3 – 4 класи, Методичний посібник для вчителя, - Київ, Видавничий дім «Освіта», 2011, - 112с. :іл.
  17.                Пометун О.І.,Онопрієнко О. В., Цимбалару А. Д.Моя щаслива планета., Уроки для стійкого розвитку., 3 – 4 класи, Посібник для учнів, - Київ, Видавничий дім «Освіта», 2013,- 143с.
  18.                Саган О. Інтерактивні методи навчання як засіб формування навчальних умінь молодших школярів // Початкова школа. – 2002. - №3.
  19.                Суворова Н. Интерактивное обучение: новые подходы // Инновации в образовании. – 2001. - №5. – С.106-107.
  20.                Фасоля А.М. Особистісно-зорієнтоване навчання: дидактичний аспект // Українська мова і література. – 2003. - №48.
  21.                Фасоля А.М. Урок в умовах особистісно-зорієнтованого навчання // Українська мова і література. – 2003. - №46.
  22.                Хуторской А.В. Современная дидактика: Учебник для вузов. – СПб: Питер, 2001. – 544 с.
  23.                  Юдин В.В. Педагогическая технология. – Ярославль, 1997

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
1598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку