13 серпня о 18:00Вебінар: Готуємось до навчального року з онлайн-тестами «На Урок»: плануємо наперед

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр з предмета "Основи здоров'я" 7 клас

Про матеріал
Матеріал даної контрольної роботи охоплює матеріал підручника, дає можливісь оцінити знання учнів щодо вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр

з предмета «Основи здоров’я» 7 клас

Перший варіант

І рівень – початковий

Виберіть одну правильну відповідь.

1. Соціальні фактори ризику, які  негативно впливають на здоров’я підлітків        є:

а) зацікавленість точними науками; б) читання детективних історій;

в) компанії підлітків, в яких люблять азартні ігри, вживають алкоголь та тютюн.

  1. Причинами виникнення негативних емоцій є:

а) розчарування в близькій людині; б) прагнення до вивчення нового матеріалу; в) взаємопорозуміння в шкільному колективі; г) спортивні змагання.

  1. Збудник туберкульозу довго зберігає свою життєздатність в таких умовах:

а) у вологих, не освітлюваних сонцем місцях; б) у сухих, добре освітлених сонячним промінням місцях.

4. Помірний стрес, який є корисним для здоров’я – це:

а) загартування; б) бійка між однокласниками; в) голодування;

г) відстоювання своєї точки зору, не зважаючи на оточуючих.

  1. Пасивне паління – це:

а) паління іноді, тільки в колі друзів; б) явище, коли людина змушена вдихати дим від цигарок інших курців.

6. Конфліктна ситуація – це:

а) відвідування стоматологічного кабінету; б) непорозуміння між товаришами; в) підготовка до контрольної роботи; г) хвороба одного із учасників футбольної команди.

ІІ рівень – середній

А. Постав знак “+” де правильні твердження, а знак “ – “ де помилкові твердження.

 

  1. При ушкодженні людського організму може виникнути больовий стрес.
  2. Небезпечна компанія – фактор ризику для нормального психічного розвитку підлітка.
  3. Існують спеціальні вправи, спрямовані на розвиток інтелектуальних здібностей.
  4. Сварки з батьками сприяють нормальному психічному розвитку підлітка.

    Б. Визначте рівень ризику щодо інфікування ВІЛ і поставте знак “+” у відповідному стовпчику:

Твердження

Високий ризик

Низький ризик

Без ризику

  1. Потискати руку людині, яка хвора на СНІД.

 

 

 

  1. Стати жертвою згвалтування.

 

 

 

3. Користуватися спільною зубною щіткою, манікюрними ножицями.

 

 

 

4. Сидіти за однією партою з ВІЛ – інфікованим.

 

 

 

5. Робити пірсинг в нестерильних умовах.

 

 

 

  1. Обмінюватися верхнім одягом з

ВІЛ – інфікованим.

 

 

 

7. Читати спільні книги з ВІЛ – інфікованим.

 

 

 

8. Укуси комарів.

 

 

 

9. Користуватися громадським транспортом.

 

 

 

10. Відвідування басейну.

 

 

 

 

В. Закінчи визначення.

  1. Розумові здібності людини, її розум, розсудок, свідомість називають _______________________________________________________________ .
  2. Універсальну реакцію організму на небезпеку, комплекс пристосувальних реакцій до будь-яких складних умов називають ______________________ .

ІІІ рівень – достатній

1. Познач правильні твердження “ + ”, а знаком “ – “  твердження з помилками.

а) туберкульоз діагностують за допомогою проби Манту;

б) за законом України, ВІЛ – інфіковані люди мають бути ізольовані від суспільства з метою запобігання поширенню хвороби;

в) людей, котрі розповсюджують наркотики, притягають до кримінальної відповідальности;

г) відмова від відвідування молодіжних вечірок, нічних дискоклубів, залів ігрових автоматів є фактором ризику для соціального розвитку підлітків;

д) уживання ін’єкційних наркотиків різко підвищує ризик зараження СНІДом;

е) туберкульоз – класичний приклад “хвороб цивілізації”.

2. Складіть пам’ятку для тих, хто опинився в екстремальній ситуації.

а) опинившись в екстремальній ситуації, намагайся _________________________________________________________________ ;

б) скажи собі, що боятися вже пізно, треба _________________________________________________________________ ;

в) пригадай усе, що ти колись ____________ по телевізору про людей, які опинилися в подібному становищі;

г) реально оціни _____________ і свої фізичні _________________________________________________________________ ;

д) склади ___________________ і намагайся дотримуватися його;

е) ніколи не втрачай ___________________ на порятунок.

Використовуйте слова для довідок: чув, читав, бачив; план дій; надії; ситуацію, можливість; діяти; заспокоїтися.

  1. Закінчити визначення.

а) хімічні речовини рослинного або синтетичного походження, які здатні викликати зміну психічного стану людини й систематичне вживання яких призводить до фізичної залежності, називають _______________________________________________________________;

б) хвороби людини, які виникли внаслідок негативного впливу промислової й науково – технічної революції на навколишнє середовище й саму людину, називають _______________________________________________________________;

в) мікроорганізм, бацілу, яка викликає розвиток такого тяжкого захворювання, як туберкульоз легенів, називають ______________________________________________________________ ;

г) надлишкове відкладання жиру в органах та тканинах при переїданні, низьку рухову активність, називають ______________________________________________________________ .

IV рівень – високий

  1. Розібрати ситуацію, найти вірну відповідь.

