Підсумкова контрольна робота з біології
за ІІ семестр 7 клас
І Варіант
І рівень Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 б.)
У завданнях 1-8 виберіть одну правильну відповідь із запропонованих.
1. Період насиджування птахами яєць називають:
а) нерестом; б) шлюбною поведінкою; в) лактацією; г)інкубацією.
2. Яка шкіра характерна для земноводних:
а) гола, містить залози;
б) гола, суха;
в) суха, вкрита роговими лусками;
г) м'яка, гола, має безліч залоз, що виділяють слиз.
3. Укажіть специфічний орган чуття риб:
а) орган зору; б) бічна лінія; в) орган нюху; г) внутрішнє вухо.
4. Плацента – це:
а) сумка, що утворюється на череві самки;
б) орган, в якому переплітаються кровоносні судини матері і зародка;
в) ділянка яйцепровода, з якої до зародка надходять поживні речовини;
г) зовнішня зародкова оболонка.
5. Кровоносна система ссавців:
а) замкнена; б) незамкнена; в) відсутня; г) гідроїдна.
6. Особливостями шкіри птахів є:
а) багата на слизові залози;
б) позбавлена залоз, крім куприкової, яка виділяє слиз;
в) позбавлена залоз, крім куприкової, яка виділяє жир.
ІІ рівень
( Кожне правильно виконане завдання 1 б)
Завдання 7-8 мають декілька правильних відповідей з запропонованих варіантів.
7. До земноводних належать:
а) гадюка степова; б) плямиста саламандра; в) жаба прудка; г)жаба-порося.
8. Які тварини в зимовий період сплять:
а) бабак степовий; б) лисиця руда; в) єнотовидний собака; г) борсук звичайний.
9. Установіть відповідність між організмами та харчовими рівнями, які вони займають:
1. |
Трав´яниста рослина |
А |
Редуцент |
2. |
Вовк |
Б |
Консумент 1-го порядку |
3. |
Бактерія гниття |
В |
Консумент 2-го порядку |
4. |
Корова |
Г |
Продуцент |
ІІІ рівень ( Кожне правильно виконане завдання 1 б)
Завдання 10 – 12 на встановлення відповідності
10.Установіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:
1. |
Холоднокровні, 3-камерне серце з неповною перегородкою |
А |
Камбала |
2. |
Холоднокровні, 3-камерне серце без перегородки |
Б |
Черепаха |
3. |
Теплокровні, 4-камерне серце |
В |
Саламандра |
4. |
Холоднокровні, 2-камерне серце |
Г |
Землерийки |
11.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:
1. |
Умовний рефлекс |
А |
Пташеня солов´я запам’ятовує пісню батька |
2. |
Научіння |
Б |
Домашня собака підставляє шию, якщо їй показують повідець |
3. |
Інстинкт |
В |
Кішка примружує очі від яскравого світла |
4. |
Безумовний рефлекс |
Г |
Павук плете павутину |
12. Встановіть відповідність термінів між двома колонками:
а) першодзвірі 1. Качкодзьоб
б) сумчасі 2. Кенгуру
в) птахи 3. Кит
г) ссавці 4. Пінгвін
5. Акула
ІVрівень Дати розгорнуту відповідь на запитання ( 3б.)
Одне завдання на вибір
Підсумкова контрольна робота з біології
за ІІ семестр 7 клас
ІІ Варіант
І рівень Тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді (0,5 б.)
У завданнях 1-8 виберіть одну правильну відповідь із запропонованих.
1. Нерест риб – це період:
а) активного живлення; б) розмноження; в) міграції до водойм іншого типу.
2. Яка шкіра характерна для плазунів:
а) гола, містить залози;
б) гола, суха;
в) суха, вкрита роговими лусками, залоз практично немає;
г) м'яка, гола, має безліч залоз, що виділяють слиз.
3. У гризунів:
а) добре розвинені ікла;
б) добре розвинені різці;
в) зуби відсутні;
г) є ікла.
4. Який орган викликає рух крові по кровоносних судинах:
а) легені; б) нирки; в) серце; г) аорта.
5. Газообмін під час дихання у птахів відбувається при:
а) вдиху; б) видиху; в) вдиху і видиху; г)зовсім не відбувається.
6. Кров в організмі ссавців виконує функцію:
а) розмноження; б) травлення; в) газообміну; г) чуття.
ІІ рівень( Кожне правильно виконане завдання 1 б)
Завдання 9 – 11 мають декілька правильних відповідей з запропонованих варіантів.
7. Кіль мають:
а) пінгвін імператорський; б) ківі; в) летюча собака – калонг; г) сліпак.
8. Тільки ссавцям притаманні ознаки:
а) молочні залози; б) діафрагма; в) три слухові кісточки; г) чотирикамерне серце.
9.Установіть відповідність між організмами та харчовими рівнями, які вони займають:
1. |
Виноград |
А |
Консумент 3-го порядку |
2. |
Кішка |
Б |
Консумент 2-го порядку |
3. |
Сорока |
В |
Консумент 1-го порядку |
4. |
Виноградний слимак |
Г |
Продуцент |
ІІІ рівень( Кожне правильно виконане завдання 1 б)
Завдання 10 – 12 на встановлення відповідності
10.Установіть відповідність між характеристиками кровоносної системи та представниками хребетних тварин, яким вони відповідають:
1. |
Теплокровні, 4-камерне серце |
А |
Гадюка |
2. |
Холоднокровні, 3-камерне серце з неповною перегородкою |
Б |
Лосось |
3. |
Холоднокровні, 2-камерне серце |
В |
Квакша |
4. |
Холоднокровні, 3-камерне серце без перегородки |
Г |
Тюлень |
11.Установіть відповідність між складовими вродженої та набутої поведінки і прикладами, що їх ілюструють:
1. |
Безумовний рефлекс |
А |
У корови починає виділятися слина, коли вона їсть траву |
2. |
Інстинкт |
Б |
Бджоли будують стільники |
3. |
Научіння |
В |
У собаки починається виділятися слина, коли вона бачить їжу |
4. |
Умовний рефлекс |
Г |
Папуга повторює слова за людиною |
12. Встановіть відповідність термінів між двома колонками.
А. Гризуни. 1. Носоріг.
Б. Непарнокопитні. 2. Ластівка
В. Примати. 3. Білка.
Г. Хоботні. 4. Слон.
5. Орангутанг
ІVрівень Дати розгорнуту відповідь на запитання ( 3б.)
Одне завдання на вибір
13.Перелічіть особливості будови хребетних тварин, пов’язані з пристосуванням до життя у водному середовищі.
14.На прикладах розкрийте значення різних форм набутої поведінки.