“Приятель запропонував Сергію наркотик, але той відмовився. Тоді приятель попросив, щоб Сергій просто залишив цей наркотик у себе на якийсь час. Сергій погодився, думаючи, що це йому нічим не загрожує. А як думаєшь ти?”

2. Оксана знайшла в школі на підвіконні мобільний телефон. Вона знає, що треба знайти власника і повернути, однак вагається, чи не взяти телефон собі. Допоможи дівчині прийняти правильне рішення.

 

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр

 з предмета «Основи здоров’я» 7 клас

Другий варіант

 

І рівень – початковий

Виберіть одну правильну відповідь.

1. Соціальні фактори ризику, які впливають на здоров’я підлітків є:

а) відвідування фотостудії; б) купівля та вживання алкогольних напоїв;

в) прибирання пришкільної території.

  1. Ознакою стресу є:

а) зниження температури навколишнього середовища; б) відчуття голоду;в) прискорення серцебиття; г) погіршення зору.

  1. Безсимптомний період ВІЛ – інфекції триває:

а) від 6 місяців до 10 і більше років; б) від 2 до 12 тижнів.

  1. Для розвитку інтелекту варто:

а) щодня дивитися телевізійні серіали; б) відпочивати, як можна більше, з друзями; в) відвідувати комп’ютерні клуби; г) читати художню літературу.

5.  Якщо реакція Манту позитивна, то це означає:

а) людина хвора на туберкульоз; б) людина інфікована і потрібне рентгенологічне дослідження для підтвердження або спростування діагнозу.

6.  Щоб сформувати стійкість до стресу, слід:

а) дотримуватися режиму дня; б) читати перед сном лежачи; в) не пропускати улюблених художніх серіалів; г) їсти тільки смачну їжу.

ІІ рівень – середній

  А.  Визначте рівень ризику щодо інфікування ВІЛ і поставте знак “+” у відповідному стовпчику:

 

Твердження

Високий ризик

Низький ризик

Без

ризику

  1. Іхати у міському транспорті поруч з людиною, яка хвора на СНІД.

 

 

 

  1. Перев’язувати ВІЛ – інфікованому рану без латексних рукавичок.

 

 

 

3. Користуватися спільними голками для ін’єкцій

 

 

 

4. Істи те, що приготував ВІЛ – інфікований.

 

 

 

5. Пити воду з фонтанчика у приміщені школи.

 

 

 

6. Робити манікюр у манікюрному кабінеті.

 

 

 

7. Статеві контакти без контрацептивів.

 

 

 

8. Переливання крові.

 

 

 

9. Відвідування дискотеки разом з

ВІЛ – інфікованим.

 

 

 

10. При прибиранні шкільної території брати у руки бите скло, гострі предмети у гумових рукавичках.

 

 

 

 

Б. Підкресли однією рискою ознаки психологічної рівноваги людини,

двома рисками – ознаки порушення цієї рівноваги:

– уміння керувати емоціями; високий інтелектуальний розвиток; гарний фізичний розвиток; прагнення до особистісного зростання; прагнення до самітності.

В. Закінчи визначення.

  1. Стан хвилювання, тривоги, неспокою, в якому перебуває людина при переживанні реальної або уявної небезпеки, загрози для життя, здоров’я, благополуччя, називають _________________________________________.
  1. Ситуацію загострення суперечностей при взаємодії різних людей, зіткнення протилежних інтересів, поглядів, думок або цілей називають _______________________________________________________________.

ІІІ рівень – достатній

  1. Складіть і запишіть формулу позитивного мислення з наведених фрагментів.

“Було б добре, якби ми завжди отримували”, “Та якщо, попри наші зусилля, бажання не здійснюються”, “те, що хочемо, і ми робимо для цього все можливе”, “ми почуваємося трохи розчарованими, але не впадаємо у відчай, паніку, зневагу до себе чи інших людей і віримо у зміни на краще”.

  1. Відкресли однією рискою фактори, які можуть призвести до розвитку туберкульозу, двома рисками – дії, які допоможуть запобігти туберкульозу:

недостатнє харчування; своєчасне лікування простудних захворювань; паління; надмірне захоплення загартовуванням водою; заняття спортом.

  1. Закінчити визначення.

а) непереборне бажання вживати наркотики, безугавний пошук чергової дози називають _____________________________________________________;

б) невідкладні медичні заходи, спрямовані на відновлення серцевої й дихальної діяльності, називають __________________________________;

в) інфекційне захворювання, збудником якого є бактерія, що отримала назву “паличка Коха”, називають _______________________________________;

г) медичні установи, які спеціалізуються на лікуванні людей із наркотичною залежністю, називають ___________________________________________.

IV рівень – високий

  1. Розібрати ситуацію, найти вірну відповідь.

“Восьмикласник Григорій мріє стати юристом, заробляти багато грошей, мати великий будинок і кілька автомобілів. Але, мріючи про це, він почав уживати наркотики й вирішив не ходити до школи. Як ви думаєте, його дії збігаються з його метою?”

  1. Руслан проходив повз Катрусину парту, випадково зачепив її пенал, і той упав на підлогу. Катруся образилася й спеціально скинула з парти Руслана все, що він підготував до уроку. Після цього вони ледве не побилися. Запропонуйте можливі шляхи розв’язання ситуації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Руденко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Машталер Олег
Додано
18 травня
Переглядів
4425
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку